en son 3300 de bi bakım yapıldı ama serviste değil şimdi 5 bin bakımı mı gerekiyor
Aldık motoru hayırlısıyla yanlız arka lastik cok gozume batıyor 110 luk takan varmı. Yorar diyen var ama mcxte 110luk var gerci onun jantı ufak ama. Varsa 110luk takan tecrubelerini acıklarmı rica etsem 100 daha uygun diyen cogunlukta ama bilemedim. Modifiye veya spor amaclı sormuyorum mcxteki goruntusu cok hosuma gidiyor.
2bin km de bir yağ değişimi var hesabını sen yapıver artık. Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ. Sonra çin malı motorun adı çıkıyor. Anladın sen onu ;)
---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:30 ----------
100lük daha uygundur aksi taktirde camurluk içlerine sürtme yapacaktır. Başına iş alma sonra. MC ile MC X in son hızları fark ediyor. Kalın teker sürtünmeyi arttırıyor. MC X kullanıcısı arkadaşımın MC ile denemesinin sonucunu yazıyorum. Arkadaşta bu forumdan o da tasdikleyecektir. Bunuda göz önünde bulundurunuz.
hava filtresi nasıl sökülür arkadaşlar. söküp temizlemek istiyorum.
kapağı açıp filtre sistemini gördüm bugün fakat o sünger neresinde nasıl açarım bulamadım. tazzikli hava ile temizlemk gerek sanırım. ede kompresör olmadığı için elektrik süpürgesiyle temizlerim diye düşündüm.
o sünger, metal boru gibi olan delikli silindirin üstünden kolayca çıkıyor. ben önce süngeri iki elimin arasına alıp alkış yapar gibi vurarak tozunu attırıyorum dala sonra deterjanlı su ile güzelce yıkayıp tam kuruyana kadar bekleyip yerine takıyorum. hatta forumdan bazı arkadaşlar vardı filtreyi nasıl söktüğümüzü görmemiz için fotolu anlatım istemişlerdi ama havalar yağışlıydı ilgilenememiştim. 1 ay sonra memleketime gidicem eğer havalar güzel olursa videolu anlatım yapıcam burda ilgilenen olursa bildireyim dedim. birde şunu ekliyim, ben ilk kez 4000 kmde sökmüştüm filtreyi ama hiç toz çıkmamıştı neredeyse. yani çok acele etmeyin temizlemek için bence.
Filtreyi deterjanlı su ile yıkamak doğru bir uygulama... Ama önemli kısmı şu: bu tarz filtrelerin üzerine özel yağlama sıvıları sürülmesi gerekiyor. İnce tozları tutabilsin diye. Arabamda pipercross marka sünger filtre kullanıyordum kendi özel yağlama sprayi vardı onu sıkıyordum üzerine.
evet onu yazmayı unutmusum. bende dikiş makinesi yağı ile yağlayıp fazlalık yagı atmak için filtreyi iyice sıkıyorum sonra takıyorum yerine
kullanılmamış motor yağı olmaz mı 10/40 falan. bide videolu anlatımı bekliyorum.
Temizlemekle uğraşmıyorum süngerin yenisi 5 tl.Tüketim toplumuyuz malum Dün 24000 bakımını yaptırdım.Ön balata yeni bitti yenisini taktırdım,yağ değişti bide yakıt ve devir saatim çalışmıyodu kablosu kopmuş onu yaptırdım.Buji başlığını değiştirdim NGK taktım.9 ayda 24000 km yapmışım inşallah seneye bu zamanlar 50000 km yi devirmeyi planlıyorum.
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
inşallah sarıdev kazasız belasız sürüşler hepimize.
Amin amin hepimize özellikle istanbulda çok dikkat trafiğe
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
Merhaba arkadaşlar dün ümraniyedeki mondial servisine gittim bakmak içim olumlu olumsuz yonerini söylim bana göre tabiki. (Baktığım modeller MC-X150, MR 150 ve MH 125 Drift)
1) MC-X1500cc için boyu 1,70 altındakiler oturarak baksınlar vede alsınlar. benim boyum (1,65)
2) MR 150cc modeli güzel fakat benzin deposu hiç hoş değil (kurbağa yanakları gibi şişik duruyor.
3) MH 125 Drift modeli güzel fakat 125cc motor, bu motora MC veya MR motoru olan 162cc yi taksalarmış daha güzel olacağı kesin kanaatindeyim.
4) MH 125 drift modelini motor cc si düşük olduğu için tercih etmem.
5) MR 150cc Benzin deposu hoşuma gitmediği için tercih etmem.
6) MC-150cc modeli bana yüksek geldiği için tercih etmem.
Mondialin sitesindede bu görüşlerimi ilettim belki kısa boylu olanları da dikkate alırlarsa yaza kadar belki bir model daha çıkartırlar bende alırım yoksa boyuma göre bu cc lerde başka marka ve model motor almak zorundayım. Bu görüşler benim izlenimlerim bakıcaz artık. Daha önce MCT 250cc motor kullanmış biriyim. Teşekkür ederim.
Pirellinin bi modeli var zannedersem fiyatıda cok yuksek degil 100luk.
Motorum 2000 kmde genel olarak memnunum bi iki sorum olacak
Motor duzde 110 yapıyo gerci bi iki gundur hava cok suratli duzde 120 125 yapan varmıs extra bi islemmi yapılıyor.
Birde bi kac defa vites kilitlendl. Vites gostergesinde hangi viteste oldugunu gosteren rakan kaybolmustu sonra duzeldi. benmi yanlıs atıyorum vitesi yoksa ayarı filanmı bozuk.
Disliyi bi buyutsek yakıtı olumlu etkilermi
zaten genelde kullanılmış yada kullanılmamış motor yağını tavsiye ediyorlar ama ben o an bulamadığım için hazırda olan dikiş makinesi yağı ile yapmıştım maksat tozu tutması zaten ama yağı iyice sıktırmak gerekiyor yoksa filtrenin alacağı hava miktarını azaltır
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
deardamien bende genelde 110 görebiliyorum ama bu hava durumu ile çok alakalı rüzgar acayip etkiliyor. yazın arkadan esen rüzgarla 132 km/h görmüştüm ama bu sıralar 110 u geçtiğim az oluyor. yani senin motorunda bir gariplik yok bence 120-125 yapan arkadaşların o hızları yaptığı anda sende onlarla birlikte olsaydın senin motorunda o hızları yapardı bence. zaten bizim motorların son hızı 115 km/h dir. daha fazlasını yapıyorsa muhtemelen rüzgarla aynı yöndeyizdir
arkadaşlar, debriyajla ilgili sorunlarım var.
sabah ilk çalıştırışta arka teker kilitli oluyor. genelde vitesde park ediyorum motoru. orta sehpaya çıkartyorum ama ne olur ne olmazz kaymasın diye yinede 1nci viteste bırakıyorum. sabahları debriyaj ayırmyor, arka teker kilitli oluyor ve sürüklemek zorunda kalıyorum motru. trafiktede motor sıcakken memnun değlim, sanki biraz daha ayrısa daha mı iyi olucak emin değilim. ayarlaya bilir miyim, nasıl? bide bugün bişey daha fark etti, zerinde orjinal CST lastikler var. sahil yolunda 70 le gideren 5nci vites gazı kesince arka sapıtıyor ve kayma eğilimine girip denge kaybettiriyor, umarım sorun lastiktendir sadece.
bizim motorlarda bu sorun diğer motorlara oranla daha çok var. zaten dikkat edersen kullanma kılavuzundada vitesi boşa alıp park edin yazıyor. zaten sen orta sehpaya aldığın için arka tekerin kilitli yada serbest olması fark etmeyecektir bence boşta bırak motoru. birde şu var kalkış aşamasında debriyajı yarı bıraktığımızda motor titriyor gibi oluyor yani bir kavrıyor bir kavramıyor gibi yapıyor. bu durum bazı arkadaşlarda daha çok vardı ve debriyajı değiştirmişlerdi ama sabah ilk çalıştırmadaki ayırmama sorunu sadece vitesi boşta bırakarak giderilebiliyor.
bizim cst lastiklerin aynısını ybr 125 esd modelide kullanıyor çok kötü bir lastik. hatta mc ile ıslak asvaltta ilk iki viteste hiç debriyaja dokunmadan gazı ani açtığımızda bile patinaja düşüyor sanki altımızda 690 lık ktm varmış gibi birde bu 90 lık lastik hakkaten çok ince, mesela cbrda bile 130 luk lastik var orjinalden
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)