Selamlar,
Uzun zamandır ben de yazmayı düşünüyordum, kısmet bugüneymiş.
"Dentist76" nick'li arkadaşın verdiği link'e ben de benim Scarabeo'nun yakıt tüketim bilgilerini (Haziran 2012'den bugüne kadar) girdim. Ortalama 100km'de 3,2Lt gibi bir sonuç çıktı.
http://www.fuelly.com/driver/chetaq/scarabeo-200ie
"idinc" nick'li arkadaşın belirttiği 100km/2,72'ye göre benim değer biraz fazla görünüyor. Bu sonuç bende %90 şehir içi, ortalama 80-90 km. hız ve kısa mesafe (günlük 20-30km) kullanımla ortaya çıktı.
Bu arada lastik basıncını da ön-arka 29 olarak ayarlıyorum. Kullanım kılavuzu öyle diyor.
Motorla ilgili genel bir değerlendirme yaparsam:
Sevdiğim yönleri;
1- Büyük Lastik ebatları (Diğer scooter'lara göre Scarabeo'yu tercih etme nedenlerimden 1.si bu. Altı vurur mu? geçer miyim? diye endişelenmeden gerektiğinde kaldırımlardan, çukurlardan geçebilmek)
2- Bacak altında çanta ıvır zıvır konulabilecek bir alanı olması.
3- Ön arka Disk fren olması (bence bu da çok önemli bir artı)
4- Ebatlarının çok büyük olmaması, sıkışık trafikte rahat hareket edebilmesi.
5- Gücü (Kendi sınıfının en güçlüsü)
6- Yakıt sarfiyatı (Her ne kadar 2,70'li değerleri yakalayamasam da
)
7- Selesinin rahatlığı (Az daha 2011 model alıyordum, neyse ki 2012'den itibaren selesini değiştirdiler)
8- Gerektiğinde, otobanda, E5'te, kurda kuşa yem olmadan kamyonları, TIR'ları, minibüsleri, kamyonetleri, bilimum aracı sollayabilmesi.
9- Aynaları (hem şekli hem görüş açısı çok iyi)
10- Uzun yol konforu (Beni en çok şaşırtan yönü bu oldu. Üstelik şiddetli rüzgarlarda bile çok rahat yolculuk yaptım. Bazı yorumlarda rüzgardan çok etkilendiği söyleniyor ama ben öyle olduğunu düşünmüyorum. Standart Rüzgarlığını kullanıyorum ve gayet yeterli buluyorum.)
Gelelim sevmediklerime;
1- Yan ayak olmaması. Yan ayak olmaması. Yan ayak olmaması. (Motorun diğer özelliklerine bakıyorsun, süper... Ama yan ayak yok! E, aynasını da takmasaydınız bari, sinyallere de gerek yok aslında, elle gösterirdik döneceğimiz yönü, isteyen bastırır parasını, alır aynasını da sinyalini de... Olur mu? Olmaz! Aprilia'ya sesleniyorum, Ey Aprilia yan ayak aksesuar değildir, motosikletin olmazsa olmazıdır.)
2- Sele altı alanının ufak olması.
3- Kontrol düğmelerinin ergonomik olmaması. Korna düğmesini koyacak daha zor başka bir yer yoktur herhalde. Hadi yazın elde ince eldiven bir şekilde zor da olsa basıyorsun kornaya, kışın kalın eldivenle tam facia. Motor tasarlandıktan sonra test edilmiyor mu? - edildiğini varsayıyorum. Nasıl fark edilmiyor peki? Fark edilip de önemsenmiyorsa daha da beter. Aprilia'ya sesleniyorum yine.)
Şu anda aklıma gelenler bunlar, bunların dışında daha 1.000km bakımına bile girmeden karşılaştığım, 6.000 bakımına gelmeden karşılaştığım bazı mekanik sorunlar oldu. Sıfır motosiklet alıp da bir de sorunlarla uğraşmak çok can sıkıcı olabiliyor.
Fakat bu işler biraz da şans işi diyerek, şimdilik herkese kazasız sürüşler diliyorum.