merhaba siz 19 mayıs kortejınde olan kıvırcık saclı abımızsın .sizinkide cok yakıyormus ben yedek depoyla bikere denedim 60 km kadar yol gitmişti nası oldu bılmııyorm ama
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------
merhaba siz 19 mayıs kortejınde olan kıvırcık saclı abımızsın .sizinkide cok yakıyormus ben yedek depoyla bikere denedim 60 km kadar yol gitmişti nası oldu bılmııyorm ama
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
bugun yine yakıtı ölçtüm 100km'de 2,5litre yakmış şehir içi dur kalkı bol karışık kullanım
motoru alırken yakıtından çekiniyodum okuduklarıma dayanarak ama yakıt degerleri hiç korktugum gibi degil
evet 19 mayıs kortejdeydim nişanlımla. senile konuştuk mu mehmet meriç? sis farı gibi çakarları olan motor senmiydin?
---------- Post added at 22:33 ---------- Previous post was at 22:30 ----------
ben sizin litre hesabınızdan anlamıyorum. depo kaç litrede yedeğe düşüyor bilmiyorum. benim ölçümüm dediğim gibi. ilk aldığımdan beri fulken depo 360-370 de yedek depoya düşüyorum. 2000 bakımında sibob ayarıda yapıldı ama bi değişiklik olmadı yüketimde.
Kerem 80 km hızın üzerinde kullanıyorsan 360-370 km de yedeğe düşmen normaldir.Ben 70 km hızın üzerine kolay kolay çıkmam şimdiye kadar yaptığım rekor yedeğe düşmeden 505 km.Ben günde ortalama 150 km yol yapıyorum mecburen ekonomik kullanmak zorundayım.Böylece yakıttan ayda 150 tl gibi kar sağlıyorum.
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
depo 16.5 litre , 370litrede full depoyu bitirip yedege düşüyosa 100kmde 4,45litre yakıyo hesabına gelir
benim şuanki yaktıgım 100kmde 2.5litreyle tam dolu depoyla 660km giderim demek oluyo
Yakıt tüketimi bildiğin üzre hıza,havanın rüzgarlı olup olmamasına,motosikletin ayarlarına,lastik hava basıncına,taşıdığın yükün ağırlığına vs çok şeye bağlıdır.Ben 105 kiloyum 60-70 kilo olan birisiyle benim yakıt ve yemek tüketimim bir olmaz
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
çok doğru , ama bu motora ne yaparsan yap 4litreleri görmesi normal degil diye düşünüyorum
motorun aydınlatmasını biraz artırıyım diyorum ,sis eklemesi uygulıycam ama far ampulünüde degiştirmeye karar verdim
far ampulünü degistirip memnun kalanlar tavsiyede bulunabilirmisiniz?
Maşallah bi 33000 daha devirirsin inşallah ben senin daha 4te1in anca sayılırım heralde 8500e az kaldı benimde
Benim MC-X 3.viteste 11000 4.viteste 10500 sanırım ama 11000e çok yakındı 5.viteste 10000-10500 devire kadar çıktı yokuş aşağı, düz yolda ise 3ve4. viteslerin değeri aynı kaldı fakat 5.vites 9500ü geçmedi.
Full dolu depo ile genelde dip gaz rüzgarı karşıdan yerken 365km de yedeğe düştü sakin kullanımda 80-85km/h ile 435km ye kadar çıkartabildim. bi kaç kere hesap yaptım ilk zamanlar açılma evresinde kilometrede 0,16kuruş yakıyordu şimdilerde 0,12kuruşa düştü dahada düşüremedim, benim motor biraz fazla yakıyor sanırım ama bunda NGK iridyum performans bujinin katkısı varmıdır bilmem =))
tabi bunda rüzgar, şehir içinde isen trafik, trafik ışıkları, hızın, devirin, ve çıktığın yokuşlarında etkisini koyarak bi tahmin yürütmek gerek bence. örneğin istanbul çanakkale arası 320km 80km/h ile 4saatte giderim dersin ama yollarıda kısaltarak 285km'ye düşürdüğün yolu 6saatte anca geçersin =))
ampulü değiştirmekle uğraşma bence xenon taktır kökten çözüm, ben kullanıyorum ve herkeze tavsiye ederim alıp kendimiz taktık biz 60tl ye işçilkte koyarsan en fazla 70-80tl ye gelir heralde.
önceden normal ampulle arabalar fazla umursamıyordu hep uzunlarla geliyolardı sellektör yapmama rağmen kısaya geçmiyolardı şimdi ben xenonda kısa ile kullanırken uzunlarla gittiğimi sanıp bana sellektör yapıyorlar. ha gene kendini bilmez kişiler var uzunlarla gelen ama bu seferde bende uzunları açıp hemde sisleri yaktığımda oda yola geliyor :D
---------- Post added at 12:05 ---------- Previous post was at 11:54 ----------
cbr250 kullanıcılarından bi arkadaş paylaşmış bende bu sayfada paylaşmak istedim çok güldüm sizlerde gülün iyi günler.. =))
http://www.youtube.com/watch?v=voltBLnHox0
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
14 lt depo-2,5 lt yedek
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
Arkadaşlar siz bu benzin konusunda cidmisiniz.Bende MCX var 7000 km oldu motor. Sürekli depoyu fullerim ve bitince alırım ve km yi sıfırlıyorum ve her depoda ölçüyorum. Sürekli servise gidiyorum 1 defa garantiden karbüratörü bile değiştirtim 2 defa buji değişti 2 defa sübab ayarı yaptırdım şehir içi şehirdışı ortalama 340 - 370 arası yedege düşüyorum. Rodajdayken bie 400 u göremedim.ortalamadada e-5 te 80 -90 yapıyorum maksimmum süratimde yokuş aşagı 115 i gördüm .100-110 dada titreşim çok artıyor aynadan arkayı bie göremiyorum titreşimden.sizin motorlar mı iyi ayar tutmuş yoksa geneli benimki gibi mi ?
Arkadaşlar tekrar merhaba.Bir sorum var.Bu yedek depo mevzusu nedir? Yedeğe düşme falan. Motorda ayrıyeten bir depo mu var? Veya yedek depoya geçtiğini nereden anlıyoruz?
Teşekkürler.
---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:24 ----------
Neyse arkadaşlar ben olayı çözdüm.Bilmeyenler için anlatayım.
Şimdi,acizane bir çizim yaptım.Bu bizim depomuz.Deponun içinde alttan yukarıya doğru uzanan bir boru var.Kırmızı renkli.Belli uzunlukta.Depoyu doldurduğunuzu düşünelim.Bu durumda yeşil hortumun bağlı olduğu vana kapalı.Motora giden yakıt boruya bağlı olan turuncu hortumdan gidiyor.Yakıtı belli bir süre kullandıktan sonra boru seviyesinin altına düşecektir.Bu nedenle motora yakıt sevkiyatı duracak ve benzininiz bitmiş olacak.(Teoride).
Bu anda yolunuza devam etmeniz için deponun en altında bulunan vanayı açıyorsunuz ve motora yeşil olan hortumdan yakıt göndermeye devam ediyorsunuz.Ve ilk istasyonda benzininizi alıyorsunuz.
Vanayı kapatmayarak yedek depo olayını devre dışı bırakabilirsiniz.Ama tedbir için gerekli sanırım.
ben mondialin sitesindeki 16,5L+0,3L yazısına göre hesabı yapmıştım
yedege düşmeden tüm depo 14litreyse yeniden hesaplıyorum
370kmde 14litre bitirdiyse , 100kmde 3,78litrelik yakıt masrafınız var
önceki hesaba göre daha iyi tabi ama yinede çok
1kez daha normal şekilde ölçüm yapıp sonrasında bende yedege düşene kadar kaç km gidecek o şekilde bir ölçüyüm
---------- Post added at 23:50 ---------- Previous post was at 23:37 ----------
koşulların degişikliginin etkisi büyük o kesin
eger okula gidiyosam kontagı açıp okula gelene kadar ayagımı yere koymuyorum , ışık yok dur kalk yok ama bol yokuşlu inişli çıkışlı kullanım
okula gitmedigimde gittigim yerler bol dur kalklı
her ikisinide yaptıgımdan ölçümüm ikisinin ortalaması gibi çıkıyo ortaya
ayrıca aydınlatma konusundaki cevap içinde teşekkür ederim , şuan xenonla h4 ampul arasında tercih yapmayı düşünüyorum
ampulle tesisata yüklenmek istemiyorum siste takacagım için
55likte tas eritme durumuda olabilir diyenler çok, ilk başta 35W h4 ampulü denemeyi düşünüyorum memnun kalmazsam diger seçeneklere yöneliyim
ayrıca merak ettigim bişey ; yedek depo vanasını açtık gidiyoruz o zaman sadece yedek depodaki benzinimi kullanıyo yoksa yedegi kullanırken bir yandanda depodan yedege takviye saglıyomu ?
Arkadaşlar bence depoyu fulleyin pompa tık deyince durdurun benzini kilometreyi sıfırlayın 100 kilometre sonra aynı pompadan bi daha yakıt alın pompa aynı şekilde tık deyince yine dursun o zaman daha kolay olur diye düşünüyorum...Ben daha hesaplama yapmadım bakalım yapınca ortaya çıkan bilgileri burda paylaşırım..
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:
bende bu şekilde ölçmeyi düşündüm
benzini aldım tık dedi bıraktık benzin seviyesi depo kapak çizgisine yakındı, sonra ikinci alışımda benzin seviyesi öncekinden aşağıdayken tabanca tıkladı sanırım tabancanın depoya nekadar girdigiyle alakalı, bir önceki seviyeye kadar doldurduk ona göre ölçüm yaptım, ikisi arasındaki ölçüm çok farketmedi ama içime sinmedi
tabanca aynı konumdaysa güzel yöntem
ama bundan sonra depo kapagının alt çizgisine kadar doldurtup sonraki dolumdada aynı yere kadar doldurtarak ölçüm alıcam
yedek depo,normal depo diye ayrı ayrı depolar yok.resim açıklıyor.yedek depo vanası diye alt kısmı kastettim.şey gibi düşünün mesela bir kovanın altından yarısına kadar bir boru soktuğunuzu,kova yarısına kadar boşalacaktır.tamamının boşalması için kovanın en altıdan delik açmanız lazım.o da vana oluyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)