Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #181
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Arkadaşlar,

    Mondial 150 MC topicini bu motosiklet hakkında soru,bilgi ve birikimlerimiz için kullanalım lütfen.
    Sohbet amaçlı kullanırsak topic amacından uzaklaşır ve kimse tarafından okunmaz hale gelir.

    Birbirimiz arasındaki sohbetleri özelden yaparsak daha iyi olur kanımca.
    Anlayış göstereceğinizi umarım.Herkese iyi akşamlar.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #182
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Bu debriyajın kavrama noktası sizlerde de en sonlara doğru mu?

  3. #183
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    onu ayarlayabiliryorsun inzell.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  4. #184
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu debriyajın kavrama noktası sizlerde de en sonlara doğru mu?
    EVET


    Bende servise sormayi düsünüyordum bunun standarti nedir?

  5. #185
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı atiturhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    EVET


    Bende servise sormayi düsünüyordum bunun standarti nedir?
    Debriyajın standardı pek olmaz.Herkes arzu ettiği şekilde kullanmayı tercih eder ve ona göre ayarlar.Normalde ortaya doğru kavraması lazımdır.
    Debriyajı kendinizde kolaylıkla ayarlayabilirsiniz.
    Bunun iki yolu vardır.
    1-Debriyaj manetinin önündeki büyük kontra somununu gevşetip,debriyaj telinin kılıfının ucundaki dişli kısmı sıkarak veya gevşeterek.
    2-Debriyaj telinin motora bağlanan kısmındaki kılıfın ucunda ve bağlantı noktasının arkasındakisomunları gevşetip,kılıfı ileri veya geri ayarlayıp tekrar somunları sıkmakla halldebilirsiniz.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  6. #186

    Üyelik
    14 Ağustos 2009
    anladığım kadarı ile bu motor makul sevyede kullanıldığında 10 kuruşun altında yakar şehir dışı.buda iyi bir değer bence..4.9x3.65=17.88/185=0.96 kuruş yukardaki verilere göre böyle bişey çıkıyor

  7. #187
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajın standardı pek olmaz.Herkes arzu ettiği şekilde kullanmayı tercih eder ve ona göre ayarlar.Normalde ortaya doğru kavraması lazımdır.
    Debriyajı kendinizde kolaylıkla ayarlayabilirsiniz.
    Bunun iki yolu vardır.
    1-Debriyaj manetinin önündeki büyük kontra somununu gevşetip,debriyaj telinin kılıfının ucundaki dişli kısmı sıkarak veya gevşeterek.
    2-Debriyaj telinin motora bağlanan kısmındaki kılıfın ucunda ve bağlantı noktasının arkasındakisomunları gevşetip,kılıfı ileri veya geri ayarlayıp tekrar somunları sıkmakla halldebilirsiniz.
    Yanlış bişey yapmaktansa servise yaptırayım diye düşünüyorum. Debriyajım bana göre çok yukarıda kavrıyor. Ortalara aldırmayı düşünüyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:50 ----------

    Bugün farı kendim biraz yukarı kaldırdım, farın sol arkasındaki vida kısmından ama yeterli gelmedi biraz daha kaldırmayı düşünüyorum. Vidayı sonuna kadar cevirdiğimi düşünüyordum eğer daha fazla yükselmiyorsa farın yetersiz aydınlattığını düşünüyorum. Uzunlarla gitmek zorunda kalıyorum anayolda.

  8. #188
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajın standardı pek olmaz.Herkes arzu ettiği şekilde kullanmayı tercih eder ve ona göre ayarlar.Normalde ortaya doğru kavraması lazımdır.
    Debriyajı kendinizde kolaylıkla ayarlayabilirsiniz.
    Bunun iki yolu vardır.
    1-Debriyaj manetinin önündeki büyük kontra somununu gevşetip,debriyaj telinin kılıfının ucundaki dişli kısmı sıkarak veya gevşeterek.
    2-Debriyaj telinin motora bağlanan kısmındaki kılıfın ucunda ve bağlantı noktasının arkasındakisomunları gevşetip,kılıfı ileri veya geri ayarlayıp tekrar somunları sıkmakla halldebilirsiniz.
    Bilgilendirme için teşekkürler, ben de öyle düşünmüştüm. Diğer arkadaşlara sorayım istedim.

    Debriyajı istediğimiz gibi ayarlamanın bir sakıncası var mıdır acaba?

  9. #189

    Üyelik
    29 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150 mc
    arkadaşlar motorumun arka tekerini max. olarak hangi ebatlara kadar optimum olarak büyütebilirim?.cok ince geliyor ve güven vermiyor bana arka teker.

  10. #190
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgilendirme için teşekkürler, ben de öyle düşünmüştüm. Diğer arkadaşlara sorayım istedim.

    Debriyajı istediğimiz gibi ayarlamanın bir sakıncası var mıdır acaba?
    Çok ileride kavrarsa debriyaj kaydırabilir ve çabucak aşınır.en ideali ortadan biraz aşağısır.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:10 ----------

    Alıntı sivernson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar motorumun arka tekerini max. olarak hangi ebatlara kadar optimum olarak büyütebilirim?.cok ince geliyor ve güven vermiyor bana arka teker.
    Ben arka lastiği 100/90-18 ebadında bir lastikle değiştirdim.Kuryeler YBR lerde bu ebat lastik kullanıyorlarmış ve memnunlarmış.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  11. #191
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    Alıntı sivernson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar motorumun arka tekerini max. olarak hangi ebatlara kadar optimum olarak büyütebilirim?.cok ince geliyor ve güven vermiyor bana arka teker.
    üstat 150 mr ın arka lastiğini takmayı düşündün mü???
    gerçi necati abi daha iyi bilir ama :D
    :D

  12. #192
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı eray_uluyazı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstat 150 mr ın arka lastiğini takmayı düşündün mü???
    gerçi necati abi daha iyi bilir ama :D
    :D
    150 MR nin arka jantı 16 janttır.Bandırma feribotu gibi gidersin sonra
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  13. #193

    Üyelik
    29 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150 mc
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 MR nin arka jantı 16 janttır.Bandırma feribotu gibi gidersin sonra
    mr ın güzelde Necati abinin dediği gibi problem cıkarır nitelikte.çap uymuyor.

    Necati abi bir cm daha enli olsa sakat mı olur motora uymaz mı yoksa cok mu yakar?(sürtünme arttıgı için cok yakması lazım).ben uzun yol yapıyorum.yüksek süratlere cıkıyorum bazan.(110 gibi)

  14. #194
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı sivernson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mr ın güzelde Necati abinin dediği gibi problem cıkarır nitelikte.çap uymuyor.

    Necati abi bir cm daha enli olsa sakat mı olur motora uymaz mı yoksa cok mu yakar?(sürtünme arttıgı için cok yakması lazım).ben uzun yol yapıyorum.yüksek süratlere cıkıyorum bazan.(110 gibi)
    Ben 1 cm geniş lastik taktıktan sonra arka taraf daha yumuşak oldu.Yani bir miktar konfor sağladı.Lastiği değiştirdikten sonra yakıt sarfiyatını ölçme fırsatım olmadı.
    Benim motosikletin yakıt göstergesi sağlıklı çalışmıyor.Yarım depo benzin varken gösterge kırmızıya düşüyor.Sizin motorlarda böyle bir sorun varmı?
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  15. #195

    Üyelik
    29 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150 mc
    evet öyle bir şey var gibi.ama ben anlıyorum yarıda oldugunu.cünkü acıp bakıyorum depoya.birde kırmızıdan sonra baya bi giyor.yani 200 km den fazla.
    bir de arka süspansiyonları nasıl gevşetebilirim?

  16. #196
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı sivernson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet öyle bir şey var gibi.ama ben anlıyorum yarıda oldugunu.cünkü acıp bakıyorum depoya.birde kırmızıdan sonra baya bi giyor.yani 200 km den fazla.
    bir de arka süspansiyonları nasıl gevşetebilirim?
    Fabrikasyon olarak zaten en yumuşak konumunda geliyor.Eğer bir çukura veya kasise girdiğinde arka taraf vuruyorsa arka süspansiyonları sertleştirmen gerekir.Benim süspansiyonlar öyle idi ve sertleştirdim.şimdi vuruntu kalmadı.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  17. #197

    Üyelik
    29 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150 mc
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fabrikasyon olarak zaten en yumuşak konumunda geliyor.Eğer bir çukura veya kasise girdiğinde arka taraf vuruyorsa arka süspansiyonları sertleştirmen gerekir.Benim süspansiyonlar öyle idi ve sertleştirdim.şimdi vuruntu kalmadı.
    bende vuruntu olmuyor ama biraz sert gibi.sanırım zamanla yumuşar.

  18. #198
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı sivernson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende vuruntu olmuyor ama biraz sert gibi.sanırım zamanla yumuşar.
    Bence biraz sertleştir.Virajlarda daha iyi yol tutuğunu hissedeceksin.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  19. #199

    Üyelik
    29 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150 mc
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence biraz sertleştir.Virajlarda daha iyi yol tutuğunu hissedeceksin.
    dediğin gibi yaparım abi.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:10 ----------

    güncel yakıt değeri

    avcılar/parseller-kocaeli/gebze arası toplam 95 km

    ortalama hız 85 km/h

    toplam harcanan yakıt 2.94 lt.
    güncel tl cinsinden tutarı 10tl 75 kuruş

  20. #200
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    bu makinalar (MR ve MC) mondial markasının en büyük sınavı gibi duruyor.
    eğer yeterince sağlamsa ve olurda kuryeler tarafından tutulursa (ki umarım öyle olur) uzun dönemde sektörün büyük abilerini (yamaha - tvs - honda - suzuki - sym vb.) daha hesaplı ve yakışıklı giriş seviyesi motorlar getirmeye mecbur bırakacak gibi görünüyor.

    firmalar arası rekabet iyidir, müşterinin işine gelir. piyasada yakın periodta daha fazla MC ve MR görmek umuduyla..
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)