istanul da oturan mc ciler buluşalım mı ne dersiniz bu hafta toplanalım ?
[B][COLOR="Red"]Roadracer 150 MC[/COLOR][/B]
Ankara'da oturan;150 MC ,150 MC-X ve 150 MR kullanıcılarıyla,bi tanışıversek de geziler düzenlesek;Öncelikle Listeyi oluşturalım:
1-msl10
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
Ben hergün organizasyonlardayım ist 150 mc kullanan arkadaşlarda tık yok.Ben artık sayfaya bile uğramıyom.
slm senin karbiratörüyün hava ayarlarına ve sibop ayarlarına bir baktır örnegin eksozdan öksürmeye benzer ses giliyorsa komporösöre bindiginde sibop kaçırıyor olabilir
ben bile lpg ile 110 115 yapıyorum düzde ama genelde 80 .90 ekonamik olsun diye birde rodajın bitti ise artık devirli kullanmaya başla
merhaba arkadaşlar ben 150 mc x almayı düşünüyorum fakat bir sorum olacak. ben motosikleti daha çok arazide dağda bayırda kullanacağım. bu durumda motor aksamı diğer motosikletlere göre yerden daha yüksekte olması lazım. hani şu cross motorla gibi. daha önce 150 mc modelini gördüm yerden yüksekliği tatmin ediciydi. 150 mc modelinin mi motor aksamı yerden daha yukarıda yoksa mc x modelinin mi ? iki modelide bizzat inceleyenler bilgi verirlerse memnun olurum. hangisi araziye daha iyi gider ?
Güzel kardeşim 13174040,size ne diyeyim bilemiyorum,arazide ve dağda bayırda kullanacağım diyorsun;cross motor diyorsun,sonrada mc ve mc-x tavsiyesinden bahsediyorsun.Ne alaka.Öncelikle her marka ve modelin bir resmi sitesi var,orada modellerin özellikleri yazıyor;hangisi yüksek hangisi alçak,kullanım amaçları,lastik yapıları ve ve ve.bi bakıver be kardeşim.Bu hazırcı mantıkla formlarında içeriğinin bir anlamı kalmıyor.Lütfen öncelikle araştırıcı olun,takıldığınız konularda araştırdıktan sonra biliçli sorular ve cevaplarla diğer üyelerinde aydınlanmasını sağlayın.Araştırdığınızda sorunuzun cevabını kendiniz bulacağınızdan eminim.Bu yaklaşımlarınızla tecrübelerinden faydalanacağımız üyerimizide uzaklaştırıyorsunuz.Söylediklerimi bir düşünün derim.
usta motorcu olmak cok şey bılmek bazen ınsanı zorluyor 4 sene sorunsuz kullandığım ve orjınal daha anahtar değmemiş sevgılı pıonner marka motosıkletımı sattım.7 ay kadar 97 cc kuba marka motosıklet kullandım buda yedek motorumdu aslı motorum oldu ama hep arayış içindeydım dedım bu sefer cbf alayım baktım bakındım aradım araştırdım zaten içimede sınmıyordu .kullandım test ettım vallahı şu ramazan gununde yalan olmaz pıonner marka motosıkletımı arar oldum .ne alayım ne yapayım derken kuba marka motosıkletımde gıttı kaldım yaya bütce meslelerımde yaşadığım karmaşık durumlarım benı epeyce zorladı zaten model bulamıyordum bırde bu sorun cıkınca zaten istemeyerek baktığım ve cevre baskısı sonucu baktığım cbf den gıt gıde uzaklaşıyordum sevıneyımmı üzüleyımmi bılemıyordum .Zaten bır arkadaşım hariç cbf satıcılarıda epey canımı sıkmışlardı sıfırı plaka ile 4250 gelen motora 4500 5000 isteyenlermı dersınız ikincı elde 28 bınde temız deyıp baktığınızda halbuki 2. 28 bıne ulaşmış motosıkletı sıze temız dıye yutturmaya calışanlarmı dersınız sıra beklemeyın ben sıze 500 fazlasına vereyım dıyenlermı dersınız ne oluyor kardeşim çinli yağ yakan bı motor bulsanız yerden yere motoru değil fırmayı vurursunuz ama kıymetlı cbf lerınızı faiş fıyatlarada satmaya utanmazsınız ya böyle bı mılletız işte cok canım sıkıldı ama alamadım dıye değil bazı arkadaşlarım benım motorculuğuma çinli motorları yakıştıramadıkları için gayri ihtıyarı yakınlaşmıştım cbf ye yoksa alın sızın olsun honda zaten motor alana yanında 10 litre yağ hedıye dıye kampanya başlatırsaaaa belki düşünürüm kımse alınmasın herkesın motoru kendıne güzel benım lafım pıyasaya suratına bakmayan adamlardan sıyrılıp direk gıttım mondıal bayıne epeydır 3 modele takılmıştı gözüm ve MCX modelını görünce tamam dedım almadan araştırmadım aldım araştırıyom ve burdakı paylaşımlar yararlı oldu benım için nedense içim cok cok rahat ben çin mümessiliyim arkadaşlar bır çinli motosıklet almazsam rahat uyuyamam pıonner motosıkletıme perıyodık masraflar harıcınde 4 yıl masrafsız bındım inşallah bunada öyle bınmek nasıp olur ALLAHIN izni ile haaa bırde satıcıların almam için gösterdiği kolaylıklarda ayrıca benı mutlu ettı nedenmı memnun ettı yamaha ve honda bayınde satıcılar ayağa bıle kalkmadı bacak bacak üstunde karşımda keyıf cattılar ama yapın yapın öyle ben cocukluğumdan berı esnaflık yapıyorum selamsız sabahsız insanlar sattığınız mala güvenmeyın satacağınız malı alacak müşterye güvenın ama o müşterılerı böyle kazıklarsanız ılgısız bırakırsanız malınız bı gün hala karşınızda mal olarak kalır fark edemezsınız ama kendınızde malınıza mal gıbı bakar kalırsınız kısmetse yarın aksılık olmazsa mcx ile yanınızdayım arkadaşlar mutlu ve mesut
hocam ALLAH kazasız,belasız iyigünlerde kullanmayı nasip etsin.bende sizinkine benzer bi durumdayım.(tek farkımız sizin tecrübeli,benimse daha ilk motorumu alacak olmam)günlerdir ikinci el cbf yada ybr mi? yoksa 0 mc-x mi diye kafayı yiyip sabahlara kadar forumlarda yorum okuyup duruyorum,ama benim kafama yatanda ,mantıklı olanda mcx....varsın çinli olsun beee,siz kullanın bakalımda düşüncelerinizi burda paylaşın bizde nasiplenelim,yeniden hayırlı olsun,tekerine taş değmesin....
Sİnan abi hoşgeldin sefa getirdin. Emin ol dün akşam oturdum birkaç gevşek vida yüzünden ciddi ciddi motoru satmayı düşündüm. Almak istediğim motorum da eski motorum cbf 150 idi. Şimdi senin yazını okuyunca ne gerek ve la dedim. Bin git işte. tiz zamanda görüşmek dileği ile.
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
10 bin km yi geçtim. mc ile. sıfır almıştım.elhamdulillah. basit 3-5 aksilikten başka bir problem olmadı. insan yapısı ve çalışan işleyen bir alette elbet aksilikler olur. 2 kez sübap ayarı yaptırdım motoruma. bir de pis benzin dolayısıyla karbüratör temizliği yaptırdım. ön farını da değiştirmiştim. 10 tl idi heralde. servis fiyatını konuşmaya gerek yok. motorumla yavaşta gittim. çok hızlı da gittim. ama sonuçta Rabbime şükür duraksamdan gittim. çamur atan arkadaşlara buradan sesleniyorum. ybr cbf kymco gibi ciddi rakipleri olmasına ve üstüne üstlük ön yargıyla 1-0 hatta 2-0 geriden piyasaya girmesine rağmen, nasıl oluyorda piyasa da adım adım mc çoğalıyor? diyeceksiniz ki cbf 150 stokta yok. e peki bunca 2.el ve sıfır almış ama satmaya niyetlenilmiş cbf ler neden hala duruyor da mc nin yerini alamıyor(mc nin satılmasına engel olmuyor- tabiiki rızk ALLAh tandır). aynısı ybr içinde geçerli. fakat sizin böyle yapmanız kendi bacağınıza kurşun sıkmak gibi bir şey. böyle yapmakla cbf ve ybr nin piyasa değerini yükseltiyor, parça fiyatlarının ve servis fiyatlarının o oranda artmasına sebep oluyorsunuz. diğer yandan başka marka motosikletlerinde 2. el fiyatlarında ön yargıdan ötürü bir düşüşe sebep oluyorsunuz. özelde kazandığınızı düşünüyorsunuz ama genel de kaybediyorsunuz.bir markanın şımarması, onun kullanıcılarına sadece ek külfet getirir!
sayın hocam, ben şu anda lifan 150 touring tipi motor kullanıyorum. motosikleti köyde arazide tarlada bağda kullandığım için motor kısmı iki kişi binince bozuk yollarda yere değiyor. altı biraz daha yüksek olan bir motosiklet bakıyorum. mondial 150 mc x modelini beğendim fakat yakından görme fırsatım olmadı. mondialin sitesine girdim 150 mc x'in yüksekliğine baktım ama bu yükseklik selenin yerden yüksekliği midir yoksa motor aksamının yerden yüksekliği midir anlayamadım. bana sadece 150 mc ve 150 mc x modellerinin motor kısmının yerden yüksekliğinin kaç santim olduğu lazım. bilmem anlatabildim mi ? teşekkür ederim.
edit: cross motor almam en doğrusu olacak ama maddi yönden imkanlarım kısıtlığı olduğu için motor sağlam olsun, ucuz olsun, parçası kolay bulunsun, birazda altı yüksek olsun yeter diyorum. bu nedenle cross yerine 150 mc veya mc x alacağım inşallah.
SYM XS125k 'nın sıfırı 2.850
Mondial 150MC-X'in sıfırı 2.950
Akıl var mantık var..
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
kahretmesin gene bir depoyla 500 km yi geçtim...mcx başka motor tanımam...97 oktandan başka koymam,castrolden başka yağa bakmam hadi hayırlı sürüşler
arakdaşlar niyetim asla altınızdaki motoru kötülemek değil..
yorumlarınıza bakarak parasını sonuna kadar hakkeden bir motor olduğunu görüyoruz....
ama şöylede bir durum var...
bundan önce mondial kullanıcısıyken motora bile binmemeyi düşünmüşlüğüm olmuştu..
servisin bilgisizliği, aşırı derecede arıza vermesi, bir tarafını yaparkem öteki tarafının bozulması canından bezdiriyordu insanı..
diğer bir konu ybr alırken yamaha bayisinden hiçde öyle denilen gibi bir tepki görmedim...
ve en önemlisi arkadaşlar kalite farkı...
mondialin kalitesi ve bir japonun kalitesi asla birbirini tutmaz..
ybr almadan önce dediğiniz motorlara bende baktım, lakin ne ybr nede cbf le kıyaslanacak kalite yok hala...
hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim...
Regalin reklamı var bilirmisiniz o reklam bu konuya en iyi örnek.Birde şu açıdan bakmak gerek bazen makinelerde bir arıza serisidir başlar gider,orayı yaptırırsınız başka yer bozulur yada o problemi hiç çözemezsiniz o makineden soğursunuz hatta markasına bile tahammül edemezsiniz eminim herkesin başına böyle bir olay gelmiştir.cbf ler için cbf alana yanında 10 lt yağ hediye diye espri yaparlar çünkü herkes yağ yaktığını bilir.Burdaki tek temennimiz Allah motorsikletten soğutacak arızalar göstermesin.Herkese kazasız arızasız sürüşler dilerim.
daha önce cbf-250 kullandım ....titreşim olarak mc ye göre çok daha temizdi...mc de balansör var deniyor ama benim motorumda 50 km yaparsam ellerim bi 15 dk gıdıklanıyo açıkçası (ancak EN ÇOK CANIMI SIKAN şey BİLGİSİZ, YETERSİZ, DENETİMSİZ, mondi TEKNİK SERVİSLER tabi )..yedek parça açısından baktığımda ise ..yeterli param olsa bile 150-250 cc ler için konuşuyorum bir daha japon alıcak cesaretim yok ...
γ@píяєگگ@mí
Mehmet ERDOĞAN
titresimin ilk zamanlara göre arttigini düsünen arkadaslar varsa subap ayarlarini yaptirsinlar..
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)