zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Herkese merhabalar,
geçtiğimiz gün 2010 model Scarabeo 200 sahibi oldum
kendisi anlatıldığı kadar varmış gerçekten çok memnun kaldım umarım böyle devam eder.
Benim bir sorum olacak, üzerinde standat olarak olmayan yan ayak ( sehpa ) internette baktım 312 TL yazıyor :D
bunu başka bir yolla çözme şansımız yok mu? farklı bir markanın sehpası v.b.
GÜVENLİ SÜR, KEYFİNİ SÜR...
Motorun hayırlı olsun, kazasız sürüşler diliyorum.
Soruna gelince; Burada 312 TL, Scarabeo'nun sitesinde 89,75€ (yaklaşık 240 TL). Orada buraya göre daha ucuz ama yine de çok tabi. Dolayısıyla bu yan ayak olayını çözme adına İstanbul'da sormadığım, bakmadığım yer kalmadı neredeyse. Hatta takma yerindeki kapağı çıkartıp birkaç farklı modeli de denedim uyuyor mu diye ama hiçbiri uymuyor ne yazık ki.
Bunun nedeni ise sanırım şu işaretli parça;
Piyasada satılanlarda bu parça olmadığı için hiçbiri uymuyor Scarabeo'ya. Yoksa geriye kalan hepsinde üç aşağı beş yukarı standart görünüyor.
O parçayı yaptırsak ona uygun bir ayak bulunur diye düşünüyorum ama benimki sadece bir tahmin. Elimizde bir örnek olsa çok daha iyi olurdu tabi.
Bu konuyla ilgili her türlü işbirliğine hazırım, duyurulur.
olay sadece yan ayağın bağlantı demirinin orjinalliğinde değil. birde switch var! yani yan ayağı açınca motoru stop ettiren ve yan ayak açıkken marj basmasını engelleyen emniyet switch. siz bir numume ile aynısını yaptırsanızda o müşür olmadıkça emniyetli olmyacaktır yan ayağı açık unutmalar ciddi kazalara sebebiyet verebiliyor.
ayrıca yan ayakdan motorun düşme olasılığı daha fazla. beoyu ticari olarak kullanmadıkça bence gereksiz.. tabi benimde olsa iyi olurdu dediğim zamanlar olmuyor değil
beyler bu arada gruba katılmayan var mı varsa kulağını çekiyorum bak
https://www.facebook.com/groups/1297...46990/?fref=ts
Switch'i biliyorum, benim için 1. derecede önemli olan yan ayağın kendisi. Müşür olsa da, olmasa da olur (ha, olsa hayır demem o ayrı). gurcano'nun da dediği gibi switch işi kolay.
Yan ayağın açık unutulması kazaya sebebiyet verebileceği gibi tam tersi kazaya engel de olabiliyor. Her ikisini de bizzat yaşadım oradan biliyorum
Birkaç kere farkında olmadan yan ayak açık halde hareket ettim. Sola doğru ilk dönüşte yan ayağın asfalta vurma sesiyle açık bıraktığımı fark edip - kendime de şaşırıp - kapatıp yoluma devam ettim. Şehir içinde ve düşük süratte olduğumdan ucuz atlattım belki de. Unutma durumu olabiliyor, doğru. Hatta sırf bu yüzden "disk kilidi" de oldukça riskli gelir bana. Kilidi unutup yola çıkmaya çalışanların başlarına neler geldiğini duymuş ya da okumuşsunuzdur siz de. Gerçi onların da alarmlı olanlarını yaptılar, harekete duyarlı. Yani bir bakıma müşürlü ve müşürsüz yan ayak gibi
Bunun dışında yan ayağın işe yaradığı bir durum da yaşadım;
Motoru her park ettiğimde orta sehpaya alıp yan ayağı da açık bırakırdım. Bir akşam yine böyle park edip bir cafe'ye girdim, çıkışta bir baktım, orta sehpa yerine yan ayak üzerinde duruyor motor. Şaşkınlığımı üzerimden atamadan orada bulunan görevli geldi ve "yemek servisi yapan motorlu bir kuryenin, az önce benim motorun yanından geçmek isterken kontrolünü kaybedip arkadan vurduğunu söyledi".
Motor orta sehpadan kurtulup yan ayak üzerine düşmüş, öylece duruyordu. Zeminde yaklaşık 15 cm'lik bir sürtünme izi vardı. Hemen motorda bir hasar var mı diye baktım belirgin bir şey göremedim. Görevliye sordum nereye çarptığını, arka lastiğe çarptığını söyledi. Neyse ki lastikte de bir hasar yoktu.
Yani her iki durumu da yaşadım, ama birçok yönden tercihim yine de yan ayak olması yönünde.
Ha bu arada; Scarabeo'yu orta sehpaya alması gerçekten çok kolay, hatta ilk zamanlar çok şaşırmıştım bu kadar kolay olmasına. Yaklaşık 160 kg'lık bir motor olmasına rağmen 100 kg'luk bir scooter'dan bile daha kolay orta sehpaya almak.
Daha önce yazdığım "sevdiğim-sevmediğim" özellikleri arasında, sevdiklerime eklemeyi unuttuğum, çok güzel bir özelliği bu da. Yeri gelmişken onu da ekleyim.
Bu arada, Satoyama, sanırım bir grup açtın fakat Facebook hesabım yok, onu da ekleyim yeri gelmişken
Herkese kazasız sürüşler.
bir arkadaşımın eşinin scarabeosunda var, sökmeye ikna edersem bir tornacıya falan götürüp kalıp ya da model alınmasını sağlamaya çalışacağım...
böyle bişey görmüşmüydünüz konu dışı ancak scooter oldugu için ilginizi çekebilir
http://www.youtube.com/watch?v=ljnnFjiQVGs
ustanın dediğine göre benim debriyaj balatası bitmiş ( 19500 km )
internette RMS marka buldum acaba iyi midir kullanan var mı ya da tavsiye edebileceğiniz başka marka var mı?
Sonunda ilk denememi yaptım düz yolda
%10 şehir içi toplam 130 km
Hız 80-90 (1-2 defa 120'yi geçtim zevk için)
Eco mod (fark ettiğini de pek sanmıyorum aslında ya )
Harcanan yakıt 3,8 Lt
Ortalama tüketim 3lt/100 km'nin hafif altında.
Oh be rahatladım Ben de 3 lt gurubuna girdim sonunda.
Fakat şunu söyleyebilirim ki hava çok rüzgarlıydı ve %10 gibi şehir içi kullanım olmasa demekki (PCX kullanıcılarının gücüne gitmesin ama ) 2,8 lt'ye filan inebilirdim daha uygun şartlarda.
80-90 arası hızlarda inanılmaz konforlu, amortisörler 10 numara. Zaten belli bir süratten sonra inanın motorun sesini hiç duymuyorum. Sadece rüzgar sesi.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Arkadaşlar Merhaba,
Bende Scarabeo mun 6.000 km bakımı vede ufak tefek bir kaç sorunu için ( gaz teli ayarı, fren balatası değişimi, vb..) Anadolu Yakasın da Yetkili servis Tavsiyesi rica ediyorum.
Yetkili servis olması hem benim içimin rahat etmesi açısından önemli, hemde varyatörle alakalı ufak bir sorun olma olasılığı var gibi hissediyorm, garanti dolalı 3 ay gibi bir süre oldu çok büyük bir arıza olursa,kısa bir süre öncesine kadar garantili olmasından dolayı duydugum kadarı ile iyi niyet garantisinden yararlanan arkadaşalr var, bende buna talip olmak durumunda kalabilirim.
İkinci olarakta en ufak bir sıkıntıda bile ben servise baktırmak ve ustanın tavsiyesinden yararlanmak adına, tanıyıp güvenebileceğim hemde olmadık bir şeye varmış gibi yapıp kazıklanmayacağım bir adresim olmasını istiyorum.
Öneri ve yardımlarınızı bekliyorum..
Şimdiden yardımlarınız için herkese teşekkür ederim.
Arkadaşlar Merhaba,
Bende Scarabeo mun 6.000 km bakımı vede ufak tefek bir kaç sorunu için ( gaz teli ayarı, fren balatası değişimi, vb..) Anadolu Yakasın da Yetkili servis Tavsiyesi rica ediyorum.
Yetkili servis olması hem benim içimin rahat etmesi açısından önemli, hemde varyatörle alakalı ufak bir sorun olma olasılığı var gibi hissediyorm, garanti dolalı 3 ay gibi bir süre oldu çok büyük bir arıza olursa,kısa bir süre öncesine kadar garantili olmasından dolayı duydugum kadarı ile iyi niyet garantisinden yararlanan arkadaşalr var, bende buna talip olmak durumunda kalabilirim.
İkinci olarakta en ufak bir sıkıntıda bile ben servise baktırmak ve ustanın tavsiyesinden yararlanmak adına, tanıyıp güvenebileceğim hemde olmadık bir şeye varmış gibi yapıp kazıklanmayacağım bir adresim olmasını istiyorum.
Öneri ve yardımlarınızı bekliyorum..
Şimdiden yardımlarınız için herkese teşekkür ederim.
ustanın dediğine göre benim debriyaj balatası bitmiş ( 19500 km )
internette RMS marka buldum acaba iyi midir kullanan var mı ya da tavsiye edebileceğiniz başka marka var mı?
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
İzmirde bulunan ve yetkili servis olan MOTOPİT e uğradım bir parça sormak için bu arada kulağıma hoş gelmeyen rölanti sesini sormak için ustayı çağırdığımda bana balatanın gitmiş olduğunu söyledi. Servisin satmış olduğu balata montaj dahil 360 TL ve bu bana pahalı geldiği için başka marka araştırdım ve sormuş olduğum RMS marka balatayı gördüm.
GÜVENLİ SÜR, KEYFİNİ SÜR...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)