Bugün citirdan bi gezi yaptim kendi kendime.. konunu linki buradadir :
http://www.motosiklet.net/forum/etki...oy-gezisi.html
Bugün citirdan bi gezi yaptim kendi kendime.. konunu linki buradadir :
http://www.motosiklet.net/forum/etki...oy-gezisi.html
Ehliyeti alayım, legal olarak yollara vereceğim kendimi. Biraz para toparlıyorum şimdilik.
www.motorumla.net
Su bizim MC deki ön cami nasil büyültürüz yaw? Oraya uyan baska bi cam nasil buluruz?
bende düşündümde bulaşma dediler. ama hala düşünüyorum.
bu arada.motorum 3085 km oldu. bu gün servise sübap ve zincir ayarı için bıraktım.işlerini halledip motorumu geri aldıgımda baska bir motora binmiş gibiydim. bu arada zincirinize dikkat edin.benim zincir 3000 km de mahvolmuş.yenisi ile değiştirdiler.
bujileride 2000 km ye gelince iridium ile değiştirin.servisçiden tavsiye olundu.
Zincir olayina kafam takildi. Acaba kullanima bagli bisey mi yoksa fabrikasyon bisey mi?
zincirin cabuk bozulması yagsızlık ani kalkıslar teker yapmalar vites dşmelerde devirsiz kullanark arka lastiği kilitlemelerdir 14.xxx deyim bi dahaki bakımda 16.000 de zinciri de değiştiricem.kaliteli iyi bakılan bir zincir hor kullanılmadıgı sürece (min.) 20.000 km yapar.
birde su var zinmcir gerginliği ayarlanırken eger lastiği tam ayarlamadım gergi somunalrı sıkıldıysa zincir dişlinin üzerine tam olarak oturmayacagı için dişli ve zincirler cok cabuk bozulur.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
bende anlamadım.ama neyse artık acemiliğime denk gelmiş olabilir.
aslında hunhar kullanan biri değilim.ama oldu bir kere.
bu arada arkadaslar ben motoru açmak istiyorum.yani kurumu yakmak istiyorum
bunun için her viteste motoru redline yaparak 10 yada 15 dakika kullanmam doğru mu ? yoksa hurafe mi?
kurumu her şekilde baglar sadece fazla kurum baglamasın die fazla yüksek olmamak şartıyla arada birde olsa kullanmak gerektiğini söylerler fakat ufak cc motorlarda böyle bir sorun veya çözümü olmaaz cunku mecburen yüksek devirlerde kullandıgımız anlar cok oluyo veya yüksek hızlara cıkmak için
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
bizim bu MC ler maksimum kac devir ceviriyor yaw? Ben 7binden ötesine cikmadim daha..
motor 10 bin devri geçmiyor.9800 gibi kalıyor.belki devir kesiciden ötürüdür.test amaçlı denenmiştir.(bütün viteslerde geçerli)
bu arada 2011 yılında gelecek olan modellerde arka fren disk ve daha kalın olacakmış.fabrikanın aktarımı bu yönde.
yeni model 350 mr ında fiyatı ortalama 8000 tl olabilirmiş.ve bir kaç güne siteye tam olarak teknik detay ve fiyatı yazılacakmış.ama satımı 1 haftayı bulabilirmiş.yine fabrikanın aktarımı bu yönde.
Biraz pahalı satıyorlar bana kalırsa. Eğer piyasada yer edinmek istiyorsa fiyatınla bunu sağlamalı.
www.motorumla.net
bence 6500 tl bu motor için uygun(maliyeti nedir bilmem sadece fikrimi paylaşmak istedim)
hem böylelik motor piyasasının 250-400cc arası boşluğunu çok hızlı şekilde doldurabilir.
ancak bunun yanında bayiler tarafından verilen teknik desteğin kaliteside çok önemli.yoksa her hangi bir arıza sonrasında motoru fabrikaya göndermek zorunda kalabilir alacak kişi.
Sana tavsiyem Shell V-power olacak. Ben ara sira Audi'de pratik yapiyorum, ordaki motor ustalari böyle vakalarda araba'nin sahiplerine yuksek oktan ve katkili benzin öneriyor. Motoru yuksek devirde pek zorlamana gerek yok, uzun yola cikman yeterli motordaki pislikleri atman icin. Shell V-power gercekten cok guzel benzin, motorun calismasi duzeliyor.
ben sana maliyetini söyleyebilirim.. şu kırmızı beyaz bir scooter'ı var mondial'in. 150RF sanırım. o modelin maliyeti 260 dolar. MR350'ninde olsun olsun, taş çatlasın 2000 dolar olsun! Mondial sonuçta AR-GE yapan bir şirket değil. Hazır varolan kalıplardan seçiyor, çin'de ürettirip üzerine Mondial yazısını yapıştırıyor. TR'de monte ediyor.
Eğer MR350'ye 8000 lira isterlerse toplam 10 tane bile satamazlar bence. Ama dediğin gibi 6000-6500 aralığı olursa ve 'sorunsuz' bir başlangıç yaparsa, tutulur.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Bencede 8bin pahali. 8bine 2.el ne motorsikletler var. Hatta 6500bile cok bence. Gider 97model BMW F650 alirim
o kadar uzağa gitme.cbf 500 elinden öper. ama o motorlarada güven olmuyor.57 beygir ile ALLAH bilir sahibi neler denemiştir.hem servisi ve parçalarını hiç söylemiyorum.bir de yakıtı var tabii.
honda servisine sordugumda ne kadar yakıyor diye bana dediği aynen şu oldu.senin motorunun(mc) 3 katı.
motorunu kullan boş ver güzel motor seninki dedi
bmw ye gelince,bir anda bir parçaya 1000 tl bayılıp bir de gelmesini bekleyince o zaman evlat acısı neymiş az cok anlar insan.)
Mondial Beni Çok Şarşırttı :O
motoru deneme şansım oldu arkadasım almış.ve pek 1 memnun kaldım.gercekten alınabılcek 1 motor.ayrıca 15 hp olmasıda albeni yapıyo.bence yakışıklı 1 motor ve gerçekten torku da oldukça tatmin edici.
deneme anından 1 kaç kare (videoda yanlışlıkla kanunı yazmısım yanıltmasın)
http://www.facebook.com/#!/video/vid...=1527409988321
En iyi sürücü, kendini karşısındakinden koruyabilendir.
Havalar bozdu. Hasret kaldim gezemiyorum :(
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:47 ----------
Az daha unutuyordum. Bugün nihayet Mondial müsteri hizmetlerinden beni aradilar. Hatirlarsaniz daha önce avadanligin bos olmasindan ötürü mondial'e mail attigimi belirtmistim sizlere. Ayriyetten benim akü tarafindaki kapagin baglanti yerlerinden biri (kim tarafindan bilmiyorum) kirilmis ve tekrardan yapistirilmis. Bunu fark ettikten sonra hem avadanlik konusunu hemde bu parcanin defolu oldugunu maille mondial yetkililerine bildirmistim.
Avadanlik ne yazikki bos geliyormus. Bir sürü ivir zivir aciklama yaptilar. Özetle avadanlik yok Fabrikadan ve gümrükten öyle geliyormus. Aydin daki mondial de zahmet edip avadanlik koymuyor yani.
Ama benim defolu olan parcasiyi servise basvurun sorunu gidersinler dediler. Yani parcasi degistirtecegim. sifir motorda neden defolu parca olsun ki?
Bende avadanlık için arkadaşa su kaçıracaktım iyi söyledin ama ben yinede ondan alırım bi takım
Servis konusunda 1000 km gibi zinciri oringliye çevirecegim belli olmaz belkide masraf az çıkarsa 150 lilik yapabilirim motoru
ayrıca arkaya top case takacaklara uyarım arka kuyrugu bu modelde iki noktadan civata ile tututrmuşlar iki nokta ise dayama şeklinde kulak koparabilir dayama kısmınıda iki civata atın derim
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)