kitapciginda 20/50 kullanin yaziyordu zaten yanlis hatirlamiyorsam.bende bugun ust kapaga girisiyorum bakalim nasil olacak
kitapciginda 20/50 kullanin yaziyordu zaten yanlis hatirlamiyorsam.bende bugun ust kapaga girisiyorum bakalim nasil olacak
hadi bakalım hayırlısı bora sen işini bilirsin sonuçları paylaş foto da çek ustam.
ust kapagi oyduk. ben oyarken sikinti yoktu arkadas aldi eline matkapi oyarken kapagin silindire oturan yuzunu bozdu. mecbur rejtefiyecide ust kapagi trasladik subap yuvalari yeniden acildi.am amma velakin verim alamadim.kesici yine var. tork bir miktar dustu ama duz yolda decirlenme artti kesintisiz 9 bine cikiyor ama sonra 9500 e kadar yavas yavas gelsede dahasi yok. rampa asagi dahi cikmiyor. sebebini anlamadim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:44 ----------
eski performans beyini takacagim ayrica konjektor almistim perfirmans tipi diye hic kullanmadim onu da takip deneyecegim. olmazsa burada mitorcunun birinden cift cikisli egzoza sahip seyhan 150 ust kapak varmi uygun fiyata verirse alirim onunla denerim bakalim artik. resim cekemedim bir kac tane cektim inlaruda bilgisayari acinca atarim
Ne gerek var çift çıkış kapağa git 250 lik kapak al daha mantıklı hem senin slndirle iyi performnsta verir. Bide sen ne yapmak istyn motora anlamadm. Bide ben bnm motor 125 lik slndr taktm ya 126 km gps ile hızı var eskisinden 1 km daha hızlı ve seri fazla oynamaya gerek yok sağlam parça orjinal parça daha cok performans diye düşünym ben
scarlet sen dişli ufalttınmı şuan bide bu hızı 4.vitesdemi yapıyorsun
15-38 dişli var işte 5. viteste devir 10 bini geçio bide gaz keser girmio motor girioda 10.500 dn snra girio. ama ön dişli 16 yapıp bida denycm hızı 3 5 artar herhalde .d önümüzdeki ayda krank baskı balata vs herşey değiştircm silindir yeniden 150 yada 200 takcam
benim amacım bloğu açmadan en iyi verimi alabilmek. önceden rampayı güzel çıksın diyordum ama sonra rampayı çıkıyorsa düz yoldada gitsin demeye başladım öylelik devam ediyor modifiyede sınır yok deneme yanılma yolu ile bi şeylere ulaşacağım herhalde bu arada üst kapak çıkma olacağı için fazla para vermeyeceğim 250 lik kapak bizim saplamalara olmaz çünkü 250 nin bloğu 1 mm daha geniş olması lazım. motordan verim alamazsam 200 lüğe girişicem hatta 250 lik yapasım var onun parçaları daha farklı burada amlayan ustada yok 200 lük tak takıştır şeklinde olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------
scarlet32 madem krankı değiştireceksin 200 lük krank ve 200 lük silindir taktır gerisine bütçen yetmese bile bloğu açmadan sonradan değiştirebilirsin. benim aklımdan geçmiyor değil aslında 200 lük krank 100 lira silindir setide 70-80 lira acaba yapsam mı ki ya arkadaşın sanayide dükkanında yararım motoru. sana akıl verirken kendi kafama yattı bakarmısın işe 200 lük karbüratörde var nasılsa. ilk zamanlar fazla basmam sonradan altı baskılı balata seti takarken 200 lük yağ pompasıda takarım para oluncada 200 lük kapak takarım. ya da 150 seyhan kapağı denerim hımmmm
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------
bugün arkadaşın arabası ile kalktık. bir ışıktan diğer ışığa kadar araç kartal slx 0,6 piston 4-2-1 headers kapak taşlama kapak içi polisaj vs var biraz yapılı yani. beni yakalayamadı fark açtım hatta
bora bu gidişle deneye deneye usta olacaksın sen hep diyoprsun buralarda anlayan yok diye ileride belki bir dükkan açarsın inşallah kim bilir bende geçen gün ustaya götürdümhava aayarı subap ayarı bide ön dişliyi 1 diş büyüttü biraz kullan açılsın motor dedi istediğin verimi alamazsan getir dişilerle tekrar oynarız dedi şu an daha denemedim yalnız motoru 150 lik yaptıktan sonra motorda titreşim müthiş artmıştı bu ayarlar yapılıp dişli değiştikten sonra motorda titreşim neredeyse hiç yok motor baya bir rahatladı
yahu scarlet sen nasıl gidiyon 120 ben 100 geçemiyom bora sen sen kafaya koydun o motor 200 lük olacak galiba
Yatıyom motorun üatüne nasıl gideym :D gps foto bida basarsm atarm bide 250 kapak oturuo :D 200 krank diyonda oda agır gelir 150 75mm uyumlular var blki ondn takarm krank agırlıgı hız kesmesn :D 330 lira dedi krank silindr 6 balata işçilik eksantrik hepsi 330 lira yagda car keçeler fln ucuz para bitrktrm yapcm
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:19 ----------
Benmde en iyi verim böyle güzel şuan ama ben istym ki kimse geçmesn 150 lik motorlara kafa tutuyom şuan ama sordm nasıl daha iyi olur krank değiştirmedn bişy yapamassn arza çıkar dedi masraf çıkar dedm fiyat o 1 ay snra fln inş yaparm olmadı yazın kesin yaparm
yok yahu ustalık kim ben kim. ama arkadaş ortamında motoru olanlara yardım ederim hertürlü. hava yakıt ayarı titreşimi çok etkiliyor ayrıca iğne ayarıda etkiliyor. subap ayarı titreşimi çok etkileyen bir şey değil. bunlar benim gözlemlerim. ayrıca benimde ön dişli 16 motor bu dişliyi bitiremiyor seninki hayli hayli bitiremez. sen silindir takılırken motorun başındamıydın ? acaba piston kısa geliyor mu ? eğer kısa gelirse verim alamazsın pek fark olmuyor çünki 125 lik hali ile
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:55 ----------
olabilir halit belli değil şimdilik
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------
krank ağırlığı hız kesmez aksine hızını arttırır. hatta yedek parça sitelerinde çeşit çeşit kranklar var zongshen marka krank 100 lirayken ağırlığı daha fazla olan başka bir marka 130-140 lira olabiliyor. istersen araştırabilirsin ben bunu arkadaşlada konuştum kendisi motorcu ağır krank daha kolay hareket ediyor kendi ağırlığıyla daha fazla inip çıkıyor daha iyi devir alıyor dedi. rektefiyecide motorun üst kapağını traşlatırken başka bir aracın 8 baltalı krankı vardı rektefiyecide konuşılanları onayladı yani. bende böyle düşünüyordum zaten. ben motor üzerinde işlem yapmadan 150 lik seyhana kafa tutuyordum zaten. şu anda yanıma yanaşamaz. şu mcx ve ya drift gibi cg motorun gelişmiş versiyonları ile de ufak ufak kalksam hiç fena olmaz ama tanıdıklarda yok işte orjinal kranka takabileceğin en büyük silindir benimkisi seninkine bu da olmaz biyel kolunu değiştirmelisin 15 perno ile o da zaten bir krank parası çıkartır çebinden. ben yine söylüyorum bloğu açtırıyorsanız eğer 200 lük yaptırın gerisi bir müddet sonra yetersiz gelir 62 mm krank ve 65,5 uzun silindir 210cc yapar. 250 lik üst kapak olurmu bilmem de eğer olursa takmadan önce kapak taşlama yaptırın 1mm ya da 0.5 mm aldıracaksın sıkıştırma artsın sonra ver coşkuyu ver coşkuyu
daha cok var o kadar değiştirmeye :D ama bak bu kapak 250 likmiş http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kanuni-sade-oz-ve-giderli-158838774/detay
2850 lira nedir yahu çok para istiyor bretona. ben kafaya koydum gibi bütçe ayarlayabilirsem 210 cc yapacağım bunu
Maaliyet nolck bde neler takcn
krank,silindir,subap sisleri,silindir saplamalari ilk once alacagim parcalar yaklasik bunlarla 210 cc olacak. silindir 65,5 olacak 160- 170 lira civari parca masrafi olur. evde kendim takmayu dusundugum icin yag pompasi sokme aparati ve volan cektirmej icin aparat lazim kargo felan 200 lira diyelim duz hesap. geri kalan parcalari zamala alacagim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------
ama yakin zamanda yapmayi dusunmuyorum. biraz kullanayim yeni taktigim silindiri
arkadas ben yazmasam yazan yok su foruma :-) neyse bugun uzun suredir gormedigim bi arkadasi gordum racer 200 almis. biraz kalkis yapalim dedim kabul etti fark attim benim motorla. standart 200 lukten cok daha iyi kalkiyor yani. gecen gunde yabanci plakali mercedes ile kalktim 97-98 model e serisi turbluydu. ucuncu vitesine kadar yan yana gittik hatta bir ara ben 1-1,5 metre uzadim tabi o dorde atinca uzadi yanimdan :-)
Helal boora
çok iyimiş 200 lük racer niye öyle güçsüzki son hızı nedir acaba demekki bizim 160 lık onaların 200lüğünden iyi 200 lük olsa fena olur ben hala uzatıyorum bu aralar sıkışığım borçlara gidiyo para şu para işini düzeltirsem girişecem bende bu işlere
benlik bi şey yok osiman motor canlı halit bilmiyorum ki ben baya fark attım ona 20-25 metre kadar. 130-140 kilo gelir herhalde o. bu arada bir fikir belirdi kafamda motor 9-9500 arası devirde kalıyorya işte tofaşın ateşleme bobinini taksam ben buna acaba bir şey değişir mi ? o da bayağı büyük bi şey yaw
şimdi sen dişli büyültsen 9500 deviri yine çevirirmi
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)