Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
28 Mart 2016, 12:10
#1601
Toomuchcc, geçmiş olsun, büyük bir kazayı yaralanmadan atlatmışsınız ve hız konusunu tekrar gözden geçireceğim demeniz de kazadan çıkabilecek yegane iyi sonuç.
Motosikletiniz tekrar eski haline belki de eskisinden de iyi hale getirmede kolaylıklar dilerim.
Reklamlar
-
28 Mart 2016, 13:43
#1602
toomuchcc adlı üyeden alıntı
--
Başka bir kullanıcı daha sizinkine benzer bir şey yazmış. Getirmemeye mi karar verdiler yoksa motor komple üretimden mi kalktı?
Geçen seneki fuarda da yoktu Scarabeo 200 bu arada.
Fuar'daki stanttaki eleman İtalya'da komple üretimden kaldırıldığını söyledi..
Bu arada çok geçmiş olsun...
-
28 Mart 2016, 14:27
#1603
@ toomuchcc
geçmiş olsun. Allah beterinden korusun.
-
30 Mart 2016, 02:40
#1604
toomuchcc adlı üyeden alıntı
Bu akşam 60km/h sabit hızda 100km'lik yakıt testi sürüşünü yaptım nihayet. Uzun zamandır merak ediyordum bunun sonucunu. Bu testten önceki en son yakıt tüketimim 3.58lt olmuştu (şehir içi + çevreyolu, hızlı kullanım). Kızıltoprak BP'den depoyu fulleyip sahilyolundan Istanbul Park istikametine doğru sürdüm. 50km gittikten sonra aynı güzergahtan geri döndüm ve yine BP'den benzin aldım. Sonuç 100km'de 2.75lt oldu. Eco modda sürdüm (eco ile sport mod arasında bir fark var mı bilmiyorum. daha önce yoktu. tekrar test edeceğim bunu daha sonra), arkada topcase vardı ve hafiften yağmur yağıyordu. Bendeki Scarabeo'da Dr.Pulley 10gr slider ve Arrow Egzoz var (db-killer takılı). Oldukça güzel bir değer denebilir sanırım bunun için. Bu testi aynı güzergahta daha önce Agility'im ile de yapmıştım yıllar evvel ve 1.7 litre yakmıştı. Tabi o sürüşü daha sıcak bir havada gerçekleştirmiştim. Agility'imde modifiye veya topcase falan da yoktu. Daha sonra havalar ısınınca Scarabeo ile bir kez daha tekrarlayacağım aynısını, topcase falan olmadan bu defa.
Bu arada BP'den benzin almadan önce depoyu komple bitirdim. Benzinciye 50 metre kala bitti benzin komple ve ittirmek zorunda kaldım motoru. Bilerek öyle yaptım zaten ama iyi denk geldi yani mesafe olarak. Boş depoya 7.785lt kondu toplam. Motorun deposu 7.5lt olarak geçiyor ama biraz daha fazla alıyor sanırım. Bu yaz kendim bir ölçüm yapacağım tam olarak ne kadar aldığına dair.
Benzin konusunda çok dertliyim 14 kuruştan aşşağı çekemiyorum şimdi yeni hava filtresi aldım tekrar deneyeceğim. Konuyla ilgili bir fikrin varsa lütfen paylaş. Bu arada geçmiş olsun
-
31 Mart 2016, 04:08
#1605
volkanocak adlı üyeden alıntı
Benzin konusunda çok dertliyim 14 kuruştan aşşağı çekemiyorum şimdi yeni hava filtresi aldım tekrar deneyeceğim. Konuyla ilgili bir fikrin varsa lütfen paylaş. Bu arada geçmiş olsun
Teşekkür ederim. 14 kuruş dediğiniz 3.2l/100km mi olmuş oluyor? Benim o testim minimum ne kadar yakabilir onu keşfetmek içindi. Eğer siz de aynı maksatla test yapıyorsanız ama bir türlü 3.2'nin altına inemiyorsanız bunun nedeni kilonuz, sürüş yaptığınız yol, rüzgar, lastik basıncı, fren pabuclarının diske sürtmesi falan olabilir. Aldığınız benzin kalitesiz olabilir. Benzin diye hava basıyor olabilirler. Yani bir sürü olası neden mevcut, ben net bir şey söyleyemem bu konuda. Ama test falan yapmıyorsanız ve bu söylediğiniz ortalama değeriniz ise ve bunu düşürmeye çalışıyorsanız; bu motorun fuelly.com yakıt ortalaması 3.3l/100km. Buna göre sizin elde ettiğiniz sonuç gayet güzel. Bu başlıkta eskiden beri yazılan ortalamalar 3 ile 3.3 arasında seyretmiş zaten hep. Benim modifiyeli halde normal kullanımda ortalamam 3.2-3.6 arası. Bunun dışında diyebileceğim pek bir şey yok açıkcası. Şüphelendiğiniz bir durum varsa servisinizle konuşun isterseniz.
-
31 Mart 2016, 15:19
#1606
merhabalar,
motosikletimin bakımını kendim yapıyorum. dün itibarı ile anahtar işareti çıkmaya başladı. acaba arızadan dolayı mıdır yoksa bakım zamanını mı hatırlatıyor?
-
31 Mart 2016, 17:33
#1607
Merhaba arkadaşlar;
Ben de ikinci el bir scarabeo ile yakında aranıza katılacağım kısmetse. Yaşım 37.
İlk motorum olacak ve bu hırsızlık konusu biraz düşündürüyor beni. Evimin kapalı garajı yok ve kasko düşünüyorum. Bu model için değer mi sizce yoksa 100-150 liraya bırak bir otoparka gitsin mi dersiniz? (Almayı planladığım 2012 civarı 7-8 bin liralık bir motor)
-
31 Mart 2016, 20:51
#1608
bu gün yaptığım ölçümde 13.5 kuruş yakmışım sanırım trafik faktörü artık kafama takmıyorum.
-
02 Nisan 2016, 18:22
#1609
gemiş olsun kardeşim şimdi gördüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------
toomuchcc adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim. 14 kuruş dediğiniz 3.2l/100km mi olmuş oluyor? Benim o testim minimum ne kadar yakabilir onu keşfetmek içindi. Eğer siz de aynı maksatla test yapıyorsanız ama bir türlü 3.2'nin altına inemiyorsanız bunun nedeni kilonuz, sürüş yaptığınız yol, rüzgar, lastik basıncı, fren pabuclarının diske sürtmesi falan olabilir. Aldığınız benzin kalitesiz olabilir. Benzin diye hava basıyor olabilirler. Yani bir sürü olası neden mevcut, ben net bir şey söyleyemem bu konuda. Ama test falan yapmıyorsanız ve bu söylediğiniz ortalama değeriniz ise ve bunu düşürmeye çalışıyorsanız; bu motorun fuelly.com yakıt ortalaması 3.3l/100km. Buna göre sizin elde ettiğiniz sonuç gayet güzel. Bu başlıkta eskiden beri yazılan ortalamalar 3 ile 3.3 arasında seyretmiş zaten hep. Benim modifiyeli halde normal kullanımda ortalamam 3.2-3.6 arası. Bunun dışında diyebileceğim pek bir şey yok açıkcası. Şüphelendiğiniz bir durum varsa servisinizle konuşun isterseniz.
geçmiş olsun kaza olayını yeni gördüm.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
05 Nisan 2016, 11:33
#1610
Arkadaşlarım selamlar,
Scarebeo 200'umu 700 km'de ikinci el aldim. 1000 km bakımı oldugunu atlamisim, su an motorum 1600 km'ye geldi. Istanbul'da guvenilir bir servis oneriniz olursa bana cok memnun olurum. 1000 km bakımına kabaca ne kadar oderim acaba, bu konuda da bilgi paylasan olursa cok memnun olurum. Hepimize kazasiz dengeli surusler dilerim. Baska bir forumdan 1000 km bakımında şunların yapıldığını okudum.
1000 km bakımı:
-Yağ değişimi 5W40 API SL 1000 gr
-Şanzuman yağı değişimi 75 W 90 API GL-4
-Yağ filitresi değişimi.
-elektirik sistemi lambalar ve akü kontrol.
-Radyötör antifiriz sıvısı seviye kontrol.
-Fren hidroliği seviye kontrolü.
-Fren balata durum ve aşınma kontrol.
-Araç ve fren yol testi.
-Lastik havası ve aşınma kontrol.
-Ön 29 ps
-Arka 32 PS Yüklü 34 PS
-
05 Nisan 2016, 23:36
#1611
Arkadaşlar merhaba daha önce amortisörlerini değiştiren varmı?
Amortisörlerini düzelttiren varmı?
Servis soran arkadaşa cevaben,
ferconun sitesinde yetkili servisler yer alıyor, ordakilerden seçim yapın garantin devam ediyodur daha.
Normal ustanın 200 dediğine onlar 230 diyor o kadar. Durumun el veriyorsa tabi.
-
06 Nisan 2016, 13:03
#1612
solo__ adlı üyeden alıntı
km'ye bağlı olarak otomatik çıkıyor. Kendiniz resetleyebilirsiniz. Yanlış hatırlamıyorsam motor OFF durumundayken MODE tuşuna basılı tutarak anahtarı çevirip çalıştırınca birkaç saniye sonra simge kalkıyor.
-
06 Nisan 2016, 14:53
#1613
solo__ adlı üyeden alıntı
gurcano adlı üyeden alıntı
km'ye bağlı olarak otomatik çıkıyor. Kendiniz resetleyebilirsiniz. Yanlış hatırlamıyorsam motor OFF durumundayken MODE tuşuna basılı tutarak anahtarı çevirip çalıştırınca birkaç saniye sonra simge kalkıyor.
Resetlemek için; Önce "MODE" tuşuna basıyor, sonra Mode tuşu basılıyken kontak anahtarını "Açık" konumuna getiriyor ve 10 sn. bekliyoruz.
Not: Burada kullanma kılavuzu, parça kataloğu gibi dökümanları paylaşmıştım. Motorla ilgili hemen her tür sorunun cevabını bu dökümanlarda bulabilirsiniz. İndirip bilgisayarınıza kaydetmenizde yarar var.
Yukarıdakilere ilave olarak Türkçe Kullanma Kılavuzu da burada.
-
06 Nisan 2016, 17:14
#1614
bilgiler için çok teşekkür ederim. kılavuzu da aldım süper oldu.
belgelerde bulamadığım bir konu daha var. kontağı açtığımda motor self-check yapıyor. tüm lambalar sönüyor ama yağ lambası sönmüyor. çalıştıktan sonra sönüyor. yağ seviyesini kontrol ettiğimde de sorun görmedim.
normal bir durum mudur?
teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------
ayrıca varyatör filtresi temizliğini yapmak istiyorum. servis kitapçığındaki şemaya bakarak varyatörün kapağını açmak için vidaların 4 tanesin söktüm ama en soldaki vidanın üzerinde ayaklık duruyor ve o vidaya ulaşamıyorum. nasıl yapabileceğimi bilen var mıdır?
bu servis kitapçığındaki resim
bu da motordaki
-
06 Nisan 2016, 18:28
#1615
Merhaba,
scarabeo ile kış şartlarında kullanımda 4lt/100 m üzerinde değerler ölçmüştüm.
gerek kış şartları gerekse fazla yokuşlu bir güzergahta kullanıyor olmanın etken olduğunu düşünüyordum.
2 hafta önce yağ, yağ filtresi, hava filtresi değişimi, varyator ve fren balata temizliği yaptım.
bu bakımdan sonrai ölçümüm ise 3.85 lt/100km oldu. artı havaların ısınması mı yoksa baımın etkisimi tam olara bilemiyorum.
ben biraz daha düşeceğini tahmin ediyordum.
anlık yakıt tüketimi ve devir bilgisini takip edebilirsem , sürüşümü yakkıt ekonomisi için optimize edebileceğimi düşündüm.
yaklaşık 5 yıldır araçlar için çeşitli sürüş destek cihazları tasarlayıp isteliler için butik üretim tarzında sunuyorum.
gözatmak isteyenler için
LPGmeter https://www.facebook.com/LPGmeter-513926998704094/?fref=ts
Twiputer https://www.facebook.com/Twiputer-321985101157318/?fref=ts
RPMmeter https://www.facebook.com/TwiTacho/?fref=ts
bunun üzerine twiputer isminde yolbilgisayarı modeli olan ürünümü scarabeoya uyarlamayı denedim.
twiputer öncelikle twingolar için geliştirdiğim bir yol bilgisayarıdır. sonrasında gerekli şartları sağllayan birçok araçta kullanılmaktadır.
twiputer anlık yakıt tüketimini, ortalama tüetimi, hız, ortalama hız, maximum hızi devir ve motor ısısı gibi değerleri takip
edebileceğim bir cihazdır.
tabiki uygun bağlantı noktalarını scarabeo üzerinde gerekli arçaları/grenajları söküp ulaşmam gerekiyordu.
yavaş ve dikkatli bir uğraşı sonucu adapte etmeyi başardım.
twiputer'ın ihtiyaç duyduğu bağlantılar
+12v ve şase = şimdilik ön fardan aldım, motor çalışınca cihazda çalışıyor ve motor stop edince cihazda kapanıyor
hız sensörüne bağlantı = hız sensörünün göstergeye gelen kablosunu osilaskop yardımıyla tespit edip bağlantı yaptım.
enjektor bağlantısı= twiputer devir bilgisini ve yakıt tüketim hesabı için enjektorün acık kaldığı süre bilgisini kullanır ve bunun için
enjektor kablosuna bağlantı gerektirir.
motor ısı takibi= aslında scarabeo gostergesinde motor ısı gostergesi var fakat bu bilgiyide twiputer uzerinden taip etmek istedim. böylece gerekli seviyelerde uyarı tanımlama imkanına kavustum.
bunun içinde motor ısı sensör kablosuna bağlantı yaptım.
bağlantılar için ucuna iğneler lehimlenmiş kablo yöntemini kullanıyorum, sinyal almak istediğimiz kabloyu hüç kesmeden ek filan yapmadan iğneyi içine enjete der şekilde saplayıp geri çıkmaması içinde plastik kelepçe ile sıkıyorum.
cihaz scarabeoya monte edildikten sonra çeşitli alibrasyonların yapılması gerek.
öncelikle hız kalibrasyonunu yaptım.
scarabeo hızı ile twiputer hızını esitlemek için twiputer kullanıcı menusunde hız kalibrasyon değeri girildi.
burada cep telefonlarındaki gps hızını ölçen uygulamalar ilede alibrasyon mümkün.
bir sonraki ve en önemli aşama yakıt tüketim kalibrasyonu.
twiputer scarabeo ya monte edildikten sonra yakıt tüketim verilerini göstermeye başlıyor fakat bu henüz kalibre edilip doğrulanmış veriler değil.,
bunun için depoyu doldurduğumuzda twiputer rota bilgilerini sıfırlıyoruz. motosikleti 100-150 km kullandıtan sonra tekrar fulleme yapacağız ve aldığımız benzin litresini,
twiputer 'ın o ana kadar hesapladığı toplam tüketim rakamıyla eşleştirip kalibrasyon sabitini hesapladığı bir menüden giriş yapıp doğrulayacağız. ve sonrasında twiputer artık scarabeo için doğrulanmış tüketim verilerini göstermeye başlayacak.
cihaz su anki dış kap tasarımıyle scarabeo yada motosiklette kullanmaya uygun değil.
önümüzdei süreçte motosiklette kullanabileceğimiz bir dış kkap ve daha küçük bir lcd ile ve motosiklet için yararlı yada gerekli olabilecek özelliklerinde eklenmesi ile motoputer isimli bir ürüne dönüştürmeyi düşünüyorum.
-
07 Nisan 2016, 09:17
#1616
Önceki sayfalarda bazı kullanıcılar Scarabeo'nun üretimden kaldırıldığını veya getirilmeyeceğini yazmıştı. Ben de geçen hafta Ferco Motor'u aradım ve bu durumu sordum. Bana üretimden kaldırıldığı söylendi. "Yerine Medley 150 mi getiriyorsunuz" diye sordum; "Scarabeo'nun yerine olarak değil de, farklı bir model olarak getiriliyor" dediler. Ardından Scarabeo'nun durumu hakkında biraz daha bilgi alabilmek için apriliaforum'da konu açtım (link). Orada yazılan şeylere göre Scarabeo'nun Amerika ve Canada'daki satışı 2014 itibariyle bitmiş. Orada enjeksiyonlu yerine karbüratörlü versiyon satılmakta eğer yanlışım yoksa. ŞU linkte, Piaggio stratejileri ve düşük satış adetleri doğrultusunda Aprilia'nın scooter segmentinde küçülmeye gittiği yazıyor. Scarabeo'nun İtalya sitesinde ise Scarabeo 200ie hala görülebiliyor (link). Geçen hafta bir servise de bu durumu sormuştum ve onlar da benzer şeyler söylemişlerdi. Eskiden Ferco'nun sitesinde Aprilia menüsü vardı ve onun altında görülebiliyordu Scarabeo. Son dönemde Aprilia ve Vespa için farklı sayfalara yönlendirme yapılmaktaydı ama Scarabeo yine de Aprilia sayfasında gözükebiliyordu. Artık orada da gözükmüyor.
Neyin ne kadarı doğru bilmiyorum ama durum bu şekilde.
---
Yukarıda kitapçık linkleri falan verilmiş; ben de elektrik tesisatı şematiğini paylaşayım: http://www.filedropper.com/apriliasc...ewiringdiagram (link olur da ölürse haber verin güncellerim)
---
solo__ adlı üyeden alıntı
...
Sol artçı ayak tabanı altında bir çentik ve iki vida var; onları açmanız lazım. Sonra da kendi ayaklarınızı koyduğunuz yerde, üstte kenarda duran 2 veya 3 vidayı sökmelisiniz. Ardından alt karenaj gevşeyecek. Onu hafiften sıyırınca ulaşabiliyorsunuz o vidaya.
-
07 Nisan 2016, 21:56
#1617
solo__ adlı üyeden alıntı
bilgiler için çok teşekkür ederim. kılavuzu da aldım süper oldu.
belgelerde bulamadığım bir konu daha var. kontağı açtığımda motor self-check yapıyor. tüm lambalar sönüyor ama yağ lambası sönmüyor. çalıştıktan sonra sönüyor. yağ seviyesini kontrol ettiğimde de sorun görmedim.
normal bir durum mudur?
teşekkürler.
Evet normaldir. Yağ basıncı uyarı ışığı, motor çalıştıktan sonra söner.
Bu konu da var belgelerde.
İngilizce manual'in 42. sayfasında ilgili açıklamayı görebilirsiniz.
-
09 Nisan 2016, 00:26
#1618
verdiğiniz bilgiler için ziyadesiyle teşekkür ederim arkadaşlar
-
01 Mayıs 2016, 18:01
#1619
arkadaşlar selamlar,
yağ filtresi olarak ne kullanıyorsunuz?
-
01 Mayıs 2016, 21:18
#1620
solo__ adlı üyeden alıntı
arkadaşlar selamlar,
yağ filtresi olarak ne kullanıyorsunuz?
Benim kullandığım filtre ŞU. Filtre kapak contası da alırsanız (link) ve onu da değiştirirseniz iyi olur zira o conta üzerinde ufacık bir bozukluk olursa kapaktan kaçırma yapıyor. En son yağ değişiminde benim de başıma geldi. Apriliaforumda'da da güncel bir konu vardı o konuda (link)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)