H4 ben uyduramadim. S2 tip ampul var bunlarda yuvaları geniş. Mercek takılabilir. Benim düşüncem var o yönde belki ileriki zamanda yaparım
H4 ben uyduramadim. S2 tip ampul var bunlarda yuvaları geniş. Mercek takılabilir. Benim düşüncem var o yönde belki ileriki zamanda yaparım
https://youtu.be/hNbvPXR9bCM
Motorda son durum bu çita üst kapak dereceli egzantrik 65.5 silindir piston var. Yeni üst kapağın egzoz saplamalari kalın olduğu için egzoz takılı değil ses ondan dolayı biraz fazla ama saat gibi oldu. Tek tek sayıyor makina gaz tepkisi şahane
Silindirin üzerinden 4 mm aldırdım piston ise Adanada usta hazırlayıp yolladı üzerinde subap yuvaları açılmış ve basınç fazla olsun diye kenarları alınılmis vaziyette
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:00 ----------
Egzantrik dislisinin iç kısmından yani egzantirigin geldi taraftan 5 mm aldırdım
Emeğinize sağlık. Yaz başında çok uygun fiyata satılıyordu bu motosikletin sıfırı. Hatta bi tane almaya niyetlenmiştim,kısmet olmadı.
Performans nasıl son işlemlerden sonra?
Evet fiyatı baya uygundu bende oylelik almıştım aynı fiyata cg veriyorlardi bende bunu tercih ettim. Tercih etme sebebimde böyle modifiye edebilmekti. Modifiyeli cg kullanan bilir bir başka oluyor.
Motoru kullanmadım daha egzozu takamadim yeni üst kapağın egzoz saplamalari baya kalın egzoz flansindan geçmediler flanşı genisletecegim matkapla. Ama gaz yemesi şahane. Olduğu yerde gaz kolunu 2-3 mm oynatiyorum anında devirleniyor bu arada benim kullandığım çita kapağı işlemli kısa subap gaydlari takılı kırılmaz yay var ve portları genişletilmiş, polisaj yapılmış. Parçaları aldığım usta 18-30 dişli kombinasyonunu bitirip 6. Vitesi isteyecek motor dedi ama ben sikistirmayi çok tutmadım piston fotoğrafta göründüğü gibi biraz aşağıda. Deneyimlerimi aktaririm buradan
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
Üst kapağın emme portu gözüküyor bu fotoğrafta
Deneyimlerinizi bekliyoruz. Bi cg alıp modifiye etmeyi bende çok istiyorum. Malum ybr çok oynamaya gelmiyor,dişli modifikasyonu bile kaldırmıyor
İlaveten birçok kurye bu motosikletten kullanmaya başlamış çevremde. Sağlamlığı hakkında az çok fikir verir bu durum.
Kazasız sürüşler diliyorum.
YBR için dereceli egzantrik yapan bir yer var internette silindir modifikasyonu felanda yapılıyor ama bu konularda en verimli ufak hacim motor cg. Motosikletin tofaşı gibi
Sağlamlık olarak zaman gösterir ama çin malı cg motorum oldu seneler önce vidaları sürekli yalama olurdu bunun motor kısmını 4-5 defa söktüm taktım yalama olan tek bir yer yok o konuda çok iyi geri kalanı zamanla anlayacağız. Cumlemize kazasız belasız kullanmak nasip olsun inşallah
Motoru dün akşam denedim 17 on dişli taktım on tarafa. Üzerinde orijinal karbüratör takılı (pz27) çekiş güzel bir kaç aksaklık var ama duzelmeyecek şeyler değil. 6 bin devir gibi 90 civarı gidiyor çekiş baya artmış vaziyette 70-75 gibi çıktığı rampayı fazla basmadan 100 gibi hızla çıkıyor. Rodaj yaptığım için sikistirmadim ama memnun kaldım en güzel yanı 6 bin devirle bagirmadan giderken 90 civarı hız yapması. Birde dün arka iç lastik yani sambiyel sibobu dibinden yırtılmış bulunduğum ilçede iç lastik bulamayacagim için orijinal lastikleri tubeless olarak taktırdım şu anlık iyi kaçırma vs yapmiyor
Arkadaşlar motorun gidon topuzları yok bizim motorlar için uyumlu olan denge sağlayan topuzlar kaç mm ve bildiğiniz marka vs. var mı?Önerirseniz çok sevinirim.
Değerli cevabınız için teşekkür ederim
Eyvallah sağolun.
Benim modifiye sonuçlandı gibi
67-63.5-65.5 derken tekrar 63.5 deltaforce marka silindir piston seti aldım 200 km kadar rodaj yaptım ve bugün dayanamayıp biraz yokladım km ibresi 140 gösteriyor oraya kadar geldi önde hatta biraz beklesem geçecekti daha gidiyor motor uzadıkça uzuyor km saati doğru gösteriyor mu emin değilim tabiki ama orjinal motoru ile 110 km de kalıyordu.
Motorda yapılan modifiyeyi siralayayim belki yapmak isteyen olur fikir verir ben gibi deneme yanılma yoluyla parası boşa gitmez
-63.5 mm 76 boy silindir
-62.2 mm standar 200 luk balansorlu krank
-150 lik kuba çita üst kapağı emme ve egzoz portları genişletilmiş ve polisajlanmis kısa subap gaydlari ve farklı subab yayları var
-el yapımı dereceli egzantrik. Egzantrik aslında standart egzantrigin yanları taşlama makinesi ile alınmış hali özel sıfırdan yapılmış bir egzantrik değil standart egzantrigin modifiyeli hali yani
Unutmadan piston üzerindeki subap yuvalarını matkabın ucuna takılan aparatlar ile büyüttüm bu sayede subaplar pistona vurmuyor sonuçta dereceli egzantrik subaplari daha fazla açıyor standart egzantirige göre.
Motorda hava filtresini sokmedim ama filtrenin dışındaki huni benzeri kısmı soktum motor daha rahat nefes alıyor. Performans hava filtresi diye satılan üründen aldım ama bi halta yaramadı motor 4 bin devir civarı boğulup stop ediyordu ağzı küçük ve motorun hava almasına yetmiyor belki standart motorda yeter.
Motorda geri dönüşüm sisteminin iptal ettim manifoldun oradaki çıkışı kismana cıvata uydurdum ve sıvı conta ile destekledim hava almıyor oradan
Motorda en bulamadığım şey manifold kısmı oldu bu motorun manifoldu eğri düz değil malesef 200 luk yok olanlarda plastik onlarda adi motor çalışınca esniyor balon gibi. El yapımı yapmak lazım sanayide ustalarda uğraşmak zor kaldı bu yüzden. 27 mm standart 150 lik karbüratör var motorda şimdilik yeterli ama 30 mm olan takılsa ve ayarlansa %15-20 arası daha performans alınası duruyor.
Egzoz standart keşke manifold kısmını daha kalın boru ile değiştirebilsem fark edecek eminim
Debriyaj sistemi standart hali 4 baskılı normalde yeterli ama anı kalkış yada 6 bin civarı iken gaz açıp yüklenince kaçırıyor motor devirleniyor ama gitmiyor.
Gelelim sonuca ben çok memnun kaldım hızı tahmin ettiğimden fazla motorun sınırlarının üzerinde acemi genç hiz seven birisini üzer şasi bu kadar hıza dayanıklı değil 140 gibi hızda biraz sallanmaya başlıyor bu arada ben 100 kilo civariyim ve motorun arkasında 45 lt topcase var. Benim amacım uzun yolda 110 gibi istediğim zaman sabit gidebilmek birde rampalarda cekisinin düşmemesi rampa çekişi iyi ama çok çok değil yani motor daha çok hıza odaklı olmuş gibi düzde gaza asilinca gidiyorda gidiyor. Bu arada motorun on dişlisini 17 yaptım 9.500 civarı 140 yapıyor yanlış gormediysen 6200 civarıda 90 yapıyor bence iyi 5000le 5800 arası baya titreşimli sonra ne kerametse titreşim gitgide azalıyor 8000 civarı titreşim yok gibi çok çok az.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------
Bugün bimden bu küçük balık gözü aynaları aldım iyikide almışım çok faydalı. Motorun orjinal aynaları çok kötü arkayı göstermiyor bu küçücük aynalar arkadan gelen arabalari görmemi sağladı tavsiye ederim 14.90 fiyatı var
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)