Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
22 Şubat 2014, 18:10
#5101
cg yi kurcalamak daha kolay çünki piyasada en çok yedek parçası olan motor budur herhalde. ben bu saatten sonra mekanik olaylara bakarım bu beyin konjektör felan hiyake tabi bana göre şimdi 65,5 çaplı silindir siparişi verdim piston kısa etek,sekmanlar inceymiş bakalım nasıl artısı olacak. ateşlemeyi kuvvetlendirmek için 18 sargılı statörler var ondan takarım belki ama konjektörü değiştirmem gerek ona göre belki tesisat lazım bakalım silindir gelsin hele bir pazartesi gelir umarım elime sonra altı baskılı debriyaj balatası takarım belki debriyaj tasını değiştiririm. öyle gider bu iş...
Reklamlar
-
22 Şubat 2014, 18:54
#5102
cg evet daha kolay.sargı alınca tası tarağıda alacan.sonra ürettiği elektriği dagıtacak konjektör alacaksın yok öyle :-)) üretim iyi ama üretimi dagıtacak malzeme kötüyse hiçbir sonuç alamazsın..silindire göre tornalık iş cıkacak.sonra normal beyinle iş göremeyeceksin yine cdı unitesi alacaksın.cc artacak cabuk hızlanacaksın ama kesiciyi nasıl altedeceksin? ya büyük ön dişli yada küçük arka dişli takman gerekecek..motor krankı degişecek yoksa son hızın degişmeyecek cc artsa bile.yada sakata gelirsin...bu sana tonla zaman ve para kaybettirecek.hızın artınca nasıl duracaksın?:-)) gerekli modifiye yeterli.cok kurcalamak iyi degil...
-
22 Şubat 2014, 19:24
#5103
sargı sonraki iş ilk önce siindir takacağım. alacağım silindir 65,5 çaplı ama kısa yani aynı krankla kullanabileceğim sıkıştırma oranı aynı kalacak. ayrıca blok ağzı geniş diye biliyorum ben uyar ınşallah komle sökesim yok motoru şimdilik. kesici mi ? o ney öyle yeniyo mu o :D bende öyle bir şey yok 12 bin deviri çevirttiriyorum ben buna 4. vitese kadar 5.viteste 10 binde kalıyor güç yetmiyordu silindir takınca 5. vitestede 12 bini görürüm gibi geliyor yaklaşık 42 cc lik bir hacim artışı olacak. zamanla her şey belli olur şu silindiri takayım biraz tatmin ederse beni devam ederim modifiyeye yoksa 1200-1300 e satarım başka model alırım sıkıldım biraz da aynı motordan
-
22 Şubat 2014, 21:38
#5104
Bu turuncu renkli performans ateşleme bobini diye satılan ateşleme bobini ateşlemeye fayda saglarmı.Yanına iridyum buji ile birlikte.
-
22 Şubat 2014, 22:22
#5105
arkadaşlar kesici diyorsunuzda mcx'lerde kesici mi var ? 3 yıldır kullanıyorum benim motosikletim de böyle birşey yok affınıza sığınarak 2 video koyuyorum;
ateşleme aynı ses aynı ve düzenli bu kesici;
http://www.youtube.com/watch?v=EodSD_sGR5A
ateşleme farklı ses farklı ve düzensiz bu kesici değil;( ya ateşleme yetişmiyor ya benzin yetişmiyor)
http://www.youtube.com/watch?v=WN2quxkUrWk
benim motosikletten 2. videodaki gibi ses çıkıyor, eğer diyorsanız ki kesiciye giriyor o zaman 1. videodaki gibi ses çıkması gerekir. bu kesicide sonradan takılabilen birşey mi? değil diye biliyorum. yanlışsam düzeltin..
belli yıldan önce üretilen hyosung gt250'lerde bile kesici yoktu bu yüzden hep kol çıkarttı kırank kırdı millet 200 göreyim derken. dikkat edin arkadaşlar cebiniz zarar görmesin...
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
-
23 Şubat 2014, 00:25
#5106
benimkinde ne 1 deki ne 2 deki ses var ama !!! :-)) modifiye beyin sadece kesiciyi yok etmiyorki,ateşlemeyi de düzenliyor...
sizce bunda varmı ?
-
23 Şubat 2014, 01:06
#5107
dreamwalker adlı üyeden alıntı
Burda beyinden başka ateşleme bobini falan değişikmi ?
-
23 Şubat 2014, 01:23
#5108
hayır sadece 200 cc karbüratör ve modifiye cdı unite..
-
23 Şubat 2014, 02:30
#5109
sen o videoda gazı sonuna artık çevirilemiyecek son noktasına kadar açtığına emin misin devir 10bin olana kadar gaz vermiş sonra bırakmışsın gibi duruyor..
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
-
23 Şubat 2014, 15:03
#5110
onur arkadaşta mc 150 var 7500-8000 den sonra kesiciye giriyor.ben bağırtmak istemedim.anlatmak istediğim kırmızıya kadar bile ses degişmiyor.tahminim coğu kırmızıya gelmeden sesi solugu kesilir..son devri çevirmeye gerek yok zaten..
-
23 Şubat 2014, 15:19
#5111
Boştayken benimkide 10.000 devir çeviriyor da 5 viteste kaç bin devir çeviriyor düzde yokuş aşağı rüzgarı arkana almadan sen asıl bundan heber ver hele
-
24 Şubat 2014, 00:47
#5112
17 dişli takarsan sende 10 bini zor görürsün :-)) en fazla tahminim 8000...200 lük karbüratörle dibini görür ama bağırtmak istemiyorum.. üzerindeki 125 liklerin karbüratörü tekrar deneyim dedim 10 bine zor geldim..10 bini gecince pıhlama başlıyor :-))
-
24 Şubat 2014, 02:15
#5113
tamam bağırtmak istememişsindir anlarım onu, kırmızıya kadar da sesi değişmiyor onuda anlıyorum ama sen benim dediğimi anlamamışsın sanırım. gazı sonuna kadar açmayıp sonra "sizce bunda varmı" demişsin olmaz tabi sen gazı sonuna kadar açmamışsın ki.. kesici dediğimiz şey benim önceki sayfada paylaştığım o 2 videodan 1. olanda ki gibi gazı sonuna kadar açarsın "dın dın dın" diye sayar motor aynı ses ve aynı düzende buna kesiciye girmesi denir, 2.videodaki olan olayda ateşlemenin yetersiz kalmasıdır yada benzinin yetişmemesidir benim bildiğim. bizim motorlarda da kesici yoktur. siz sürekli "kesiciye giriyor mu" "şunu taktım kesici iptal oldu artık girmiyor" gibi şeyler yazınca açıklayayım dedim niyetim polemik yaratmak değildi.
benim motor boştaykende, 1.2.3.4.5. fark etmez her viteste 11500devir görüyor ondan sonra ateşleme yetişmiyor yada benzin yetişmiyor onu tam bilmiyorum ngk iridyum performans buji var ön16 arka 45 dişli var motorda bi oynama yok, bende sürekli o kadar yüksek devir kullanmıyorum zaten bi taraflarını patlatırız motorun allah korusun..
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
-
24 Şubat 2014, 13:24
#5114
yok anladım sen büyük ihtimal devir saatini bozmuşşun :-)şaka bir yana o devirlere saat dayanmaz..arka 45 ön 16 zaten vites aralıkları yok denecek kadar kısa.sen ister istemez uzun yolda 10 bine dayanırsın hertürlü.kendini motogp de hissedersin o kadar sık vites degiştirmek zorunda kalırsın ki !!! :-)) motor zaten yüksek devirde deli gibi titrer.ve o dişlilerle benzin sarfiyatı nasıl merak ettim.gazın dibini görmedim haklısın ama kırmızıya kadar rahatlıkla girmesi bile yeterli.
ama 200 cc karbüratör ile bence benzin yetişmeme problemin olmaz.son hızın degişmiyor ama motor devri rahat ceviriyor.2 karbüratör farkını gördüm.boşta devir çevirmesinden belli zaten.üzerindeki 125-150 cc lerde kullanılan karbüratör.200 cc cift telli hem vakumlu hem ektra manifolttan püskürtüyor benzini.videodaki ses bile dikkat edersen farklıdır seninkinden.eski karbüratörü taktım deneyim diye tekrar motorun sesi degişti.daha sessiz gaz yiyor.lakin devirsiz vites değişince panikliyor motor 200 cc karbüratör de daha cabuk toparlıyor ve devirleniyor..daha atak..
hadi modifiye beyin olmayan sınırı kaldırmıyorsa ateşlemeyidemi düzenlemiyor ? :-)) biz belki bu konuda yeterince bilgimiz olmayabilir ama modifiye ustaları antep,mersin,adana,urfa daki ustalar artık modifiyeyi aşmış durumdalar.bir ustamızdan bilgi aldım.burda aktarmaya çalısıyorum.polemik degil bilgi paylaşıyoruz zaten onurcum :-))
-
24 Şubat 2014, 13:44
#5115
Yokus asagı gördün diyelim hadi düzde nasıl görüyon saglam bi yokus asagı bul ben ibrenin dibinide göstertirim commuter bu sonucta sehir icine 80 sehir dısınada 90-95 ideal hızıdır fazlası hem motora hemde cebe zarar
-
24 Şubat 2014, 13:51
#5116
ibrenin dibi derken hız degil devir olarak..sen sanırım yanlış anladın.:-))..altımızdaki makinalar 135-160 cc zaten sınırlarda kullanmak hem motor hem kullanıcı için tehlikeli.uzun yolda en fazla 100 hadi gaza geldik 110 fazlası zarar..bu hızı rahatsız etmeden mümkün oldugunca devri düşük elde etmek amaç olmalıdır.o yüzden arkayı ya kücültmek yada önü büyütmek lazım.böylece daha az titreşimli konforlu yolculuk yapılabilir.zaten sehiriçi gündelik cok hız yapmıyoruz.devri düşük olunca yakıtta düşer mis gibi.:-))
-
24 Şubat 2014, 17:32
#5117
Selamunaleykum.
Arkadaş lar bu mesajı kendi başlığın da açacam ama topigin cenaze namazını kılmışlar bi yardim eden çıkmadı. Forum kirliligi acisindan konu acmakta istemedim Bu motor unda çoğu özelliği nin 150 mr la ayni olduğu icin soruyorum bunu. Sabahları aşırı çalıştırma sıkıntı sı yaşıyorum ve motor devamli istop ediyor uzun süre çalıştıktan sonra da aynı şekil . Rolanti ve karbüratör hava ayari normal. Onlara baktirdim ustaya istersen getir bakalim dedi ama malum para kaptirmadan bu göbeği şişkin ustalara basit bi islemi varmidir diye önce size sorayım dedim . Ne gibi bir çözüm üretebiliriz. Teşekkür ettim şimdiden.
-
25 Şubat 2014, 00:15
#5118
dreamwalker adlı üyeden alıntı
yok anladım sen büyük ihtimal devir saatini bozmuşşun :-)şaka bir yana o devirlere saat dayanmaz..arka 45 ön 16 zaten vites aralıkları yok denecek kadar kısa.sen ister istemez uzun yolda 10 bine dayanırsın hertürlü.kendini motogp de hissedersin o kadar sık vites degiştirmek zorunda kalırsın ki !!! :-)) motor zaten yüksek devirde deli gibi titrer.ve o dişlilerle benzin sarfiyatı nasıl merak ettim.gazın dibini görmedim haklısın ama kırmızıya kadar rahatlıkla girmesi bile yeterli.
ama 200 cc karbüratör ile bence benzin yetişmeme problemin olmaz.son hızın degişmiyor ama motor devri rahat ceviriyor.2 karbüratör farkını gördüm.boşta devir çevirmesinden belli zaten.üzerindeki 125-150 cc lerde kullanılan karbüratör.200 cc cift telli hem vakumlu hem ektra manifolttan püskürtüyor benzini.videodaki ses bile dikkat edersen farklıdır seninkinden.eski karbüratörü taktım deneyim diye tekrar motorun sesi degişti.daha sessiz gaz yiyor.lakin devirsiz vites değişince panikliyor motor 200 cc karbüratör de daha cabuk toparlıyor ve devirleniyor..daha atak..
hadi modifiye beyin olmayan sınırı kaldırmıyorsa ateşlemeyidemi düzenlemiyor ? :-)) biz belki bu konuda yeterince bilgimiz olmayabilir ama modifiye ustaları antep,mersin,adana,urfa daki ustalar artık modifiyeyi aşmış durumdalar.bir ustamızdan bilgi aldım.burda aktarmaya çalısıyorum.polemik degil bilgi paylaşıyoruz zaten onurcum :-))
Yav he he Mahir... Gene anladım demişsin de anlamamışsın hiçbirşey!!! Kalkıp kendini savunmaya geçmişsin.. Ben kesici olan ve kesici olmayan motorun videosunu koydum arada ki farkı görebil!"in" diye sonra sen motoru kesiciye sokmadan bi video koyuyorsun bendeki ses de böyle diye.. Şimdi de kalkmış gereksiz yere kendini savunuyorsun.. Direk senin motosikletine bok atan mı oldu ? Sadece genel olarak mondial mcx yani "bizim" motosikletlerde kesici yok dedim!!! Bunu mu anlamadın ?! Ha mondial sana özel mcx yapmıştır o zaman eyvallah!! Maşallahı var 25bin kilometre devirdim, devir saatide dayanıyor, motosiklette dayanıyor.. Ayrıca ben motoru aldığımda üzerinde 16*45 dişli yoktu orjinal 15*38 dişli vardı ve bu dişli oranları ile de benim motosiklet 11,500 devir görüyordu Mahir'ciğim... Dikkat ettiysen sürekli o devirde kullanmıyorum yazdım orada istersen bir daha oku, amacımın polemik yaratmak olmadığını ve ne demek istediğimi belki anlarsın.. Ama gene anlamazsın, sende ki ne kibirse çok üzerine alınıp hemen savunmaya geçiyorsun arkadaş!!! Bu seferde ben kibirlenip senin yaptığını yapayım bakalım... Sana modifiye yi aşmış ustalarınla başarılar diliyorum, ben İstanbul'luyum burada bir boktan anlayan usta bulmak zor, motosikletim şuana kadar arıza vermedi ama verirse eğer getireceğim o taraflara... Sanki ben burada hiç doğru bilgi aktarmaya çalışmıyorum değil mi? Herkesi kandırıp yanlış şeyler anlatıyorum... Hep yalan yanlış söylüyoruz.. Neyse daha yazmayacağım, yanlışlarımı sen düzeltirsin Mahir'ciğim ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------
Titreşimi ve benzin sarfiyatını yazmayı atlamışım; yüksek devir de aman aman bi titreme yok eski dişlilerde nasılsa şimdi ki dişlilerde bir tık üzeri diyeyim hiç bir yerim uyuşmuyor, İstanbul-Çanakkale (320kilometre) hiç bir yerim ağrımadan/uyuşmadan çok rahatlıkla gidip geliyorum, keza Çanakkale-Yalova, Çanakkale-Balıkesir Sındırgı, Çanakkale-İzmir gidip gelmişliğim var, titreşimden ve performanstan memnunum aman aman birşey yok.. Kaldı ki tek silindir her motosiklet titrer!!! Benzin sarfiyatına gelecek olursam; ön16 arka45dişli ile "2kişi+arka çanta+alüminyum yan çantalar (boş ağırlıkları 30kilogram)+depo üzerinde sırt çantası+artçının elinde sırt çantası" bu vaziyette 110-120kilometre/hız süratte 100kilometre mesafede (şehir içi/dışı karışık) yakıt 0,19kuruş; çok sakin kullanımda tek kişi yakıt ön16 arka45 dişli ile 0,11kuruş (şehir içi/dışı karışık)... Gördüğün gibi orjinal 15*38 dişli ve şuan üzerinde ki 16*48 dişlilerin arasında yakıt sarfiyatı konusunda fark yaratmıyor.. Önemli olan senin hızlanmak için gaz kolunu ne kadar çevirdiğin!!! Bu dişli oranları ile motosikletin çekişi arttığı için gaz kolunu o kadar çevirmiyorum Mahir'ciğim... Ama sen inanma bu yazdıklarıma.. Ben yalan yanlış konuşuyorum çünki.. En KRALI 200'lük karbüratör ve öne 17'lik dişli takmak.. Süpersiniz, kralsınız..
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
-
25 Şubat 2014, 00:54
#5119
onur biraz takılıyorum ki buna epey içerlenmişşin..kesici olayını araştıracağım özellikle belkide ben yanılıyorum.sana yalan söylüyorsun diyen olmadı ama niye bu kadar atarlandın bilmiyorum..sadece 200 cc karbüratör farkını söyledim ve benzin yetiştirememe sorunu yaşamadım son gaz gittiğim halde.sonra modifiye beyinin de ateşlemeyi düzenlediğini söyledim ve kesici iptalini.degil mi?
yukarıdaki koca parağraftan yalan söylüyorum imajını nasıl çıkardın ilginç :-))saka bir yana dedim özellikle..!!! hadi bizimkilerde kesici yok diyelim şimdi bu alet kesici iptali yapıyor dediğim halde o zaman benmi yalan söylüyorum ? nasıl 15-38 ile 16-45 aynı yakıyor ilginç..hem ön dişli hem arka dişli büyütmüşşün..yüksek devirde deli gibi harcıyor makina.senin makina özellikle o hızlarda devri her daim yüksek bir makina.2 mizde aynı makinayı kullanıyoruz.2 mizin motorunda ilginçlik var ama hangimizinkinde bilmiyorum.yalan söylüyorsun demiyorum sadece kıyas yaparsak benimkiyle farklı bir özel üretim seninki heral :-)).
titreşim mevzusunda 1-2 viteste biraz titreşim var oda 4500-5000 den sonra.. 3-4-5 titreşim azalıyor rahatsız edici degil. yanlız 15 dişliyi kullanamamıştım sürekli yüksek devir ve titreşimden dolayı..özellikle uzun yolda 430 km yolda insan tecrübe yaşıyor.o yüzden onurcum 17 dişli kullanıyorum...çokta kibirli degilim ama yanlış anlaşıldım sanırım.kullandıgım motorlarda ufak tefek modifiye yaptık.kurcalamayı seven biriyim.
bundan önce cg kullanıyordum.titreşimin ne demek oldugunu onda öğrendim.daha önceki paylaşımlarında ilk motorun oldugunu yazmıştın degilmi ? benmi yanlış anladım yoksa..
sonuç olarak 200 cc karbüratör ve dişli takviyesi ve önemsemediğin modifiye cdı unite ile senin yüksek devirdeki tutuklugu ve benzin yetiştirememe sıkıntısı yaşamıyorum.üzerindeki karbüratör yetiştiremiyor..bu şimdi kibirmi? bu bir tecrübedir.dene gör? gaz kolunu ne kadar cevirirsen çevir devrin yüksek oldugu sürece makinan daha cok yakacak ve boşuna bağırmış olacak...ha 200 cc karbüratörde motorun gazına dokun arasındaki farkı zaten anlayacaksın.halen bunu benimki seninkini döver meselesi olarak görüyorsan ne diyim...
-
25 Şubat 2014, 01:58
#5120
dreamwalker adlı üyeden alıntı
onur biraz takılıyorum ki buna epey içerlenmişşin..kesici olayını araştıracağım özellikle belkide ben yanılıyorum.sana yalan söylüyorsun diyen olmadı ama niye bu kadar atarlandın bilmiyorum..sadece 200 cc karbüratör farkını söyledim ve benzin yetiştirememe sorunu yaşamadım son gaz gittiğim halde.sonra modifiye beyinin de ateşlemeyi düzenlediğini söyledim ve kesici iptalini.degil mi?
yukarıdaki koca parağraftan yalan söylüyorum imajını nasıl çıkardın ilginç :-))saka bir yana dedim özellikle..!!! hadi bizimkilerde kesici yok diyelim şimdi bu alet kesici iptali yapıyor dediğim halde o zaman benmi yalan söylüyorum ? nasıl 15-38 ile 16-45 aynı yakıyor ilginç..hem ön dişli hem arka dişli büyütmüşşün..yüksek devirde deli gibi harcıyor makina.senin makina özellikle o hızlarda devri her daim yüksek bir makina.2 mizde aynı makinayı kullanıyoruz.2 mizin motorunda ilginçlik var ama hangimizinkinde bilmiyorum.yalan söylüyorsun demiyorum sadece kıyas yaparsak benimkiyle farklı bir özel üretim seninki heral :-)).
titreşim mevzusunda 1-2 viteste biraz titreşim var oda 4500-5000 den sonra.. 3-4-5 titreşim azalıyor rahatsız edici degil. yanlız 15 dişliyi kullanamamıştım sürekli yüksek devir ve titreşimden dolayı..özellikle uzun yolda 430 km yolda insan tecrübe yaşıyor.o yüzden onurcum 17 dişli kullanıyorum...çokta kibirli degilim ama yanlış anlaşıldım sanırım.kullandıgım motorlarda ufak tefek modifiye yaptık.kurcalamayı seven biriyim.
bundan önce cg kullanıyordum.titreşimin ne demek oldugunu onda öğrendim.daha önceki paylaşımlarında ilk motorun oldugunu yazmıştın degilmi ? benmi yanlış anladım yoksa..
sonuç olarak 200 cc karbüratör ve dişli takviyesi ve önemsemediğin modifiye cdı unite ile senin yüksek devirdeki tutuklugu ve benzin yetiştirememe sıkıntısı yaşamıyorum.üzerindeki karbüratör yetiştiremiyor..bu şimdi kibirmi? bu bir tecrübedir.dene gör? gaz kolunu ne kadar cevirirsen çevir devrin yüksek oldugu sürece makinan daha cok yakacak ve boşuna bağırmış olacak...ha 200 cc karbüratörde motorun gazına dokun arasındaki farkı zaten anlayacaksın.halen bunu benimki seninkini döver meselesi olarak görüyorsan ne diyim...
Arkadaşım ben senin 40 yıllık arkadaşınmıyım ki ukala ukala takılıyorsun/şaka yapıyorsun falan ? Şurada 2muhabbet ettik diye mi kendinde bu alaycı/ukala üslubu hak görüyorsun ?!
Ne demek; "yok anladım sen büyük ihtimal devir saatini bozmuşşun :-)şaka bir yana o devirlere saat dayanmaz..arka 45 ön 16 zaten vites aralıkları yok denecek kadar kısa.sen ister istemez uzun yolda 10 bine dayanırsın hertürlü.kendini motogp de hissedersin o kadar sık vites degiştirmek zorunda kalırsın ki !!! :-)) motor zaten yüksek devirde deli gibi titrer.ve o dişlilerle benzin sarfiyatı nasıl merak ettim.gazın dibini görmedim haklısın ama kırmızıya kadar rahatlıkla girmesi bile yeterli." böyle dalga geçer gibi.. Çocuk muyuz biz ? Öyle saçma şaka yaparsan böyle cevap alırsın Mahir kusura da bakmayacaksın o zaman!
Bak orada yazdığını bir daha oku "gazın dibini görmedim haklısın" yazmışsın! Ben de diyorum ki tekrar ve tekrar gazın dibini görmeden nereden biliyorsun motosikletin kesiciye girip girmediğini!! ? Motosikletin kesiciye girmesi için gazı dibine kadar açman lazım buyur bir daha izle http://www.youtube.com/watch?v=EodSD_sGR5A anlayamazsan bir daha izle ne diyeyim daha.. Ben sana diyorum ki kesici olandan böyle ses çıkar, kesici olmayandan böyle ses çıkar, sen kalkıp hayır benimkinden iki sesde çıkmıyor diyorsun gazı sonuna kadar açmıyorsun ki! Bu ne demek oluyor ? beni yalancı çıkarmak olmuyor mu ? Ondan sonra gazı sonuna kadar açmamışsın diyince bahaneler, motoru bağırtmak istemiyorum cart curt...
Motosikletin üzerinde bilmem kaça bilmem kaç dişli de olsa yüksek devir de olsa sen gazı ne kadar açarsan o kadar benzin gider! Tabi ki yüksek devir için daha çok benzin vermek gerekecek ama sürekli yüksek devir de kullanmıyorum ki kaçıncıya yazıyorum bunu! Bu dişliler ile bende 4000-5000devir de kullanabiliyorum Mahir! Uzaylı değilim bende dünyalıyım... Motosikletin dişlisini değiştirdiğin zaman karbüratör ayarını etkileyip daha mı çok benzin almasını sağlıyor ?!
Benim motorumda ilginçlik milginçlik yok arkadaşım, bak kaç kişi dişli değiştirmiş bir de dön bak kaç kişi karbüratörünü bilmemnesini değiştirmiş ? Kimin ki ilginç ?
Evet ilk motosikletim, hiç arızasız 25bin kilometre.. Aynı cümle, iki tezat şey fark ettin mi "ilk motosiklet" ve "hiç arızasız 25bin".. Senin ikinci mi ? Kaçıncı motosikletin ? Kaç kere uzun yola çıktın Mahir ? CG ile kaç kilometre yaptın, MCX kaç kilometre'de ? Bu benim ilk motosikletim olduğu için başka motosiklet kullanmadığımı mı sanıyorsun ? "bundan önce cg kullanıyordum.titreşimin ne demek oldugunu onda öğrendim.daha önceki paylaşımlarında ilk motorun oldugunu yazmıştın degilmi ? benmi yanlış anladım yoksa.." Burada yazdığına göre titreşim ne demek bilmiyorum sanırım ? Kanuni Seyhan 150, ASYA sukuter 150, Çelik motor 150, CG 125, Keeway Superlight 150, Keeway Supershadow 250, Hyosung GV 250, Ramzey QM200, Honda Today 50, CBF 150, CRF250L, XL200, PS150İ, CBR 250, Yamaha Tenere660, Super Tenere 1200, Harley Davidson Dyna 1500.. Aklıma gelmeyen de olabilir! Benim ilk motosikletim olabilir ancak başka motosikletlerde kullandım! Alıp şöyle bir tur atmadım! Kullandım, hatrı sayılır!!! Benim 25bin kilometrem kendi motosikletimde... Hani titreşimin ne demek olduğunu öğrendin ya sen CG'de, 1500cc Harley'e bin bir daha öğren titreşimin ne demek olduğunu Mahir'ciğim... Etrafım da motosiklet kullanan arkadaşım çook! Nasıl! kullandığımı bildikleri için emanet etmekten çekinmezler, anlatabildim mi?!
Yani diyeceğim şudur 200cc ya da bilmem kaç cc'de gazı çevirince verdiği tepkilerin farkındayım! Benim motosikletim gariban 150cc her ne kadar ruhsatta 162cc yazsa da ben o 12cc ile övünen tarafta değilim, 150cc'lik gariban motosikletim ile kimseyi dövemem anca arkadan takip ederim 200'lük karbüratörlü olanların tozunu falan yutarım hatta...
Neyse, böyle yeni halim iyi oldu mu ? Kibirli, ukala falan !? Bence de iyi oldu çünki insanlar iyi dilden, tatlı sözden anlamıyor.. İlla böyle kavga, kıyamet gerekli.. !
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)