Yani motor şişmez diyosunuz birde 125 mg clsic vardı bnde. Burdura giderken şişme yapıyordu kw yüzdenSOrdum
Yani motor şişmez diyosunuz birde 125 mg clsic vardı bnde. Burdura giderken şişme yapıyordu kw yüzdenSOrdum
vallahi süper olmuş elinize emeğinize sağlık. sizin videoları izlerken 110-115 lere çıkan hızınız gördüm. benim mcx şu an 700 km de. ilk aldığım zaman motoru açmak için tek tük gazladığımda aynı hızları görmüştüm. sonra km teli koptu. servise götürdüm. çıkma bir km teli taktı. sonrasında karbüratörde arıza çıktı karbüratör garantiden değişti. fakat şimdi hız 80 i geçmiyor (göstergede). arkadaşın arabayla denedik ben 80 le giderken arabada 110 km hız gözüküyormuş. siz hiç arabayla denedinizmi acaba 110 la giderken arabada sizde 130 falan mı gösteriyo. yoksa benim hız göstergesimi bozuk yada karbüratör hala sorunlu mu ne dersiniz?
bu arada sivastaki servis gerçekten hiç bir halt etmiyor. subap ayarlarını ne zaman yaptırdınız?kaç km de?
teşekkür ederim.
Eğer tek sorunun tekleme kaldıysa acele etme.. motorun rodajı bittiğinden uzun yola git gazı aç gerekirse uzun yolda.. hani motordan kısa sürede olsa fazlasını iste.. o tekleme sorununun nedeni benzin karbüratöre ya fazla geliyor ya az geliyor.. hala geçmezse hava ayarına bi baktır serviste.. servis bu karbüratörün ayarı sağlam derse ver ustaya bi tur atsın gelsin, garantiden değiştir karbüratörünü.. ki ben bu dediğim yolu izlicem sadece km düşük oldugu için acele etmiyorum.. yorumların için teşekkürler kazasız belasız sürüşler dilerim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------
şişmez tabiki bakımları zamanında yapılmış yola çıkmadan önce gerekli kontrollerden geçmiş ve yolculuk esnasında redline görmeden tatlı bi devirde hızı sabitlenmiş ise hiçbir motor kolay kolay şişmez sonuçta 100 km nedir ki? mobiletle bile gidilir bakımlı ise.. arkadaşlar mcx mondial ve çin üretim olmasına rağmen tabuları yıkan bi motor öyle aman bu cin pırt diyen çevrenize aldırış etmeyin bakımları zamanında yapın sizi aslanlar gibi her yere götürür.. ayrıca motorun ömrünü üretim yeri değil, kullanıcı belirler..
Ayrıca, yol asla bitmez..
aynı sorunu bende yaşadım. servise 3-4 kez gittim her seferinde 1500 km olsun öyle bekarız dediler. en sonunda motoru servise attım resmen dedimki ben bu şekilde kullanamıyorum bu sorunu halledin yoksa motor sende kalsın ben fabrikayı arayarak durumu bildireceğim dedim. sonrasında usta karbüratörü sökmüş elindeki çıkma bir karbüratör takmış (sıfırı garantiden gelene kadar idareten). o da ne bambaşka bir motor olmuş yağ gibi kayıyor motor. bilgilerinize karbüratörü deeeeğğğişşşşttirrtin.
bu arada aynı sorun bujidende kaynaklanıyo olabilir dediler 25 liralık fazer bujisi taktırdım ama geçmemişti. bilgilerinize
bana kalırsa amortisoru değiştirmezler biz sana böyle verdik sonuçta 0motor diyebilirler.hiç bişeyi ispat edemezsin yani adamlar kafalarına göre. örneğin kendi motorumu ilk almaya gittiğimde daha motorun yanına bile yaklaşmamışım dokunmamışım koltuğun altındaki tırnakları kırmışlar koltuk yerine oturmuyordu bunu fark ettim ve dile getirdim adam direk sen kırdın dedi bana =)) olacak işmi? =)
benimki 6500-7000den sonra düzeldi ama olayı tam olarak anlatmam gerekirse şöyle oldu; ben o kilometrelere kadar hep şehir içi kullandım şehir içide çanakkale ufacık yer bilen bilir. en uzak yere geliboluya gittim orasıda 35-40kilometre. istanbula gitmeye karar verdiğimde motor 6200km civarındaydı ve bu ilk uzun yol tecrübem oldu. istanbuldan geldiğimde ise gene çanakkale içinde kullanırken artık eskisi kadar teklememeye başladığını fark ettim ve o uzun yoldan sonra motorun biraz daha rahatladığını hızlanmaları daha kolay olduğunu ve sesinin azaldığını fark ettim motor eskisi kadar kasmıyordu artık. sorna ara sıra çıktım 15-20km lik otoyola bastım böyle böyle en sonda işte motoru baya bi yükledim ve 2kişiydik akçay zeytinliye gittik o dağların yolunuda yedikten sonra motor saat gibi oldu =))
araba ile hiç denemedim ama bi arkadaşımda 125drift var bi keresinde aramızda şöyle bi dialog yaşandı:
o-ben 120ile gidiyodum sen beni kaçla geçtin?
ben-ben seni 110 ile geçerken sen nasıl 120ile gidebilirsin?
sonra bi kahkaha :D
---------- Post added at 13:34 ---------- Previous post was at 13:30 ----------
15-20km'lik yola çıkıp bastım dediysemde 20km boyunca son gaz gitmedim 1.vitesten 5.vitese kadar hep redline a dayayarak çıktım 1-2kmgidip sonra hızımı 80e düşürdüm 4-5km gittim durdum ve aynı şeyi gene yaptım. öyle yani
---------- Post added at 13:41 ---------- Previous post was at 13:34 ----------
soldaki arkadaşın mc sağdaki benim mcx ikiz eşşekler =))
motorumun eski halinden bi fotoğraf lastiklerim daha orjinal ve çamurluğum ve koltuğum =)))
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
kardeşim bu mondialin kendi sitesinde kendilerinin koydukları orjinal fotoğraf burda da gözüküyor zaten
linkinide veriyorum girip diğer fotoğraflarada bakabilirsin http://www.mondialmotor.com.tr/?p=model&i=1269
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
motora biraz aksesuar çalışayım dedim. çakmak soketinin olmamasına çeşitli yöntemler bulundu lakin ben de eklemeden edemedim.
bauhaus dan aldığım paslanmaz ve kapaklı marin çakmak uzatma aparatı diye tabir edilen parça 29 tl. direk kontaktan araya 15 lik sigorta koyarak ekleme yaptık. çevresini kelepçe ile sardıktan sonra iki adet plastik kelepçe ile farın sol tarafına sinyal vidasının üzerinden tutturduk. paslanmaz ve su geçirmez bir parça.
kapaklı olması olması ayrıca güzel. kullanılmadığı zaman kapatılarak içine toz toprak su vs girmesi engelleniyor.
eksikliklerden diğeri de dörtlü flasör bağlantısıydı. onu da basitçe önden hallettik. bally yardımı ile sağ tarafa metal aksama flasör butonu tutturuldu. taş gibi oldu.
asıl bomba ise aktarma takımında. motoru ilk aldığımda çok atak oluşu sıkıntıya sokuyordu. yokuş kalkışlarında zaptedemiyordum. ön dişliyi bir büyütüp motoru agresiflikten kurtarmıştım. lakin 5300 km de ön takımdan tıkır tıkır ses gelip motoru da sarsınca meseleyi zincirden sanıp o ring li zincir aldım ve serviste taktık.
lakin ses kesilmeyince meselenin ön dişliden kaynaklandığı gördük. ön dişliyi eski haline geitrdik yani orjinali olan boya küçülttük.
artık kontrolune daha fazla alıştığımdan zorluk çekmiyorum ama ikiden üçe geçerken viraj içinde üç beş kere ön tekeri yerden kestim. ...
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
artık elimdekiyle idare edeyim o zaman zaten arka amortisörden yana çok bi problemim yok sele işini halledersem pek bi önemi kalmıcak benim için teşekkürler hacım..
bu arada açık hava filtresi hakkında bilginiz varmı taksak nasıl olur ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------
çakmaklık ve dörtlü flaşör çalışması gerçekten iş görür elinize sağlık güzel olmuş..
benim aktarma konusundaki problemimse vites aralıkları.. acaba arka dişliyi büyütsek motorun vites isteğini uzatabilir miyiz? çok çabuk devirlensin istemiyorum açıkçası..
Ayrıca, yol asla bitmez..
ben ön dişli ile oynadım ancak 5000 km yapabildim. eski haline geri getirdim. sıkıntısız sürebilen varsa bilemem. ama ben dişlilerle oynamayı artık tavsiye etmiyorum.
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
evet isin garip tarafi da bu motor yag gibi gitmeye basladi artik silkeleme veya tekleme yapmiyor dusuk devirlerde.. fkat performansi sanki daha dusuk geldi banahem son hiz hemde ara hizlanmalada onceden motoru zaptedemiyorken simdi cok sakin gidiyor bisey anladiysam arap olayim .
o zaman o karbüratöre serviste yada daha güvendiğin bi motorcu varsa orda baktır ve ideal ayarı yaptır.. performans hala düşükse servise geri dön orjinal yeni bi karbüratör iste.. o gelene kadarda bunla idare et.. gelen karbüratörle böyle bi sorunla karşılaşmazsın umarım.. gelişmeleri bekliyorum..
Ayrıca, yol asla bitmez..
Motor 310 km ve benim içime sinmeyen bişey var
ben arka dişlimi yamultmuştum zincirde bozulmuştu yani anlıyacağınız durum çok vahimdi ve ben o vaziyette duygusal sebeplerden dolayı çatur çutur diye sesler eşliğinde motorumu kullanmak durumunda kaldım. sonra dişliyi değiştirmeye gittim benim güzel çanakkalemde benim orjinal arka dişlimden bulamadılar =)) sonra arkaya 48lik önede 16lık dişli taktık yani önüde arkayıda büyütmüş olduk.sonuç ne diyeceksiniz =)) zaten çekişi kuvvetli olan motorumun (sizinkilerde öyle bilirsiniz zaten çekişini) çekişi bi hayli daha kuvvetli oldu çok ön kaldırır oldu (trafikte yada yokuş yukarı vites değiştirirken daha dikkatli olmam anlamına geliyor) ama şuda var artık arazide önceden çıkamadığım yerlere çok daha kolay çıkıyorum ve son hız eskisine göre biraz daha kararlı, yokuşlarda bayılmaz dediler ama yokuş çıkarken bazen 4e düşürmem gerekiyor. esas merak ettiğim ise lastikleri düz yapınca ve çamurluğu indirip aerodinamiğini düzelttikten sonra kaç yapacak =)))
---o---
bugun biraz dolaşayım istanbulda gitmediğim yerlere gideyim diye çıktım avcılardan ta rumeli kavağına gittim sahil kesiminden. havada çok güzeldi herkez denize giriyorda bu boğazın suyu pis değilmiydi? neyse bi çok motorsikletli arkadaş gördüm en çok honda pcx ve bmw gs serisi tabi bizim motor onların yanında ne kadarda biraz dandik kalsada benim çantalar kurtarıyo işi =)) ben ne kadar onlara bakıyosam onlarda bi o kadar bana bakıyorlar ve motoru inceliyorlar =)) sıkışık trafikte yan çanta olayı baya zorladı doğruyu söylemek gerekirse bazı anlayışlı otomobil sürücüleri beni fark edip yol verdiler onlarada teşekkür ederim böyle anlayışlı insanların olması sevindirici ama bi okadarda önümü kestiler hep sıkışık trafikte sanki benim orda onlar gibi beklemem elemanların hoşuna gidiyor anlamadım.. bu arada sefaköyden atatürk havalimanına doğru inerken yan yolda kaza yapmış bi cbf vardı yolda parça parça duruyordu trafik sıkışık zaten, durdum baktım ama adamı ambulans almış götürmüş.. şu sıcaklarda dikkatli kullanın arkadaşlar asfalt sıcaktan kaygan hale geliyor heleki zifti fazla ise bide üstüne umursamaz otobus ve araç şoförleri eklenince kaza kacınılmaz olabiliyor bazen..
kazasız belasız sürüşler.. tekeriniz düz bassın..
birde bu fotoğrafları nasıl düzelteceğimi bilmiyorum imageshack te de denedim ama başaramadım kusura bakmayın
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
Adam motoru dibine kadar kullanıyo ya kardeşim bende gün sayıyorum şu motorla bi uzun yola gitmeye walla iyice heves ettirdin banada :D bu arada ön arka lastik basınçlarınız ne?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
ben bugün ön 30 arka 32 bastım sanırım biraz fazla oldu ama kullanma kitabında da yazan o sanırım zorlamaz lastikleri..
Ayrıca, yol asla bitmez..
teşekkür ederim.. inşallah sende uzun yola çıkarsın ama sonra da yol bitmiyor demeye başlarsın sen 80-90 giderken düzlüklerde adamlar yanından tabiri caizse fişek gibi geçiyorlar =))) orda sondan 4.resimdeki gözüken kuma((florya altından küçükçekmeceye giden yolda)) girmemek için zor tuttum kendimi keşke yanımda 1-2 arkdaşım olsa direk atlardım tek başıma olunca ''ne yapıyor bu mal'' bakışlarını sevmiyorum :D
bende lastiklere ön-30 arka-32 basıyorum.. bazende arkayı 34 yapıyorum ama lastiklerin üzerinde 32den fazla hava basmayın yazıyor hem önde hem arkada
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
Ayrıca, yol asla bitmez..
evet egzos olmaması benimde sıkıntım çünki sesi seviyorum ama ''apaçi stayla'' olmakta istemiyorum =)) birazda performans verse iyi olucak.. bazen bakyıorum ama fiyatlar pahalı zaten motor 3lira egzosa diyolar 1,5lira :D
hava filtresine bende şu sıralar biraz öncelik verdim ama daha arama aşamasındayım bide atiturhanın ve kırmızı bi mcx vardı onda gördüm katalizorun olduğu yere bi filtre takmışlar onun performansa katkısı varmı yokmu onu çözsem ikisinide alıcam hemen..
burdan çanakkale'ye dönecem ama sonra okullar acılıyor izmir tarafına gelemem anca taa önümüzdeki yaza doğru motor festivali olursa o zaman gelebiliriz arkadaşlarla bazılarına gidiyoruz çünkü
---------- Post added at 23:36 ---------- Previous post was at 23:31 ----------
bu 125drift kullanıcılarının sayfasında da bizim motor niye 140yapmıyorun derdine düşmüşler gece gece iyi güldüm :D
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)