Cevaplar için teşekkürler...
Cevaplar için teşekkürler...
Merhabalar, hayırlı olsun
1) Evet, maalesef sinyaller sessiz. Ben bu scooter da 2 eksik görüyorum. 4lu flaşör olmaması ve yan sehpa olmaması. (Yan sehpa büyük lastik denge sorunu sebebiyle yapılmamis olabilir tabii)
2) O kadar teknik bilgim yok maalesef.
3) Benden önce yazan arkadaşın dediği gibi WD40 sıkın düğmeye, çalışmaz ise kablolar ya da korna. Su almış olabilir mi düğme ya da korna ?
4) Yeni balata değişiminde yapabiliyor ses. Benim balatalar yeni diskler eski olduğu için frenleri sonuna kadar sıkınca viyk viyk ötüyor.
Keyifli ve güvenli sürüşler
Teşekkür ederim..
Benim iki günlük sürüşüm boyunca korna suya maruz kalmadı. Önceki sahibide kapalı garajında tutmuş motoru ama dediklerinizi yarın uygulayacağım.
Benim ön frenden gelen ses viyk viyk ten ziyade yılan tıslaması gibi kulağı rahatsız etmeyen bir ses. Heralde disklerin yeni olmasından kaynaklı diye düşünüyorumç
Arkadaşlar merhaba Scarabeo alma aşamasındayım o yüzden size bir sorum olacacak ;
1-)Ben 170 boyunda birisiyim ve Scrabeoyu bu boylarda kullanan birisi var mı ayak uçları da olsa yere değiyor mu ?
2-)Bugün bir scarabeo kullanıcısı motorunun 4 litre yaktığını söyledi oysaki tahminimden oldukça yukarıda ? Sakin kullanımlarda 3 litreyi tutturabiliyor muyuz ?
3-) Motorun Son hızı nedir ? ve otobanda ilerliyorken titreşime girmeden önceki konforlu seyir halindeki son hızı nedir ? Teşekkürler..
Bilgi için teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:59 ----------
1) Benim boyum 172cm, ayak uclarim yere degiyor, selenin ucuna dogru oturursam trafikte daha rahat ediyorum, yolda duzeltiyorum oturusumu
2) Benim Scarabeo su an 3,15lt/100km benzin harciyor. 4lt yakan arkadas araci biraz fazla sert kullaniyor olabilir, Sport mode ile kullaninca %7 artiyor harcama deniyordu, ECO mode ile kullanildigindan emin olmak lazim. Sport mode ile hic kullanmadim. Asagida benim 7 aylik yakit harcama grafigimi gorebilirsiniz, ilk 2 ay abartmisim kullanmayi ogrenene kadar
https://photos.app.goo.gl/2J1pjXfDdv2pV4kNA
3) Kullanim, yol durumu ve aracin bakimina gore degisir. Ornegin TEM'de 120km/sa ile gidebiliyorum ama titresim var benimkinde. Arka canta ve on/arka tekerlek rulmanlariyla ilgili bir problemim var, titresim o yuzden. Ayrica yuksek hizi cok sevmedigimden dolayi benim icin konforlu seyir hizi 90-100km/sa. Bakimli bir Scarabeo muhtemelen 120-130km/sa civari titremez.
Guvenli ve keyifli surusler.
O zaman şuanki motorum Spacy alfa'dan ortalama 1 litre fazla yakıyor herkes bu motorun fırlayışından gidişinden söz ediyor insanda beklenti oluşuyor kaldı ki son devri 9.000dev/dk daha önce hiç bir scooterda görmedim belki Tmax çeviriyordur bu kadar. Motor genel olarak 250lik bir motordan pek bir eksiği yok sanırım Scarabeo ile gördüğüm en büyük eksik benim açımdan oturuş pozisyonu, Italyan scooterlarının çoğunda olduğu gibi 2 yanda olan ayakları ileri uzatma rampası yok o yüzden oturuş pozisyonu hep sandalye gibi çevre yoluna falan çıktığında sürekli sandalyede oturur gibi :D ama olsun şuan bakıyorum öyle uygun ilan bulursam takasa girebilirim hoşuma gidiyor Scarabeo. Herkese kazasız sürüşler.
Bende de spacy alpha var ve geçen hafta 2. motor olarak bir tane scarabeo aldım. Bana göre bu motorun sizin tabirinizle fırlayışı spacy den daha yavaş. Yalnız ilk iki üç saniyelik kalkıştan bahsediyorum. Ondan sonra scarabeo nun farkı çok bariz belli oluyor.
Oturuş pozisyonu malesef biraz dik ve yüksek. Spacy den sonra biraz tuhaf geliyor.
Duygularıma tercüman olan birini görmek ne güzel :D Scarabeo'ya kolay alışılır mı Spacyden sonra ? ve şehir içinde sacy kadar kıvrak mı ?
Bende scarabeo ya çok yeni sayılırım. Bu motoru eşimle kısa mesafeli geziler yapmak için aldım. Şehir içi kıvraklıkta yine kendi düşünceme göre spacy nin eline kimse su dökemez.
Alışmak konusuna gelince, alışırsınız zamanla ama şöyle birşey var. Ben 1.76 boyundayım. Spacy deki ayağı tamamen yere koyma olayını Scarabeo da yapamıyorum.
Umarım yardımcı olmuşumdur....
Arkadaşlar merhaba,
2013 model Scarabeo kullanıyorum. Krank mili ve yağ pompasına ihtiyacım var. Nereden, nasıl temin edebilirim yardımcı olabilir misiniz?
Tercihim 2. el olması, sıfırlarının fiyatı el yakıyor ve parça sipariş üzerine yurt dışından geliyor.
Servisin verdiği fiyatlar Krank: 2300 Yağ pompası: 950
Teşekkürler.
Merhabalar,
Scarabeo 200ie için amortisör yağı miktarını bilen var mıdır aramızda? 230ml diyorlar ama çok vuruyor.
Orjinal manual de 8mm verilmiş amortisör ile bağlantı arası mesafe, yağ miktarı belirtilmemiş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3924416 seklinde toomuchcc yazmış zamanında okumamışım. Ama bende ustten mesafe 50mm kalıyor 150ml yağ koyunca.
Selamlar,
Şu adresteki pdf dosyasında bilgi mevcut;
https://www.vespaforum.com/manuals/A...20workshop.pdf
"Depth of fork oil level from the rim - without spring - fork included", "80 mm"
Umarım faydası olur.
Bu PDF dosyasini ben de indirip okudum, rim normalde jant demek ama outer-edge anlamina da geliyor. En son 140ml yag koyduk serviste, test ettik. (140ml yag, amortisor borusu icinde yaklasik 7mm ediyor, o PDF'teki duruma erisemedim kisaca. Kullandigimiz yag Gulf Fork Oil 10, manualde 7,5W onerilmis belki o farktan kaynaklaniyordur.)
Yanitiniz icin tesekkurler.
Herkese merhabalar,
Scarabeo icin hangi akaryakit firmasini tercih ediyorsunuz? Ben su ana kadar hep Petrol Ofisi tercih ettim, hem evime yakinlik hem de PO'nun temassiz kart kullanimi sebebiyle. Calistigim sirket ise Shell ile anlasti, artik yillik yol yardimi parasiyla Shell'den benzin alabilecegim. Gittigim servis ise sadece OPET oneriyor.
Bu arada 2 kez stop sorunu yasadim, servis Cumartesi kontrollerde kullandigi PADS (Piaggio Advanced Diagnostic System) sisteminde yakit arizasi buldugunu (yanlis hatirlamiyorsam 611 hata kodu) soyledi, killandim simdi o kadar Shell benzini napcaz
Sizin tecrubeleriniz/onerileriniz nedir?
Ben de bugüne kadar hep Petrol Ofisi'nden aldım. Başka firmalardan sadece mecbur kaldığımda almışımdır.
Gittiğin servis hangi servis ve neden sadece OPET öneriyor?
Bu arada yakıt sistemiyle ilgili sorun için "Würth Enjektör Temizleyici" kullanılabilir.
Würth Benzin Enjektör Temizleyici
Enjeksiyonlu benzinli motorlarda yer alan benzin enjektörlerinde, mekanik ve elektronik arızaların dışında kurum, is, karbon kalıntıları ve düşük kalite yakıt kullanımı sonucu arızalanma görülebilir. Belirli aralıklarla benzin enjektörü temizliği yapılarak arıza giderilir veya enjektörün performans kaybının önüne geçilmiş olur. Würth benzin enjektör temizleyici, kolay kullanımı ile araç sahiplerinin enjektör temizliği işlemini kendilerinin yapmasına imkan sağlar. Benzin enjektör temizleyici, aracın yakıt sistemini korozyona karşı korur ve yakıt filtresinin uzun ömürlü çalışmasını sağlar. Yakıt deposundan yanma odasına kadar tüm sistemi en iyi şekilde temizleyerek yakıtın daha iyi yanmasını sağlar.
Ürün Faydaları
Würth benzin enjektör temizleyici, asitli kondens suyunu nötralize eder.
Yakıt sistemini tamamen temizleyerek daha iyi yanma ve etkili yakıt tasarrufu sağlar.
Yakıt sistemini korozyona karşı korur.
Katalizör ve lambda sensörünün sorunsuz çalışmasını sağlar.
Enjektör sübabı çevresinde biriken reçine ve tortu kalıntılarını temizler.
Würth Benzin Enjektör Temizleyici Kullanım Önerileri
Würth enjektör temizleyici, katalizörlü ve katalizörsüz bütün enjeksiyonlu motorlarda kullanılabiliyor. Enjektör temizleyicinin kapağı çıkarıldıktan sonra kutu içerisinde yer alan sivri uçlu başlığı takıp yakıt deposuna doğrudan boşaltarak kullanılıyor. Würth benzin enjektör temizleyici, yakıt püskürtme sorunu kaynaklı yakıt tüketiminin arttığı durumlarda, kurum, is gibi kalıntılar sebebiyle oluşan arızalarda ve rutin bakımlarda yakıt sistemi temizliğinin en iyi şekilde yapılmasını sağlar.
Enjektörlü sistem katkısı yalnızca yeni tip motor (enjeksiyonlu) benzinli araçlar içindir!
Yeni nesil Würth benzin enjektör temizleyici, pompayı ve enjektörleri temizler. Vanalarda, emme manifoldunda ve yanma odalarındaki birikme oluşumunu önler ve tıknaklığa engel olur. Yakıt püskürtme sorunları nedeniyle yüksek yakıt tüketimi durumunda kullanılır. Enjeksiyon sisteminin ömrünü uzatır.
Özellikleri
Yakıt püskürtme sorunları nedeniyle yüksek yakıt tüketimi durumunda kullanılır.
Bakımda koruyucu önlem olarak kullanılabilir.
Katalızörlü veya katalızörsüz bütün enjeksiyonlu motorlar içindir.
Asitli kondens suyunu nötraiize eder.
Yakıt sistemini korozyona karşı korur.
Enjektör sübabı ve yakıt dağıtıcı çevresindeki ince reçine tortu türündeki kalıntıları yok eder.
Enjektör sübaplarının hassas çalışmasına yardımcı olur.
Hassas yakıt püskürtme yoluyla yakıt tasarrufu sağlanır.
Yakıt deposundan yanma odasına kadar sistemi temizler.
Katalizör ve lambda sondasının sorunsuz çalışmasını sağlar.
Temizleme özelliği motor testleriyle onaylanmıştır.
Korozyon koruma testleri Kesternich DİN 5001 7''ye göre yapılmıştır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)