Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Temmuz 2013, 17:16
#1041
Zamanında sıfır Alanya bayisinden Aprilia Scarabeo 200 ie almıştım, satın alma sebebim ise İtalyan malı olmasıydı... Bayilerin ve forumdan özellikle italyan malıdır denilerek satın aldım. Alanya dan Antalya ya doğru çıkış yaptım 80 km sonra benzin alayım dedim baktım alt kısmından yağ akıyor Tekrar geri dönüş yaptım yağ eklendi filtresinden mi contasında mı ne sorun varmış mış mış neyse olabilir dedik... Antalya da servise götürdüm tekrardan yanlış takmışlar dedi yeniden conta takıldı yağ eklendi , dedim olabilir insanlık hali... 15 gün sonra varyatör kısmından lakırtı şeklinde ses gelmeye başladı... Tekrardan servise götürdüm ve servis ön kapak kısmını açarak made in China yazısını gösterdi bu benim için yeterli sebep oldu. neden Gilera vb model almadığımı sordu vs.
Aynı Hafta sattım ... Pişmanmıyım ? kesinlikle değilim...
Reklamlar
-
21 Temmuz 2013, 19:38
#1042
WanD adlı üyeden alıntı
Zamanında sıfır Alanya bayisinden Aprilia Scarabeo 200 ie almıştım, satın alma sebebim ise İtalyan malı olmasıydı... Bayilerin ve forumdan özellikle italyan malıdır denilerek satın aldım. Alanya dan Antalya ya doğru çıkış yaptım 80 km sonra benzin alayım dedim baktım alt kısmından yağ akıyor
Tekrar geri dönüş yaptım yağ eklendi filtresinden mi contasında mı ne sorun varmış mış mış neyse olabilir dedik... Antalya da servise götürdüm tekrardan yanlış takmışlar dedi yeniden conta takıldı yağ eklendi , dedim olabilir insanlık hali... 15 gün sonra varyatör kısmından lakırtı şeklinde ses gelmeye başladı... Tekrardan servise götürdüm ve servis ön kapak kısmını açarak made in China yazısını gösterdi bu benim için yeterli sebep oldu. neden Gilera vb model almadığımı sordu vs.
Aynı Hafta sattım ... Pişmanmıyım ? kesinlikle değilim...
Ne marka telefon kullanıyorsunuz? evinizdeki televizyon hatta belki çamaşır makinesi nerede üretilmiş baktınızmı? Varsa mikrodalga fırınınız? Bu yaşadığınız sorundan Aprilia'nın kötü bir firma olduğunu mu çıkarmalıyız? Ne motor aldınız? Onunla sorun yaşamadınızmı hiç? Veya yaşamayacağınızımı sanıyorsunuz?
Antalya serviste kim o size çin malı bu diyen? Özermi, özcanmı, muratmı yoksa rızamı? Hepsini tanıyorum, bana da daha almadan söylediler çin üretimi olduğunu fakat bunun asla bir sorun olmadığını..
Eğer kaliteyle ilgili en ufak bir endişeleri olsa bana aldırmazlardı.
Cevap vermeyebilirsiniz de ama ben motorumdan çok memnunum. İnsan yapımı olduğunu kabul ederek, ve zevkle biniyorum.
Münferit bir olayda Scarabeo'dan vazgeçip aldığınız PS150i motorunuzda yaşanan kronik sorunların farkındamısınız?
-
21 Temmuz 2013, 20:01
#1043
önceki italyan motorlarımla arada bir kalite farkı göremiyorum hatta bazı kısımları daha özenli ve estetik..
hiç olmazsa yağ yakmıyor
volvo lenovo gibi markalar çinde yapılıyor diye almayalım mı yani
-
21 Temmuz 2013, 22:19
#1044
Valla kendi çektiğim fotoğrafı koydum işte geçen gün.
Motorla ilgili en ufak bir şüphe olsa İtalyan polisi kullanmazdı değilmi?
Kimbilir kaç bin tane aldılar.
Ben 5 sene Vespa 150, 18 sene de Vespa Cosa kullandım. Ve üstüne Aprilia'ya biniyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------
WanD arkadaşın Scarabeo'dan PS150i'ye geçince de pek yüzü gülmemiş http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=3265552 linkinden göreceğiniz gibi.
-
22 Temmuz 2013, 00:38
#1045
Mesajımın Linki neden sattığıma dair,
http://www.motosiklet.net/forum/moto...asligi-97.html
---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:19 ----------
Bahsi geçen forum motosiklet.net değildir.
-
22 Temmuz 2013, 02:01
#1046
Dentist76 adlı üyeden alıntı
Valla kendi çektiğim fotoğrafı koydum işte geçen gün.
Motorla ilgili en ufak bir şüphe olsa İtalyan polisi kullanmazdı değilmi?
Kimbilir kaç bin tane aldılar.
Ben 5 sene Vespa 150, 18 sene de Vespa Cosa kullandım. Ve üstüne Aprilia'ya biniyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------
WanD arkadaşın Scarabeo'dan PS150i'ye geçince de pek yüzü gülmemiş
http://www.motosiklet.net/forum/sear...archid=3265552 linkinden göreceğiniz gibi.
abi sen niye bişeyler ispatlama çabasındasın?
ben artısı eksisi ile motoru değerlendirmişim, aldığımda bende ufak bir sorun yaşadım, moral bozucuydu ama kayda değer bişey değil hemen telefi edildi. şu anda 2500km oldu istanbul gibi bir şehirde beni her yönden fazlasıyla memnun ediyor ki zaten ben arkadaşlardan test ederk aldım . her zaman diyorum beolarda malezeme kalitesi sorunu yok olsa bunu açık yüreklilikle yazar ve ilan ederim, montaj çin olduğu için montaj sorunu çıkıyor.
şu yağ filtresindeki kaçak olayını oradaki contayı kaldırarak çözmüşler, kadir usta göstererk anlattı; conta yerine keçe koyulmuş, dangoz servislerdeki dikkatsiz kapatmalar ve sıkmalardan sonra bile bir problem olmuyor. yani revizyon olmuş.
önceki aprilia scooterinde çok performanslıydı ama buna geçince performans yönünden beni hiç pişman etmedi.
(istanbul) avcılar rampasını orta şeritte artçımla 90km/h la çıkarken sollamada gaz verip (eco da) hızım 110km/h çıkıyor, sol şeriti kapatıyorsam o motor bana fazlasıyla yetiyor demektir.
ayrıca bazı konulara kafanı fazla takma, beo konusunda TOLME tolga abi en güzel istihbarattır...
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
22 Temmuz 2013, 15:30
#1047
50 € daha zam gelmiş.
Scarabeo 200 i.e.
Euro Satış Fiyatı:
3.240 €
TL Satış Fiyatı:
8.195,9 TL
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:28 ----------
Şehri şıklık içinde yaşayın! İki tekerli tasarımın ikonlarından birisini tam bir güven içinde kullanın. Tamamen yeni, daha modern ve Scarabeo'nun bu kadar çok satılmasını sağlayan tüm özgün özellikleri koruyan daha kompakt tasarımı ile yeni Scarabeo. Scarabeo 200 i.e. yenilikleriyle çağın tüm ihtiyaçlarına cevap veriyor, şıklığı ve performansıyla da göz dolduruyor.
Tasarım
Bir çok yeni tasarımıyla Scarabeo şehir scooterı dizaynını yeniden şekillendiriyor. Ön tarafındaki ayaklık bölümü oldukça düzdür. Bu sayede ön tarafta sizin ve eşyalarınız için daha geniş bir alan kalıyor. Tamamen analog olan gösterge paneli rahatlıkla gidondan kontrol edilebiliyor. Scarabeo'yu bir çok motordan farklı kılan en güzel özelliklerinden biri de kötü hava koşullarında sizi uyarıyor olması. "Buz uyarıcı" alarmı sayesinde sizi buzlu bir zemine yaklaşmadan önce uyarıyor.
Teknik Detaylar
İlk kez Scarabeo'da sürücü iki farklı motor arasında seçim yapabiliyor. ECO'yu tercih ederek benzin tüketiminde %7'ye kadar tasarruf edebilir veya Sport'u tercih ederek scooterın performansını gidondan kontrol ederek arttırabilirsiniz. 200 cc hacimli Scarabeo sıvı soğutmalı ve 4 zamanlıdır. Son derece güçlü tork ile birlikte motor 9.000 rpm'de 19.0 hp performans sergiliyor. Bu verilerde gösteriyorki Scarabeo çoşkulu bir şekilde hızlanan bir scooter ama her koşulda da güvenilir.
-
22 Temmuz 2013, 18:20
#1048
WanD adlı üyeden alıntı
motor gücü performansı malzeme kalitesi ve görünümü ile 250-lik grubundaki (xmax vs.) scooterları aratmayan bir motoru 125-150'lik grubundaki scooterların fiyatına çok yakın bir miktara alabiliyorsak, made in p.r.c.'yi de görmeyi kabulleneceğiz. bu sadece motosiklet için değil tüm ürün gruplarında artık bir dünya gerçeği.
bu motoru alan birçok insan (biri de ben oluyorum) fiyat-performans-fayda kriterine göre mevcut seçenekler arasında en iyisinin bu olduğuna karar vererek aldı.
sizin düşünceleriniz farklı olabilir. bu düşüncelerinizi paylaşmanız bize mutluluk verir. ama bunu insanların tercihlerini kötülemeyecek ifadelerle paylaşırsanız sevinirim.
-
22 Temmuz 2013, 18:53
#1049
16 bin liram olsaydı Xmax 400 düşünürdüm, 12 bin liram olsaydı Xmax 250 alırdım sanırım. Ama bende 7.5 lira vardı, Beo aldım. Bu paraya da daha iyisi yoktu.
-
23 Temmuz 2013, 01:40
#1050
ya ben şunu merak ediyorum, bu topiclerde marka sensörü mü var
misal "honda dylan falan filanmış" yazsam
honda dylan kullanıcısı birisi hemen nasıl geliyor
-
26 Temmuz 2013, 11:55
#1051
herkese merhabalar. geçen blogta gezinirken bu yazıya rastladım nasıl alıntı yapıldığını tam kavrayamadım ben de yazıyı olduğu kopyalayıp aşağıya yapıştırıyorum.
iş ev gidiş dönüş 70 km aradaki gezmeler hariç. aylık ortalama 2000 km yol katediyorum servise götürdüğümde merkez serviste
kadir ve abdullah ustayla konuşmuştum motor ömrü ne kadardır diye onların cevabı iyi baktığın servisi aksatmadığın, motoru başkasına kullandırtmadığın (bunun altını çizdiler) sürece yüz bini rahat görürsün demişlerdi. bu yazıyı görünce şaşırdım. bu konuda teknik bilgisi olan arkadaşlarımız varsa ve bilgi verirlerse sevinirim.
engineers adlı arkadaş tarafından paylaşılan yazı :
Arkadaşlar Dikkat burada atlanan bir husus var PS150 ve Scarabeo arasındaki en önemli fark sıkıştırma oranlarıdır
PS150 1:11 Scarabeo 1:12 dir
kompresyon oranı arttıkca motor ömrü kısalır benzinli motorlarda 12 çok büyük bir sıkıştırmadır ki bu oranı size şöle açıklayabilirim motor ömrünün önemli olmadığı yarış motoru gibi motorlarda sıkıştırma oranı 12 civarında yapılır çünkü motordan yüksek güç almak lazımdır motor ömrü çok kısada olsa önemli değildir oysa scooter gibi bir motorda motor ömrü uzun olmalıdır bu nedenle sizlere tavsiyem sıkıştırma oranları 11 i geçen motorları sadece yarış ve supersport olarak yani kısa motor ömürlü ama çok performanslı motorlar olarak değerlendirin
Örnek sıkıştırma oranları ( aynı zamanda şu anlama gelir yukarıdan aşağıya motor ömrü uzar ama motordan alınan güç de düşer )
CBR600RR 1:12,2 Super sport
Scarabeo 1:12 scooter
VFR 1200 F 1:12 Sport turing
CBF1000 1:11,2 Touring
PS150 1:11 scooter
VTX1300 1:9,2 chopper
Konu engineers tarafından (08 Mart 2012 Saat 00:47 ) değiştirilmiştir.
-
26 Temmuz 2013, 13:15
#1052
Arkadaşım nasıl 500.000 hatta 1 mln km Mercedes'e binenler varsa bunda da 100 bin de binersin 200 bin de. Motora iyi bakarsan çok olsa ileride rektefe yaptırırsın, parçası değişir biner gidersin. Ben Vespa Cosa'ya 18 sene bindim 60-70 bin km yaptım motoru hiç açılmadı. Hiç büyük bir problem yaşamadım. Şimdi Scarabeo almış olmasam daha çok uzun zaman binerdim. Nedenmi diyorum? Çünkü 1961 Vespa 150 mize 35 sene aktif olarak bindik. Motor bu tamir ettirirsin binersin. Kullanıcının önemi büyüktür.
Ata biner gibi bineceksin motora. Hırpalamadan, üzmeden, bakımını aksatmadan.
Bir bakıyorum çoğu adamın altındaki motorlar dökülüyor. Herif motora düzgün oturmayı bile bilmiyor. Arkasında artçı var, adamın ayakları yanlara sallanıyor.. Motor resmen dökülüyor, grenajları kırık, heryerine sticker yapıştırmış, motor hiç muayene görmemiş..
Yani uzun lafın kısası, motora bakarsan beraber yaşlanırsınız.
-
26 Temmuz 2013, 18:03
#1053
Değerli arkadaşlarım geçen hafta sonu elimi gazdan çekmeden (tam gaz) otoban'dan Bolu'ya gittim geldim. düz'de 125 km sürat, yokuş aşşağı ise 150 km ye kadar çıktım.(gidon kontrolü sapıtıyor, rüzgar türbülans hesapları zayıf bir motor ki zaten city tipi bir scooter bu) üstelik henüz 65 km'de bir motor... nokta hatası yok,adamı yormaz, virajı düzgün, frenleri fren, farı far...
ağabeyler, kardeşler sekizbin liralık 180cc scooter'dan bahsediyoruz. çok fazla motorsiklet sahibi oldum ve gerçekten kapımda cbf1000/vfr800 var iken gittiğim yere espri olsun diye bir saniye düşünmeden scarabeo ile yarım günde 630km'lik yola çıkıyor isem bu işlerden bir parça'da olsun anlıyor isem, kafasında soru işareti olanlara tavsiyemdir scarabeo.
Saygılarımla Arkadaşlarım
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------
daha geçen hafta Yunanista'nın lesvos(midilli) adası gittim. ada'da iğne atsan motorsikletten yere düşmez, heryer scarabeo 300 ve sh 300 dolu.
rahat olun lütfen, artık herşey bu Dünya'da güzel ve sağlam yapılıyor. Tofaş fabrikasında üretilen Albea'lar bugün ticaretin ve ekonomi planlaması yaparak araba alan insanların bir numaralı arabası olmuş durumda. kötü araba olsa taksici çalıştırır mı hiç ? şehirler arası karayollarında ben Turing'le mi yoksa naked lamı çıkayım yola diye plan yaparken, milleti az'da olsa tayvan malı maxı scooter'lar ile görüyorum. demekki insana güven veriyor yada ustası ve burada iki şileye gitmiş adamın tavsiye yazısı ile gaza geliyorlar... espri bir tarafa gerçekten artık her marka git gide güzel iş çıkartıyorlar (her sektör böyle) ancak birde bu işin en eskileri var; (İtalyanlar)
bir parça saygı duyulması gerekmiyor mu sizce?, yada bir İtalyan modeli ile mukaisede kalınır ise hiç mi az da olsa soru işareti olmuyor kafanızda?
-
26 Temmuz 2013, 19:08
#1054
-
28 Temmuz 2013, 14:12
#1055
cevaplarınız için teşekkür ederim.
mustafa abi aklımın karışmasının nedeni yazıyı yazan arkadaşın kullandığı nick'in engineer (mühendis) olması.
yazıyı gördükten sonra biraz google karıştırdım ve 12 sıkıştırma oranının günlük kullanıma uygun benzinli motorlar için bugünün teknolojisi ile en yüksek oran olduğu, bunun üzerindeki oranların motor ömrünün önemsenmediği yarış araçlarında kullanıldığına dair paylaşımlar gördüm.
yanlış hatırlamıyorsam sizin de scarabeo alıp doğru dürüst km yapmadan hemen satanların gerekçesinin ne olabileceğini soran bir yazınız vardı.
burada bizim forumda ve dışarıda herkes scarabeonun çok güzel ve keyifli bir motor olduğunu söylüyor. bunda şüphe yok. ancak motor hakkında detaylı teknik bilgiye ve uzun dönem kullanım sonuçlarına dair bir bilgiye ben rastlamadım.
o yüzden yazma ihtiyacı hissetmiştim. cevaplar için tekrardan teşekkür ederim.
-
28 Temmuz 2013, 20:13
#1056
_güneyli adlı üyeden alıntı
cevaplarınız için teşekkür ederim.
mustafa abi aklımın karışmasının nedeni yazıyı yazan arkadaşın kullandığı nick'in engineer (mühendis) olması.
yazıyı gördükten sonra biraz google karıştırdım ve 12 sıkıştırma oranının günlük kullanıma uygun benzinli motorlar için bugünün teknolojisi ile en yüksek oran olduğu, bunun üzerindeki oranların motor ömrünün önemsenmediği yarış araçlarında kullanıldığına dair paylaşımlar gördüm.
yanlış hatırlamıyorsam sizin de scarabeo alıp doğru dürüst km yapmadan hemen satanların gerekçesinin ne olabileceğini soran bir yazınız vardı.
burada bizim forumda ve dışarıda herkes scarabeonun çok güzel ve keyifli bir motor olduğunu söylüyor. bunda şüphe yok. ancak motor hakkında detaylı teknik bilgiye ve uzun dönem kullanım sonuçlarına dair bir bilgiye ben rastlamadım.
o yüzden yazma ihtiyacı hissetmiştim. cevaplar için tekrardan teşekkür ederim.
dediğim gibi her yazılana inanma, ayrıca sadece sıkıştırma oranı motor ömrü için bir kriter değildir. bir scooter ne amaçla yapılmışsa o amaçla kullanılmalıdır. forumda beo ile kuryelik yapan 40bin li km lere gelmi bir abi vardı, aslında baya kii var da onlar başka forumlarda da fazla yazmıyorlar..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------
180cc 30hp olsaydı o zaman beo dan bişey beklemek zaten saçma olurdu
adamlar 183cc den optimum (gerekli) olan gücü çıkartmışlar.
-
29 Temmuz 2013, 01:15
#1057
Alın size bir link. İngilizce bilenler okuyabilirler.
Mil yani 1,6km olarak yazılmış kullanımlar. Hiçbirisi de sorun yaşamamışlar.
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?265015-Scarabeo-200-Life-Expectancy-How-many-miles-do-you-have
-
30 Temmuz 2013, 02:16
#1058
Dentist76 adlı üyeden alıntı
abim benim bu scooter kendini tüm dünyada ıspatlmış bir scooter markası , zaten tıpkı vespa gibi fanları olan bir model sen kimseye bişey ispat etme herkesin çizgisi belli canım abim.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
31 Temmuz 2013, 14:37
#1059
Selam
İspatlamak değil, motor ömrü konusunda araştırdım sadece .
Ve daha hiç motor öldü diyeni görmedim
650 km'deyim daha. Fırsat yokki binip kaçayım.
Evde hanım, çocuklar baba bizi gezdir deyince mecbur arabaya biniyoruz.
Nerde o bekarlık günleriii.. İnsan özlüyor şöyle bi kemer yapıp gelmeyi.
1961 Vespa 150 VBB1T
1994 Vespa COSA
2013 Scarabeo
-
01 Ağustos 2013, 02:21
#1060
Yakıt İkmal Tarihi: 30.07.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Katedilen Yol: 208 km
Tek Sürücülü
Yol: Şehir içi + Otoban
Eco modunda kullandım
Hız: Maksimum 90 km/h
Yakıt: Shell
Sonuç: 100 kilometrede 2,88 lt yakıt tüketmiş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)