arkadaşlar mc 150 için modifiye parçalar temin edebileceğim bir yer önerebilirmisiniz ? modifiye silindir,piston ve üst kapak boyutları ne olmalı? 235 lik yapsak yeter..hangi parçalar lazım yazarsanız sevinirim.teşekkürler...
arkadaşlar mc 150 için modifiye parçalar temin edebileceğim bir yer önerebilirmisiniz ? modifiye silindir,piston ve üst kapak boyutları ne olmalı? 235 lik yapsak yeter..hangi parçalar lazım yazarsanız sevinirim.teşekkürler...
slm arkadaşlar ben mcx kullanıcısıyım motorum 2000 km de bakımını yaptırdım servısıme ama bazı sıkayetlerım var 50 tl lık benzın alıyorum ılk aldıgımda 300 km gıdıyordu sımdı ıse 200 km gıtmıyor hızda 80 gecmıyorum ve motorumu park ettıgımde aradan bır kac saat gectıkten sonra hemen çalışmıyor baya ugrastırıyor bı fıkrı olan varsa yardımcı olsun tesekkurler
dijital saat koyabilirisin oraya. Ben çift taraflı bant yardımı ile baya sıkı sabitlemiştim oraya.
---------- Post added at 22:26 ---------- Previous post was at 22:21 ----------
rodaj dönemi bitmeden motoru sıkıştırdıysan. Yani uzun mesafe son sürat gittiysen subapları yapıştırmış olabilirsin. Subap ayarıyla düzelir.
---------- Post added at 22:34 ---------- Previous post was at 22:26 ----------
Elektronik malzemeler satan dükkanlarda normalde otomobiller için satılan ve ucunda bir adet kablolu okuyucusu bulunan ve normalde araç iç-dış sıcaklığını ölçme fonksiyonu bulunan ve saat işlevide olan dijital saatler var. Ortam sıcaklığını ölcüyor. Ben bunlardan temin edip sıcaklık okuyucusunu motor bloğuna takmıştım. Özellikle yaz aylarında motor bloğunun sıcaklığı 70derecenin üzerine çıkıyordu. Saat 70e kadar okuyordu sadece hiç bir şişme..vs. olmadı. Durduğu yerde motoru uzun süre çalıştırmayın onun haricinde hiç birşey olmuyor.
only god can judge me
Bu arada güvenlik önlemiyle ilgili bir yazı (PAINKILLER'den ALINTIDIR)
Motosikletinizin Çalınmaması için Alınması Gereken Önlemler:
Neredeyse hepimizin ortak korkusudur;uzun süre hayalini kurup,belki uğrunda çok çalışarak elde ettiğimiz ve aramızda ilginç bir şekilde duygusal bir bağ kurduğumuz motosikletimizin çalınması.Bu korkumuzda sonuna kadar da haklıyız.Neden mi.Çünkü motosiklet hırsızlığı çok yaygın ve çalınması çok kolay.En yüksek güvenlikli motosikletleri bile profesyonel hırsızlar hiç zorlanmadan çalabiliyorlar.Gidon kilitleri umurlarında bile olmuyor.Kimisi mat denilen cismin üzerine motoru devirip,sonrasında kaldırarak kamyonete yüklüyor ve kalabalık ortamlarda bile bu işlemi 30sn de yapabiliyorlar.Kimisi zincirinizi kesiyor,kimisi kilidinizi kırıyor.Ve motosiklet çalmak için onlarca yöntemleri var.Onlar işlerinde gayet iyi.Gelelim bizim yapmamız gerekenlere.
En başından başlayacak olursak;motorumuzu aldık ve nereye koyacağımızı bilmiyoruz.Mümkünse kapalı otoparkımız,yoksa yakındaki eş dost,akrabanın otoparkı.O da olmadı yakınlarımızda ki bir alışveriş merkezinin otoparkı(çoğu alışveriş merkezi anlayışla karşılıyor,ya da küçük miktarlar alıyorlar).Varsa paralı bir kapalı otopark,motosikletler için ve uzun süreler için gayet cazip miktarlar alan otoparklar var,hatta düzenli olarak motorunuzu yıkayan otoparklar bile var.Tabi şunu da atlamayayım,derseniz ki her gün motoruma ulaşmak için yürüyecek miyim,gönlünüzün rahat etmesi ve gerçekten güvende olması için;evet.
Kapalı otoparklar motosikletinizin güvenliği ve hava şartlarından korunması için her zaman 1-0 öndedir.Gelelim açık otoparklara;birinci önceliğimiz, siteyse eğer;sitenin güvenlik görevlisi olması ve ayrıca o arkadaşı motorunuz hakkında tembihlemeniz.İkinci öncelik kamera olması(aslında hırsızlar çok ta aldırış etmiyor).Ve kameraların net bir şekilde görebildiği alanlara bırakın.Başka bir çözümde motosikletinizi. varsa arabanızla duvar arasında bir kafes oluşturarak içine bırakmak.
Özellikle açık otoparklar da hem motorunuzu güvenilir bir yere bağlamış olun,hem de disk kilidi bulundurun.Alarmlı disk kilitleri de olabilir.Hatta duyabilecek bir mesafedeyseniz alarmda taktırabilirsiniz fakat aküyle bağlantılı olmayan ürünler tercih edin,çünkü çoğu zaman elektiriksel sorunlar çıkarıyorlar. Sakın güvenlik malzemelerinde ucuza kaçmayın.İsim vermeyeceğim ama dünyaca bilinen ve ömür boyu garanti veren disk kilitleri(yaklaşık 50 tl),yaptığım araştırmalar sonucu(ağırlıkla youtube da),15 yaşındaki çocuklar tarafından bile kolayca açılabiliyor.Birde 300 tl gibi kilitler var mesela,bunlar hırsızların işini ciddi anlamda zorlaştırıyor.Ve bunlar sadece disk kilit için geçerli değil,tüm koruma ekipmanı için geçerli.
Ve geçelim orta uzunluktaki sürelerde(yarım saat,bir saat ya da birkaç saat) motosikletinizi bırakmaya.Motosikletinizle göz temasında bulunamayacağınız zamanlardan söz edelim ve ya oturacağınız mekandan göremeyeceğiniz durumlar( not:bir cafe vb.bir yerde oturuyorsak mümkün olduğunca sürekli olarak görebileceğimiz yerlere bırakmayı tercih edelim ve o cafenin güvenli görevlisi ya da garsonlarını tembihleyelim).Her zaman bir disk kilit taşımalıyız ve motosikletten indiğimiz anda takmalıyız.Motosikleti etraftaki güvenlik kameralarının kadrajı içerisinde bırakalım.Bıraktığımız yerde yakındaki esnaf ve ya oralarda sabit duran insanlardan motosiklete arada bir bakmalarını rica edebiliriz.Gece bırakıyorsak motoru,yakınlarda nöbetçi bir eczane varsa önüne bırakıp onlardan rica edebiliriz ya da 24 saat açık işletmeler de olabilir.Unutmayın Türk insanı bu konularda yardımseverdir.(Bankaların güvenlik kameraları da başka bir çözüm).
Bu ve benzeri,kendimizde türetebileceğimiz güvenlik önlemlerini hiçbir zaman ihmal etmemeliyiz,10dk ve ya yarım saat diye boşvermemeliyiz.Bizzat duyduğum ve okuduğum hırsızlıkların %80 i motosiklet sahibinin:”amaaaan” dediği durumlarda gerçekleşmiştir.
Unutmadan bir uyarı daha,hırsızlar çoğu zaman gözlem dedikleri yöntemle çalışırlar.Eğer motosikletinizi istiyorlarsa sizi takip ederler ama farkedemezsiniz.Ne zaman motoru kullanıyorsunuz,ne zaman otoparka bırakıyorsunuz,ne kilitler kullanıyorsunuz.Rutininizi çözdükleri anda gerekli aletleriyle kısa sürede alıp götürüyorlar.Tavsiyem bir rutininizin olmaması.
Bildiğim ve aklıma gelen tüm yöntemleri yazmaya çalıştım,yazdıklarımın dışında onlarca güvenlik önlemi ve yüzlerce hırsızlık yöntemi var.Tüm bunları uygulasanız bile %100 güvende motor yoktur,hırsızların isteyipte çalamayacağı motor da yoktur.Biz sadece elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz.
topic ölmüş bişey paylaşan yok
geçen hafta 2000 km bakımını yaptırdım.ön dişliyi 15 den 16 dişe çıkarttım.geç kaldık gerçi bunu yapmakta olsun
babacığım son hız kaçı gördün sen motorunda ?
Arkadaşlar size bir sorum olacak 2013 mcx i eski kasası olan mc nin yüksekliğine nasıl getiririz. Biliyorsunuz ki mc daha yüksek. Mcx bana alçak geliyor. Görüş ve önerilerinizi bekliyorum. Yakıt bakımındanda mc mi daha fazla yakar mcx mi? Şimdiden çok teşekkür ediyorum.
Yahudilerle savaşacak ve onları öldüreceksiniz. Öyle ki taş dahi: "Ey müslüman! işte yahudi, arkamda (saklandı), gel, öldür onu!" diyecek."
Buhari, Cihad 94, Menakıb 25; Müslim, Fiten 79, (2921); Tirmizi, Fiten 56, (2237).
arkadaşlar mc-x ime çanta taktırmayı düşünüyorum.arkaya.40 lt civarı.nasıl taktırmalıyım. kuyruğun üstüne mi monte ediliyor yoksa ilave demir yaptırılıp ona mı monte ediliyor. hangisi daha sağlam,kullanışlı olur ?
ben de 40 lt'lik bir çanta taktım. yalnız ağır birşey koymaya gelmez. sanırım firma arkaya çanta takmasınlar öyle bir parça takmış. yalnız bir yerde fotoda görmüştüm, adam demiri değiştirip harika bir çanta takmıştı. hem arkalık gibi duruyordu. dikkat etmek lazım, virajlarda, bozuk yollarda motorun dengesini bozabilir. zaten lastikler çok dandik hemen kayıyor.
su motora arka cantayı bir turlu yakıstıramadım arkadas ya cbf olsa tam da bu motor daha spor gorunuslu tabi herkesin zevki farklı ama arkadasında dedği gibi virajlarda bozuk yollarda motorun dengesini bozabilir dikkat etmek lazım bana gore +yonlerinden biride artcı icin cok iyi oluyor
sizin motorlar max kaç gidiyor düz yolda
Yeni olduğu için ben çok zorlamıyorum. gerçi rodajı doldu. bir iki kez sıkıştırılınca 115-120e çıktım o kadar.
Ben 52 lt arka çanta taktırdım ama kuyruğa monte yaptırma sakın hem dengeni bozuyor hem sağlam olmuyor. Ben bagaj demiri taktırdım, bagajın içine ve dışına alt taban yüzeyince metal tabaka kestirip içten dıştan vidalattım ve demire kaynak yaptım çok dengeli ve sağlam oldu içine ne yüklersen yükle biraz tekere fazla kalkıyor ön haffliyor ona dikkat et. Saygılar.
Gittiğim yere varmak değil, motorumla yolda olmak önemli olan.
Herkese merhaba. Uzun zamandır foruma bakıyordum ancak üye olmak bu güne kısmetmiş.
Ben de bir 150 MC sahibiyim ancak 2. al almıştım ve aldığımdan beri bir sorunum var. Aşağıdaki videodaki milin boşluğu sizce normal mi ? Sizin MC lerde de böyle mi? Gazı kestiğimde veya tekrar verdiğimde vuruntu yapıyor ve çok rahatsız oluyorum.
diğer videoya bakmasam ne oldugunu anlamayacaktım kardeş boşluk normal.sen birde vitesleri değiştirip dene her vitesde farklı boşluk aralıklarıyla karşılacaksın.ama birde saga sola oynuyor o normalmi bilmem
birde rölantin 2000 de aslanım.onu 1400 devre çek.bilmiyorsan anlatayım
yorumun için sağolasın.Asıl sıkıntım zaten sağa sola doğru olan dönme boşluğu.Sizinkilerde de var mı bu boşluk? Söylediğin gibi diğer vitesleri de deneyeceğim teşekkür ederim. Bu arada motor çalışmazken rölantinin 2000 de olduğunu nasıl anladın ? . Ben zaten 1500 civarına düşürdüm rölantiyi. Soğuk havalarda biraz yükseltiyorum kolay çalışması için onun dışında 1500 de sabit duruyor.
http://youtu.be/HOqbNyn9T34
bu da bahsettiğiniz ik video
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)