Motoru dağıttım derken arıza yapmadi kendim hacim arttırmak için içini açtım yoksa motorda herhangi bir arıza yoktu.motoru topladım daha kullanma fırsatım olmadı ben ilçede oturuyorum motoru merkezde ailemin evinin altında biraktim. 67 çaplı silindir ile topladım ama içime sinmedi tekrar silindir aldım 63.5 çaplı onu takacağım sekmanlari daha kalın ve silindir eteği daha etli uzun ömürlü olsun diye. Ngk buji kablosu ve piposu aldım onlar var takılacak ateşleme güçlendirmek için kondansatör felan aldım karbüratör alacağım pz30 üzerindeki pz27 malum karbüratör boğazı alacağım daha geniş bakalım zamanla artık. Yazarım burdan sonuçları
Kusura bakmayın ben yanlış anlamışım.Sonuçları sabırsızlıkla bekliyorum.
Yeni aldığım 63.5 silindir piston takımı ve orjinal ngk japon uretimi buji kalbolsu ve başlığı. 15kv 220 pf kondansatör ile de daha fazla ateşleme 👍
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------
Buda dereceli egzantrik ama takip takmama konusunda emin değilim
Evde dururken aklıma geldi bu motorun üzerindeki üst kapak contası kalın. İki tane saç conta var ve arasında da biraz daha kalın conta var yani motorun üst kapağında 4 tane saç conta kalınlığında conta var. Fabrika heralde titreşimi minimum tutmak için böyle yapmış ama performans normal 150 cc cg lere göre düşük. Performans isteyen tek saç conta kullanarak sıkıştırmayı arttırabilir eminimki performans baya artacaktır
Motorun ön lastik ebatı 2.75-18 olarak geçiyor ancak 3.00 taksak bir problem olur mu,ön arka Anlas bir takım lastik taksak bizim lastikler tubeless mı yoksa iç lastikli mi,lastik tecrübesi olan aydınlatabilir
Arkadaşlar ben dün 5100 10w40 Motul yağ ile değişim yaptım motoruma ve Ngk buji taktım.Hava filtresini de temizleyim diye açtığımda(2280kmde motor 3.yağ değişimi) filtre kutusu içinde yağ gördüm ve peçeteyle temizledim iyice sildim.Bunun motora bir zararı olur mu?Son sorum 1 litreyi komple boşalttım fazla koymuş olabilir miyim diye içimde bir kötü his oldu.Bu motorun önerilen yağ seviyesi ml bazında nedir?
Hava filtresi de ki yağ kartel havalandırmasıdan geliyor gayet normal korkulacak bir şey degil. Bujiyi erken degistirmissin 10 bin gider normalde buji hatta daha fazlada gider. 1 litre yağ normal yanda yağ gösterge camı var oradan kontrol edebilirsin h ve l harfleri vardır high ve low kelimelerinin baş harfleri yani. Peki benim sana bir sorum var motor yüksek hızlarda tekleme yapıyor mu hiç 110km gibi dip gaz yapınca
Hocam o hızlara çıkmaya pek güvenemedim açıkçası 80 civarına çıktım ön lastikten tedirgin olup hızımı düşürdüm.Bir de şöyle bir durum oldu,diyelim ki 4. vitesteyim elim gazda sabit 4 bin devirde gidiyorum ama motor anlık devir yükseltiyordu irkilir gibi sabit gazla giderken sadece.Bakımı yaptıktan sonra da binemedim maalesef.Buji de kararmıştı baya şaşırdım.Değiştirdiğim iyi olmuş :D O ani devir yükselip irkilmesi garibime gitti açıkçası yağ ve buji değişiminden sonra.Zincirim boldu onu da gerdirdik biraz o şekilde.
Bujinin kararması duruma göre değişir eğer ateşleme yaptığı kısım siyahsa fazla yakıt gidiyordur motora eğer çevresi siyah ve yagliysa motor yağ yakmıştır iki durumda da değiştirmeye gerek yok temizle devam et. Ama fazla yakıt gidiyorsa ayar gerekir senin 4 bin devirdeki tekleme belki karbüratör ayarindandir
Biraz gazlayınca geçti bir defaya mahsus olmak üzere hafif eğimli yolda 115 gibi bir hız gördüm 8.000 devirde.Hemen düşürdüm hızımı sonra,tekleme de gitti aslında,hafif bir titreşim var onla da idare edeceğiz artık
herkese merhaba ben bugun lifan discovery aldim 1500 km de 2018 model daha yeni fakat yeni midir bilmiyorum birkac sorum olacak
1-motor ışıklarda durunca sıcaklık bacaklarımı cok vuruyor normalmidir?
2- motora hic gaz vermeden 3 bin devirden dusmuyor
3-vites pedalı çok sert boş da bulunmuyor duzelir mi acaba rodajdan sonra teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------
4. olarak da rodajda galiba 90 nı geçmiyor ve çok bağırıyor düzler mi rodajdan sonra
Motor hayırlı olsun. ısınma olması normal ama aşırı ısınmasının sebebi rölanti devrinin yüksek olması 1500 devir normal olanı. Karbüratör üzerinde altında yay bulunan vida var onu motor çalışırken gevset motor sicakken rölanti 1500 olacak. vites geçmemesi debriyaj ayarından olabilir biraz ayarla düzelir.100 ile giderken 8 bin devir normaldir. 110-120 arası son hızı vardır
teşekkürler peki lifan discovery 150 nin kullanım kılavuzunu nerden indiribilirim e kılavuzdan inmiyor başka da bulamadım bir de hava filitresi için link atarsanız çok sevinirim
Herkese selamlar arkadaşlar. Ankara'dan bende 2018 model sıfır bir discovery alarak aranıza katıldım.( 6.500+100 TL. Nakliye. fiyatlar çok artmış. Motoru Kastamonu.dan aldım otobüs ile gönderdiler) Aslina bakarsanız en uygun fiyata bunu bulduğum için aldım. Motor gayet güzel rodajda olduğu için hız denemesi falan yapmadim tabiki. Tek sorun motorun alt devirlerde tekleme yapması. Bu karbüratör ayarı ilemi alakalı bilemedim. Yardımcı olursanız sevinirim. Herkese hayırlı bayramlar.
Öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız binmeniz dileğimle.
https://ekilavuz.com/lifan-discovery-150-lf150-9j-motosiklet--27c267c405859f07-5
Bu linkten kılavuza ulaşabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:44 ----------
Yeni motosikletiniz hayırlı olsun tekeriniz düz basssın kazasız sürüşler dilerim öncelikle.Teklemeye gelince bir an önce fabrika yağını boşaltıp 5100 Motul yağ koymanızı ve Ngk D8EA kodlu buji kullanmanızı öneriyorum.Ben o şekilde değişim yaptım ve memnunum.Benzininizi de Kaliteli benzinliklerden alırsanız tıkanma olayınız azalacaktır diye düşünüyorum.(Soğukken)İlk çalıştırma tam jikle,30 sn sonra ortaya 30 sn sonra jikleyi kapatıp rolentinizi karbüratördeki vidadan 1500 dev/dak sıcakken ayarlarsanız sorun düzelecektir muhtemelen.Eğer hiç düzelmiyorsa garanti kapsamında yetkili servisler bakabilir.Herkese iyi bayramlar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)