Merhaba Arkadaşlar,
Konunun tamamını okudum, Bende bu hafta içinde sıfır bir mcx almayı planlıyorum. açıkçası sizlerin MC ve MCX lerdeki tecrübeleriniz ile motorda çıkabilecek sorunları az çok öğrendim sanıyorum. ilk motorum olacak, Yaş 37, Endüstri mühendisiyim. Geçen sene temmuzda Honda da GS1 eğitimi aldım. Kasımda A2 ehliyetimi, şubatta eldiven ve dizliklerimi, dün de Moto Caprodan MT Revenge Kaskımı aldım. ( bu arada bu kaskı kullanan var mı? sharptan 5 yıldız almış, dünya kullanıcılarından gelen yorumlar göre sessiz ve konforlu olduğu yönünde. ) Forumda diğer CB 125, Drift ve kısmen YBR ESD konularından da kullanıcı tecribelerini okudum. Anladığım kadarıyla MCX parasına ve diğer rakiplerine göre iyi bir motor. Sarıdev'in yapmış olduğu uzunyol testi sayesinde bu motora en az 64.000 Km binebileceğimi, yine sarıdev ve bir kaç arkadaş sayesinde şanzımanda problem yaşayableceğimi ama bunu servisde sorunsuz biçimde giderebileceğimi anladım.
Beyazıt60 geçen yıl "günde 5 kez teker yapıyorum" demiş. bu sene ise ön göbek dağıldı demiş. aralarda da acımadan bastığını ve sol çekmenin keyifli plduğunu yazmış, saygı duyarım. çıkan arızaları motorun kışkırtması ile biraz yaramazlık yapmaya bağlayabilriiz gib geldi bana. Herkes çok yaktığından şikayet etmiş. (çoktan kasıt 3,5 -4 lt / 100 km.) bazı kullanıcılar 70-80 km gibi süratlerde 2,5 -2,8 lt lerden bahsetmiş. Cb125 ve YBR nin de yakıt sarfiyatları bu süratlerde ölçülüyor zaten,(2,2 -2,6 lt /100 km) daha yukarısında stabil gidemiyor motorlar çünkü. MCX'te de HIZ göstergesinde redline 100 Km civarında. bu motor daha üstünde sürekli gitmek için tasarlanmamış anlaşılan. gidebiliyor olması sollamalar için kullanılabilecek rezerve güç anladığım kadarıyla. Motordan talebin sürekli ani hızlanmalar ve teker yapmak olmadığında, tapa gaz bile gidilse orjinal zincirin 7000 km de bollaşmadığını söylemiş atiturhan kardeşim. başka bir arkadaş ön çamurluğu yükseltip, offroad yaptığını, pek çok arkadaş ise enduro tarzı kullanımda çok keyif verdiğini söylemiş. Orjinal far ile ışıklandırma ve gece sürüş problemli, ama power ledli bir modifikasyon ile sorun çözümlenebiliyor. Orjinal lastiklerin yol tutuşu kuru zeminde ve ısınmışken günlük kullanım için yeterli, limitleri zorlamayacak olan arkadaşlar lastikleri bitirene kadar kullanıp, sonra daha yumuşak hamurlu Michelin pilot sporty yada pirelli dura traction'a geçmeleri ekonomik olarak mantıklı olur. Rodajdan sonra basıcam, diyen arkadaşlar için ise rodaj bitiminde değiştirmeleri can güvenliği açısından gerekli.
Sonuç olarak, MCX parasının karşılığını veren bir motor gibi duruyor. Fiyatı da geçen yılla aynı (3160 TL / 12 Taksit). CB 125 geçenlerde zamlandı(3770). YBR zamlandı(4350). benim gibi bu motoru almaya niyetlenen arkadaşlar için Tüm forumu 2 paragrafta özetlemeye çalıştım. İyisiyle kötüsüyle kullanım tarzınız, gördüğünüz bakım, arıza ve modifikasyonları, düşüncelerinizi paylaşarak alım kararımda etkili olduğunuz için başta Necatik,Sarıdev,atiturhan olmak üzere hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Şafak Tan ÖZKAN
Önce Emniyet!
hayırlı olsun arkdaşım bende 2011 de aldım motorumu ve eğliyetimi 20 sene araba kullandıktan sonra anladımki motor tutkusu babbaşka
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------
kask seçiminde acemi ve yeni başlayanlar için bence konforlu olması iyi olur ama çok sessiz olması iyi değil ist trafik de motorsikleti
karayolu taşıtı olarak görmeyen yüzlerce eğitimsiz ve bilinçsiz sürücü dolu
tam olarak hatırlayamadım ama bir yerde sormuşlardı da ben de kendi değerlendirmemi yapmıştım:
- tipi kişiye göre değişir ama ben tipini beğeniyorum.
- 162cc, güçlü bir motor. cbf'den bile kuvvetli.
- aynı oranda yakıtı da cbf'ten fazla.
- yedek parça ucuz
- arka fren disk, bu çok iyi bir avantaj
- arka lambalar led.
- alarm hazırlığı mevcut. sadece alarmı alıp soketini takmak kalıyor. takribi 30 sn.lik bir iş.
- lastikleri ve zincirleri çok kaliteli değil. ben hem zincirlerini hem de lastiklerini değiştirdim. ayrıca honda bile alt modellerinde artık kaliteli lastik vermiyor.
- sele CB125 gibi sert değil ama 60 dakikalık sürüm sonrası acımaya başlıyor. cbf gibi uzun yolda kullanımı çok konforlu değil.
- ben süspansiyonlarını beğendim, kimbilir belki opel kullanıcısı olduğum içindir. opeller sert arabadır.
- arka lastiği kalın. iyi bir yol tutuş sağlar, aynı oran da yakıt biraz fazla olabilir.
- kocaman bir benzin deposu var
- sellektör yapmak için ayrı bir düğmesi var.
- ben kontak anahtarını beğenmedim, sivri acaip birşey. yeni bir kontak yaptırttım.
- sanırım arkaya topcase bağlamasınlar diye kısacık bir sele bırakmışlar. ama ben yine de bağladım.
Beyler mondial 0 km 150 mc almayı düşünüyorum ilk motorum olacak 2013 fiyatı nedir ?
Şu anda 3160 TL - taksitli kartlara vade farksız 12 ye bölüyorlar. Avrupa yakasında bir bayii 12 ye böler 6 ay erteleme yaparım demişti. Nakitte farklı fiyatlar yakalanabilir. Sormadım. Burda fiayt değişkenliği motorun tesliminde. alır plakayı kendim çıkarırım diyorsanız 200 -230 TL arası sigorta, 150- 200 Tl arası ruhsat, plaka, ek1 ve fotokopi ile işi bitirebilirsiniz. yok uğraşmiim derseniz, 50 70 TL arası noter vekalet ücreti ve tutturabildiğine 100 -250 TL arası da muameleci parası var...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------
Bakalım motoru alınca kask ile ilgili düşünce ve gözlemlerimi yazarım. Daha önce Nitro aikido gelse alacaktım o da Sharp 5 yıldız. ama motomax bugün yarın diye sallayıp duruyor. getirtmediler bir türlü. Mecbur alternatif araştırdım, öte yandan MT revenge konfor konusunda Aikidoya göre biraz daha iyi yorumlar almış.. Bu arada 20 yıl boyunca araba kullandıktan sonra motora geçiş hakikaten boyut değiştirmek gibi
Önce Emniyet!
şafak kardeş anladığım kadarıyla baya heyecanlısın motor için aman diyeyim acele etme trafik e çıkmaya motora iyice bir alış ben ilk aldığımda eve getirirken kullanabilen birisinde yardım almıştım okulun bahçesinde birbirimize alıştık tanıştık bundan sonrada
15 gün kadar bildiğim tenha yollarda kullandım ondan sonra işe gidip gelmeye başladım uzak mesafelere yavaş yavaş alışarak git
boğazdan geçeceksen aman çok sallar dikkat sağdan alışarak geç ben ilk geçtiğimde çok tedirgin olmuştum
ön koruma demirini taktır ben taktırmadım dizlik olduğu halde düşünce bacağım yandı 2 çektim arabaları sollarken devamlı sellektör yap farın yada parkların açık olsun birde lastik meselesi var tabi bence değiştir derim ama sakın özellikle arka lastiği standartından ince taktırma daha az sallanıyor yada bana öyle geldi
herkese selamlar foruma yeni yeni üye olduğum halde geçen hazirandan beri motorun kullanıcısıyım. Motordan ziyade hakkında bu kadar konuşulan bir motora sahip olmak çok keyifli forumda emeği geçen herkese teşekkürler. Mc olmasa kuryeden çıkma motorlara dünyanın paralarını bayılırdık + yönleri - yönlerinden gerçekten çok fazla. Komşu dükkanda motorsiklet servisi arkadaşımın aracılığıyla 2. el aldım önce kullandığım motorlardan gına gelmişti mc den sonra yüzüm güldü arka lastik çamurluk sinyal subap ayarı gibi şeyleri hallettikten sonra 4700 km sürdüm hiç bir sıkıntı yok herkese kazasız belasız sürüşler.
mrb arkadaşlar motorumu satıyorum. İddia ediyorum en titiz kullanılmış 150 mc büyük ihtimalle budur. ilgilenenler olursa bana burdan da msj atabilir
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...23476085/detay
yok hocam rica ederim ne sakıncası. eski mz motor direksiyonu, fiyatı 20 tl olması lazım
Slm ben mehmet 38 yaşında memurum. Arkadaşlar 125 kt mi sattım bir hafta önce 2011 150 mc aldım. Motorumdan memnunum yanlız arka orjinal port bagaj problem değiştirmek istiyorum (çok sallanıyor)aradığımı burada bulamıyorum (Tekirdağ Saray) bir de yan çantalık demirleri lazım nasıl ve nerden temin edebilirim. (Balık Hastalığıvar da )
Uyarın için çok teşekkürler H.dural kardeş, Motoru salı akşam satınaldım. bugün Plaka,ruhrat işlemleri için vekaleti noterden çıkartıp bayiye teslim edeceğim. Cuma ya da en geç pazartesi Kırmızı MCX imi teslim alıyorum Geçen temmuz da Güvenli sürüş eğitimi almıştım. Kullanım vitesler vs. konusunda sorun yok, ama trafikte sanırım 20-30 u geçmeden sağdan sağdan gitmem gerekecek. Malum araba sürmek ile çok farklı.. Köprüye çıkmak için HGS ve cesaretim yok şu anda sirkeciden feribota binerim diye düşündüm. Haremde inip sahil boyunca caddebostan ordan da Erenköy yaparım. Mümkün olduğunca E-5 ten uzak duracağım. dediğin gibi bir süre alışmak gerekecek. Bu arada kaskımı yanıma alır, teslim almaya giderim diyordum, uyarınla dizlik ve eldivenlerimi de alacağım. hafta sonu ilk iş koruma demiri taktırmak olacak. koruma demiri taktırmak için kadıköy çevresinde önerebileceğiniz bir mağza var mı? 50 liralık ince göstermelik olanlardan taktırmak istemiyorum, motor yatarsa bacağı koruyacak bişey lazım..
Önce Emniyet!
merhaba arkadaşlar, mc, mr yada mcx leri performans olarak apache ile deneyen oldumu ?
TRANSALP XL700
komşumun apache motoru var kullanma şansım oldu her iki kasasınıda azda olsa sürdüm yeni kasası tarz olarak biraz daha sportif
yolda dengeli ama ne yalan söyleyeyim mcx den iyi değil bu sebepten dolayı apache kasayı yeniledi 2013 model yeni bir kasayla
sezona giriş yaptı onlar hakkında pek bilgim yok ama komşumun söylediğine göre kendisi apache hastasıdır ki şuan yeni kasasını sipariş verdi titreşim yok deneçek kadar azmış şayet böyle olursa pazarı tekrar zorlar ama fiyatı 5.000 yakınmış galiba
Forum içinde var. geçmiş sayfalarda aratıp görebilirsiniz. 100 -110 a kadar MCX in daha atak olduğunu ama son hızda TVS in geçtiğini belirtiyorlar ama bana komik geliyor bunlar, 125 -150 cc motorlar la yarış, kalkış yapmak madem hız ya da yarış derdindesiniz ve pilotajınıza güveniyorsunuz, bakacağınız motor segmenti 250 cc üstü olmalı ....
Önce Emniyet!
motoru teslim almadan önce iyice bir incele genellikle bayiler acemi cıraklara toplatıyorlar motorları servise gitdiğimde bir çok defa şahit oldum bayinin etrafında kısa bir turat zincirin ayarına dikkat et özellikle ferenlere hava varmı ayarı çokmu sıkı veya gevşek hatda oradaki bir ustadan deneme sürüşü yapmaya ikna et nede olsa onun kulağı daha aşinadır bir terslik varsa daha iyi anlaya bilir birde motora alışana kadar depoyu fulleme yarım depoyla sürmeye çalış allah korusun düşme anında benzin yere dökülüyor sürtünmeden dolayı kıvılcım cıkabilir malum havalar ısındı tekrar hayırlı olsun kazasız sürüşler dilerim
not sıfır motor alırken sigorta policesinde plakayı yazmıyorlar çünkü emniyet sigorta olmadan pilaka cıkarmıyor bunun için zeyinname gerekiyor ruhsatdan hemen sonra policene bak şayet plakan yazmıyorsa hemen yaptır muamele yapan sigortacıda bende öyle olmuştu
ekstra bir para mevzusu değil. ben sigorta şirketini aradığımda yaptırmazsan kaza anında sıkıntı olabileceğini söylemişlerdi.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)