Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Haziran 2013, 00:11
#4781
Merhaba arkadaşlar bu mc modeli artık sıfır olarak satılmıyor galiba ? mcx roadstar ve mondial 150 mr vulture üretiliyor galiba mondialin sitesinde bulamadım çünkü.
mc istememin tek nedenide turuncu olması aslında. Salcano wolf s düşünüyordum ancak bu motoru görünce hoşuma gitti 150 cc oluşu ve beygir gücü
Kronik bir arızası varmıdır ve artçı ile yol yapmak nasıldır, deneyimlerinizden yararlanmak isterim çünkü en son ya salcano wolf s alıcam yada bunu.
Reklamlar
-
04 Haziran 2013, 23:20
#4782
Yaşayan var mı arkadaşlar ?
-
05 Haziran 2013, 20:53
#4783
Merhaba arkadaşlar,
Mondial 150 mcx roadracer kullanıyorum,
motorum şu anda 6600 km de ve bakıma girmesi gerek, size sormak istediğim bir kaç soru var, bakım ve ayarlarını ona göre yaptırmak istiyorum.
1-motora hangi yağı öneriyorsunuz, castrol,mobil,opet,petrolofisi,yamalube gibi yağlar var, en çok bilinenlerin dışında bu po ve opet yağlarını kullanan varmı.ayrıca havalar da ısınıyor 10-40 mı 15-40 mı ölçüsü ne olmalı.
2-motorda subap ayarının yapılması gerektiğini nereden anlarız, neye göre sübap ayarı yaptırılır. 7 bindeki motora subap ayarı gerekir mi.
3-debriyaj balatasının değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır. debriyajı bırakırken kalkışta motor hafif silkeleme titreme yapıyorsa sebebi ne olabilir. bunun debriyaj balatası ile bir alakası varmıdır.
4-özellikle motor 1 ve 2. viteslerde 5-6 bin devir civarında sabit gitmeye çalışınca silkeleme yapıyor sebebi ne olabilir, normalmidir bu durum.
5-benzin filtresini iptal ettiren varmı yararı zararı ne olabilir.
6-ayrıca bu modeli kullananlar bilir, karbüratörün üstünde bir jigle var yukarıda olduğu zaman yada aşşağıda olduğu zaman ne farkeder.
Detaylı bilgi verebilecek ve yardımcı olacak arkadaşlara teşekkürler..
-
05 Haziran 2013, 21:40
#4784
resulyekeler adlı üyeden alıntı
iyi akşamlar yan çantalar çok hoş durmuş ne kadara mal oldu acaba ?
-
05 Haziran 2013, 23:33
#4785
Pursik adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Mondial 150 mcx roadracer kullanıyorum,
motorum şu anda 6600 km de ve bakıma girmesi gerek, size sormak istediğim bir kaç soru var, bakım ve ayarlarını ona göre yaptırmak istiyorum.
1-motora hangi yağı öneriyorsunuz, castrol,mobil,opet,petrolofisi,yamalube gibi yağlar var, en çok bilinenlerin dışında bu po ve opet yağlarını kullanan varmı.ayrıca havalar da ısınıyor 10-40 mı 15-40 mı ölçüsü ne olmalı.
2-motorda subap ayarının yapılması gerektiğini nereden anlarız, neye göre sübap ayarı yaptırılır. 7 bindeki motora subap ayarı gerekir mi.
3-debriyaj balatasının değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır. debriyajı bırakırken kalkışta motor hafif silkeleme titreme yapıyorsa sebebi ne olabilir. bunun debriyaj balatası ile bir alakası varmıdır.
4-özellikle motor 1 ve 2. viteslerde 5-6 bin devir civarında sabit gitmeye çalışınca silkeleme yapıyor sebebi ne olabilir, normalmidir bu durum.
5-benzin filtresini iptal ettiren varmı yararı zararı ne olabilir.
6-ayrıca bu modeli kullananlar bilir, karbüratörün üstünde bir jigle var yukarıda olduğu zaman yada aşşağıda olduğu zaman ne farkeder.
Detaylı bilgi verebilecek ve yardımcı olacak arkadaşlara teşekkürler..
Kullanacağınız yağ standart bir yağ olsa yeterli. 3000 km den ance değiştirmenede gerek yok 15-40 mobil iyidir
7000 deki motora subap ayarı gerekmez tabi. motor calışırken bariz sibop sesi gelmiyorsa bişey yoktur
7000km de motor debryaj balatası istemez 30.000km yi devirmesi lazım. ayar belki biraz kacmıştır
5..6 bin kmde silkeleme ateşleme ile alakalı olabilir.
temiz olduğuna inanıyorsan katılan benzinin hiç bir sakıncası yok. birde depo kapağı açtığında falan toz toprak kaçmıyorsa sıkıntı yok.
jikle motor soğuk iken calıştırmaya ve motoru ısıtmaya yarar. kışın jikleyi yukarı kaldırırsın motoru calıştırırsın cok az gaz verir ve iki dakika sonra motor ısınınca jikleyi tekrar aşağı indirirsin normal calışır.
.......
bütün bunlar motorunun normal kullanım uygulandığını farzederek yazdım.debriyaj silkelemesi balatalar bitmiş olabilir ama 7000km de balata bitmemesi lazm
saygılar
-
05 Haziran 2013, 23:49
#4786
egem1194 adlı üyeden alıntı
Kullanacağınız yağ standart bir yağ olsa yeterli. 3000 km den ance değiştirmenede gerek yok 15-40 mobil iyidir
3000 biraz çok değilmi
-
06 Haziran 2013, 20:46
#4787
bu yazımı şöyle ben değerlendiriyorum.
1970 li yıllarda alınan arabalar hala çalışıyor. o zamanlar sıradan 20x50 diye yağlar vardı ve o arabalar hala çalışıyor.
kimse ekstra özellikli dilye bir yağ bilmiyordu ve kullanmıyşordu. varillerde elle çevrilen pompalarla katılırdı. markadları ya bp idi yada petroml ofisi büyük çoğunluğu mobil di sanırsan.
şimdi ekstra güçlü yapışkan cart curt diye yağlar satılıyor ve pahalılar.
o zaman kullanılar yağlarıda arabalarda 5000km de değiştirilirdi şimdiki bu satılan yağlarda aynı km. de ve arabalarda ben ekstra bir faydasınıda görmüyorum. motorumuz tek silindirli 150cc bir motor. içindeki yağ normal bir yağ zeytinyağı çiçek yağı olymadıkça
koy gitsin.
mondi110 ft motorumu 28500 km de sattım şu an kayıt tutsaydım değiştirdiğim yağ sayısı hakikaten sayılıdır ve üzerinde hala orjinal buji si vardı. ve motor süperdi.
3000km açılmış motor için bence normal ve 3000km yi geçmemek lazım 2000km ve 2500km de aklımda soru işareti kalmasın diyenler içinde idaaldir.
-
07 Haziran 2013, 01:11
#4788
mcx kullanan arkadaşlara soruyorum, ledli el fenerlerini bilirsiniz 3 adet kalem pil ile çalışıyorlar normalde. yani 1.5volt x 3.....4.5 volt luk bir enerji ile çalışıyorlar ben bunlardan 2 tane kullanıcağım. sis farı yapmak için. elektriği nereden ve nasıl almalıyım, park lambasından almayı düşündüm ama farları yakınca parklar sönüyor. aküden direk bağlama yapmak istemiyorum. arka stoplardan elektrik çekebilirmiyim devamlı yanması için. ledlerin voltajı bayağı düşük. sağa 1 - sola 1 adet olmak üzere 2 adet led kullanacağım. motora etkisi ne olur bunların. daha önce sis farı takmış olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
ayrıca mcx e ait kullanım klavuzu olan varmı.
-
07 Haziran 2013, 09:49
#4789
Pursik adlı üyeden alıntı
mcx kullanan arkadaşlara soruyorum, ledli el fenerlerini bilirsiniz 3 adet kalem pil ile çalışıyorlar normalde. yani 1.5volt x 3.....4.5 volt luk bir enerji ile çalışıyorlar ben bunlardan 2 tane kullanıcağım. sis farı yapmak için. elektriği nereden ve nasıl almalıyım, park lambasından almayı düşündüm ama farları yakınca parklar sönüyor. aküden direk bağlama yapmak istemiyorum. arka stoplardan elektrik çekebilirmiyim devamlı yanması için. ledlerin voltajı bayağı düşük. sağa 1 - sola 1 adet olmak üzere 2 adet led kullanacağım. motora etkisi ne olur bunların. daha önce sis farı takmış olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
ayrıca mcx e ait kullanım klavuzu olan varmı.
sevgili Pursik,
hemen her elektrikçide bulabileceğin led spotlardan kullanmadı tavsiye ederim. bunlar 220 ve 12 volt olarak iki çeşittir. 12 voltluktan iki tane al. yaklaşık 2 metre yanmaz kablo ve bir anahtar işini görür. illaki çok güvenlki olsun diyorsan araya 15 amperlik bi sigortada ekleyebilirsin.
bak aşağıdaki benim motorumun ilanı. ben sis farı olarak dediğim sistemi kullandım.
dirak aküden çektim artı ve eksi. gidona kadar depo altından yanmaz kablo ile geldim. aküden gelen artı uca önce sigortayı bağladım, sonra açma kapama düğmesini sonra ledlerin artı ucuna gittim. aküden gelen diğer eksi ucuda direk ledlerin eksi ucuna. yaklaşık 2 yıldır sorunsuz kullanıyorum. alltali diğer ledleride yine aynı sistemle 12voltluk 3watt led spotu parçalara ayırarak yaptım. sormak istediğin bişey olursa bana sorabilirsin.
selamlar.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6628506/detay/
-
07 Haziran 2013, 23:58
#4790
kerem182 adlı üyeden alıntı
sevgili Pursik,
hemen her elektrikçide bulabileceğin led spotlardan kullanmadı tavsiye ederim. bunlar 220 ve 12 volt olarak iki çeşittir.
hocam şöyle söyleyeyim elimde 2 adet tek ledli kafa lambası var. bunları kullanacağım sislerde, 1 kafa lambası 3 adet kalem pil ile çalışıyor yani 4.5 volt. 2 lamba 9 voltluk bir enerjiye ihtiyaç duyacak, direk aküden çekmek aküyü zayıflatırmı, aküden gelen 12 v olcak sadece biraz daha parlak yanar heralde yakmaz sanırım ledleri. birde ayrı bir düğme eklemek istemediğim için gösterge lambalarının devresine + - olarak direk bağlasam nasıl olur. oradan gelen voltaj ile aküden direk çekilen aynı değildir sanırım
-
08 Haziran 2013, 04:04
#4791
Bir elektronikçiye danışmanı tavsiye ederim. Ayrıca 9V la çalışan lambaları 12V aküye bağlayacaksan araya direnç koyman yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
-
09 Haziran 2013, 10:33
#4792
biri elektronikçi mi dedi :D
pursik dostum, 9 volt verirsen LED yanar.Çalışma voltajı neyse onu vereceksin.LED ler normalleri 5 v ile çalışır.ayrıca piyasada gördüğüm ve kullandığım 12 ve 24 v ile çalışan versiyolarıda var.
eğer 5 voltla çalışıyorsa önce 12 v yi 5 e düşürmen gerekir.bunuda LM7805 Voltage Regulator diye bir devre var onunla yapabilirsin.ilgilenirsen araştır yardımcı olurum, zor bişey değil
-
10 Haziran 2013, 05:30
#4793
AdmnEngineer adlı üyeden alıntı
biri elektronikçi mi dedi :D
pursik dostum, 9 volt verirsen LED yanar.Çalışma voltajı neyse onu vereceksin.LED ler normalleri 5 v ile çalışır.ayrıca piyasada gördüğüm ve kullandığım 12 ve 24 v ile çalışan versiyolarıda var.
eğer 5 voltla çalışıyorsa önce 12 v yi 5 e düşürmen gerekir.bunuda LM7805 Voltage Regulator diye bir devre var onunla yapabilirsin.ilgilenirsen araştır yardımcı olurum, zor bişey değil
Ben ledlerin 3-3.5 V civarında çalıştığını biliyordum. Ben mi yanlış biliyorum yoksa siz mi başka birşeyi kastettiniz ?
-
10 Haziran 2013, 10:12
#4794
ledler 1.5 voltla calışır. yeni nesil cıkan ledler var 3 volt ve 12 voltla calışanlarıda var power led diye geciyor.
3 voltla calışanlara takriben 47ohm gibi telli watt lı direnc bağlarsanız direncin watına göre 10--20 adet lede kadar calıştırabilirsiniz. 12 volt olan ledler zaten şerit led diye geçiyor ve şerit üzerinde kendi aralarında seri bağlı olarak paralel lenmiş. voltaş uyumluluğu yapılmış.
3 voltluk ledleride 4 adet seri ve bu dört adet seri olanları tekrar paralel bağlayıp calıştırabilirsiniz ama ledlerden biri patladımı o seri yanmaz artık.en uygunu şerit led kullanmak
-
10 Haziran 2013, 15:07
#4795
selamun aleykum benim mcx düz yolda 110 geçmiyor ve sallantı yapıyor lastikleri değiş sem sallantı kesilirmi birde hızı artırmak için ne yapabilirim yardımlarınız için tşk
kilo 60
-
10 Haziran 2013, 15:49
#4796
umit 0065 adlı üyeden alıntı
selamun aleykum benim mcx düz yolda 110 geçmiyor ve sallantı yapıyor lastikleri değiş sem sallantı kesilirmi birde hızı artırmak için ne yapabilirim yardımlarınız için tşk
kilo 60
hevesini baltalamak gibi olmasın ama bence 110 u geçme. Bu motor için gerek yok bence. 100 den sonrası gereksiz bence bu motor için. Hem güven vermiyo sanki birazdan havalanak gibi hissettiriyo hem de çok bağırtıyo motoru. 80-90 arası ideal bence biraz daha acelen varsa 100 ama ondan sonrası bence sadece sollama yaparken kullanılmalı. Çok zıttını düşünen arkadaşlarda olabilir saygı duyarım. Bu benim görüşüm.
-
19 Haziran 2013, 00:21
#4797
pazar günü motorumla köyüme gittim. yaklaşık olarak 160 km, 2 saat 5 dakika sürdü. güzergah denizliden; serinhisar-acıpayam-çameli ve nihayetinde arpacık köyü. yollar çok virajlı ve inişli çıkışlı. bu motorumla ilk uzun yol tecrübemdi, sele öyle rahatsız ediciydi ki yolculuğumu zor bitirdim.
-
19 Haziran 2013, 19:33
#4798
ben de 150 MC var. Ben 90 kiloyum.
ilk önce otobandan arka çanta ve 2 adet yan çanta takılı ve bir de arka koltukta bi valiz varken 70-80 arası hızda 160 km yol yaptım. 100 km de 2.95 litre yaktı.
Daha sonra şehirlerarası karayolunu kullanarak 450 km yol yaptım. Bu yolculuğun 50-60 km si istanbul içinde ve özellikle 5-10 km si yoğun trafikte geçti. Ayrıca 15-20 km sinde yağmur olduğu için hızımı düşürdüm. Genel olarak hızım 80-90 arasıydı.Motorun yüklemesi şu şekildeydi :
bu durumda 3.76 litre yaktı. Bence yine çok değil.
Bu arada anladığım birşey var motosiklet 70-80 arasında çok az yakıyor. Yani gaz kolunu çeyreğe kadar ancak çeviriyorum. 80-90 arası gaz kolunu yarıya kadar çeviriyorum. 90-100 arası yarımla 3/4 kadar. 100 den sonrası ancak dipgazda çıkıyor.
Herkese iyi yolculuklar dilerim.
Ekleme:Diz örtüsü de bir hayli etkiledi motoru.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------
zihnigonen adlı üyeden alıntı
pazar günü motorumla köyüme gittim. yaklaşık olarak 160 km, 2 saat 5 dakika sürdü. güzergah denizliden; serinhisar-acıpayam-çameli ve nihayetinde arpacık köyü. yollar çok virajlı ve inişli çıkışlı. bu motorumla ilk uzun yol tecrübemdi, sele öyle rahatsız ediciydi ki yolculuğumu zor bitirdim.
ben seleden rahatsız olmadım açıkçası. Hiç durmadan 200 km gittim ama fazla rahatsız etmedi. Belki alıştığım için olabilir. Ya da MC-X in selesi daha farklı olabilir bilemiyorum.
-
20 Haziran 2013, 00:43
#4799
Merhaba arkadaşlar dün itibariyle mcx sahibi oldum. Daha 45 kilometrede ve torku çok güzel debriyaj sanki çok geç kavrıyor. Bir de kurulum da servis macerası yaşadım. Servis motoru kurmuş ve benim benzin alıp gelmemi bekliyorlarmış benzin aldım hemen bir kaç ayar yaptı ve sıvı akmaya başladı ne oldugunu anlamadım ve sordum önemsiz olduğunu söyledi meğer akan sıvı akü suyuymuş 1.9 kilometrede zincir koptu asitli su eritmiş zinciri. Hemen servisi aradım servis motoru geri getir dedi. Bisikletçiden bozma servise götürmedim tanıdık servise çektik o söyledi asitli su yüzünden olduğunu kablolar erimişti hepsini halletti bindik ve geldik. Yalnız 15 TL'LIK benzin koyduk o ibre neredeyse hareket etmedi.
-
21 Haziran 2013, 00:53
#4800
Selam arkadaşlar.Pazartesi günü sıfır mcx aldım.Şuan 180 km de.Iki gün çok süremedim.Motorun rodajı kafama takılıyor.Sizden tasviye edinmek istiyorum.Motoru 8 bin devirden fazla kullanmıyorum.Sürekli vites değiştiriyorum.Kullandığım devir aralıkları genellikle 4-8 bin arası.Yokuşları iki kisi 5.vites 80 ile cıkıyorum.Bazen düz yol bulduğumda 5.vites 7-8 devir arasında motora 100 yaptırıyorum.Benim arkadastada mcx var.O rodajdayken bile iki kisi durmadan motora gaz yediriyordu.Suan onun motor 6000 km de gayette performansli.Sizce rodaji anlattigim gibi mi yapmaliyim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)