Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
12 Kasım 2012, 23:21
#4561
http://www.facebook.com/#!/photo.php...type=1&theater maxı97 motorun hangi model bilmiyorum ancak normalden performans olarak düşükse adım adım yapacaklarını anlatmaya çalışayım motorun sbap ayarı yapıldımı, eğer yaspıldıysa ve motorun km düşükse yani eski bir motor değilse(20.00 altı) öncelikle tam gaz yaptığında motorun bayılarak gitmesi yedire yedire gaz verdiğinde daha iyi olmasının mantığı karbüratör benzin yetiştirmiyor demektir. sana önerim karbüratörle fazla oynama düzen tutmaz eğer fab. hatalı ise servise götür desem ilgilinmezler ver 80 şengwey yada zongshen 150 lik(motor125 isede olur) ve cdı ünitesinide de değiştir(125 ise 150, 150 ise 200) bu şekilde toplam 120tl bir masraf yaparsın ve uğraşmazsın tamiri ile olduydu olmadıydı demezsin) şu performans ünitesinide es geçme 20-25 lira bişey bu ateşlemeyi şiddetlendiriyor ve sayısını arttırıyor, ha o zaman iridyum bujiyi hissedersin yani bu motorlkarın ateşleme sistemi çok güçlü olmadığı için iridyum bujiden sadece sağlamlığından faydalanıyorsun. eğer amkaradaysan sana yardımcı olurum. değilsede ancak buradan yağ dada shell advance vsx 4t yi öneririm bu yağda dpa özelliği var bu motoru temizler motosiklette debriyaj balatası v
yağın içinde çalışır ve yağa balata tozu karışır bu yüzden bu özellik bu yağı bir adım öne çıkarır ben her 1000 km yağı değiştiririm. YAZILARI OKUDUM ŞİKAYETLERİ BU DURUM ÜZÜCÜ TABİ AMA MOTOSİKLET ARABA GİBİ DEĞİL HER ZAMAN İLGİ İSTER ZİNCİRİ VİDALARI VB VB.. BEN MR150 KULLANIYORUM. YA YAPMADIĞIM İŞKENCE KALMADI MOTORU İLE OYNAADIM BEN SİLİNDİR PİSTON BİYEL KOLUNU DEĞİŞTİRDİM ÜST KAPAĞIN SBAPLARINI BÜYÜTTÜM(İLK ÖNCE 4SABAP KAPAK TAKTIM AMA ÇIKARTTIM SONRA) ANKARADA servise olesine uğradım ben servise el dahi değdirmiyorum yemişim garantisini usta israr etti şole 2 dakika bindi geldiğinde yüzü bem beyaz olmuştu tek soru abi bune yaaa. oldu 25 yıldır motoro bindiğim için ben naçizane bu işlerden anlarım. anlamayan arkadaşlar motorla oynamasın eğer güvenilir bir ustası yoksa. dedim ya iyi yağ zincir bakımı karbüratör memesini bir çıtır büyült birde cdı besleme regilatörü ve iyi bir buji size çığlık attırır benim motorumbu[IMG][/IMG]
Reklamlar
-
13 Kasım 2012, 00:02
#4562
kuzey kavak adlı üyeden alıntı
http://www.facebook.com/#!/photo.php...type=1&theater maxı97 motorun hangi model bilmiyorum ancak normalden performans olarak düşükse adım adım yapacaklarını anlatmaya çalışayım motorun sbap ayarı yapıldımı, eğer yaspıldıysa ve motorun km düşükse yani eski bir motor değilse(20.00 altı) öncelikle tam gaz yaptığında motorun bayılarak gitmesi yedire yedire gaz verdiğinde daha iyi olmasının mantığı karbüratör benzin yetiştirmiyor demektir. sana önerim karbüratörle fazla oynama düzen tutmaz eğer fab. hatalı ise servise götür desem ilgilinmezler ver 80 şengwey yada zongshen 150 lik(motor125 isede olur) ve cdı ünitesinide de değiştir(125 ise 150, 150 ise 200) bu şekilde toplam 120tl bir masraf yaparsın ve uğraşmazsın tamiri ile olduydu olmadıydı demezsin) şu performans ünitesinide es geçme 20-25 lira bişey bu ateşlemeyi şiddetlendiriyor ve sayısını arttırıyor, ha o zaman iridyum bujiyi hissedersin yani bu motorlkarın ateşleme sistemi çok güçlü olmadığı için iridyum bujiden sadece sağlamlığından faydalanıyorsun. eğer amkaradaysan sana yardımcı olurum. değilsede ancak buradan
yağ dada shell advance vsx 4t yi öneririm bu yağda dpa özelliği var bu motoru temizler motosiklette debriyaj balatası v
yağın içinde çalışır ve yağa balata tozu karışır bu yüzden bu özellik bu yağı bir adım öne çıkarır ben her 1000 km yağı değiştiririm. YAZILARI OKUDUM ŞİKAYETLERİ BU DURUM ÜZÜCÜ TABİ AMA MOTOSİKLET ARABA GİBİ DEĞİL HER ZAMAN İLGİ İSTER ZİNCİRİ VİDALARI VB VB.. BEN MR150 KULLANIYORUM. YA YAPMADIĞIM İŞKENCE KALMADI MOTORU İLE OYNAADIM BEN SİLİNDİR PİSTON BİYEL KOLUNU DEĞİŞTİRDİM ÜST KAPAĞIN SBAPLARINI BÜYÜTTÜM(İLK ÖNCE 4SABAP KAPAK TAKTIM AMA ÇIKARTTIM SONRA) ANKARADA servise olesine uğradım ben servise el dahi değdirmiyorum yemişim garantisini usta israr etti şole 2 dakika bindi geldiğinde yüzü bem beyaz olmuştu tek soru abi bune yaaa. oldu 25 yıldır motoro bindiğim için ben naçizane bu işlerden anlarım. anlamayan arkadaşlar motorla oynamasın eğer güvenilir bir ustası yoksa. dedim ya iyi yağ zincir bakımı karbüratör memesini bir çıtır büyült birde cdı besleme regilatörü ve iyi bir buji size çığlık attırır benim motorumbu
Şu motorun fotoğraflarını bi göremedik facebookdaki grubu kapalı grup yapmışsınız şu fotoğrafları herkese açsanız bir de link verseniz tadından yenmez.
-
15 Kasım 2012, 17:58
#4563
Beyler merhaba.
Motosikletle başım dertte.Geçen gün yağmur yağdı ve 4 saatten fazla bir süre yağmurun altında rezil rüsvay oldum.
yağmurlu havada sürerken ışıklarda beklediğim sırada motor stop etti ve bir daha çalıştırmak mümkün olmadı.yani marşa basa basa aküyü de bitirdim.elden-ayaktan-vurdurarak çalıştırıyorum gaz verince stop ediyor.veya kendi kendine stop ediyor.gazı kesince stop ediyor.
4 km den fazla bir yolu motosiklet elimde götürdüm servise kadar.benzinin yok ondan olmuş dediler,yedek depo vanasını açtılar-kapattılar falan geri elime verdiler,ondan sonra çalıştı falan.o vaziyet benzinciye gittim doldurdum depoyu.sonuç yine aynı,stop etti
neyse vurdurdum yine,çalıştı falan,gazı hiç kesmeden debriyaja basa basa geldim eve kadar.
kuru havada sıkıntı yok,ama yaş değdiği zaman böyle bir huy çıkarttı.
neden olabilir sizce?
servisteki kalasların birşeyden anladığı yok.götürüyorsun 2 civata sıkıp gönderiyorlar.dünyanın da parasını istiyor yavşak herifler.
geçenlerde düştüm,direksiyon yamulmuş,abi bu yamuk düzelt şunu diyorum,bi binip gidiyo geliyo,birşeyi yok düzgün diyo.ısrar edince bu bu kadar düzelir,daha iyi olmaz diyo.daha ısrar edince yok maşan yamulmuş,komple sökmek gerekir uzun sürer falan diye zırvalıklar çıkarıyorlar.
neyse konudan saptık da,durum böyle.aldığım arkadaşa sordum,motor bloğunun oralarda enjeksiyon falan ıslanırsa yapar gibi birşeyler söyledi ama nedir durum sizce?
---------- Post added at 16:58 ---------- Previous post was at 16:46 ----------
ha bir de marş ve korna butonları da nasibini aldı bu işten.önceden dokunduğun anda çalışırlarken malum koşullarda sonuna kadar basacaksın ve 1 sn gecikmeyle çalışmaya başladılar.
-
15 Kasım 2012, 18:11
#4564
themask adlı üyeden alıntı
Beyler merhaba.
Motosikletle başım dertte.Geçen gün yağmur yağdı ve 4 saatten fazla bir süre yağmurun altında rezil rüsvay oldum.
yağmurlu havada sürerken ışıklarda beklediğim sırada motor stop etti ve bir daha çalıştırmak mümkün olmadı.yani marşa basa basa aküyü de bitirdim.elden-ayaktan-vurdurarak çalıştırıyorum gaz verince stop ediyor.veya kendi kendine stop ediyor.gazı kesince stop ediyor.
4 km den fazla bir yolu motosiklet elimde götürdüm servise kadar.benzinin yok ondan olmuş dediler,yedek depo vanasını açtılar-kapattılar falan geri elime verdiler,ondan sonra çalıştı falan.o vaziyet benzinciye gittim doldurdum depoyu.sonuç yine aynı,stop etti
neyse vurdurdum yine,çalıştı falan,gazı hiç kesmeden debriyaja basa basa geldim eve kadar.
kuru havada sıkıntı yok,ama yaş değdiği zaman böyle bir huy çıkarttı.
neden olabilir sizce?
servisteki kalasların birşeyden anladığı yok.götürüyorsun 2 civata sıkıp gönderiyorlar.dünyanın da parasını istiyor yavşak herifler.
geçenlerde düştüm,direksiyon yamulmuş,abi bu yamuk düzelt şunu diyorum,bi binip gidiyo geliyo,birşeyi yok düzgün diyo.ısrar edince bu bu kadar düzelir,daha iyi olmaz diyo.daha ısrar edince yok maşan yamulmuş,komple sökmek gerekir uzun sürer falan diye zırvalıklar çıkarıyorlar.
neyse konudan saptık da,durum böyle.aldığım arkadaşa sordum,motor bloğunun oralarda enjeksiyon falan ıslanırsa yapar gibi birşeyler söyledi ama nedir durum sizce?
---------- Post added at 16:58 ---------- Previous post was at 16:46 ----------
ha bir de marş ve korna butonları da nasibini aldı bu işten.önceden dokunduğun anda çalışırlarken malum koşullarda sonuna kadar basacaksın ve 1 sn gecikmeyle çalışmaya başladılar.
Hava filtresi tıkanmış olabilir kontrol ettiniz mi ?
-
15 Kasım 2012, 18:20
#4565
buji ve kapağı ıslanmıştır. bende yakalandım yağmura bikaçkez. aşırı yağmurda stop ediyor motor. bence bujidendir.hava filtreside ıslanırsa stop ettirir.
-
17 Kasım 2012, 09:38
#4566
slm arkadaşlar bu motorla en fazla km yapan kim 40000 km yi gören varmı acaba
-
17 Kasım 2012, 16:06
#4567
akü kutup başları fena halde oksitlenmiş.çok fazla.o yüzden bujiye elektrik gitmiyor olabilir mi?
-
17 Kasım 2012, 22:45
#4568
themask adlı üyeden alıntı
akü kutup başları fena halde oksitlenmiş.çok fazla.o yüzden bujiye elektrik gitmiyor olabilir mi?
kenan bir kaç ihtimali var yamurdan etkilenmesin bende tvs var geçen yıl karlı havalarda sürereken yollardaki tuzlu karsuyu benim motorun İNDİKSİYON BOBİNİ yani ateşleme bobini içine bir şekilde girmiş tekleme yatırdı birde CDI BLOK denilen elektironik bir parça var bunun da fişleri ıslandıgında sitop ettierbilir
ateşlem STATÖR,CDI BLOK,İNDİKSİYON BOBİNİ ve buji burda 3 parçanın CDI BLOK,İNDİKSİYON BOBİNİ in fişleri suyla temes etigi zaman bu durum ortaya çıka bilir
-
17 Kasım 2012, 22:51
#4569
Akü yüzünden stop etmez çalışan motorun aküsünü söksen bile çalışmaya devam eder. Aküsüz de çalışır ayaktan yada vurdurarak.
-
17 Kasım 2012, 22:57
#4570
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Akü yüzünden stop etmez çalışan motorun aküsünü söksen bile çalışmaya devam eder. Aküsüz de çalışır ayaktan yada vurdurarak.
doğru söylüyorsun.büyük ihtimal karbüratörden.
-
18 Kasım 2012, 01:45
#4571
isak adlı üyeden alıntı
slm arkadaşlar bu motorla en fazla km yapan kim 40000 km yi gören varmı acaba
52000.....
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
-
18 Kasım 2012, 02:42
#4572
sarıdev adlı üyeden alıntı
52000.....
52 binde çok güzel artıları eksileri nedir hiç parça degiştirdinmi
-
18 Kasım 2012, 23:36
#4573
ARKADAŞLAR 6 GÜNLÜK 2000 M LİK MARMARA AKDENİZ TURUNU TAMAMLAMIŞ BULUNMAKTAYIM.HİÇBİR SORUN ÇIKMADI.TEK SORUN ARKADAŞIMIN GİTMEYEN CBF Sİ OLDU.RESİMLERE BAKMAK İSTEYEN FACDEN GÖREBİLİR,TAMAMINI YÜKLEMEDİM.https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
-
19 Kasım 2012, 01:55
#4574
slm harun türk ben de kendi motorumu bu sistemi denedim çalıştırdım ama şu amper olayı elimi kolumu bagladı akü çabuk deşarj oluyor bana dönersen sevinirim bilgi paylaştıkça çogalır
-
26 Kasım 2012, 18:44
#4575
bir çılgınlık yapmak üzereyim
şehir içi kullanan arkadaşlar oturuş pozisyonu açısından sıkıntı çekiyorlar mı ?
20 - 45 dkk kullanımda omuzlar, bilekler de ağrı oluşuyor mu ?
acil cevap
-
26 Kasım 2012, 19:52
#4576
makseli adlı üyeden alıntı
bir çılgınlık yapmak üzereyim
şehir içi kullanan arkadaşlar oturuş pozisyonu açısından sıkıntı çekiyorlar mı ?
20 - 45 dkk kullanımda omuzlar, bilekler de ağrı oluşuyor mu ?
acil cevap
Ben 150MC'yi bizzat kullanmadım ama mondial'in bütün commuter'ları üç aşşa beş yukarı aynıdır duruş ve oturuş konularında diye düşünüyorum. Bende MX Grumble var şehiriçi gayet kullanışlı ve kıvrak bir motor. Her tür yol şartında kullandığımı düşünüyorum ancak ne selesi popomu ağrıttı nede gidon bileklerimi omuzlarımı ağrıttı. Bir de benim sağ bileğimde baya deformasyon var bilgisayarda sürekli fare tutmaktan dolayı ona rağmen ciddi bi sıkıntı yok.
-
26 Kasım 2012, 19:56
#4577
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ben 150MC'yi bizzat kullanmadım ama mondial'in bütün commuter'ları üç aşşa beş yukarı aynıdır duruş ve oturuş konularında diye düşünüyorum. Bende MX Grumble var şehiriçi gayet kullanışlı ve kıvrak bir motor. Her tür yol şartında kullandığımı düşünüyorum ancak ne selesi popomu ağrıttı nede gidon bileklerimi omuzlarımı ağrıttı. Bir de benim sağ bileğimde baya deformasyon var bilgisayarda sürekli fare tutmaktan dolayı
ona rağmen ciddi bi sıkıntı yok.
eyw.
az önce @sarıdev Yılmaz abinin mesajını görünce kendim cevapladım zaten soruyu
55 000 km ye gelmiş kendisi kuryelik yapıyormuş. sıkıntı olsaydı o kadar beklemezdi
-
27 Kasım 2012, 00:20
#4578
-
27 Kasım 2012, 02:22
#4579
wrcharun adlı üyeden alıntı
Selamlar herkese,
Takip edenler bilecektir benzin ve hidrojenle çalışan hybrit sistemler üzerinde çalışıyordum. ar-ge çalışmaları yol testleri derken baya mesafe katettik çok iyi sonuçlara ulaştık. Birlikte çalıştığım mühendis arkadaşlarımında büyük emeği var. Şuanda sistemi seri üretiyorum ve 3 ayrı ülkeye ihraç ediyorum. Birçok ülkeden de ilgilenenlerle görüşme halindeyim.
Geliştirme işinde mondialin rolü büyük. Yaklaşık 4000km lik testi motorumla yaptık. Aynı koşullarda normalde bir depo ile 420-450 km yol gidebiliyordu. Şuanda sistemle 620-650km gidiyor. Ayrıca yağ değişim süresini uzatması, egzos emisyonlarını düşürmesi, motor sesini azaltması gibi birçok faydası daha var.
Burada tabi amaç motor değil hususi ve ticari araçlardı. toplamda yapılan testler 60.000km yi geçti. Araçlara göre değişmekle birlikte ortalama %15 ila 30 arasında tasarruf elde ettik.
Foruma girmeyeli uzun zaman olmuştu. İsak arkadaşımızın sorusunu görünce ilgilenilmesine sevindim.
Öncelikle sistemin verimli olması en önemlisi. Az elektrikle çok gaz üretmesi özellikle motorlarda çok önemli. Bundan sonra elektronik devreyle akımın kontrolünü sağlamalısınız. Çünkü motor sadece 7amp üretebiliyor.
Motoruma koyduğum sistemi 4,5amp de çalıştırıyorum. Bunu kontrol devresi olmadan yapmak imkansız.
http://c1211.hizliresim.com/13/u/gb0d9.jpg
http://c1211.hizliresim.com/13/u/gb0gt.jpg
http://c1211.hizliresim.com/13/u/gb0k3.jpg
http://c1211.hizliresim.com/13/u/gb0ku.jpg
http://c1211.hizliresim.com/13/u/gb0lf.jpg
Yaptığınız çalışmaların burada paylaşmaya devam ederseniz sevinirim.
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
-
27 Kasım 2012, 02:28
#4580
wrcharun adlı üyeden alıntı
Selamlar herkese,
Takip edenler bilecektir benzin ve hidrojenle çalışan hybrit sistemler üzerinde çalışıyordum. ar-ge çalışmaları yol testleri derken baya mesafe katettik çok iyi sonuçlara ulaştık. Birlikte çalıştığım mühendis arkadaşlarımında büyük emeği var. Şuanda sistemi seri üretiyorum ve 3 ayrı ülkeye ihraç ediyorum. Birçok ülkeden de ilgilenenlerle görüşme halindeyim.
Geliştirme işinde mondialin rolü büyük. Yaklaşık 4000km lik testi motorumla yaptık. Aynı koşullarda normalde bir depo ile 420-450 km yol gidebiliyordu. Şuanda sistemle 620-650km gidiyor. Ayrıca yağ değişim süresini uzatması, egzos emisyonlarını düşürmesi, motor sesini azaltması gibi birçok faydası daha var.
Burada tabi amaç motor değil hususi ve ticari araçlardı. toplamda yapılan testler 60.000km yi geçti. Araçlara göre değişmekle birlikte ortalama %15 ila 30 arasında tasarruf elde ettik.
Foruma girmeyeli uzun zaman olmuştu. İsak arkadaşımızın sorusunu görünce ilgilenilmesine sevindim.
Öncelikle sistemin verimli olması en önemlisi. Az elektrikle çok gaz üretmesi özellikle motorlarda çok önemli. Bundan sonra elektronik devreyle akımın kontrolünü sağlamalısınız. Çünkü motor sadece 7amp üretebiliyor.
Motoruma koyduğum sistemi 4,5amp de çalıştırıyorum. Bunu kontrol devresi olmadan yapmak imkansız.
http://c1211.hizliresim.com/13/u/gb0d9.jpg
http://c1211.hizliresim.com/13/u/gb0gt.jpg
http://c1211.hizliresim.com/13/u/gb0k3.jpg
http://c1211.hizliresim.com/13/u/gb0ku.jpg
http://c1211.hizliresim.com/13/u/gb0lf.jpg
Ben bu fuel cell'lerin dersini bahar döneminde aldım ama çok garip bir teknoloji yada bizim derse gelen hoca garipti hiç bişey anlamadım, hoca mezun olacaz diye D verdi de geçtim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)