Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5141
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    "ani ön dişliyi 16 yaptın ve rampa çıkışları 2 kişi daha iyi oldu hah Oldu dedin yani öyle mi? Bu hah oldu dediğin kaçıncı vites 3 mü 4 mü? Büyük ihtimal 3 tür 4 se biraz daha güleyim..."

    onur arkadaşın yazdıklarını dikkatli okumamışşın sanırım.hah oldu derken rampa çıkışı daha rahat çıktım dememişki?

    en altta daha rampayı denemedim demiş üstelik...

    bu arada her zaman cıktıgı yokuşu 4 cü vitesle cıkarken 3 le çıksın ne var bunda ne kaybedecek.?

    "Ben 2 kişi 5. Vites le çıkıyorum rampaları.. "

    sen bu dişliyle aya bile çıkarsın

    "Ben 3bin kilometre iken dişlileri 16/45 olarak değiştirdim, şuan 25binde buda demek oluyor ki 22bin kilometre yol yapmışım.. Daha subap ayarı bile yaptırmadım.."

    onura katılıyorum.sıkıntı pek yaşamazsınız.. motor güçlü olunça üzerindeki her degişikliği yapabilirsiniz.motoru kaliteli ve dişli değişiklerine uygun bir makina.hem ön dişliyi hem arka dişliyi büyütmek her motorun harcı degildir.kaldıramaz çünkü..14,5 beygir farkı olsa gerek...

    "Evet motorun ömrüde bitiyor çokta yakıyor inanan inanır inanmayan inanmaz kimseyi tanımıyorum burada kimseye yalan borcum yok."

    bazı yanlış bilinenleri egale ediyorsun 22 bin km kullanmakla kızmana gerek yok onur..altındaki motor taş gibi çünkü..onca km halen sıkıntı yoksa demekki motora pek diyelim zarar gelmiyor.ama çok yakar kısmını es geciyorum aynı seyleri tartışma gereği duymuyorum...

    ""Sadece gülüyorum artık paşalarım, krallarım hahaha ""

    burdan gülmene bende mi pay çıkarmalıyım ? çoğul eki kullndıgına göre ?

    not: arkadaşın avukatı degilim ama yazmadanda duramadım.burda dalgada gecmiyorum.denk geldi olacak o kadardaki gibi manzara (espri) koyduk.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------



    15-38 yerine
    16-38 dişli takılırsa grafikten takip edebiliriz.

    %6,7 tork kaybı yaşanırken %6,7 hız kazanıyoruz....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5142
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    İsteyen istediği payı çıkarabilir, ben lafımı ortaya koyarım üzerine alınan alınır.
    Evet orayı görmemişim haklısın o sırada telefondan girip bakmıştım ufak ekranın azizliği kusura bakmayın..
    Ancak şimdi tekrar okuyunca şunu da fark ettim "15*38 dişliyi 16*38 yaptım. hah oldu dedim. zaten fabrikasyon böyle olmalıymış dedim. hala 15*38 deki fabrika ısrarını anlayabilmiş değilim." arkadaş Tamam Mondial Çin'li diğer ülkelerin ki kadar çok kaliteli de değil eyvallah!! Ancak Mondial'de çalışan bilmem kaç tane varsa artık mühendis, kaldırım mühendisi mi ? O kadar mühendis yanlış hesap yapmış sen doğrusunu bulmuşsun yani Keyfi olarak dişli değiştirirsin hoşuna gider de o kadar adamın emeğine de saygısızlık yapma be arkadaşım Çin'li de olsa okumuş/işi bilen adamlardır heralde
    Renault Spring dediğin araba Renault Broadway'in boş versiyonudur. Bizde Broadway vardı 15yıl kullandık, 1,4 motorlu bu araç ufak cc'li olduğu için şehir dışı çok yakar aynı şey ufak cc'li motosiklet içinde geçerlidir. Mesela 1,6 motor Renault Megane aldık onun cc daha büyük olduğu halde şehir dışında 1,4 Broadway'dan az yakıyor, şehir içi fazla..
    "şehir içerisinde çabuk vites değiştirip torktan fazlası ile faydalanarak" diye bi cümle kurmuş arkadaş..
    şu http://www.mondialmotor.com.tr/?p=model&i=1269&x=technical sayfaya girip bakın yapıştırıyorumda isteyen girip kendi de bakabilir 5. ve6. maddelere,
    5. Max. Tork : 12.0 Nm at 7500 min
    6. Max. Güç : 10.5 kw at 9000 min
    burada görülen güç ve tork o devirlerde oluşan güç ve torktur yani biz motosikleti 5000devirde kullanırken 12Nm'lik 10.5kw'lik bi motosiklet kullanmıyoruz 7500devire gelince maksimum tork değeri olan 12.Nm tork ortaya çıkmış oluyor 7500'ün üstü ve altı bu tork değerinin daha altındadır (Şimdi demeyin 7500'ün üzerinde değer nasıl düşüyor diye, zaten kullanıyorsunuz biliyorsunuz belli bi devirden sonra motosiklet hızlanmıyor değil mi?) aynı şey 10.5kw içinde geçerli 9000 devire gelmedikçe biz 10.5kw yani 14beygirlik gücü alamıyoruz ki ? Hadi şimdi torktan fazlası ile faydalanında görelim bakalım yakıt değerlerini ekonomikmi oluyor başka bişeymi oluyor ?
    Şimdi ben dişlileri değiştirdiğim için tork değerim arttı ve bağlı olarak devir arttı değil mi ? Yani torkum fazla olduğu için rüzgara ve sürtünmeye karşı size göre direncim daha fazla ? Yanlış mı ? Siz benden daha hızlı gidin daha düşük devirde gidin rüzgarsız ve sürtünmesiz ortamdamı gidiyorsunuz ? He ortam rüzgarsız ve sürtünmesiz ise eyvallah ben daha fazla yakarım! Ancak sizin torkunuz daha düşük olduğu için zaten maksimum torku kullanamadığımız için de rüzgara ve sürtünmeye karşı direnciniz düşeceği için daha fazla direnmeniz gerekecek değil mi ? Buna bağlı olarak daha çok gaz açacaksınız ? Benim tork ve devir yüksek olduğu için atıyorum 1/4gaz açıyorum direnmek için sizin devrinizde aynı olsun ama dişlilere bağlı olarak torkunuz düşük olduğu için siz atıyorum 2/4 gaz açmak zorunda kalacaksınız değil mi? (Bu düz yol olsun, yokuş aşağı olsun, yokuş yukarı olsun fark etmez) Yukarıda ben link atmıştım dişli ve sağladığı tork/hız değerleri diye Mahir'de girip incelemiş olacak ki fotoğraf koymuş. Tamam oradaki verileri kabul ediyoruz ancak oradaki verilere rüzgar ve sürtünmeyi ekleyin bakalım ne oluyor ?? Ama siz mutlu olun arkadaşlarım, ben fazla yakıyorum tamam Uzaya çıkmama gerek yok Mahir benim karbüratör benzin yetiştiremez oraya Dünya'da mutluyum. Bak kaç gündür şu benzin sarfiyatını kaç farklı şekilde anlattım ama ikna olmadın gene değil mi paşam
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  3. #5143
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    onur rüzgar konusunda belki biraz haklısın .onlar dış etken.rügar lobisi bunlar ..ön dişliyi degişirsen elbette tork azalacak beygir düşecek ama eger insan kendi aracını kendine göre ayarlar degilmi? benim için torku yeterliyse gerisi hikaye.varsın 14.5 beygir olmasın 13.5 beygir olsun.ben daha rahat edeceksem özellikle uzun yolda.benim için rampada 1 vites eksik olsun.ama uzun yolda 5 ci vitese gerek kalmadan son hızı görüyor zaten.5 ci vites tın tın vitesi oluyor.yani sesi solugu kesilir derin uykuya gecer gibi..

    430 km lik uzun yolculuğumda 17-38 in faydasını gördüm.benimkinde garip bir titreşim vardı 15-38 deyken.özellikle artçımda.satın aldıgım yere gitmeden dişlimide yanımda götürdüm.gelişte 430 km aynı gün bastık geldik.daha yola çıkmadan depoyu fulledim.bunlar modifiye yapmadan olanlar.340-350 kg toplam ağırlık motorda dahil.iki kişiyiz.orjinal lastikler.hızımız 90 dan asagı degil,yerine göre 100-110 a kadar çıktık.deli gibi rüzgar esiyor biz rüzgara karşı 90-100 arası gazlıyorduk.öğleki bazen motora çarpan rüzgar dengemizi bozuyordu.kask takmamıza rağmen rüzgar uğultusu başımızı ağrıttı.eylül ayı idi.rampalarda biraz vites düşürüyorduk ama hiç 3 ten asağı düşmedik.

    sivasın dağlarında koptuk geldik memlekete elazığa.ama ben boyle vızıltılı ugultulu yolculuk yapmamıştım.kulak tıkayıcının varlıgını sonradan öğrendim geç olsada..


    sonra gelişte depoyu tekrar fulledim.aradaki harcamamız ortaya çıktı.53 tl gibi bir yakıt yakmıştı motor.o zaman benzin 4800 lü gibi o aralardaydı..


    sence 15-38 ile keyifli ve rahat yolculuk yapabilirmiydik.? tabiki bizim konumumuzu ve şartlarımızı göz önünde bulundur. sonra 15-38 ile sence dahamı az yakardık? sana göre evet.hadi az yakardık peki dahamı konforlu yolculuk olurdu?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:27 ----------

    ha yakıt konusunda 4 kişiye karşı 1 kişisin halen beni ikna etmeye çalısıyorsun .sana olan destekleri halen bekliyoruz bakalım..

  4. #5144
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    Beyler nasıl gidiyo mc leriniz ben 8 ay önce 70 binde satıp cbf 150 aldım cbf te 30 bin oldu ama mc de ki serilik cbf te tabiki de yok.Yalnız mc kullanırken bileklerimde ağrı oluyodu cbf te yok.Cbf gerçekten konforlu.Ve yakıt konusuna gelince mc cidden fazla yakıyo.

  5. #5145
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    valla ne olsun geçinip gidiyoruz.cbf karbüratörü ile mcx inki aynı degil.cbf tin tin yavaş kalkar ve hızlanır ama cg karbüratörlü mcx seri hızlanır.bastıkça yutuyor
    cbf konforu hiçbir motorda olmaz en azından tek silindir grubunda.siz dişli degişimi yapmışmıydınız mc 150 nizde ? ve gidondaki denge topuzu varmıydı ?


    ve onur aslında birsey daha aklıma geldi.sen simdi 16-45 yapacagına 14-38 yapsaydın hem senin savundugun mühendislerin verdiği emeği boşa cıkarmazdın bence .

    1 diş ön dişliyi büyütme, yaklaşık 3 arka dişe denk geliyor. degilmi? seninki 45-38: 7 diş yani büyütmüşşün...önü 2 diş küçültsen olurdu..yani öne 14 dişli bile işini görürdü belki...

    sen arkaya 45 dişli takmakla torku arttırmışın ama tekrar öne 16 dişli yani daha büyüğünü takmakla o torktan yine kaybın olmuş. aslında 13 dişli bulsan mcx deki olan torku katlarsın ..

  6. #5146
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    2009 dada cbf im vardı ama birde çinli deniyim dedim bence çinlilerin en iyisini yani mc yi denemişim.Ben sadece ön dişliyi son zamanlar 14 yapmıştım.gidonda denge topuzu yoktu.

  7. #5147
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    Alıntı sarıdev adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2009 dada cbf im vardı ama birde çinli deniyim dedim bence çinlilerin en iyisini yani mc yi denemişim.Ben sadece ön dişliyi son zamanlar 14 yapmıştım.gidonda denge topuzu yoktu.
    ön dişliyi neden 14 yaptınızki? 14 yapmakla devri yükseltmişşiniz vites aralıkları çok kısa sehir içi manevra kabiliyetini yükseltmişşiniz.ama sürekli viteslerle oynamak belkide hoşunuza gidiyordur .sürekli yüksek devir titreşim sebebi.titreşim azda olsa gidonda ve ayak peglerinde hissedilir.özellikle 5000 devir üstü.sizin her vites zaten 5000 in altına düşmemiştir.

    topuz diyoruz ama o agırlıklar sadece gidona denge sağlamıyor.iki ucta oldugu için gidona agırlık yapıp titreşimi azaltıyorlar..egerki kuryeyseniz gün boyu üstünden inmiyorsunuz.kollardaki uyuşma gayet normal.16 diş olsaydı biraz daha rahat olurdunuz kanımca...

  8. #5148
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    14 dişliyi çok kullanmadım 5-6 bin km anca.ben mc yi biraz deli kullanıyordum zaten sen kullanmasan motor zorluyor adamı denge topuzu olsada bence ön amortisörlerde cbf e göre daha sert o da etkiledi bileklerde ağrı olayını.

  9. #5149
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    anladım.peki yakıt sarfiyatı nasıldı sehir içi.yada bir depo kac km yapardınız öyle diyim.15 dişli yada 14 dişliyle.? mcx in ön amortisörü gayet yumuşak hatta şikayetim var bu sekilden .sehir içi daha cok hangi vitesle gidiyodunuz? ve dikkat etmişşeniz hangi devirle ? çok soru soruyorum sanırım ama yakıt konusunu tartışıyoruz halen burda 2-3 gündür.dişli yakıt olayını çözmeye çalısıyoruzda

  10. #5150
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    8 ay önce ortalama 300-330 falan yapıyordum yanlış hatırlamıyorsam.ama sakin kullanırsam dahada artıyordu.14 lt+2,5 yedekti sanırım mc.

    cbf te ise 10,5 lt ile 350 km yapıyorum+2,5 lt yedek depo var.

    şehir içi en çok 3.vites kullanıyordum hatta 3.vites dişlisi bu yüzden bozulmuştu takım satıldığı için vites dişlisini değişmiştim.

    dişli konusunda benim bildiğim son hızlarda sürekli kullanmıyorsanız pek değişiklik olmaz.Benim bildiğim dişli büyüdükçe yakıt tüketimi az da olsa düşer.

  11. #5151
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    15 ön dişli arka 38 dişli ile sehir içi 300-330 ...cbf 10,5 ile iyi km yapıyormuş oda agresif olarak kullanmanıza rağmen..bu km ler yedek depoya kadar mı? 2.5 yedek depoları.dişli büyütmek derken ön dişliyimi arka dişliyimi büyütünce yakıt düşer ?

  12. #5152
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    evet yedek depoya kadar bu km ler.Ben arka dişlinin ebadını hiç değişmedim sadece önü 15 yaptım biraz önce 14 diye yanlış yazmışım.bu dişli olayında da önü küçültüp arkayı büyütürseniz son hız azalıyor ama yakıt tüketimi artıyor.önü büyütüp arkayı düşürürsenizde son hız artıyor yakıtta azalıyor diye biliyorum.ama elimde bilimsel bir veri yok öyle duyduk
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.

  13. #5153
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    ön standart 15 degilmi mc 150 de? hadi 14 olsun 15 e cıkardınız degişen birsey olmadımı ?

  14. #5154
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    .) şöyle söyliyim benim önce standarttı sonra ön dişliyi küçülttüm nerdeyse hep tek teker kullandım.sonra ön dişliyi büyüttüm tek teker olayı azaldı.ama bu dişli olayında yakıt olayı sadece boşa nefes harcama olayı çok çok bariz bir değişiklik olmuyo benim gördüğüm kadarıyla

  15. #5155
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    yani yakıtta degişiklik olmadı yine 300-330 km yaptı öğlemi? sadece ataklık kazanıyor veya kaybediyor..titreşim olayı ne alemdeydi? dahamı az dahamı fazla titredi dişli küçülünce ? buda son sorular sonra onur arkadaşıma mesaj yazacam

  16. #5156
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    dişli küçülünce haliyle fazla titriyo hayvan bilgisayara bağlayıp test edersen belki 5-10 km fark eder

  17. #5157
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    simdi onurcum senin dişli oranlarını karşılaştırdım sitede.egerki sen kayda alıyorsan bu siteyi başlıyorum

    sen tork isteyen adamsın demi senin su anki dişli oranın ağagıdaki gibi....



    madem tork istiyorsun neden bu kombinasyonu denemedin ?



    hatta bu kombinasyon daha uygundu..14 dişli piyasada satılıyor eger bulamadım diyorsan.yada cok hızdan kaybım olur diyorsan ayrı.



    hem daha hızlı hem daha torklu istiyorsan bu daha uygunmuş daha önceki yorumladıgım gibi.



    cg dişli bizim motorlara uyuyor.piyasada hem 40 arka dişli hem 14 ön dişli var.senin işini çözemedim neden 2 dişliyide büyüttün

    oda olmadı sadece arkayı 43 yaparsan hemen hemen aynı seviyeye gelirdi.oda aşagıdaki gibi.



    sonuç itibariyla farklı kombinasyonlarla istenilen sonuç alınabiliniyor.sadece arkayı büyütmek bile yetiyor..

  18. #5158
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla ne olsun geçinip gidiyoruz.cbf karbüratörü ile mcx inki aynı degil.cbf tin tin yavaş kalkar ve hızlanır ama cg karbüratörlü mcx seri hızlanır.bastıkça yutuyor
    cbf konforu hiçbir motorda olmaz en azından tek silindir grubunda.siz dişli degişimi yapmışmıydınız mc 150 nizde ? ve gidondaki denge topuzu varmıydı ?


    ve onur aslında birsey daha aklıma geldi.sen simdi 16-45 yapacagına 14-38 yapsaydın hem senin savundugun mühendislerin verdiği emeği boşa cıkarmazdın bence .

    1 diş ön dişliyi büyütme, yaklaşık 3 arka dişe denk geliyor. degilmi? seninki 45-38: 7 diş yani büyütmüşşün...önü 2 diş küçültsen olurdu..yani öne 14 dişli bile işini görürdü belki...

    sen arkaya 45 dişli takmakla torku arttırmışın ama tekrar öne 16 dişli yani daha büyüğünü takmakla o torktan yine kaybın olmuş. aslında 13 dişli bulsan mcx deki olan torku katlarsın ..
    Mahir'ciğim lafı oturduğun kısmından mı algılıyorsun ? Ben orada "mühendislerin emeği" derken arkadaşın "farbrikasyon böyle olmalıymış, fabrikanın 15*38 dişli ısrarını anlamıyorum" diye orada ki adamlar hiç bir bok bilmiyor gibisinden söylemine gönderme yaptım sen kalkmış bana ne diyorsun ?! Keyfi olarak değiştirirsin dişlini memnun kalırsın. Ama sen memnun kaldın diye orada ki mühendislerin hesaplarını çöpe atamazsın adamlar ölçmüş biçmiş 15*38 koymuş, benim o dişlilerden bir şikayetim yoktu zaten!! Sadece araziye girdiğim için arka dişliyi büyüttüm ben çekiş artsın diye ama sonra uzun yolada çıktığımı göz önünde bulundurduğumuz için son hız baya düştüğü için ön dişliyide 1 diş büyüttük! Anlayabiliyormusun ?
    "insan kendi aracını kendine göre ayarlar degilmi? benim için torku yeterliyse gerisi hikaye." böyle bir cümle kuruyorsun hala kendince beni köşeye sıkıştırma çabalarındasın!! Madem böyle düşünüyorsun benim yaktığım yakıttan sanane ? Kesici olayından konuyu benim yaktığım yakıta getirdin hala car car konuşuyorsun. Her mesajımdan sonra ustalarını arayıp böyle böyle diyor siz ne düşünüyorsunuz diye sorup öyle cevap veriyorsun bana bunu kendin söyledin, sen mesaj yazdıktan sonra 3 ustayı aradım diye!! Kendini millete onaylatma çabası ne!! İsterse seni destekleyen 4kişi değil 40kişi olsun ben denedim/tecrübe ettim senin gibi kendimi kimseyede onaylatma ihtiyacı hissetmiyorum KENDİ TECRÜBEMİ paylaşıyorum. İnanmıyorsan açık açık söyle o ustaya bu ustaya sorup sorup durma milletin lafıyla iş yapılmaz!! Ben inanmadığım yerde nasıl diyorum haha gülüp geçiyorum diye sende inanmak zorunda değilsin arkadaşım!! Nedir bu direttiğin!! Öyle yazıyorum, böyle yazıyorum 1tane şeyi anlıyorsun tamam kabul diyorsun sonra öteki ucundan tutup ama şu etkeni katarsak yok yokuş inersek yok yokuş çıkarsak hala lafı çeviriyorsun. Delikanlı ol açık konuş inanmıyorum de, seni vuracak halim yokya buradan!!!

    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    simdi onurcum senin dişli oranlarını karşılaştırdım sitede.egerki sen kayda alıyorsan bu siteyi başlıyorum

    sen tork isteyen adamsın demi senin su anki dişli oranın ağagıdaki gibi....

    http://i.hizliresim.com/KgR2G2.png

    madem tork istiyorsun neden bu kombinasyonu denemedin ?

    http://i.hizliresim.com/Krv6k7.png

    hatta bu kombinasyon daha uygundu..14 dişli piyasada satılıyor eger bulamadım diyorsan.yada cok hızdan kaybım olur diyorsan ayrı.

    http://i.hizliresim.com/e24nzq.png

    hem daha hızlı hem daha torklu istiyorsan bu daha uygunmuş daha önceki yorumladıgım gibi.

    http://i.hizliresim.com/eol0Rm.png

    cg dişli bizim motorlara uyuyor.piyasada hem 40 arka dişli hem 14 ön dişli var.senin işini çözemedim neden 2 dişliyide büyüttün

    oda olmadı sadece arkayı 43 yaparsan hemen hemen aynı seviyeye gelirdi.oda aşagıdaki gibi.

    http://i.hizliresim.com/xAPnWv.png

    sonuç itibariyla farklı kombinasyonlarla istenilen sonuç alınabiliniyor.sadece arkayı büyütmek bile yetiyor..
    Yav Mahir karıların kocalarına hesap sorduğu gibi hesap soruyorsun yahu.. "piyasada hem 40 arka dişli hem 14 ön dişli var.senin işini çözemedim neden 2 dişliyide büyüttün" o sırada dükkanda 45 dişli vardı onu taktık nevar bunda?? önü14 arkayı 40 yapınca gene 2dişli değişmiş olmuyor mu biri ufalıyor biri büyüyor ?? Habire kendinle çelişip çelişip duruyorsun bıktım seni düzeltmekten!!! Ama gene de kafan almıyor!!!
    Bir üst paragrafta belirttim ama burayada yazayım "hatta bu kombinasyon daha uygundu..14 dişli piyasada satılıyor eger bulamadım diyorsan.yada cok hızdan kaybım olur diyorsan ayrı." bu cümlenin karşılığını.. O sırada dükkanda 45dişli vardı aldık taktık baktım son hız çok düştü ertesi günü gittim naparız diye ön dişliyi 1 diş büyüttük oldu mu ? Şimdi diyeceksin internette vardı araştırmadın mı diye.. Bu arka çanta demiri mevzuunda demiştim sana internetten hiç alışveriş yapmadım diye, baktım ama yapmadım dükkandan aldığım dişlinin fiyatı 5lira ne gerek var internetten alıp kargo beklemeye.. İnternetteki fiyatlarını bilmiyorum açıkçası, belki kargo parasıda veriyorsan onuda ekle sonra alet edevatım olmadığı için dişliyi taktırmam lazım onun işçilik fiyatınıda ekle 5liradan daha fazla yapar sanırım... Hala neyin derdindesin yav, madem mutlusun motorunla eger insan kendi aracını kendine göre ayarlarlıyorsa sus artık yav!! 1depo ile 260-270 kilometre yaptığın mesafeyi göz önünde bulundurarak bi hesap çıkardım sana motorunun ne kadar yaktığıda ortaya çıktı hala neyi diretiyorsun sen!!? Dış etkeni yok sayıp sayıp duruyorsun ama hergün o dış etkenlerin olduğu bir dünyada motosiklet kullanıyorsun!! Hala onun bunun lafına bakarak/kendini onaylatarak aklınca bana laf sokma peşindesin. Elinde yokmu zaten bir sürü dişli tak benimki gibi kullan bir zaman sonra tak öteki dişlileri öyle kullan farkını kendin gör yahu!! Madem çok biliyorsun çok deniyorsun dene işte var elinde, ustalarında var söküp taksınlar hepinize birden tecrübe olur!!!

    "Cahili cühela vekili ukala." Ara ustanıda söyle bana böyle dedi de. Yeter artık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------

    Bu sayfayı okumanızı rica ediyorum, hem ilk açıklamayı hemde yorumları;
    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/102502-motosiklet-neden-belirli-bir-hizi-gecemez-sorusunun-cevabi.html
    Bahsettiği büyük ihtimalle arka dişliyi küçültmek, arka dişliyi büyütmek ya da ön dişliyi küçültmek aynı sayılıyor ya aşağı yukarı, arka dişliyi küçültmek ya da ön dişliyi büyütmek de öyle..
    Yazan arkadaşın ismine tıkladım, profil bilgilerinde makina mühendisi olduğu yazıyor.. Belki bunu göz önünde bulundurursunuz...
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  19. #5159
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    "Mahir'ciğim lafı oturduğun kısmından mı algılıyorsun ?"

    onur terbiyesizlik yapma anladıgım artık seninle muhattap olmamam gerektiği bu çümleyi sarfettiğine göre.ben hem senden büyüğüm hemde saygısızlık yapıyorsun ne mal oldugunu gösteriyorsun !!!

    arkadaş asıl sen nerenden anlıyorsun arkadaş bu dişli ısrarı nedendir diye bir yorum yapmış.ama sen onu mühendisler bir bok anlamıyor anlamışın bu senin ne kadar anlayışı kıt oldugunu gösteriyor..

    "benim o dişlilerden bir şikayetim yoktu zaten!! Sadece araziye girdiğim için arka dişliyi büyüttüm ben çekiş artsın diye ama sonra uzun yolada çıktığımı göz önünde bulundurduğumuz için son hız baya düştüğü için ön dişliyide 1 diş büyüttük! Anlayabiliyormusun ?"


    arkadaş bilmiyorumki senin derdin ne gerizekalı muamelesi yapıyorsun bana.. onurcum ordaki verileri zaten eklerken dikkat ettinmi yorumlarıma.

    "yada cok hızdan kaybım olur diyorsan ayrı."
    "hem daha hızlı hem daha torklu istiyorsan bu daha uygunmuş daha önceki yorumladıgım gibi."

    yukarıdaki yorumlar bana ait degilmi?demekki tahmin edebilmişim.ayrı kombinasyonlarla deneyebilirsin dedim degilmi bu bir tavsiyeydi..ha söyle diyebilirdin ben memnunum bu kombinasyondan sana zahmet oldu araştırmışşın verileri sunmuşşun benim linkini verdiğim siteden.ama sen bana hakaret ediyorsun yakıştımı şimdi sana..

    "insan kendi aracını kendine göre ayarlar degilmi? benim için torku yeterliyse gerisi hikaye." böyle bir cümle kuruyorsun hala kendince beni köşeye sıkıştırma çabalarındasın!!"

    evet söyledim.seni neden sıkıştırayım arkadaş farklı kombinasyonlarla hemen hemen aynı orana ulaşılabiliyor.maksat burda paylaşmak belki senin gibi dişlilerle oynayan olur diye örnek verdik.nasıl bir anlayışın var ilginç..

    "Madem böyle düşünüyorsun benim yaktığım yakıttan sanane ? Kesici olayından konuyu benim yaktığım yakıta getirdin hala car car konuşuyorsun. Her mesajımdan sonra ustalarını arayıp böyle böyle diyor siz ne düşünüyorsunuz diye sorup öyle cevap veriyorsun bana bunu kendin söyledin, sen mesaj yazdıktan sonra 3 ustayı aradım diye!! Kendini millete onaylatma çabası ne!!"


    sevgili kardeşim seni bozmak,hüsrana uğratmak,rezil etmek amaç degil.amaç paylaşımsa amaç bilgi alışverişiyse biz bunu yapıyoruz.evet aradım dedim yani düşünceleri bu.sonra bir arkadaşta yazdı tecrübesini.dişli muhabbetini bu kez ona yıktın.sonra sarıdev üstadımız diyeyim çünkü 85 bin km yapmış mc ile dedi yanlış hatırlamıyorsam.oda yakıt tasarrufu yapıyor az da olsa dedi.eğer haklıysan onay istersin.haksızsan kabul edip yanlış bildiğini halen savunmazsın degilmi? sen halen ısrar ediyorsun arkadaş bilmiyomki derdin nedir? bildiğin doğrular üzerinde halen ısrar ediyorsun !!! üzerine hakaret ederek.varsa bildiğin paylaşırsın inanan inanır inanmayan inanmaz.

    "isterse seni destekleyen 4kişi değil 40kişi olsun ben denedim/tecrübe ettim senin gibi kendimi kimseyede onaylatma ihtiyacı hissetmiyorum KENDİ TECRÜBEMİ paylaşıyorum. İnanmıyorsan açık açık söyle o ustaya bu ustaya sorup sorup durma milletin lafıyla iş yapılmaz!! Ben inanmadığım yerde nasıl diyorum haha gülüp geçiyorum diye sende inanmak zorunda değilsin arkadaşım!! Nedir bu direttiğin!! Öyle yazıyorum, böyle yazıyorum 1tane şeyi anlıyorsun tamam kabul diyorsun sonra öteki ucundan tutup ama şu etkeni katarsak yok yokuş inersek yok yokuş çıkarsak hala lafı çeviriyorsun. Delikanlı ol açık konuş inanmıyorum de, seni vuracak halim yokya buradan!!!"



    anlaşıldı sen yine gülüp gececn hani inanmadıgım yerde gülüp geciyorum diyorsun ya.madem gülüp geciyorsun neden hakaret ediyorsun? yine glüp geçsene tek bir gülücük yeter sanırım.bu kadar uzun yazmana gerek te kalmaz degilmi? ha neden ustalara sormayım.? sen ustalardan dahamı iyi biliyorsun? sen sanırım sadece bisikletçiden bozma ustalarla karşılaşmışşın memleketinde belli oluyor ki bu ustaları göz ardı edişin..sen inanma tamam onurcum.ama hakaret de etme.bundan sonra bu kadar yazıma 2 gülücük yeter.ben verileri kullanıyorum başkalarına soruyorum ki bilgi edineyim.sen ne yapıyorsun gülüp geciyorsun.ben zaten senden vazgeçtim.burası bilgi paylaşımı konu sensin ama amaç artık seni ikna etmek degil.sen sadece örneksin burda.belki başkaları birsey öğrenir.belki başkaları bizim yanlış bildiğimizi söyler doğruları sunar amaç...ha anlaştıgımız seyleri belirtiyorum ama bu degildirki sen haklısın.kısmi olabilir.. ha dişli olayında daha az yaktıgına inanmıyorum onuda belirteyim..


    "Yav Mahir karıların kocalarına hesap sorduğu gibi hesap soruyorsun yahu.. "piyasada hem 40 arka dişli hem 14 ön dişli var.senin işini çözemedim neden 2 dişliyide büyüttün" o sırada dükkanda 45 dişli vardı onu taktık nevar bunda?? önü14 arkayı 40 yapınca gene 2dişli değişmiş olmuyor mu biri ufalıyor biri büyüyor ?? Habire kendinle çelişip çelişip duruyorsun bıktım seni düzeltmekten!!! Ama gene de kafan almıyor!!!"

    bu hesap degil ben olsam öyle yapardım demek gibi.aramızda hiçbir bağ yok.hesap sormuyorum o yüzden.sadece bilgi paylaşıyoruz.neden 2 dişliyi büyüttün derken neden 2 sini degiştin mi anlıyorsun sadece ? ayrı seyler.neden 2 sini büyüttün.tork istiyorsan tek yeterli anlamında.sen zaten acıkladın ya bende tahmin etmiştim.tork isteyipte hızdan ödün vermemek oldugunu.. sen acıkladın millet öğrendi.bende tahminlerimde yanılmadım.ben ukalayım ya herseyi biliyorum ya ...ben ön dişliyi büyütmemim amacı az cok belirttim.ama sen her ikisini neden büyüttün acıklama belkide gerekti.yanlışım varsa yine düzelt beni.kalın kafamız var ya o yüzden anlamak zor oluyor



    "Bir üst paragrafta belirttim ama burayada yazayım "hatta bu kombinasyon daha uygundu..14 dişli piyasada satılıyor eger bulamadım diyorsan.yada cok hızdan kaybım olur diyorsan ayrı." bu cümlenin karşılığını.. O sırada dükkanda 45dişli vardı aldık taktık baktım son hız çok düştü ertesi günü gittim naparız diye ön dişliyi 1 diş büyüttük oldu mu ? "


    o konu anlaşıldı...


    "Şimdi diyeceksin internette vardı araştırmadın mı diye.. Bu arka çanta demiri mevzuunda demiştim sana internetten hiç alışveriş yapmadım diye, baktım ama yapmadım dükkandan aldığım dişlinin fiyatı 5lira ne gerek var internetten alıp kargo beklemeye.. İnternetteki fiyatlarını bilmiyorum açıkçası, belki kargo parasıda veriyorsan onuda ekle sonra alet edevatım olmadığı için dişliyi taktırmam lazım onun işçilik fiyatınıda ekle 5liradan daha fazla yapar sanırım..."


    daha önce söyledin evet netten alışveriş mevzusunu.sana acıklama yaptım egerki mevcu canta ve dişliyse dediğim satıcı kapıda ödemeli yolluyor.ben ondan alıyorum dişliyi.eve gelince kargo dahil veriyon parayı alıyorsun siparişini...kargo parası eger anlaşamsı varsa en fazla 8 tl oda çanta demiri .dişli 3.5 felandır..


    "Hala neyin derdindesin yav, madem mutlusun motorunla eger insan kendi aracını kendine göre ayarlarlıyorsa sus artık yav!! 1depo ile 260-270 kilometre yaptığın mesafeyi göz önünde bulundurarak bi hesap çıkardım sana motorunun ne kadar yaktığıda ortaya çıktı hala neyi diretiyorsun sen!!? Dış etkeni yok sayıp sayıp duruyorsun ama hergün o dış etkenlerin olduğu bir dünyada motosiklet kullanıyorsun!! Hala onun bunun lafına bakarak/kendini onaylatarak aklınca bana laf sokma peşindesin. Elinde yokmu zaten bir sürü dişli tak benimki gibi kullan bir zaman sonra tak öteki dişlileri öyle kullan farkını kendin gör yahu!! Madem çok biliyorsun çok deniyorsun dene işte var elinde, ustalarında var söküp taksınlar hepinize birden tecrübe olur!!!"

    200 lük karbüratör onlada ilgileceğim dedim ya degişimleri artık basamak basamak gidecem.önce standart karbüratör ile dişli oynama,eksantrik mili degişimi sonra 200 lük karbüratörle deneyeceğim.ben tam hesap kitap yapmadan şu yakıt konusunda daldım modifiyeye.deneme yanılma yöntemini deniyorum.ama kademe kademe onu zaten belirttim.sen halen 200 lük karbüratörde kaldı aklın.tutacak dalın yok gibi !! ...ha bir depo derken benzin bitene kadar degil yedeğe gelince bitti sayarım onuda belirtmiştim.şimdi bana eskileri karıştırtma......dişlileri zaten denediğimi söyledim ama sil baştan daha hesap kitap işine önem vererek yapacam dedim ya..


    ""Cahili cühela vekili ukala." Ara ustanıda söyle bana böyle dedi de. Yeter artık."


    bu cümleden ustalamızı cahil benide ukala yaptın sanırım.kızmayacam la sana artık.ama halen bize hakaret ediyorsun..simdi diyeceksin bu nasıl bir tavırla konuşma.benle 40 senedir samimisin sanki.ama sende bana hakaret ediyorsun.


    "Bu sayfayı okumanızı rica ediyorum, hem ilk açıklamayı hemde yorumları;
    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/102502-motosiklet-neden-belirli-bir-hizi-gecemez-sorusunun-cevabi.html
    Bahsettiği büyük ihtimalle arka dişliyi küçültmek, arka dişliyi büyütmek ya da ön dişliyi küçültmek aynı sayılıyor ya aşağı yukarı, arka dişliyi küçültmek ya da ön dişliyi büyütmek de öyle..
    Yazan arkadaşın ismine tıkladım, profil bilgilerinde makina mühendisi olduğu yazıyor.. Belki bunu göz önünde bulundurursunuz..."



    şimdi bakıyorum.

    sonuç olarak bıktın benden... artık seni örnek göstermeyeceğim.ok.biryere varamıyoruz.biz ayrı dünyaların insanıyız...

  20. #5160
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Hastayım muhabbetinize...

    her ne kadar arada uygun olmayan bazı uslup bozuklukları olsada bilgi içeren mesajlarınız çogunlukta..

    devam devam....

    şu an için 2.el bi japon bulamazsam, sıfır salcano wolf ile mcx arasındayım.. mcx alacak olursam bende sizlerle kavgaya başlarım artık...
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)