80 km den sonra 10 15 km farkediyor. ben ölçtüm. 90 ile giderken navigasyon cihazında 82 km falan gösteriyor. 100 dediği zaman 89-90 gösteriyor.
Bu arada lastikleri ön arka michellin yaptım bu gün. süper oldu.
80 km den sonra 10 15 km farkediyor. ben ölçtüm. 90 ile giderken navigasyon cihazında 82 km falan gösteriyor. 100 dediği zaman 89-90 gösteriyor.
Bu arada lastikleri ön arka michellin yaptım bu gün. süper oldu.
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
necati abinin dediği gibi yani değişen bişey yok yamaha r 1 i navigasyonla ölçmüşlerdi videosunu aradım bulamadım onda bile baya bi sapma vardı yani yanlış hatırlamıyorsam 299 ibre yazarken 270 gösteriyordu navigasyonda
şimdi bu durumda r1 demı sapma var nevigasyondamı öyle ya ceşit ceşit nevıgasyon var piyasada 150 tl ye nevıgasyon satılıyor ne kadar güven verıcıdır bunun yanısıra bu gün bmw motosıklette bıle 5 km hız göstergesınde fark oluyormuş tabı neye göre ölçmüşler bılmıyorum ben şahsen şunu dıyeceğim honda dahı olsa spays modelı öyle cok kalıtelı bır modelı değil dolayısı ile spays ta 10 km re şaşma varsa spays ile benım mcx arasındada 10 km re sapma varsa o zaman gerceğe göre ben 20 km re yavaşım bende tahmını olarak kendım 15 km re şaşar dıyordum
Anasını satimBu navigasyon cihazlarıda hep eksik gösteriyor.Yoksa bu motosiklet fabrikaları şimdiye kadar bizleri kandırıyormuydu?
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
emanet nevıgasyon almış arkadaşım başlıyor gazlamaya o sırada önceden işaretlediği harıta yolun kaçıncı km resınde olduğunu ara ara gösterıyor bu farkında değil hızlıda gıdıyor cup la 90km o sıra gideceği yere 165 km re kalmış nevıgasyonda 165 km re yanıp sönüyor kütttt bunun gözü oraya ilişiyor gazı kesıyor vay anasınııııı cok hızlandık beeee 165 km yapıyoruz vay anasını ne cup mış yaaaa dıyor
necatik35 abi sanırım senin ölçümün hız üzerine değil, mesafe üzerine. Bunu hız göstergesiyle ilişkilendirmişsin ama bu noktada hataya düşme payımız yüksek. Sonuçta motosikletin km sayacı tekerin dönüşüne göre çalışır. 10 kmlik yolu çaprazlar çizerek gidersek 15 km de gösterebilir. Yani diyeceğim o ki bu sapmalar her türlü araçta olacaktır. Ayrıca bir diğer konuda maksimum hız konusu. Arabalarda da resmi sitelerde verilen maksimum hız değerleri kadranlardan farklıdır. Ben 210 yaptığım arabanın resmi sitesine girdiğimde maksimum hzıın 190 olduğunu görüyorum. O halde hangisi yanlış? Bizim motorlarda maksimum hız 115 diyor, bu forumda 130 yapanlar olmuş. Bence kadranlar ve ibreler abartılı ve bu konuda doğruya ulaşma şansımız yok.
Evet ben mesafe üzerinden ölçüm yaptım.mantıksal olarak bir fark olmaması lazım.Bizim buralarda pek öyle çaprazlar yapacak yollar yoktur.Araba ile nasıl gittiysem,motosiklet ilede aynı gittim.
Ben MC ile 125 yaptım.ama ne kadar doğru bilinmez gayrı.GPS çıktı mertlik bozuldu
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
merhaba arkadaslar bugüne kadar sayisiz oto haber, autoshow, iki teker ve motor on dergisi okudm ve matematik ogretmeni olan biri olarak
konuya aciklik getirmek istedm. Km saatlerinin hepsi sapar araba yada mor farketmez yani senin motorun km sini benim arabayla ölcelim diyenlere, senin arabanin km sini benim motorla olcelim diyebilrsnz. Mesela benim 2001 model corollamin fabrika verisi son hizi 195 km diyo ama eski sahibi 220 gördügünü saniyo 2. Örnekte bi arkadasimizn dedigi gibi arabayla 10 km ölçülen mesafe mc ile 8.9 km gelmis yani ikisi yan yana giderken mc 89, araba 100 km gosterir gordugunuz gibi mc daha durust cikti
arkadaşlar bi bakarmısınız
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ml#post2515126
Benim de yıllardır oto dergileri vb. yerlerden bildiğim kadarı ile bütün araçların göstergelerinin 8-10-12 km fazla gösterdiğidir. Fabrikaların bunu yapmalarında ki sebep olaraksa yollarda ki radar ölçümüne sınırda giden sürücülerin girmemesi diye biliyorum. Eğer böyle değilse bile bütün araçlarda bir sapma vardır. Bence bu sapma bilinçli olarak yapılıyordur başka bir sebebi olsa dahi. Çünkü günümüz teknolojisinde 10 km lik bir farkı elimine edecek teknolojiye sahip olduğumuzu (dünya) düşünüyorum.
Bir diğer konu, kitapçıklarda yazan max. hız bence fabrikanın önerdiği maksimum hızdır. Yani maksimum bu hızla sürekli gidebilirsiniz anlamındadır. Yoksa kullandığım ve teknik verilerini bildiğim hiçbir aracın son hızı kitaba uymamaktadır. Şuanda ki kendi aracım olan Dacia Logan 1.5 dci 'ın max. hızı 156 km/h dir. Ben 190 km yaptım ve gaz pedalında halen gider vardı. Elektronik olarak misal 250 km/h de sınırlandırılmışlar bmw mercedes gibi araçlar hariç tabi.
Evet radara yakalanmamak icin ve insanlarin km saatinde gordukleti hizi gercek sanip gercek hizindan daha hizli gittiklerini sanmalarini saglamak ve tehlikeleride azaltmak icin yapiliyo bu uygulama ercan
bu gün bütün denemelerım sonucunda bir türlü 240 km hıza ulaşamadım .
yahu ustadım her araç kitapçığında yazanın bilmem ne kadar üzerinde hız yapacak diye bişey olsaydı, ferrari nin karizması ne olacaktı?!
hocam ferrari yada porsche gibi otolarin testlerinde hic km saatleri hakkinda bi yazi ckmadi dergilerde o yuzden bilemem ama 600 luk racingler ozellikle 250 km/h den sonra cok fazla gosterirler bunu kesin biliyorum.
Ahh ahh olucak bi s1000rr, ferrari 458 italiaya bile nal toplatirsiin kalkışta zaten luks araba kullanan krolarin cahil cahil kasılışlarına tav oluyorum halbuki altindaki arabayi belkide ben onlardan iyi taniyorum ama motorculari kucuk gormelerine takmamalarina sinir oluyorum.
hocam motorun önemsenmesi için, avrupa da ki gibi en ufak dokunuşa 5.000 TL ceza olsa bak bakalım nasıl önemseniyoruz. ikinci dokunuşa hem daha ağır para hemde hapis yada halka hizmete mecburi görevi ver bakalım ne oluyor...
Motor bloğundaki yağ sızıntısı tam kesildi derken geçen hafta yaptığım 1200 km sonrasında yağ sızıntısı tüm motor bloğunu kaplayınca bu hafta sonu motosikletimi servise götürdüm ve motor üst ve alt contayı 60 tl karşılığı değiştirdim.Motosikletim 18000 km ye geldi 1 hazirandan beri günlük ortalama 100 km İstanbul trafiğinde yaptım.Şimdiye kadar çıkan sorunlar 2000 kmde benzinin kötülüğü sebebiyle depoyu söküp benzini boşaltıp sorunu çözdük 8000 kmde sübap ayarı yaptırdım ama 6000 km de yapılmasını tavsiye ederim.12000 km de ön arka dişli ve zinciri değiştirdim(esasında daha giderdi ancak keyfe keder değiştirdim)Yine 12000 km de sübap ayarı yaptırdım çünkü motor bir türlü ayar tutmadı ayrıca 12000 kmde motor bloğundan yağ sızıntısı vardı ancak ön dişliyi ve zinciri değiştirince sızıntı azalmıştı.14000 km bakımında sadece yağ değişti.16000 kmde yağ değişimi ve tekrar sübap ayarı yapıldı(Lanet olsun bi türlü ayar tutmuyo)Son olarakta başta da yazdığım gibi 18000 yağ değişimi ve motor üst alt contası değişti.Şimdi gelelim an kritik soruya bu bakımlar kaç para tuttu Keşke bir kenara not alsaydım net rakam olmamakla birlikte yaklaşık 500 tl.Evet 18000 km=500 tl çok fazla bir rakam çünkü otomobillerin bile 15000 km bakımları bu kadar tutmuyor.Benim tek tesellim bu paranın hepsini çalıştığım şirketin karşılaması.Şimdi diyceksiniz ki bu motosikleti ne kadar zorladın ortalama hızı 70 km olan bir sürücüyüm.Motosiklet hakkında yorumu size bırakıyorum.
18000 km ye kadar olan başka masraflar 18000x0,15=2700 tl yakıt masrafı bir kere taksi yolcusunun kapıyı açması sonucu motoru yatırma bir kerede otobüsün hatalı u dönüşü sonrası ufak bir uçuş
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
valla usta sen fazla masraf yapmışsın
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)