hop Geldim abi öncelikle şunu soruyum o zaman;motosiklete aksesuar olarak ne düşünüyorsunuz ?
Bu da benim canavar
Devamı gelecek
hop Geldim abi öncelikle şunu soruyum o zaman;motosiklete aksesuar olarak ne düşünüyorsunuz ?
Bu da benim canavar
Devamı gelecek
Hocam merhaba , Zonguldak'ta ikamet ediyormuşsunuz , bende bu sene Alaplı MYO kayıt oldum.Kayıt yaptırmaya gitmeden önce ara ara motosiklet ile Ankara/Zonguldak arası yapmayı düşünmüştüm ama otobüs ile giderken o dik yokuşlar açıkçası bu fikrimden vaz geçirdi.Size sorum
1 daha önce bu motosiklet ile uzun yola çıktınızmı - çıkılabilir mi ?
2 motosiklet,sizin o tepelerde kaç km de şişer ?
3 Eğer Ankara'dan yola çıkarsam karbüratör vs. ayarlarını sizin oralara göre ayarlattırmam gerekirmi ( öyle bir şey varmı )
Facebook: https://www.facebook.com/sinangul06
Kardeşim öncelikle hayırlı olsun. Motor devrini koruduğun sürece şişmez merak etme. Bizim motorlar zaten şişmez emişli karbüratör var uzun yol motorları bunlar. Şehir içi gaz kesintileri yapabilir yapıyorda rahatsız oluyorsan geri dönüşümü iptal et. Uzun yolda çok rahat . Ben 300 400 km yol yaptım daha yeni. Motorun şiştiğine hiç rastgelmedim. Her 100 km'de mola verdim. Bu zaten senin için gerekli. Motorumun rodajı bitti castrol 10-40 yağ koydum. En ideali 10 40tır. Yağın ilk 10 kısmı kış ayındaki soğuğu 40 kısmıda yazın sıcaklığında çalışabilir demektir. Bu sebeple en ideali 10 40 tır. Castrol alarak değiştirdim. Uzun yolda motorum 120'yi gördü ama ideal olarak 90 100 110 gidiyorum. Navigasyonla kontrol ediyorum gösterge doğru çalışıyor. Çok rüzggar varsa 80 90 gidiyorum hep. Ama uzun yolda şişmez devirli kullan. Motor güçten düşüyorsa boşver vites küçültmiyim devam ediyo nasıl olsa dersen o motor şişer. Hemen vites düşürüp normal hızına almalısın motoru. Bunların motorları arıza yapmaz bunlar çok iyi motor sen bana güven. Bu motorlar çok güçlü. Ayrıca karbüratör ayarını sürekli oynama bir kere yap heryerde kullanırsın devri koruman önemli. Gerisi boş.
2 sene önce bende de vardı, en uzun Bursa'dan Çeşme'ye yaz sıcağında 450 km yol yaptım. Motor şişme yapmaz,. Peglerdeki titreşim uzun yolda yüksek devirde bir süre sonra yorabiliyor ama şehir içinde titreşimi hissetmiyorsunuz. Rahat bir motor ama uzun yola çıkmak için çok uygun olduğunu düşünmüyorum ama CBF 150 için de aynı şey geçerlidir. 9500 km kullandım ve kullandığım süre boyunca hiçbir arızası olmadı. 200 cc olsaydı şimdi CBF'i satıp tekrar alırdım.
Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
1-Motor devri demişsiniz , ben sese göre vites değiştiriyorum ama siz yazınca aklıma takıldı vites yükseltirken kaç devire gelince değiştiriyosunuz?
2-Cahilliğime verin pek anlıyamadım . Biraz açarmısınız ?
3-kullanım klavuzunda 15-40 SE yazmışlardı (SE olayını anlamadım) marka önemlimi dir ?
Aslında benim de içimin rahat olmaması cc den dolayı
1- Sese göre değiştirin tabi doğru olanını yapıyorsunuz ancak diyelim ki 5. viteste hızınız 70 ve rampaya vurdunuz , hızınız 60 a düştü 50 ye düşmeden alın 4 e . Yani 5.viteste 50 ye düştü 40 a düştü "lan nasıl olsa gidiyor" demeyin. İşte o zaman şişirirsiniz motoru.
2- Umarım yardımcı olabilmişimdir.
3- Kullanım kılavuzuna inanma kardeşim. Ben gemi makinaları mühendisiyim. Biraz daha açayım konuyu o halde ;
SE ibaresi ; API kalite sınıflandırmasıdır. SA , SB , SC , SD , SE , SF , SG , SH , SJ , SL olarak sınıflandırılmıştır.
SE Sınıflandırması ; 1971 modeli bazı benzinli binek arabaları ile 1972'den itibaren üretilmeye başlanan ve benzinli binek arabalarını ve bazı kamyonları kapsamaktadır. Bu servis için üretilen yağlar, API SC ve SD’ ye göre yağ oksidasyonuna, yüksek sıcaklık motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı daha dayanıklıdır.
Gelelim kullanım kılavuzundaki 15-40 olayına.
Viskozite; Yağın akışkanlık oranıdır.
15-40 nedir?
15w = 15 derece soğukluğa kadar dayanıklıdır.
40= 40 Dereec sıcaklığa kadar dayanıklıdır.
Yani bu ne demek kışın motor çalışır ancak yağ 15 derecenin altındayken donar. Motoru çalıştırdığın anda yağı pistonlara göndermez ve sürekli bir aşınma meydana gelir. 15 40 ayrıca viskozitesi koyu bir yağdır. Bu nedenle kesinlikle tavsiye etmem.
Gelelim 10 40 motor yağına ;
10w = 10 derece soğukluğa kadar dayanıklıdır.
40= 40 Dereec sıcaklığa kadar dayanıklıdır.
Evet kışın 10 derece soğukluğa kadar dayanır. Bu en normalidir. Viskozite oranı daha sıvı olduğundan kışın donma yaşanmaz. İlk marştan itibaren korumaya başlar. Yazın ise 40 dereceye kadar motoru korur. Ki motorlarımızda su soğutma yağ soğutma olmadığı için daha çok ısınma meydana geliyor. O nedenle 1000 kilometrede bir yağ değişimine gidiyoruz. Bu su soğutmalı motorlarda 5000 6000 kmde bir yağ değişimi yapılır. Çünkü yağın ömrü ısı arttıkça biter.
Demem o ki ; Castrol 10 40 magnatech yağ kullanırsan çok rahat edersin. Daha dün değişimini kendim yaptım. Motor daha hızlı gider performansın artar. 15 40 kalın yağ olduğu için motorun performansı düşer. Buna çok dikkat et. Fabrikası düzcede arayıp teknik servisten MURAT BEY ile görüşebilirmiyim yağ değişimi ile ilgili bir problemim var de ismini ver ona sor. O sana gerekli açıklamayı yapacaktır.
Castrol almanı neden istiyorum ?
Motor stop ettikten sonra yağ karterde birikiyor ama yeni geliştirilmiş teknoloji ile castrol yağdaki moleküller pistonlara tutunur ve kartere düşmez. Yani marş esnasında bile hemen korumaya geçirir. Çünkü en çok motor aşınmaları marş esnasında olur. Marş yaparken piston silindir bloğunun içinde hareket etmeye başladıktan sonra yağ pompası yukarı yağ gönderir. Bu da aşınma yapar. Ama castrol ilk marş esnasında bile koruyor. Bunlara dikkat edersen motorunla uzun süre mutlu mesut yaşarsın
Tekerin düz bassın , Allah'a emanet ol
Çok teşekkür ederim.Hazır sizi bulmuşken sizin motosiklette de 4 ten 5. vitese geçerken sanki eksiklik var gibi hissediyormusunuz ? yani 4 ten 5 e geçince bayılıyomuş gibi ama yeteri kadar da yüksek değilmiş gibi. galiba anlatamadım
Facebook: https://www.facebook.com/sinangul06
Benim motorun resimlerini görmüşsündür bir ya da 2 sayfa öncesinde paylaşmıştım. Motorumu sahile koyuyorum mutlaka dönüşte kızlar fotoğraf çektirirken yakalıyorum motorumu çok seviyorum uzunyolda çok iyi gidiyor. Biyere koysam ya gençler adamlar motoru inceliyor ya da birileri fotoğraf çektiriyor dikkat çekiyor motor.
Facebook: https://www.facebook.com/sinangul06
-Digital gösterge derken eskiyi söküp yerine mi digital düşünüyosn? Eğer öyle bişey yaparsan haberim olsun ben de çok istiyorum. Ama yok ek olarak gidona sabitleyeceğim diyorsan onları sevmiyorum.
Yapmak istediklerim yan çanta alacağım. Ancak chopper heybe çantalarından değil şöyle;
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...29972928/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...28979909/detay
bu ikisinden birini düşünüyorum.
Başka da yapmak istediğim ekstra bişey yok. Yalnızca telefonumu görebilmem için gidona telefon tutucu eklemek istiyorum. Bu kadar ben orjinal severim sıfır aldım 2015 model herşeyi orjinal hiç bişey değiştirmedim.
Aynen hocam eskiyi söküp yerine takmayı düşünüyorum.Çantalar harika bu fikir hiç aklıma gelmemişti dönerci motoru olmasın diye çanta almamıştım,yan çanta güzel olur
Hocam bir de yeni aklıma geldi motosikletin ön cam kısmını (lambanın üstünü) çıkartsak naked motosiklet ggibi olurmu ki
Facebook: https://www.facebook.com/sinangul06
Öncelikle hepinize merhaba bnde aranıza yeni katıldım ama motorsuz Allah nasip ederse bnde bir motor almak istiyorum ama aşırı kararsızım o yüzden siz tecrübeli abilerimden faydalanmak isterim bu motoru çok araştırdım ekseriyeti olumlu yönde ilk motorun olacağından dolayı ikinci el alayım sonra sıfıra geçerim dedim ama baktım aşırı bı fark da yok arada. ikinci el 10 15 bin km 3000 3500 tl civarı sıfırı 5000 5500 arası bnde sıfır almaya karar verdim şimdi değerli motor severler size danisiyorum 5000 TL yi gözden çıkardım bu motorumu tavsiye edersiniz yoksa o paraya şunu Alman daha iyidir dediğiniz bir marka model varmı emisol de dikkatimi çekiyor görüntü olarak bundan biraz daha güzel ama bilemiyorum içeriğini bilgi sahibi olan arkadaşlar tavsiyelerini paylasirsa çok memnun olurum şimdiden teşekkürler.
Konu içerisinde bir çok arkadaşımız Lifan Discovery 150 model motosikletin yedek parçalarını bulamamaktan dolayı problem yaşıyorlar. Arkadaşlar bu motosikletin ve daha doğrusu Lifan marka motosikletin tüm modellerinin yedek parçalarını https://www.orucmotor.com/ sitesinde bulabilirsiniz.
A'dan Z'ye her türlü parçası mevcut sitede ve orijinal ürün.
Bu modelin parçaları için : Lifan Discovery 150 yedek parça
Diğer Tüm Lifan Modellerinin Parçaları : Lifan Yedek Parça
Bu motora özel yan sepet üretimide yapılıyor. Lifan Discovery 150 Yan Sepet
[IMG][/IMG]
Sıfır aldım bir tane şimdilik beklentinin üzerinde bir motor.
200 km deki motorumu komple dağıttım motor hacmini 149 cc den yaklaşık 219 kusur cc hacmine çıkaracağım nasipse. Motorun parçaları seneler önce kullandığım mondialin mg deluxe modelinin malzeme kalitesinden çok daha kaliteli cıvatalar felan yalama olma durumu olmadı özellikle dikkatimi çeken nokta alttan egzantrik li motorların alt piyano denilen kısmı yani egzantirige basan kısımlar bilyalı sistem yapmışlar bu daha az aşınma demek. Günümüz şartlarında beşbin tl fiyata sıfır aldığım,aslında çok beklenti içinde olmadigim motor beni memnun ediyor hala
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)