Öncelikle Tüm Aprilia Scarabeo kullanıcılarına selam.
İlk motor tecrübemi Yamaha Bws ile yaklaşık 3000 km yaparak edindim. İlk motorum 2005 Yamaha Fazer6 ile 2011 Ocak ayından bu yana 11000 km yol katettim vazgeçemeyeceğim bir motor olarak görüyorum.
İki yılı aşkın süredir Tolme kullanıcısının motor hakkındaki görüşlerini zaman zaman okuyorum. Ağustos 2012 tarihinde Beyaz beo'm oldu Fazer6 hala duruyor iki motordan da ayrı keyif alıyorum. Haziran 2013'de ise babama gri beo aldık ikimizde çok memnunuz.
Scarabeo hakkında ufak sorunlar olsa da genel anlamıyla fiyat performans bakımından başarılı bir motorsiklet. Kalkış esnasında az gaz açarsanız mekanik bir ses ile birlikte titreşim hissediyorsunuz, sert gaz ile kalkılması gerekiyor. Yakıt tüketimi kullanıma bağlı olarak 2.8 ile 3.8 arasında değiştiğini gözlemledim. Motor gücü ve seriliğine kıyasla fren gücünün zayıf olduğunu düşünüyorum. İki motorda da frenleme zayıf olmakla birlikte, beyaz beo çalışır durumda ve hareketsizken arka freni sıktığımda fren sürekli tansiyon kaybediyor ve git gide daha fazla sıkma kuvvetine ihtiyaç duyuyor, yaklaşık 20sn kombine frene basılı tutarsam fren sonuna kadar sıkılabiliyor. Fren sisteminde hava olduğunu düşünüyorum, 1000 bakımında sorunumu dile getirdim fakat problem olmadığı belirtildi fakat gri motoru aldıktan sonra farkettim ki, gri olanda bu problem yok. Diğer kullanıcı arkadaşların kombine fren problemi var mı çok merak ediyorum, deneyip paylaşırsanız sevinirim.
İzmirde oturmama rağmen iki motoru da Çanakkaleden aldık. İkinci motor olan gri'yi Xmax 250 ile almaya gittik ve rodajı tamamlaması için 60-70 km sürati geçmedik. İnanmak zor fakat bu süratlarda Xmax 250 ile aynı yakıtı tüketti(Scarabeo 2.8, Xmax 2.9)
Işık yandıktan sonra 56 km'de yakıt bitirdim, kullanıcı arkadaşların bilgisine
Shad 40 topcase motora uyum sağladı, boyut olarak yeterli olduğu gibi rüzgar türbülansında değişiklik farketmedim.
Michelin lastikleri ısındıktan sonra yere sağlam basıyor, yanlış hatırlamıyorsam tolme x marka lstik taktığını, titreşimin ciddi bir oranda azaldığından sözetmişti fakat o yazılarını aramama rağmen bulamadım.
Sele altındaki çakmak girişi telefon şarjı için mükemmel bir ayrıntı, uzun yolda sele altının ısınması dezavantaj.
Motor rodajından sonra Yamaha Xmax ile çeşme'ye otobandan gittik (Xmax kullanan arkadaşım 110kg, Benim kilom 85) kalkış ve son hız olmak üzere defalarca test ettik, motordaki ekonomi ve power tuşunun sadece ilk kavrama anında ufak bir değişiklik yaptığını kalkışlardan tespit ettik. Son hız olarak yokuş aşağı 145km sürata çıktım Xmax'i Çeşme yolu boyunca 10 metreden fazla kaybetmedim. 0-60 km arası Xmax öndeyken, 60-120 arası beo önde oluyor. 120 üzerinde Xmax bir boy öne geçiyor ağırlık farkından dolayı performansları eşit kalıyor.
Motorum şu an 1800 km'de ve keyif için biniyorum, tolga74 variator sisteminde modifiye gerçekleştirmiş Jcosta marka variator almayı bende düşünüyordum fakat diğer (debriyaj vb.) modifiye işlemini düşünmemiştim İzmirde modifiye işlemini nerede yaptırabilirim bilgisi olan, yaptıran ve/veya yaptığı modifiye parçalarını satmak isteyen arkadaşlar var mı?
Tüm kullanıcılara kazasız sürüşler diliyorum, tutuşu kaybetmemek ümidiyle ;)