atiturhan sana bazı konularda katılmıyorum.
zaten ani frende önem taşıyor lastikler. güvenli durma mesafesi yada kaçış açısını yakalama şansın varsa zaten ani frene gerek yok.
geçenlerde trafikte ışıklardan kalktık, daha rodaj aşamasında olduğum için 4000 deviri geçmiyorum, tahmini hızımda 40 civarında. solumdaki araç bir anda üzerime kırdı. bende ani fren yapmak zorunda kaldım. yerler ıslaktı. önüde kullandım ama arka direk kilitlendi ve motor kaymaya başladı. işin ilginç tarafı, freni bıraktığım halde arka lastik kaymaya devam etti. çözülmedi yani blokajı. tekrar gaz vererek toparladım motoru. nasıl oldu anlamadım. ani frende refleks olarak debriyajıda tam sıkıyorum. sıkmazsam motor stop ediyor çünkü.
bence lastiğin bütün önemliliği acil durumlarda işe yaraması.
rodaj konusundada kitapçıkda yazan verilerden bahsediyorum. 1600km kadar 7000 devir diyordu sanırım.
Sevgili arkadaşlar benim mc nin km saati çalışıyordu alttaki km yi yandan sıfırlayınca km saati çalışmamaya başladı nedeni ne olabilir(devir saati çalışıyor)
Diğer bir sorunda bayır asağı inerken arka frene bastığımda frende boşluk var biraz daha basınca frenden çat diye bir ses geliyo ve fren öyle tutuyo neden böyle yapıyoryardımcı olabilirseniz çok sevinirim
Cahillerle tartışmaya girmeyin. Ben hiç yenemedim.-İmam Gazali-
sağol kardeşim amin amin... finaller biteli çok oldu istanbula geldim, bütler başlayacak sanırım tekrar dönecem haftasonu. sen naparsın?
İlk sorun için servise gitmelisin. Bunun dışında arka fren pedalında boşluk olması normal. Yanlışlıkla sert basıp arka tekerin kitlememen için.
benim motor ne yaptıysam soğuk havalarda çalıştırıyorum stop ediyor yine çalıştırıyorum yine stop ediyor benim gibi sorun yaşayan varmı servise gittim ve ayar yapıyor falan filan ertesi gün tekrar yapıyor
[COLOR="Blue"][B][I]Bize motorsiklet tamirini öğreten ayda 5 dolara çalışıp günde 3 öğün prinç yiyen çinlilere kucak dolu teşekürler...:bounce:[/I][/B][/COLOR]
Bende de var soguk havadan değil bügün servisteydim buji yuvası dahil degişti garantiden karbürator isteyecekler aldıgımdan beri dönem denem oluyor bu sorun motorum mcx 4000 km de
buji ve buji kablosunu değiştırdım motosıkletm ile gece dönüş yapıyorum malum havalar soğuk ama tek marşta problemsiz ve cıiklesiz calıştırıyorum problem yok
Benimde degistirdiler mars almasında sorun yok rolantisi filan iyi ama bazen 4-5 gun cok iyi ama bazende her bosa almam da debriyazja sıkmamda stop ediyor
bu sorun benim motorda aldıgımdan beri var bir türlü çözemediler garantiden yeni krbürotor isteyeceğini söyledi sevis.
kerem arka freni kullanacağın zaman debriyajı sıkma yada vitesi boşa alma. fren yaparkaen motor viteste olmalıdır hem o zaman arka biraz daha zor kilitlenir hemde motor daha stabil bir şekilde durur tamam anlıyorum seni, freni çok sıktığın için arka kilitleniyor ve motor devri sıfıra indiği için doğal olarak stop ediyor ama zaten önemli olan arkayı kilitlemeyecek şekilde fren yapabilmektir. bunun da tek yolu ön freni max. verimde kullanabilecek kıvama gelmektir. bu refleks haline geldiğinde tehlike anında asla arkaya abanmıyorsunuz. ön freni gittikçe artan kuvvetle sıkarken arkayıda kaymayacak kadar sıkıyorsunuz.
zamanında motosikletle ilgili seminerlere gitmiştim ve orda öğrendiğim bilgiler bunlar hatta uğur ertekin anlatmıştı
Frenleme konusunda s.e.c arkadasimiz zaten söylenmesi gerekeni söylemis. Ön fren %70 arka fren %30 diye bende bi ekleme yapayim. Zeminin frenlemede büyük önemi oldugunuda belirtmek isterim.
Sabahlari jikleye ragmen motorlari stop eden arkadaslara söyleyebilecegim tek sey subap ayarlariniza baktiriniz. Muhtemelen motorunuz rodaj dönemindeyken zorlamissiniz. Kesinlikle karbüratörün hava ayariyla oynatmayin. Baktiracaginiz tek yer subaplardir. Bende bi dönem ayni sikintilari yasadim. Servisinize bu konuda güvenmiyorsaniz isi bile bir motor tamircisine subaplarinizi yaptiriniz hem motorunuzun gidisinin düzeldigini hemde sabahlari stop etme sorununuz kalkacaktir. Herkese selamlar...
hay gözünü seveyim 150 mc kullanıcılarının ya arkadaşlar mh 125 drift başlığının son yorumlarını okudum o kadar yanlış bilgiler var ki, dayanamadım 2 gündür bir ton yorum yaptım. sonrada düşündüm bizim başlık ne kadar kaliteliymiş meğerse ya hatta adamın birisi demiş ki mh 125 drift, mc den daha torklu demiş yuh artık ya bir gidip teknik özelliklere baksa anlayacak zaten neyin ne olduğunu
ışıklardayım mh 125 geldi durdu yanımda bu yaz oluyor olay arkadaş vizörü açtı bununla senin mc arasında fark yokmuş aynı tork varmış
dedim ki... yeşil yanınca beni yakala kardeş sürdük diğer ışıklardayız sonuc vahim
mh 125 sahibi mc daha torkluymuş ya abi güzel kaçıyor makine güldük vedalaştık
[B][COLOR="Red"]Roadracer 150 MC[/COLOR][/B]
arka ayak basma yeri kırıldı . servise gittiğim gibi değişti. ayrıca yeni ayna alacaksan daha geniş görüşü olan bir ayna alsan daha iyi olur. 2007 den beri serviste beklediğim tek parça hava filtresiydi. o da pazartesiden cumaya geldi.
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
aynen kardeşim zaten driftçi arkadaş bana dese son hız olarak benim ki daha hızlı falan dese tamam deyip ağzımı bile açmam çünkü olabilir tam bilmiyorum. ama gidipte mh daha torklu derse o zaman dayanamam cevap veririm işte. akıl var mantık var mh 10.5 nm, mc ise 12nm torka sahip nasıl mh daha torklu oluyor hem zaten 2 motoruda kullansan biraz tecrübeli bir adamsan hissediyorsun hangisinin daha torklu olduğunu
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------
ben sırf bu yüzden motorun bir çok eksiğini yada bakımını kendim yapıyorum, servis zamanı geldiğindede usta sadece yağını değiştiriyor hava filtresini temizleyecek olduğunda ben yeni temizledim diyorum he tamam o zman deiyp kitapçığı kaşeliyor garantisi dolduktan sonra yağınıda kendim değiştiricem zaten ama şuan servise mecburum. hava filtresini temizlemek çok kolay kendinde yapabilirsin ama sana bir uyarıda bulunayım hava filtresinin kutusunu geri takarken civataları sakın fazla sıkma çünkü hava filtresi kutusu çok yumuşak bir plastikten yapıldığından ve civatalarda demir olduğı için hemen yalama oluyor.
s.e.c abi şu hava filtresini kaç km de bir temizliyorsun nasıl açıp temizliyorsun tecrübenle şu kardeşine bi ışık tut :D bilmiyorum 4500 km deyim daha hiç aklıma gelmedi gerek var mı ?
[B][COLOR="Red"]Roadracer 150 MC[/COLOR][/B]
resimli anlatımla hava filtresinin temizliğini, açılışını kapanışını yerini anlatırsan hem ihtiyacı olan arkadaşlara yardım etmiş olursun, hemde forum renklenmiş olur s.e.c., bende öğrenmiş olurum
farklı ayna modellerini düşündüm fakat bizim yuvalara uymuyor diğer aynalar. yani belli bir standartta değil yuva. ya da bilmiyorum, standart ölçüsünü ybr olarak aldığımdan da olabilir şuan kırılan parçaların yerine orijinal parçalar takmak için ter döküyorum, marmaristeki servise söyledim bakalım. yarın haber verecekler fiyatı ve temin süresini. bir haftayı geçerse bu iş iptal ettirip başımın çaresine bakıcam.
ayna yuvalarını (sol, sağ kütük) ybr'ninki ile değiştirirsem ayna sorununu çözmüş olurum. ybr parçaları her yerde mevcut zaten. gidon da sanırım ybr ve cbf'ninki ile aynıdır. sinyalleri de değiştirdim mi, üstüne bir de cbf koruma demiri taktım mı artık mondial ile işim kalmayacak. zaten bu kadar parçadan sonra benim motorla artık yamaha ve honda servisleri ilgilenir
[QUOTE=gokseltoprak;2556981
bizim motorlar yeni olduğundan parça mı yok acaba piyasada, yoksa benim servis mi beni sallamıyor? yedek parçaya işi düşen arkadaşlardan yorum bekliyorum.[/QUOTE]
illa orjinal parca takmak zorunda degilsin. Ama illada orjinal olsun dersen Mondial merkeze mail at cogunlukla cevap veriyorlar.
teşekkür ederim atilla abi. farklı parçalar son çareydi. orijinal parçaları marmaris yetkili servisi bulmuş. 4-5 gün içinde elimde olacak
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)