Motorlarızın kıymetini bilin arkadaşlar bu gelen zamlardan sonra altın gibi olacaklar, herkese selamlar
Motorlarızın kıymetini bilin arkadaşlar bu gelen zamlardan sonra altın gibi olacaklar, herkese selamlar
Arkadaşlar 30000 de ama temiz bir beo alacağım. Vuruğu kırığı hasar kaydı yok. Bakımlarını yaptığını söyledi satan arkadaş. Gerçi ben yine de bir ustaya göstereceğim. Şunu merak ediyorum. Alırken özellikle nelerine baktırmak lazım? Kronik bir problemi varmı? Ve bu motorun 2 kişilik uzun yol performansı nasıl? Gerçi ilk mesajlarda bir arkadaş uzu yol performansını yazmış ama üstünden baya bir zaman geçmiş. Şimdiden çok sağolun...
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...50562101/detay
şu motor nasıldır sizce?
bir de scarabeo alınacak motor mudur? parça durumu vs nasıl? servisler nasıl?
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Scarabeo 200 üm var Dörtlü sinyal nasıl açılıyor Teşekkürler
Selam herkese. Motorumu söküp parçalarını satıyorum. Bir facebook sayfası açtım bununla ilgili: TIKLA. İhtiyacınız olan herhangi bir şey varsa özel mesajla iletişime geçebilirsiniz.
Elimde 1 adet, sıfır Dr.Pulley 10gr slider set var. Bana hediye olarak gelmişti (hediye eden arkadaşıma tekrar teşekkür ediyorum buradan). Kendi motorumda hali hazırda aynısı vardı, bunu da yedek olarak tutuyordum. Artık kullanmayacağım için ben de başka bir Scarabeo sahibine vermek istiyorum. "İlk mesaj atan alır" gibi bir şey yapmak istemediğim için şöyle düşündüm: ürünü istiyorsanız bana bu konuda bir özel mesaj atın, ben de 1 ay falan bekleyip katılanlar arasında bir çekiliş yapayım. En uygunu böyle olur sanırım. :]
Herkese merhabalar,
10 Haziran 2018 Pazar gunu sabah 07:00 civari Kucukyali'daki evimden Izmit tarafindaki Ballikayalar'a gitmek icin yola ciktim. Genelde her haftasonu kendime bir rota belirleyip cikiyorum, geziyorum aksam geri donuyorum. Bu gezi sonrasi Scarabeo'mun 36.000km bakimini yaptiracaktim.
Normalde belirledigim rotanin disina cikarim ama bu kez fazla ciktim, baktim iyi gidiyorum Ballikayalar'dan vazgecip Kefken'e devam etmeye karar verdim. Izmit-Kandira arasi normal iken, Kandira'ya kisa mesafe kala motosikletim yokuslarda zorlanmaya, dur kalklarda ise cok zor kalkmaya basladi. Ilk kez karsilastigim bir sorun oldugu icin anlam veremedim, tek aklima gelen bir gun onceki Sakligol gezisi sirasinda zorunluluktan dolayi Turkuaz Petrol istasyonunundan - normalde Petrol Ofisi'nden aliyorum - aldigim benzinin kirli/sorunlu olma ihtimali oldu. Benzini de bitiririm nasil olsa diye devam ederken dur kalklarda motosiklet inanilmaz titremeye, bildiginiz yola atilmaya basladi. Sanki durmak istemiyordu ama ilk kalkista 10km/sa ile gidebiliyordum. Hiz 50-60km/sa'i gecince her sey birden normallesiyordu.
Pembe Kayalar civarinda baktim boyle devam edilmez, geri donmeye karar verdim. 1-2km sonra yolda 60 civari giderken tangur tungur sesler esliginde motosikletten kucuk bir parca dustu, yoldaki Jandarma noktasindaki asker buldu parcayi, cebime koyup ne yapacagim diye dusunmeye basladim. Bu arada gostergede cok kucuk bir ingiliz anahtari simgesi yanip sonmeye baslayinca buyuk ariza cikacak diye korkum artti. Motosiklet calistigi ve ilerleyebildigi icin ortalama 50-60km/sa hizda yola devam ettim, kendimi tehlikeye atmamak icin de hizimi arttirmadim.
Kefken'de bir bufenin yaninda scooter gordum, sahibine tamirci/servis sordum, en yakin Izmit'tekileri onerdi ama Pazar oldugu icin acik mi bilemedigini soyledi. El mahkum Izmit'e devam ettim, yine 60km/sa sabit hizda.
Cok uzatmayayim, Izmit'te tarif edilen caddeyi buldum, acik bir motosiklet servisi buldum. (Servisle ilgili macerayi belki baska bir postta anlatirim.) Servis kontrol etti. Debriyaj balatasinin neredeyse bittigini, kayisin sagliginin iyi olmadigini, uzerindeki JCosta variatorun parcalarinin (sanirim baga diyorlar ya da rollers) gomleklerinin parcalandigini gorduk. Parcalari gorunce cebime attigim metalin de bir baga oldugunu anladim )
Ekte fotograflarini gorebilirsiniz.
Sonuc? Servis 17 gun bekletti, hic bir sey yapilmadi, ben de dun bir aracla Istanbul'da her zaman gittigim servise getirdim. 36000 bakimi biraz pahaliya gelecek gibi bana
Biraz bilgi;
- Motosikleti Ocak 2018'de aldim, 2013 model.
- Scarabeo'yu 32.000km'de aldim.
- Yag ve balatalar disinda degisim yapilmamisti simdiye kadar.
- JCosta takili oldugunu bilmiyordum ogrenmis oldum, kalkislarda neden seri oldugunu simdi anliyorum
- Her seyin acemisi olmak zor is, ilk yolda kaldigimda cektirseydim bu kadar zaman motosikletsiz kalmazdim.
https://pasteboard.co/Hs0uV14.jpg
https://pasteboard.co/Hs0v8Xs.jpg
Guvenli ve zevkli surusler.
Geçmiş olsun. Ben de 2013-2015 arası Scarabeo 200 kullandım ve çok sevdiğim saydığım bir araçtır. Yurt içi ve dışı uzun seyahatler gerçekleştirdim onunla. Sağlamdır.
Bildiğim kadarı ile standart donamımında JCosta yoktur, sizden önceki sahipleri takmış olmalı. Uzun ömürlü ve ekonomik olması hedeflenerek imal edildiği için normalde Scarabeo 200'ü isteseniz de çok sert kalkış yaptıramazsınız. Enjeksiyonun işletim sistemi buna göre ayarlıdır. Size tavsiyem fabrika orjinaline sadık kalınız.
Selamlar, sevgiler...
Scarabeo 200 kullandığım dönem birkaç yazı yazmıştım, paylaşmak istedim;
https://ortac.net/2014/07/20/aprilia-scarabeo-200ie/
https://ortac.net/2014/08/05/alexand...hassos-kavala/
Merhaba arkadaşlar. 2011 model Beo için soruyorum. Ön ve arka fren disklerinin değişmesi gerekiyor. Motopitten baktım 300 lira civarı orjinali ve hali ile çifti 600 lira yapıyor. İlla o kadar para vermek mi gerekiyor ? Yan sanayi falan halledebiliyor muyuz? Bir de 40 bin de olan motor ön arka disk değiştirmek ister mi? Usta çakallık ediyor olmasın?
Cifti 600TL yine iyi bir rakam. 2013 model icin orjinal set 750-800TL tutuyor olmali. Benim 36000km 'de ve degisecek. KM'den cok disklerin kalinligi onemli olmali, kullanima gore degisir cunku asinma. Sanirim onerilen 3,5mm 'nin altina dusunce degismesi, emin degilim sadece ustalardan duydugum bu.
Çok pahalı ya. Yan sanayi kullanarak halleden olmadı mı hiç içimizde ?
Merhabalar,
Enduro (Wrx125 ya da CRF250 gibi bir sey) 'ya gecis yapmayi dusundugum icin Scarabeo'mu satiyorum, ilgilenen olursa,
https://sahi.io/592678086
Selam arkadaşlar
Eşimle beraber ufak çapta geziler yapmak amacıyla 2012 model 4500 km de scarabeo alarak aranıza katıldım.
2 günlük ve yaklaşık 100km sürüşten sonra birkaç sorum olucak sizlere.
1. Bu motorda sinyal flaşörleri sessiz mi? Benimkinden hiç ses çıkmıyor. Kaç defa sinyali açık unuttum.
2. Özellikle artçı varken ve motor ısındıktan sonra kalkışlar hafif titremeli ve hırıltılı oluyor. Bu normalmidir?
3. Sadece dört beş defa kullandıktan sonra korna çalmamaya başladı. İlk olarak nereye bakmalıyım? (düğmeye mi kornaya mı? )
4. ön freni sıktığımda hısssss diye bir ses geliyor. (eski sahibi balataları 2 ay önce değiştirmiş) Bu ses olurmu?
benimki scarabeo değil ama piaggio sahibi olarak yanıtlamak isterim.
1. Evet sinyaller flaşör değil elektronik olduğundan ses çıkmıyor ben de sıklıkla açık unutuyorum
2. Olabilir emin olmak için servise sorabilirsiniz. Bakımı falan ne durumda?
3. Düğmeye kontak sprey sıkın işe yaramazsa, korna.
4. Olur öyle; diskin deliklerinden gelen ses o, ben çok seviyorum. Cıyk diye ötmesinden çok çok iyidir.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)