zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
İki gündür motor park halinde duruyordu.
Dün akşam motoru orta ayaktan indirince bir gariplik hissettim. Sanki her zamankinden biraz daha aşağıdaymış gibiydi. Eğilip baktığımda arka lastiğin inmiş olduğunu fark ettim. Neredeyse normalin yarısı kadar hava kalmıştı.
Şöyle bir yokladım, lastikçiye kadar gidebilir miyim diye. Yüz metre bile yok lastikçiye olan mesafe, biraz tedirgin de olsam atladım gittim. Hava basılmasını beklerken lastiği inceledim ve davetsiz misafiri buldum.
Lastikçi "fitil atayım istersen" dedi. Fitil attırmanın lastik için hiç iyi olmadığını duymuştum "fitil olmaz yama yaptıracağım" dedim. Bunun üzerine o da "ben bunu sökemem ama" diyince, ben de "ziyanı yok, şimdilik hava bas yeter, ben sonra yama yaptırırım" dedim ve normal hava basıldıktan sonra gideceğim yere olan yaklaşık 10 km.'lik yolu hız yapmadan yavaş bir şekilde gittim ve geldim.
Dönüşte eve gelmeden hemen önce benzincide tekrar hava bastım. Baktım yaklaşık 8 psi hava kaçırmış. Aksi gibi ertesi gün de (bugün) pazar. Nerde yaptırırım, nasıl yaptırırım derken epey canım sıkıldı.
Bildiğim motosiklet lastikçisi "Buz motor" vardı, seneler önce motoruma lastik alıp taktırmıştım Bostancı'da. Orası geldi aklıma, internetten sitesine girdim baktım adres değişmiş, "Hasanpaşa" diyor, isim de farklı "Zenn Motor".
Numarasını aldım, sabah telefon açtım. Çok da ümitli değildim Pazar günü olduğu için ama şansıma telefona birisi çıktı ve yaklaşık bir saat sonra açılacağını söyledi.
Bir saat sonra gittim Hasanpaşa'ya, benden başka kimse yoktu. Oradaki çalışan hemen başladı sökmeye. Ben de başında izliyorum.
Scarabeo'ların arka lastik sökme işi öyle pat diye olmuyor bildiğiniz gibi. Egzos, amortisörün bağlı olduğu bölüm vs. bir sürü yerden birçok vida sökülüyor. Neyse lastik söküldü, lastiğe giren vida çıkarıldı, lastik içerden temizlendi, traşlandı, birtakım sıvılar sürüldü, yama takıldı.
İçeriden görünüşü;
Dışarıdan görünüşü;
Daha sonra yukarıda görünen, lastikten dışarı çıkan yamanın o plastik ucu kesildi ve işlem tamam.
Bu da bitmiş hali;
Ve işte davetsiz misafir.
Bu arada yamayı yaparken, lastikçi "bu lastiği nerede taktırdın?" diye sordu. Ben de "sıfır aldım, taktırmadım, neden sordun?" diyince, alttaki resimde daire içinde görülen, lastiğin üzerindeki kırmızı renkli noktayı göstererek, "bu noktanın sibobun hizasında olması gerekirdi ama farklı yerde, o yüzden de balansın tutması için janta ağırlık takılmış, o nokta sibobun olduğu yerde olsaydı buna gerek olmazdı, zaten balansı düzgün olurdu" dedi.
Haklı olduğunu düşündüm. Ama Aprilia'nın böyle bir şeye neden dikkat etmediğini de anlamadım tabi. Sıfır motor alan diğer Scarabeo sahiplerinin lastikleri de böyle mi merak ediyorum. Sizinkiler nasıl?
Lastikçi ayrıca "iyi ki fitil attırmamışsın, yoksa lastik bir işe yaramazdı, yine yama yapılırdı ama bir süre sonra cam çatlağının ilerleyip yayılması gibi o delik de genişler ve yayılırdı" dedi.
Lastiğin Tubeless olmasının en iyi yanı, patlasa bile hava basınca, bir süre daha işlevini sürdürebiliyor olması. Ha bu arada, yıllardır lazım olur diye taşıdığım "lastik tamir köpüğü" de duruyor bagajda acil durumlar için. Umarım gerek duymam kullanmaya.
Lastik yaması, sökme takma dahil 35 TL.'dı, bozuk olmadığı için 30 TL. aldı. İşini de hızlı ve düzgün yaptı "Zenn Motor - Erdoğan" Buradan kendisine tekrar teşekkür ediyorum.
Not: Bostancı'daki Buz Motor kapanmış, oradaki usta da ekibiyle beraber Hasanpaşa'da Zenn Motor'u açmış.
Herkese iyi sürüşler
şu tesadüfe bak bugün benimde başıma aynısı geldi.
arefe gününden beri motorda bir hantallık hissediyordum yakıt da artmıştı derken eşimle bayram ziyaretine gitti, dönüşte artık resmen şüpheye düştüm sanki gidon ağırlaşmış motor bir garip olmuştu, ama lastikten hiç şüphelenmiyorum, hafif slalom ve virajda arka lastik kayıyor gibi oluyordu, bir benzinciye girdim bir baktım 6psi hava kalmış
olay hemen anlaşıldı. hava bastım geldim. ertesi gün baktım yine biraz inmiş, yakındaki benzin istasyonuna gidip hava basıp kontrol edeyim dedim, derken koltuk altındaki köpük aklıma geldi ve bir deney yapayım fırsat bu fırsat dedim.
zaten lastiğin havasını sıfıra indirp köpüğü basınca giren parça belli oldu,
köpük çok hafif kenarından çıktı ve ben denemek için o giren parçayı çıkarttım, tabi tüm köpük patlamış yumurta gibi çıktı lastikten ve faide etmedi. köpüğün etkisi giren parçayı çıkartmadıkça işe yarıyormuş bir kez daha anlamış olduk.
en yakın bulduğum lastikçiye gidip mecburen fitil attırdım.
şimdilik bir sorun yok
giren parça
o giren parçayı çıkarttıktan sonra köpük
kymco agility motorumda lastik fitiliyle 8000km yol yaptim. hicbir sıkıntı yasamamistim. ayni bu sekilde vida girmisti. anlattiklariniza sasirdim. gecmis olsun.
Fitil attırmakta bir fayda görmüyorum şahsen ben de.
Sevgili arkadaşlar,
Biraz sürat hızlandırarak yakım tüketimi denemesi yaptım, yakıt değerlerim aşağıdaki gibidir:
Yakıt İkmal Tarihi: 23.10.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Motor km: 17.100 km
Katedilen Yol: 187 km
Tek Sürücülü
Yol: Sadece Otoban
Sport modunda kullandım
Hız: Maksimum 125 km/h
Yakıt: Shell kullanıyorum.
Sonuç: 100 kilometrede 3.209 Lt yakıt tüketmiş.
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
Arkadaşlar yeni baga aldım.Eski bagaları çıkarırken motorcu yönünü karıştırdı.BiIen varsa açıklarsa sevinirim.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Herhalde öyle yapacağım satoyama teşekkürler.
Selamlar...
Bayram tatilinde motorumu iki gün mecburen yağmurda bıraktım :( Çalıştırdıktan bir süre sonra ısı göstergesi bozuldu ve 50 rakamında kaldı... Ayrıca benzini fulledikten sonra benzin göstergesi de takılı kaldı. Havalar soğuduğu için Motoru direk garaja kapattım ama aklım arızalarda. Sizce yağmurdan dolayı mı olmuştur?
dostum ben o bölgeyi sökmüş birisiyim, göstergeyi elime aldım öyle kolay su kaçacak birşey değil bildiğin kapalı kutu!
bence en yakın yetkili servisi git hemen elektrik sistemini göstergenin altındaki soketi bir çıkartıp taksınlar bazı yerleri akü başlarını kontrol etsinler derim.
motorunuz garantili ise korkmayın.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Beo'mda navigasyon ile bir yerlere gitmek istediğimde telefonun navigasyonundan yararlanmak için bir yol arıyordum. Malum bir elde telefon ile motor kullanılmıyor. Motorlara yönelik ucuz yollu bir telefon tutucu bulamadım. Bazı çok pahalı sistemler vardı sadece. Ben de esasen bisikletler için satılan bir tutucuyu Beo'ya adapte ettim. Aşağıda detaylı fotoları paylaştım. Bisiklet için olanlar kalın gidon boruları için tasarlanmıştı. Ben ayna demirine takacağım için yumuşak ama kaymaz lastik bir parça kullandım. Açıkçası sonuçtan çok memnun kaldım ve rahat ettim. Bu şekilde yaklaşık 300km yol yaptım ve 130km/h hıza kadar çıktım. Hiç bir problem yok. Yalnız bendeki iphone 5'e özel, başka hiçbir telefona uymaz. Ama araştırırken üniversal modeller de vardı.
Kolaylıkla tak çıkar yapabildiğiniz için güvenlik problemi yok. İhtiyacınız olmadığında tutucuyu göze koyabilirsiniz.
Su geçirmiyor ama şakır şakır yağmurda geçirecek gibi. Yoldan sıçrayan sularda ve hafif yağmurda problem yok.
İstediğiniz pozisyona çevirebiliyorsunuz.
Telefona özel dizayn olduğu için bütün fonksiyon tuşlarını rahatlıkla kullanabiliyorsunuz.
Tutucu içindeki lastik yatak telefona gelen titreşimi ve darbeleri emiyor.
İlginçtir gelen arama ve mesaj sesleri duyulabiliyor.
Video kaydı yapabiliyorsunuz ama GoPro kalitesi yok elbette.
Bir telefon geldiğinde rahatlıkla görebiliyor ve açmanız gereken bir çağrıysa kenara çekip cevaplıyorsunuz.
Hareket halindeyken mesaj yazmak biraz zor oluyor. (Şakaydı. Aman ha, aklınızdan bile geçirmeyin)
Resimler geliyor.
---------- Post added at 11:37 ---------- Previous post was at 11:35 ----------
---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:37 ----------
Yazın şikayet ediyordum ama gerçekten de o zaman bir arkadaşın söylediği gibi kası takınca sıcacık oluyor valla kışın
Arkadaslar bende Scarabeo kullaniyorum benzin kullanimini yazayim dedim 32 tl lik benzin 250 km yaptim bunun yarisi Izmir sehir içi yarisida Cesmeye giderken otoyolda diyebiliriz..
100 km de 12.8 tl diyebiliriz
Uzun zamandır forumu ve yazılanları takip ediyorum.Sonunda Scarabeo almaya karar verdim ben de...Tabi öncelikli olarak ehliyet için başvuru yaptım, 30 Kasım'da sınava giriyorum,umarım bir aksilik olmaz.Tabi bu arada boş durmayıp Eldiven,kask ve mont aldım...Bir de uzaktan çalıştırma özelliği olan alarm buldum. Bu özelliğin bir artısı ya da eksisi varmıdır? Kullanan arkadaşların görüşlerini öğrenmek istiyorum. Bir de topcase sorunu var,o kadar farklı yorumlar var ki markalar ile ilgili işin içinden çıkamıyorum.Ben shade sh 40 modelini beğendim ama ses yapıyor diyorlar,kaliteli değil diyorlar vs...Yardımlarınız için teşekkürler, aldığım malzeme ve motorun fotoğrafları gelecek yakında..
Arkadaslar
Benim Scarabeo nun saatini degiştiremiyorumm yardim ci olurmusunuz
su anda eski saati gosteriyor ama bir turlu nasil 1 saat geri alacagimi bulamadim
acil yardim lutfen
Tesekkurler
Mehmet
Göstergeyi, Toplam Km.'yi gösteren "ODO" ya getirip "MODE" butonuna 3 saniyeden fazla basılı tutarsak ekranda Saat ve Dakika yanıp sönmeye başlıyor.
"Saat" kısmı aktifken "MODE" butonuna her basışta saati ileri alır. Saati ayarladıktan sonra "MODE" butonuna tekrar 3 saniyeden fazla basılı tutuyoruz, bu sefer "Dakika" ayarı aktif oluyor, onu da "MODE" butonuyla ayarlıyoruz.
Tekrar "MODE" butonuna 3 saniyeden fazla basarsak "Saat" ayarına tekrar döner. Eğer 3 saniye içinde hiçbir butona basılmazsa gösterge otomatik olarak Saat ayar ekranından kendisi çıkar.
Kolay gelsin
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)