Mondial 125 MG Delux Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Hava ayarı değil o rolanti ayarı. Motor kendi kendine çalışırkenki devirini ayarlıyor. 1500-2000 devir arası ideal ayarı. Mesela hava sogukken jikleyi acsan tekliyor gaz yemiyor bende jikleyi kapatıp rolantiyi yukseltiyorum. Motor ısınınca eski haline ayarliyorum. Elle dönüyor zaten o vida
Reklamlar
-
Saolasın teşekkür ederim bende jikleyi yarım açıyorum 15 sanye 5 bin devirde tutuyorum tekrar jikleyi eski haline alıyorum
-
-
Mükemmel sonunda subap ayarıda yaptın çok iyi subap kesmesi ne oluyor kesdimi ne olur motorun geç çalışması yağdan ben denedim gördüm ama soğuk havada en iyisi ayak marşı
-
Kusura bakma video çek demiştin ayar yaparken ama tel evde sarjdayddi hem ellerim yağlı oluyor diye cekemedim. Subap kesmesi motor yüksek devirlerde iken subap zamanlamasını kaçırıp pistonla çarpışması sonucu kırılması hatta bazen pistonu deliyor. Evet ayak marşıyla kuvvetli bi koyuyorum kapıyor anında :-) kaba kuvvet istiyor arada
-
bende bizim ilçeye 30 km mesafede başka bir ilçe var oraya gidecem pratiker her türlü alet edavat var ordan bir sentil çakısı alıcam bakalım subap ayarı için şu bujinin bağlı olduğı silindirin üst kapağımı söküyorsun
-
Bujinin değil de motorun en üstündeki kapağı sokuyorsun üç tane cıvata tutuyor. Lokma takımı var mi sende?
-
Malzeme var şu sentil şeysi eksik onuda maaşı alınca halledicem
-
Himm iyi zaman. Ben motor canlandı diye seviniyorum ama çok yakacak galiba :-) 30 liralık benzin aldım 50 km de benzin gistergesinde ki pompa işareti yanıp sönüyor inşallah gösterge arizasidir yoksa benzini içiyor demektir
-
mümkün değil yav okadar yakması ben şahsen benzin göstergesinin 1 diş bile dolu gösterdiğinigörmedim sıkıntılı moturu salladığında benzin deposundan iyi ses geliyorsa doludur ben hep kulağımla ölçüyom
-
Motor artık yetersiz gelmeye başladı acaba ne yapmak lazım biraz daha güçlenmesi için
-
yakacak galiba ya 57 km oldu işe motorla gidiyorum şimdi gelirken gazı biraz fazla açınca tekliyor. en fazla bi 10-15 km sonra yedeğe geçecem gibi subap ayar yolları gözüktü bana. gidişi mükemmel oldu ama yakıt acayip yaktı bu sefer tofaş yakmaz bu kadar ya.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------
düz yolda kaça kadar çıkıyorsun ? 120 civarı yapması gerek 9500 devir gibi. 600-700 gibi bütçen varsa 200 lük yapabilirsin
-
bayağı masraflıymış ozaman böyle iyi yav sen ayarı kendinmi yapacan yoksa bir ustayamı götürcen
-
-
Subap ayarını yeniden yaptım. Karbüratör ignesini de en üstten bi alta getirdim. Yakıt ayarını kurcaladim kistim. Bu benzin bitince yakıt ölçümü yapacağım 2.5 civari yakması lazım şehir içi kullanım da bakalım
-
Çok iyi yav kendi motoruna her ayarı kendin veriyorsun İNŞAALLAH bende birgün böle ayar çekerim
-
Subap ayarı benzin ayarı vidası resimleri çektinmi.acaba
-
bıde ayar tutsa ne güzel olacak dün akşam sıkıntı yoktu marşa bastımı hemen çalışıyordu. sabah işe gidecem dışarı çıkardım marşa basıyorum tık ediyor elektrik kesiliyor. kontağı kapatıp açıyorum elektrik var marşa basıyorum tık yine gitti elektrik. motorun altına led döşemiştim geçenlerde onu söktüm. eksi kablosunu aküden aldım neyse geçen temizlik yaparkn gres sürdüm kutup başlarına baya paslanmış oksit yapmış vida da dönmüyor ledin kablosunu sökünce boşluk oluşmuş sabah onla uğraştım. bide motor geç çalışıyor baya baya geç hemde nerdeyse 1 dakıka çalıştırmak için uğraşıyorum canım sıkıldı sentil çakısı alacam herhalde en sonunda jiletle ayar tutamayacam gibi. gerçi motor çok az ılık gibiydi ayar yaparken. akşam ayarlarıyla biraz daha oynayayım bu motor benim deneme tahtam oldu. motoru satıp yeni bir şey alırsam artık daha bilgili olucam akşam ayar yaparken resim çekerim ;)
-
bende artık başlamak istiyorum sente ayarlarını araştırdım zor iş yav sen anlatırsın artık bize emme subapı egzoz subapı şu t f işaretleri nereye bakacak filan üst ölü nokta .... böyle böyle gidiyor motoru yüksek bi yerede orta sehpayamı alıp yapıyorsun birde bunları yaparken kaça kaç lokmalara ihtiyaç var onlarıda temin edeyim
-
usengecligim tuttu bu akşam hiç inmedim aşağıya. Sente ayari t harfine getirdim öyle yaptım ben. Üst kapak on numara subap üzerindeki sabitleyici cıvata on numara anahtar ile boşluğu ayarlayan parça horoz mu diyorlar ne onu tutmak için pense. Alttaki mondial yazan kapağı sökmek için 8 numara o kapağın içindeki kranki çeviren somun 14 numara. Kurcalamak iyi ya kimileri bağ bahçe işi yaparken zevk alır kimileri gezme tozma dan. Bende böyle mekanik şeylerle uğraşmaktan zevk alıyorum kendi kendime internetten araştırarak felan öğrenmeye çalışıyorum ışte
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)