Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
07 Şubat 2012, 23:49
#3381
avon ve dunlop da var ama onlar çok pahalı.
---------- Post added at 21:49 ---------- Previous post was at 21:47 ----------
necatik35 adlı üyeden alıntı
Şu fiyatları bi düzgün yazarmısın Kerem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------
Demekki yeni çıkmış bu ebatlar.Bana lazım olduğunda kimsede yoktu IRC dışında.Ancak IRC den memnun olmalıyımki,daha sonra aramada bulunmamışım
fiyatlarını bilmiyorum abi. sadece kodları vardı sielerde. 90-90-18 var hemen hepsinde ama 100-90-18 arka bulmak zor biraz. bazılarında sadece ön var bu ebatlarda. ama ön lastiği alıp arkaya takmak olmaz benceç
Reklamlar
-
07 Şubat 2012, 23:54
#3382
kerem182 adlı üyeden alıntı
avon ve dunlop da var ama onlar çok pahalı.
---------- Post added at 21:49 ---------- Previous post was at 21:47 ----------
fiyatlarını bilmiyorum abi. sadece kodları vardı sielerde. 90-90-18 var hemen hepsinde ama 100-90-18 arka bulmak zor biraz. bazılarında sadece ön var bu ebatlarda. ama ön lastiği alıp arkaya takmak olmaz benceç
Metzeller den başkası yalan geliyor bana
Herhalde serde enduroculuk olmasından dolayı
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
08 Şubat 2012, 01:45
#3383
-
09 Şubat 2012, 01:40
#3384
MCX fabrikanın verdiği lastikler nasıl arkadaşlar benim motor 5000 km oldu istanbuldayım işe gidip gelirken kullanıyorum şişlide oturuyorum karşıyada geçiyorum . bugün dahil bütün kış yağmur kar bindim hiç düşme kayma yaşamadım lastikleri dğistirmem gerek varmı çok mu farkediyor. Herkes lastiklerden şikayet etmiş. Çok mu farkediyor.
-
09 Şubat 2012, 01:44
#3385
şikayet edenler daha çok mc sahipleri kardeş. çünkü mc nin lastikleri kalitesizliğinin yanında birde çok ince ama mcx tekiler daha kalın olduğu için dikkatli kullanıldığında hiç bir sorun olmaz. ben mc ile bile tehlike yaşamadım hiç.
-
09 Şubat 2012, 01:51
#3386
Karda yağmurda sürekli dolaşıyorum. sert frende kayıyor ama topluyoda yorumları okuyunca değiştirsemmi dedim ama eskisn birazda oyle değiştireyim ozaman. Zincir ve dişli yi değistirelim dedi servis 4-5 defa gerdirdim ona ragmen kaçırmaya başladı dişliyi büyütenler olmuş tavsiyeleriniz nedir gerek varmı orjinalmi kalsın.
-
09 Şubat 2012, 02:05
#3387
dişli olayı çok konuşulmuştu daha önce ama en mantıklısı orjinal dişlidir. zincir ise don lastiği gibi ben her hafta geriyordum en sonunda tekerlek sonuna kadar geri geldi gerdirme payı kalmadı bende 30 tl ye cz marka çekoslovak malı zincir alıp rahatladım. ama kesinlikle dişlilerle bilikte değiştir arkadaşım çünkü sadece zinciri değiştirdiğinde dişliler yeni zinciri bozabiliyor
-
09 Şubat 2012, 02:48
#3388
Disli konusunda söyleyebilecegim; Tamamen kullanicinin zevkine kalmis bir durum. Orjinal 15disli ile motor cok atik. Acemi sürücüler icin fazla agresif geliyorsa disli büyütülüp motor bi nebze dizginlenebilir. Disli büyüterek sanki bir vites daha kazanmis gibi oluyorsunuz. Motorun düz yoldaki son hizi kesinlikle degismiyor. Sadece ayni hizi daha düsük devirlerde yapabiliyorsunuz. Mesela 110km/h yi 5viteste 6bin devir altinda yapiyorum. Önceden 15disli ile 8bin devirlere cikmak gerekiyordu yanlis hatirlamiyorsam. Büyük disli ile sehir icinde vitesle daha cok oynamak gerekiyor. 16 ve 17 disliyi kullanan kisi olarak. 17 gereksiz. 16disli kullanilabilir. Ayrica daha önce merak ettigim bi konu vardi devir saatinin deviri nereden ölctügü ile alakaliydi. Servis ile konustum. Devir saati krank milinin devrini ölcüyor. Dolayisiyla büyük disli vasitasiyla motor daha düsük devir cevirdigi icin ömür acisindan daha iyi olacagini düsünüyorum. Yakit tüketimi ise enteresan bir sekilde düsük devire ragmen fark etmiyor. Disliler 2,5-5TL arasinda degisiyor ve hic bir tadilat yapmadan uygulanabiliyor. O yüzden alip takin ve deneyin. En güzel karari bu sekilde verirsiniz.
-
09 Şubat 2012, 12:37
#3389
s.e.c adlı üyeden alıntı
devir saati krank milinin 1 dakikada yaptığı deviri bizlere gösterir. yani şanzumandan ölçmez. konuyu biraz daha açarsam evet ön dişli büyüdükçe aynı hızda daha düşük devirle ilerleyebiliriz fakat şunu unutmamak gerekir ön dişli büyüdüğünde atıyorum 5000 devirde 80 km/h görüyor diyelim. orjinal dişliyle ilede 6000 devirde 80 km/h görsün. mantıken büyük dişliyle daha az ( 5000 d/dk) devir gördüğü için daha az yakar sanılır ama bu durumdada motora binen yük artar yani motor 80 ile giderken 5000 devir yerine 6000 devir ile gitse daha rahat döner o yüzden hemen hemen yakıt eşitlenir ve yol, hava şartlarına göre daha azda yakabilir daha çokta yakabilir. eğer rüzgar hep arkamızdan esse yada hep yokuş aşağı gitsek o zaman 18 dişli bile takarsın çok düşük devirlerde dahi motor hiç zorlanmayacağı için hem son hız artar hemde müthiş derecede yakıt düşer ama gün geliyor rüzgara karşı gidiyoruz, yokuş çıkıyoruz, 2 kişi biniyoruz işte bu yüzden bütün kullanım şekillerinin ortalaması alındığında en iyi değerler orjinal dişliyle alınır. herşeyden önce ivmelenmeden ödün vermemek için dişli büyütme işini sevmiyorum.
konuya başka bir örnek vereyim: 3. viteste atıyorum 6000 devirde 50 km/h ile düz yolda gidelim, birde yine aynı viteste 6000 devirde yokuş çıkalım motosiklet yine 50 km/h hız yapar fakat yokuş çıkarken düzdeki hızımızla aynı hızda gidebilmemiz için daha çok gaz açmamız gerekir işte bu yüzden motor yokuşta daha çok yakar.
bu yazımda devirin nereden ölçüldüğü ve dişli değişimi ile ilgili açıklamalarda bulunmuştum belki işine yarayan olur
-
09 Şubat 2012, 12:51
#3390
Motorun düz yoldaki son hizi kesinlikle degismiyor. Sadece ayni hizi daha düsük devirlerde yapabiliyorsunuz. Mesela 110km/h yi 5viteste 6bin devir altinda yapiyorum.
demişsin atiturhan, sormak istediğim bişey var. peki110 km hıza 5nci vites ve 6bin devirde ulaşınca, gazı açmaya devam ederek deviri yükseltince, mesela 8000 devire gelince hız nasıl değişmiyor? bunu anlamadım. ben genelde artçımla şehir içi kullanıyorum. daha öncede belirttiğim gibi daha rodajda oluşu ve lastiklere güvenmeyişim yüzünden 60/70 km hızlar bana yetiyor bile ama yazın bbir kaç gezi planım var, şehirler arası yollarda belki daha avantajlı olur mu diye düşünüyorum 16 dişli?
-
09 Şubat 2012, 14:39
#3391
değişik dişliyle bile olsa 6000 devirde 110 km/h ile giderken gazı açınca eğer devir 8000 e çıkabiliyorsa motor hızlanıyordur demek, yani 120-130 artık 8000 devirde kaç yapıyorsa o hızı görür ama motor rüzgar direncine karşı koyamayacağı için 6000 deviri 5. viteste geçemeyebilir yani 110 u geçemeyebilir. çünkü bizim motorlarda orjinal dişliyle bile bu hızdan sonra rüzgara karşı koyabilecek güç yok. anca rüzgarsız havada 110 un üstüne çıkabilir özellikle büyük dişli ile, yani devirde 6000 i geçmiş olur. zaten devirin yükselipte hızın artmaması gibi bir durum olamaz bu sadece debriyaj kaçırdığı zaman olur
-
09 Şubat 2012, 17:03
#3392
kerem182 adlı üyeden alıntı
Motorun düz yoldaki son hizi kesinlikle degismiyor. Sadece ayni hizi daha düsük devirlerde yapabiliyorsunuz. Mesela 110km/h yi 5viteste 6bin devir altinda yapiyorum.
demişsin atiturhan, sormak istediğim bişey var. peki110 km hıza 5nci vites ve 6bin devirde ulaşınca, gazı açmaya devam ederek deviri yükseltince, mesela 8000 devire gelince hız nasıl değişmiyor? bunu anlamadım. ben genelde artçımla şehir içi kullanıyorum. daha öncede belirttiğim gibi daha rodajda oluşu ve lastiklere güvenmeyişim yüzünden 60/70 km hızlar bana yetiyor bile
ama yazın bbir kaç gezi planım var, şehirler arası yollarda belki daha avantajlı olur mu diye düşünüyorum 16 dişli?
Iste ne yazikki büyük dislide motorun gücü 5.viteste sürati arttirmaya ve devri daha da yükseltmeye yetmiyor. Sadece bayir asagi 130km/h üstüne cikabiliyorsunuz. Dedigim gibi disli büyütünce son hiz degismiyor sadece daha düsük devirde ayni hizi yapabiliyorsunuz. Yakitta buna keza ayni kaliyor..
-
09 Şubat 2012, 17:44
#3393
yani abicim o zaman değiştirmeye gerek yok. hem hız artmıyor hem yakıt düşmüyr, bide atikliği azalıyor. o zaman çok mantıksız değiştirmek
-
09 Şubat 2012, 18:29
#3394
Tşkürler arkadaşlar tecrübelerinizi paylaştığınız için zaten rahatlıkla 120 km yi görüyorum. Orjinal dişliye devam o zaman.
Garantiden karbürator benzin şamadırası ve kilometre saati komple değişti zincir ve dişliyi değişitirnce sıfırladım sayılır motoru .
-
09 Şubat 2012, 22:05
#3395
kerem182 adlı üyeden alıntı
yani abicim o zaman değiştirmeye gerek yok. hem hız artmıyor hem yakıt düşmüyr, bide atikliği azalıyor. o zaman çok mantıksız değiştirmek
Devir düsüyor ama ... normalde piston daha az asinir..
-
10 Şubat 2012, 10:47
#3396
bu arada mc x için arka çanta demiri satan yer buldum izmirde hazır yapmış adam uğraşmıyorsun 5 dk da monte ediyor tam istediğim gibi oldu orjinal demirinin üstünde çok sırıtıyordu top case şuan çok iyi oldu. ama ben bulmak için baya bı dolaştım kahramanlarda :D resimleri yükleyeeğim bugun. herkese kazasız belasız sürüşler...
-
10 Şubat 2012, 11:33
#3397
bu motordan almak üzereyim zibil gibi sayfa var hepsini okuyamam ki kısa ve özet olarak motorun özelliklerinden bahsedermisiniz
titreşimvarmı
yakıtı nasıl
en son kaç gördünüz
tavsiye edermisiniz
-
10 Şubat 2012, 11:47
#3398
kadir_6660 adlı üyeden alıntı
bu motordan almak üzereyim zibil gibi sayfa var hepsini okuyamam ki kısa ve özet olarak motorun özelliklerinden bahsedermisiniz
titreşimvarmı
yakıtı nasıl
en son kaç gördünüz
tavsiye edermisiniz
ben mc x kullanıcısıyım titreşim kesinlikle yok. yakıtı ybr den 100 km de 1 tl fazla ama çok daha güçlü.. kısacası tavsiye ederim
-
10 Şubat 2012, 12:55
#3399
ybr felan düşünüyorumda en kötüsü 2 den başlıyor ya kaza yapmış oluyor ne gerek varki alacam motor 2011 model daha 2000 de çok yakın bi abimin aldı kullanmıyor babamında arkadaşı dedim babama bu aradada 6 yıldır istiyorum ilk defa tamam alalım dedi o motoru söyledim şimdi boşver yaza doğru alırık dedi abimede ayarı verdim satmayacak yaza kadar gerçi nisana doğru alırım e yaz geliyorr bide bunun tekerleğine beyaz yanak atsak nasıl olur :
-
11 Şubat 2012, 13:25
#3400
arkadaşlar selamlar, aşağıdaki resimlede görüldüğü gibi, böyle görsel bir problemim var. herkesde böyle mi? ben bu kabloları sıkıştırıcak yer bulamadım. tam sol yapınca depo ile gidon arasına sıkışıyor son noktada. depoda hafif çizikler oluşturuyor. zamanla kablolarda ve bağlantı yerlerinde kopma ve sorun yaşamaktan korkuyorum. aldığımdan beri böyle. yapabilecek bişey var mı?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)