bide güzel bi buji bulsak yaw.. ne kullaniyor acep bizim canavarlar ??
bide güzel bi buji bulsak yaw.. ne kullaniyor acep bizim canavarlar ??
K&N hava filtresi birde iridium buji
hemen fark eder bence motorda
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:17 ----------
bir kac seneye kadar mondial in sadece eskilere nazaran üst segment sayılabilecek modellerini piyasada göreceğiz gibime geliyor.
geçmişe elveda deyin.zaten hoş bir sada bıakmamıştı üstümüzde eskileri...
Yeni bir bujinin ne gibi artıları olur. Ayrıca bizimkilere uyumlu hangisi var?
www.motorumla.net
bu güç değerlerini anlamadığım için fazla dikkatle incelemedm, güç konusunda çok da hassas olmadıgım için ama, şuna dikkat etmiyor kimse gördüğüm kadarıyla, değerlerden biri "bg" diğeri "ps" yani biri beygir, diğeri kw olarak ölçülmüi aynı şey değil yani buna dikkat edin... yani sonuç olarak, 150mc= 14.7 bg iken CBF150=11.3PS
bg=ps biri türkce biri almanca. bg=beygir gücü ps= pferdestärke . Kw zaten Kw her yerde ayni.
bide HP var buda ingilizce "horsepower" .
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:50 ----------
Bencede K&n Mondial icin filtre üretme isine girmez. Ama piyasada acik filtrelerden satiliyor bol miktarda beygir gücüne bi etkisi olacagini sanmiyorum.
(PS) = (HP) x 1.0139
(kW) = (HP) x 0.7457
(HP) = (kW) x 1.341
Piyasada bir suru K&N filtreleri var sizin motorlara uyan. Sadece karburatör girisinin diametresini ölcun ve ona göre bir hava filtresi arayin. illa 150MC ye özel uretilmis olmasina gerek yok Birde o hava filtresinden performans beklerseniz karburatörun icindeki memeleri buyultmeniz gerek (jet), motora daha cok hava girecek ama ona görede benzin gitmesi lazim. Uzun sure kucuk memeleri kullanirsaniz motor elinizde siser kalir, piston ''kuruyormus''.
Dün mondial servisinde 150 mc gördüm sinyalleri bantlamış sanırım kırdı kafada çizikler var nasıl kullandıysa artık
HONDA
Tek silindirli eski teknoloji makinalarda açık hava filtresi kullanılmasını kesinlikle önermiyorum. Fiziki yapısı gereği zaten korezyona oldukça açık olan bu motorlar, işin içine birde iyi arıtılamamış hava girdiğinde çiziklerle - çatlaklarla dolu piston ve gömleklere dönüşüyorlar. Aman diyeyim, makinayı bağırtıcam yada 0.5 - 1hp fazla güç alacağınızı sanarak böyle işlere hiç girmemek en iyisi.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
güce etki etsin diye değil sadece.
motor daha verimli çalışabilir diye düşündüm.
bu aralar maddi sıkıntıdayım.aşar aşmaz kısmetse buji ve hava filtresi arayışına gireceğim
dn gidip elcik koruma aldım siyah renkte.
uygulamasını yaptıktan sonra resimlerini koymayı düşünüyorum.
şöyle elle bir tuttukta çok hoş durdu
Benim MC ninin en son yakıt tüketimi:135 km de 4.2 litre(100/3.1 Lt.)
6000 devir civarı kullanımla.
TL karşılığı Km.de 11 Krş.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Havanin güzel olmasindan istifade bugün yine artcili olarak söyle bir gezintiye ciktim. Hala cok keyif alarak ve yorulmadan kullaniyorum. Keske daha uzun yollara gitme imkanim olsa. Yanliz yavastan yavastan biraz daha büyük makina ihtiyaci duymaya basliyorum (kasinti tutuyor yani)
Bugün bende yakit ikmali yaptim ama ne yazikki saglikli bir ölcüm yapamadim. Cünkü gecen sefer depoyu daha az doldurmuslardi bu sefer seviyeyi daha cok yükselttiler. 155km yol gitmistim 6lt yakit koydu. Ama tahmin ediyorum 155kmde 5-5,5lt yakit tüketmisimdir. Bu arada 6 lt. yakit sigdiginda gösterge kirmizida gösteriyordu. Gösterge yaniltiyor yani. Bunun belkide bu zamana kadar motoru yedek yakit konumunda kullanmamdan kaynaklanabilir (aldigim yerde öyle birakmislar, bende gecenlerde fark edip düzelttim).
motor guzell bende var kız gıbı duruoo farlar honda cbr benziyoo tıp tvs apaciye benzetmişler titresim fazla yokk guzelll sevdım motoruu ve allalı 2ay oldu soru için sorabılırsınızz
titreşim fazla yok derken cbf kullandınız mı onla bi kıyaslarmısın..birde ben gidip mondial bayisinde mc ve mr modellere yan yana inceledim bu mc biraz ince gibi ve oyle ahım şahımda mrden uzun değil yoksa bana mı öyle geldi ve mr'nin arka lastik kalın bi hava katıyor ama şuana kadar mcden güzel neticeler geliyo..
Arkadasim, CBF kullanmadim allah icin CBF güzel motor kimseninde lafi olacagini sanmiyorum. Kalite olarakta neticede Honda. Burada herhalde hepimiz hemfikiriz. Ancak beni CBF almaktan uzaklastiran konu motorsiklet icin bütcemin 2500-3000TL olmasiydi. Usturuplu bir 3-4 yasinda ikinciel CFB'in de 2700-3000TL fiyat araliginda olmasi ve nakit ödeme zorunlulugu buna ek olarak mondialin bu yeni motorlarinin hakikakatten güzel olmasi (dizayn ve teknik) ayrica sifir motoru taksitle alabilecek olmam beni mondiale sürükledi. Motoru önce internet sitesinde sonrasinda bayiide gördügümde kanim isindi. Daha öncede cin mali motorum oldu ama bu sefer kalitenin bir iki gömlek daha üstün oldugu gözle görülebiliyordu bu yeni modellerde. 3 yeni mondial modelide birbirinden güzel bence. Ben MC modelini secerken motorun nispeten iriligi etkili oldu. Firma sitesinden inceledigimde aralarinda ciddi bi fark olmadigini gördüm ama MC iclerinde en yüksek olani. Ve üstüne binildiginde bu fark anlasiliyor. CBF hakkinda degil ama MC 150 hakkinda sana sunu söyleyebilirim. Bugün CBF 150ile yan yana geldim. iyiki CBF almamisim dedim kendi kendime cünkü hakikatten cok alcak bir motor benim altimda kaybolurdu. Ben 183 boyunde 90kglik bir adamim ve nispeten iri motorlari seviyorum. Titresim kesinlikle YOK. Yada söyle diyeyim asgari. Ne sehir icinde nede sehir disinda insani yormuyor. Cok esnek bir motoru var. 3.viteste sehir icinde kasislerde yavaslayarak sonrasinda vites kücültmeden devam edebiliyorsunuz. Her türlü gaz yiyor. Ses CBF'den daha tok geliyor. Ben sahsen yolculuklarim esnasinda motorun gidisinden, esnekliginden, yormayisinden yüksek konumunun verdigi güvenden cok memnunum. En önemlisi pesin para vermeden motoruma sahip oldum. 950TL pesin verdim 10 taksit x200TL seklinde ödüyorum ve 2011 model bir motora sahibim. ilcemde mondial servisi ve parcacisi var ve muhtemelen parcalarinida cok ucuza alacagim. Japonlarin parca fiyatlarini hepimiz biliyoruz. Ben sürekli motor üzerinde olan bir tip degilim. Keyfi olarak motora biniyorum. Arabam var. Motorsiklet alma maceram sigarayi biraktiktan sonra kendime ödül olarak ve yilda sigaraya verdigim parayla kendime bir hobi amacli motor almakla basladi. Sigarayi biraktigim icin hem motor sahibi oldum hem ufak tefek seyler icin arabami cikarmak zorunda kalmiyorum ve benzindende tasarruf ediyorum. Velhasil, MC150 yi aldigima o kadar memnunum ki simdiden mondialin daha büyük modellerini bekler oldum. Simdiki hedefimde Mondial Rapido 400 var. Resmi asagidadir. Yine sormak istedigin biseyler var biz MC kullanicilari yardimci olmaya haziriz.
Bu motora hasta oldum....
kıyaslarım tabii
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)