Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Mayıs 2016, 09:43
#1621
Merhaba,
2011 model scarabeo 200 ile aranıza katıldım. İlk izlenimlerimi uygun bir zamanda paylaşacağım. Muayenede tespit edilen bir sorunla ilgili olarak tecrübesini paylaşabilecek arkadaş var mıdır? Araç muayenesini yapan kişi gidon dayama sınırlarını zorladı ve gidonun dayama sınırlarını aşabildiğini tespit etti. Yani direksiyon zorlayınca olması gereken sınırlardan daha fazla çevrilebiliyor. Sorunun ne olduğu ve nasıl çözebileceğim konusunda bilgilerinizi bekliyorum.
tesekkurler,
Reklamlar
-
03 Mayıs 2016, 07:43
#1622
Arkscarabeo adlı üyeden alıntı
Merhaba,
2011 model scarabeo 200 ile aranıza katıldım. İlk izlenimlerimi uygun bir zamanda paylaşacağım. Muayenede tespit edilen bir sorunla ilgili olarak tecrübesini paylaşabilecek arkadaş var mıdır? Araç muayenesini yapan kişi gidon dayama sınırlarını zorladı ve gidonun dayama sınırlarını aşabildiğini tespit etti. Yani direksiyon zorlayınca olması gereken sınırlardan daha fazla çevrilebiliyor. Sorunun ne olduğu ve nasıl çözebileceğim konusunda bilgilerinizi bekliyorum.
tesekkurler,
Merhaba. Bu mesajı yazmanız ilginç oldu çünkü aynı şeyi ben de fark etmiştim yaptığım kazadan sonra. Gidonu sonuna kadar çevirdiğinizde maşa köprüsünün(crown) şaseye temas ettiği bir nokta var. Şase üzerindeki o bölge eğimli dizayn edilmiş. Gidonu iyice zorlarsanız köprü o kısmın altına giriyor ve gidon normalden daha fazla dönmeye başlıyor.
Kırmızı ile işaretlediğim kısım eğik olmak yerine yere dik bir şekilde daha büyük olarak yapılmış olsa maşa köprüsünde karşılık gelen bölge oraya çarpacak ve daha gidemeyecek aslında. Neden böyle yapıldığı konusunda benim net bir bilgim yok. Belki düşme anında gidon dönebilsin/maşa yamulmasın falan diye ekstra bir pay/önlem olarak bilerek o şekilde dizayn edilmiştir. Öte yandan gidon gereğinden fazla dönerse bu defa da gidona bağlı kablolar gerilip kopabilir falan.. Motoru yapanlara sormamız lazım işin aslının ne olduğunu açıkcası.
Benim motorumda o işaretlediğim bölge her iki taraftan da biraz hasar gördü (foto). Bundan ötürü gidonum normalden birkaç milimetre daha fazla dönüyor şu an. Zorlarsam bende de şu an altına girip dönmeye devam ediyor (hasardan ötürü büyük ihtimalle sizin yaşadığınızdan daha kolay şekilde). Ben bu hasar gören kısımları düzeltmek için kaynak yapacağım ve fazla dönmesini de engellemeyi düşünüyorum o esnada. Öylesi daha mı iyi veya kötü olur bilmiyorum tabi. Sonuçta adamlar bu şekilde yapmışlar ve bir sürü insan da bu şekilde kullanıyor. Bence çok kafaya takmayın. Veya siz de benim gibi oraya kaynak falan yaparak o eğimli kısmı daha dik, keskin ve büyük bir hale sokun.
-
03 Mayıs 2016, 11:23
#1623
tesekkurler detaylı açıklamanız için. Aslında bende takmak istemiyorum ancak muayenede ağır kusur olarak yazıldığından dolayı sorunu (ki eğer sorunsa) gidermem gerekiyor.
-
04 Mayıs 2016, 13:09
#1624
toomuchcc adlı üyeden alıntı
Benim kullandığım filtre
ŞU. Filtre kapak contası da alırsanız (
link) ve onu da değiştirirseniz iyi olur zira o conta üzerinde ufacık bir bozukluk olursa kapaktan kaçırma yapıyor. En son yağ değişiminde benim de başıma geldi. Apriliaforumda'da da güncel bir konu vardı o konuda (
link)
harika.
teşekkür ederim
-
10 Mayıs 2016, 12:25
#1625
toomuchcc adlı üyeden alıntı
Ben eski rulmanları sökmediğim için kendim %100 şekilde doğru mu değil mi bilmiyorum)
ön teker: 6302-2RS 15x42x13 - 2 adet - Af1racing kodu: AP8122427 - Af1racing'de 30$ (büyük ihtimal yanlış yazdılar bunu. Bir rulman bu kadar pahalı olamaz yani..) - Benim aldığım 9tl
arka teker egzoz tarafı: 6004-2RS 20x42x12 - 1 adet - AP8128186 - 20$ - 9tl
arka teker varyatör tarafı: 6302-C3 15x42x13 - 1 adet - AP4GAN000154 - 6$ - 9tl
motor bloğu: 6904LLU/2A (Japon kodu: 61904-2RS1) 20x37x9 - 2 adet - AP4GAN000263 - 4$ - 22tl
6 rulman toplam 80 tl tuttu. Takmasını şu an uğraşamadığım için yazın yapacağım.
Selamlar, ne haldesin toomuchcc, motoru topladın mı sattın mı?
şu rulmanları merak ettim, taktıysan uydular mı?
motoru satıcam anlaştım bugün birisiyle ama adam biraz bilinçsiz bende rulmanları değiştirip vericem, benden yana gönlüm rahat olsun diye.
-
10 Mayıs 2016, 21:04
#1626
ozanturna adlı üyeden alıntı
Selamlar, ne haldesin toomuchcc, motoru topladın mı sattın mı?
şu rulmanları merak ettim, taktıysan uydular mı?
motoru satıcam anlaştım bugün birisiyle ama adam biraz bilinçsiz bende rulmanları değiştirip vericem, benden yana gönlüm rahat olsun diye.
Selamlar. Beni soruyorsan ben iyiyim ancak tamamiyle iyileştim de diyemem elbet. Gün içerisinde çok hareket edersem sağ bacağımda hafif bir ağrı oluşuyor. Eski formumu yakalamam biraz daha sürecek. Buna da şükür. Çok daha beter bir şekilde sonuçlanabilirdi nihayetinde.
Motorumla ilgili işlemlerim devam ediyor. Satma gibi bir planım yok. Arzuladığım %100 seviyesine ulaşabilirsem uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum zaten. Kendi motorumda tam olarak herşey istediğim gibi olsa aslında gökten fabrika çıkışı sorunsuz bir tane Scarabeo'nun inmesini isterdim. Bunda yaptığım şeyleri ona aktarıp öyle devam ederdim. Bunu da trafikten çekip yedek parça takviyesi için tutardım öyle bir durumda. O seviyeye gelsem kendim yeni bir tane alırım demiyorum çünkü bundan sonra kendi paramla alacağım motor Japon olacak çok net olarak. Tayvanlı>İtalyan>..geriye Japon kalıyor. Ama dediğim gibi olsa güzel olurdu kesinlikle. İstediğim şekle sokamazsam da yeni Honda SH300 (bir ihtimal de Kymco People GT300) gelene kadar Scarabeo ile devam edeceğim yine de, sonra da trafikten çekip kenara koyacağım (ileride Jay Leno's Garage tarzı program yaparım belki [: ). Scarabeo sonrası alınabilecek güzel maxi scooterlar var aslında ama o aletler benim için fazla büyük ve ağır. Scooter dizaynından çıkmak istemiyorum şimdilik.
Rulmanları takmadım henüz. Başka şeyler yapıyorum şu an. Rulman ölçüleri %99 doğrudur ama. Katalogdaki bilgilere göre almıştım onları. Servise gidip orada değiştirtebilirsin. İlla kendin yapmana gerek yok?
-
10 Mayıs 2016, 22:46
#1627
-
12 Mayıs 2016, 21:17
#1628
-
14 Mayıs 2016, 00:56
#1629
arkadaşlar selamlar,
sizin motorunuzda gazı kestiğinizde bir uğultu yapıyor mu? kompresyona girdiğinde debriyajdan vuuu gibi bir ses geliyor. normal birşey midir bu?
-
15 Mayıs 2016, 09:42
#1630
-
16 Mayıs 2016, 16:13
#1631
valla hocam ne bileyim. gazı bıraktığımda vuuuuu yapıyor
-
20 Mayıs 2016, 17:46
#1632
Merhaba,
2011 scarabeo 200 için Kadıköy de servis motor takozunda sorun olduğu ve riskli olduğunu bu şekilde binmemem gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili olarak bilgisi, fikri olan var mıdır. Değişimi için bayağı yüksek bir meblağ çıkardılar.
-
20 Mayıs 2016, 22:50
#1633
Arkscarabeo adlı üyeden alıntı
Merhaba,
2011 scarabeo 200 için Kadıköy de servis motor takozunda sorun olduğu ve riskli olduğunu bu şekilde binmemem gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili olarak bilgisi, fikri olan var mıdır. Değişimi için bayağı yüksek bir meblağ çıkardılar.
Öncelikle geçmiş olsun.
Konuyla ilgili bilgim yok ama merak ettim; bahsedilen motor takozundaki sorun, daha önce paylaştığınız, muayenede tespit edilen gidonla ilgili sorunun bir parçası mı, yoksa ikisi farklı sorunlar mı?
Eğer farklıysa motorda ne gibi bir sorun oluştu da servise gösterdiniz ve onlar da "motor takozunda sorun var" dediler?
-
21 Mayıs 2016, 00:48
#1634
Arkscarabeo adlı üyeden alıntı
Merhaba,
2011 scarabeo 200 için Kadıköy de servis motor takozunda sorun olduğu ve riskli olduğunu bu şekilde binmemem gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili olarak bilgisi, fikri olan var mıdır. Değişimi için bayağı yüksek bir meblağ çıkardılar.
Motor takozu ŞU oluyor eğer bir karışıklık yoksa. 2 tane almalısınız. Parça ucuz aslında ama işi güçleştiren asıl şey bunların takılma prosedürü. Oldukça zahmetli bir iş diyebilirim. Taban karenajları ile egzoz manifoldunun falan sökülmesi lazım. Kendiniz de uğraşabilirsiniz ama yanınızda ikinci bir kişi daha olmalı. Motor artçı tutamaçlarından tutulup yukarı doğru kaldırmalı ki takozlar yuvalarda rahatça hareket edebilsin sökme takma işlemi esnasında. İşin bir diğer kötü yanı da servis kitapçığında bu konuda herhangi bir bilgi yok. Eğer bu tarz şeylere el yatkınlığınız yoksa bayağı zorlanmanız kaçınılmaz. Size ne kadar bir fiyat söylediler bilmiyorum ama çok uçuk değilse serviste yapın bence bu işlemi.
Onun haricinde şöyle bir durum daha var bu arada: Yani tam olarak ne tür bir sorun yaşıyorsunuz bilmiyorum ama yeni takozlar taksanız dahi sorununuz hallolmayabilir [: .Detaya girmeyeceğim şu an için. Kendi motorumda bu konuyla ilgili bir modifiye deniyorum şu an ve onun sonucunu görmek istiyorum öncesinde. Olursa daha sonra paylaşırım. Şimdilik diyebileceklerim bu kadar.
-
23 Mayıs 2016, 11:56
#1635
yok farklı sorunlar diye düşünüyorum. Servisten aldığım bilgiye göre.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------
çok teşekkür ederim. 300 TL gibi bir fiyat verdiler ama sanırım takozların toplam değeri 50 TL gibi. Şmdi Maslak ta bir servis le görüştüm onlar 100 TL + takoz bedeli gibi değiştirebileceklerini söylediler.
-
28 Mayıs 2016, 12:06
#1636
-
28 Mayıs 2016, 12:37
#1637
@ toomuchcc,
Paylaşımlarını zevkle takip ediyorum.
İtalyan kötü demiyorum fakat italyan ile japon arasındaki farkı görmene sevindim.
Kuvvetle muhtemel bir sonraki motorun japon olur. Ama ugrasacagım dersen yine italyan olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------
Bu arada italyan ne kadar ugrastırsa da kullanması bana hep daha eglenceli/zevkli gelmiştir japona göre.
-
31 Mayıs 2016, 16:03
#1638
-
01 Haziran 2016, 21:55
#1639
Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.
Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------
Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.
Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz
-
01 Haziran 2016, 22:45
#1640
Coniysa adlı üyeden alıntı
Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.
Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------
Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.
Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz
xcity kullanıcısı olarak konusuyorum. motorunuzun bakımlarını kendiniz yapamayacak durumdaysanız yamahaya hiç bulasmayın. en ufak yag filtre bakımında 200lük olup eve dönersiniz. aprilia da bakım maliyetleri nasıldır bilmiyorum onu kullanıcıları zaten acıklar. ama piyasada 8-9 bin tl ye satılan tenekeleri görunce bu motora her turlu 10bin verilir. 19 beygirlik bir italyan sonucta. bence aprilia bu fiyata kesinlikle ederinden daha çok motor veriyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)