Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
27 Haziran 2013, 22:36
#1001
Arkadaşlar size arka göbekten bir ses geldiğini ve bunun muhtemelen disk balatalarından olduğunu söylemiştim.
bugün emin olmak için servise gittim. İyiki de gitmişim arka diski sabitleyen vidalardan birisi yalama imiş. Daha ilk aldığımda da vardı bu ses. Ve bana bunun çok tehlikeli olduğu, sürüş esnasında o vidanın çıkması halinde motorun teker kitleyebileceğini söylediler. Egsoz filan sıcak olduğundan motor serviste kaldı yarına o vidayı halledecekler.
Siz siz olun anormal şeyleri umursamamazlık etmeyin. Hayatınızı riske atmayın.
Bir de torpidoyu açıp baktığımda radyatör suyunun minimum düzeyde olduğunu gördüm, onu da doldurdular. Anahtarın ısınmasından şikayet ediyordum ya.. Anahtar-kontak mekanizması resmen 1cm filan mesafede radyatöre, ısınması gayet normal yani.
Arkadaşın açtığı konuya gelince. 22 senedir motora biniyorum ve şunu söyleyebilirim ki öyle bin km'de filan motordan birşey anlaşılmaz. Uzun zaman sonra anlarsınız neresinde ne kronik sorun olduğunu. Bir insan öyle daha rodajdaki motoru satıyorsa %100 etrafındakiler motordan soğutmuşlardır. Veya sonradan öğrenmiştir motorun Çin'de üretildiğini. Halbuki evine aldığı LCD, LED TV, bilgisayarı, elindeki Iphone'u nerede üretiliyor sanıyor ki insanlar???
Önemli olan nerede üretildiği değildir. Önemli olan kalitesinin altına kimin imzasını attığıdır !
Reklamlar
-
28 Haziran 2013, 11:39
#1002
Arkadaslar merhaba,
Detayları yazıyorum Bu konunun hepiniz tarafından ilgi çekeceğine eminim.Şimdi önce yüzeysel olarak yazıyorum sonra detaylara gireceğim.Performans konusunda bişeylerin bu kadar fazla değişeceğine inanmıyordum,Şu an motorum 16.500km de ama motorun bana bu modifiyeden sonra kattığı heycanı tarif edemem.Her an motorun üstünde olmak istiyorum.Motor resmen kişilik değiştirdi kalkışlardaki hızlanmayı tahmin edemezsiniz.Bu sabah 250 cc sym ile ışıklarda performans kıyaslaması yapmak için kalkış yaptık adam yanıma bile gelemedi.0-100km inanılmaz bir ivmelenme var göz açıp kapayıncaya kadar 100 km redeyim.Motorun eco ve sport modundan bu modifiye yapıldıktan sonra farklılık olduğunu hissettim.Öncesinde hiç bir fark yok gibiydi.Yakıt tuketimi konusunda bir sey değişeceğini çok zannetmiyorum çunku gazı aynı sekilde acıyorum.Önceden motor yerinde duruyordu şimdi ise atom karınca gibi.Motorda titreme sarsıntı diye bişey kalmadı sesi değişti.Akarma sisteminden gelen o garip ses olayı tamamen ortadan kalktı.Keşke daha önce yapsaydım diyorum şimdi.Son sürate gelince inanmayacaksınız ama dun aksam duz yolda ne rampa ne yokus sadece dümdüz yolda 140 km yaptım ama daha yukarı süratlere cıkacaktı gazı kestim.Simdi motora egzos bitubo amortisör ve performans bujileri ile ilgili çalışmaları yapıcan.Sormak istediğiniz sorular varsa sorun cevaplarım.Bu arada beniim beo sizin beoları gecer
-
28 Haziran 2013, 21:03
#1003
Tolga kardeş bu aldığın parçalar tek tek kaça maloldu ve nereden aldın.Benim kavramada şıkırtı yaptığı için özellikle de malossi debriyaj kiti ne kadar ve scarabeoya göre standartı nedir?
-
29 Haziran 2013, 14:15
#1004
-
29 Haziran 2013, 18:35
#1005
Ferudun hemen sana fiyatları yazayım
1. Jcosta varyatör 300 tl
2. Malossi debriyaj 200 tl
3. Malossi debriyaj yayı 100 tl
4. Malossi tourq driver 200 tl
5. Pollini hava filitresi 50 tl
6. Pollini tebriyaj tası 220 tl
7. Pollini performans kayışı 220 tl
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------
tabi bir coğu az kullanılmıs ikinci el ürünler 0 alayım dersen buradan çok pahalıya alırsın o zaman e bay tavsiye ederim
-
02 Temmuz 2013, 16:22
#1006
Baştan ve sondan yaklaşık 20 sayfa okudum ama istediğim bilgilere ulaşamadım maalesef, şu an bütür forumu okuyamadığım için yardımcı olabilirseniz sevinirim.
sahibinden.com'da ikinci el 2009 modeller yaklasık 4000-4500 fiyat aralığında, 2009 modeller ile 2009 sonrası modelin farkı sadece karbüratörlü olması mı?
Fiyat farkı çok fazla olduğu için merak etmekteyim, bütçem 4000'i geçmeye yetmiyeceği için 2009 model alırsam ne gibi sorunlarla karşılaşabilirim?
Cevaplarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.
-
05 Temmuz 2013, 20:11
#1007
KID333 adlı üyeden alıntı
Baştan ve sondan yaklaşık 20 sayfa okudum ama istediğim bilgilere ulaşamadım maalesef, şu an bütür forumu okuyamadığım için yardımcı olabilirseniz sevinirim.
sahibinden.com'da ikinci el 2009 modeller yaklasık 4000-4500 fiyat aralığında, 2009 modeller ile 2009 sonrası modelin farkı sadece karbüratörlü olması mı?
Fiyat farkı çok fazla olduğu için merak etmekteyim, bütçem 4000'i geçmeye yetmiyeceği için 2009 model alırsam ne gibi sorunlarla karşılaşabilirim?
Cevaplarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.
en büyük ana fark karbüratörlü olması sadece sarfiyatı biraz fazla o kadar.
sport-eco modu yok
ufak tefek makyaj değişiklikleri var.
temizini bulursan alabilirsin.
like den sonra otobüs gibi gelcektir.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
08 Temmuz 2013, 10:54
#1008
2. depo benzinimi de aldım.
302-149=153km'de 6,9 lt yakmışım.
100 km de 4,59 lt.
Sizin 3lt'lik değerler ile kıyaslayınca hala %50 fazla yakıyor motor.
Gel de anla :(
-
08 Temmuz 2013, 11:28
#1009
Dentist76 adlı üyeden alıntı
2. depo benzinimi de aldım.
302-149=153km'de 6,9 lt yakmışım.
100 km de 4,59 lt.
Sizin 3lt'lik değerler ile kıyaslayınca hala %50 fazla yakıyor motor.
Gel de anla :(
Sizin oranlar çok yüksek sanki...Sıfır bende almıştım ama bu kadar yüksek rakamları görmemiştim benim oranlar rodajda dahi 100 / 3,5 lt civarı falandı.
-
08 Temmuz 2013, 13:14
#1010
Bir fikri olan varmı neden bu kadar fazla yakıyorum?
Halbuki 2. depoda ivmelenmeleri bile çok yavaş, sürüşü sakin yapmıştım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
3 defa motor kalkışta stop etti. Acaba bujidemi bir sorun var?
Çok yakmasının bir sebebi olmalı.
Eski motor olsa anlardım da bu yeninin derdinden anlayamıyorum.
-
08 Temmuz 2013, 13:52
#1011
Dentist76 adlı üyeden alıntı
Bir fikri olan varmı neden bu kadar fazla yakıyorum?
Halbuki 2. depoda ivmelenmeleri bile çok yavaş, sürüşü sakin yapmıştım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
3 defa motor kalkışta stop etti. Acaba bujidemi bir sorun var?
Çok yakmasının bir sebebi olmalı.
Eski motor olsa anlardım da bu yeninin derdinden anlayamıyorum.
size tavsiyem şöyle kısa mesafe (200-300km) bir yol yapın ara ara gaz açın
tekerleri elinizle kontrol edin frenler çok sıkıyor mu? ilk zaman balatalar çok sıkı oluyor ama kısa bir süre sonra gevşiyor.
benzini nereden alıyorsunuz?
bizde böyle bir durum yok istanbulda olsaydınız yardımcı olmaya çalışırdım.
bu güne kadar motorda hiç bir anormallik görmedim bu arada 2000km geçti benimki ben 1 depo ile max 250km gittim (yolda kaldım )
ayrıca bujide felan sorun olmaz olamaz bir problem olsa zaten efı (!)ısığı yanar.
1000km ilk bakıma kadar motorunuz biraz kullanın. rodaj döneminde sadece ev bakkal arası aslında motorlar için pek iyi değil. minimum 40-50km gibi rakamlar için motoru çalıştırmak gerekir.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
08 Temmuz 2013, 14:04
#1012
satoyama adlı üyeden alıntı
size tavsiyem şöyle kısa mesafe (200-300km) bir yol yapın ara ara gaz açın
tekerleri elinizle kontrol edin frenler çok sıkıyor mu? ilk zaman balatalar çok sıkı oluyor ama kısa bir süre sonra gevşiyor.
benzini nereden alıyorsunuz?
bizde böyle bir durum yok istanbulda olsaydınız yardımcı olmaya çalışırdım.
bu güne kadar motorda hiç bir anormallik görmedim bu arada 2000km geçti benimki ben 1 depo ile max 250km gittim (yolda kaldım
)
ayrıca bujide felan sorun olmaz olamaz bir problem olsa zaten efı (!)ısığı yanar.
1000km ilk bakıma kadar motorunuz biraz kullanın. rodaj döneminde sadece ev bakkal arası aslında motorlar için pek iyi değil. minimum 40-50km gibi rakamlar için motoru çalıştırmak gerekir.
Evet ön diskten özellikle teker dönerken balataların sürtme sesi geliyor. Henüz 300 km'de olduğumdan balatalar aşındıkça sürtünmenin azalmasını umuyorum.
Dediğiniz gibi biraz uzun yol yapınca bir bakayım diskler ısınıyormu diye.
Benzini ilk depo Shell sonraki 2 depo PO'dan aldım.
-
08 Temmuz 2013, 14:13
#1013
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
08 Temmuz 2013, 15:58
#1014
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hanımla bugün konuşuyorduk ta.. Şöyle motora binip alıp başımızı bile gidemiyoruz bizim cimcimeler nedeniyle. Birisi 2 birisi 6 yaşında
Gün içi sürekli 1-2 km gidip geliyorum. dur kalk dur kalk..
Sürtünmeye gelince, her iki teker de zor dönüyor diyebilirim.
-
08 Temmuz 2013, 16:13
#1015
Dentist76 adlı üyeden alıntı
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hanımla bugün konuşuyorduk ta.. Şöyle motora binip alıp başımızı bile gidemiyoruz bizim cimcimeler nedeniyle. Birisi 2 birisi 6 yaşında
Gün içi sürekli 1-2 km gidip geliyorum. dur kalk dur kalk..
Sürtünmeye gelince, her iki teker de zor dönüyor diyebilirim.
o çoktan aşıldı hocam. motorunuz çinli olsa 2 cimcime daha bindirirsiniz. sıkıntı yok
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
08 Temmuz 2013, 16:38
#1016
Dentist76 adlı üyeden alıntı
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hanımla bugün konuşuyorduk ta.. Şöyle motora binip alıp başımızı bile gidemiyoruz bizim cimcimeler nedeniyle. Birisi 2 birisi 6 yaşında
Gün içi sürekli 1-2 km gidip geliyorum. dur kalk dur kalk..
Sürtünmeye gelince, her iki teker de zor dönüyor diyebilirim.
aga sen motoru niye aldın o zaman
şaka bir yana beo yu alıp kaçıcan abi! başka yolu yok yoksa binemezsin
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
08 Temmuz 2013, 18:42
#1017
Gaza getirdiniz beni. Az önce hanımı bir yere bıraktım, diyor ki neden böyle eskisine göre hızlı kalkıyorsun.
Demedim tabi ben yavaş kalkıyormuşum meğer diye.
Motoru deniyorum dedim
-
10 Temmuz 2013, 04:45
#1018
Atesleme sisteminizi kontrol edin benzin borularini kontrol edin ikisinden birinden sorun var bence
-
10 Temmuz 2013, 14:41
#1019
Tolme adlı üyeden alıntı
Atesleme sisteminizi kontrol edin benzin borularini kontrol edin ikisinden birinden sorun var bence
Biraz açıklarmısınız sayın Tolme?
Ateşleme sistemini nasıl kontrol edebilirim? Benzin hortumlarının neresine bakmam lazım?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
https://www.fuelly.com/driver/dentist76/scarabeo-200ie?fu=4655076
Buradan takip etmeye başladım. Bakalım nasıl gelişecek.
http://www.fuelly.com/driver/contes/scarabeo-200ie linkinde bir Yunanlı var. Onun da 4 lt civarından 500 km sonrası düşmüş tüketimi.
Sayın Tolme sizden de ayrıntılı anlatım bekliyor olacağım.
-
11 Temmuz 2013, 16:37
#1020
Slm scarabeo kullnicisym yenı onnumara motor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)