hoşbulduk sayın babatorik. haklısınız koltuk yüksekliği çok aşırı değil ben biraz kısa kalıyorum ayakların sadece ucu yere değiyor eski motorlarımda ayak tabanlarım tamamen yere değdikten sonra hafiften dizlerimi kırarak durabiliyordum şimdi böyle ayak ucunda durunca kendimi kötü hissediyorum.
sayın peaceball sorunuza şu daha iyidir şeklinde bir cevap vermek zor. her iki tip motosikletin de kendilerine göre artı ve eksi yönleri var.
scooterler aktarma sisteminin otomatik olması nedeniyle debriyajsız olmaları, bagajının olması, bacaklarınızı nispeten rüzgardan koruması, konfor (kaliteli markalar için söylüyorum), kullanım kolaylığı gibi artılara sahipler. ancak küçük tekerlekleri nedeniyle nispeten dengesizler, ani manevralarda riskliler, karmaşık yapıları nedeniyle bakım masrafları daha yüksek ve yakıt sarfiyatları daha fazla.
commuterler daha atik ve hızlılar (varyatör ve zincir aktarma farkı), az yakıyorlar, büyük tekerlekleri sayesinde daha dengeliler ve ani manevralara daha uygunlar, uzun yolda daha iyiler, ancak kullanımları daha zor (debriyaj),yokuş yukarı dur kalklı trafikte acemiler için az da olsa riskliler (debriyaj kullanımında ustalaşmamışsanız hele bir de artcınız varsa), bagajları yok denecek kadar küçük,rüzgar koruması neredeyse sıfır ve benim görüşüm genel olarak scooterlardan daha çirkin görünüyorlar bu artı eksileri daha da uzatmak mümkün.
seçimizi bunları göz önüne alarak kendiniz yapmalısınız.
kısaca özetleyecek olursak, şehir içinde yoğun trafikte kısa mesafelerde sadece ulaşım probleminize çözüm olarak sakin sakin kullanmayı planlıyorsanız scooter, şehir dışı gibi daha uzun mesafeler kat edecekseniz, nispeten sakin trafikte kullanacaksanız ve ilerde vitesli daha büyük motor kullanmayı planlıyorsanız commuter
ama siz ne seçerdiniz diye sorarsanız ben honda innova ya da yamaha cyripton gibi cub tipi bir motosiklet seçerdim. hafifler, kolay idare ediliyorlar,çok az yakıyorlar,ağırlık noktalarının aşağıda olması ve büyük tekerlekleri nedeniyle çok dengeliler, basit yapları nedeniyle bakım ve tamirleri kolay, otomatikleştirilmiş ya da yarı otomatik şanzıman sayesinde kullanımları çok basit, rüzgar korumaları var tek eksi yanları yüksek hızlarda hafif yapılarından dolayı daha ağır motorlara göre tedirgin bir kullanımları olması.
elimden geldiğince aklıma gelen iyi ya da kötü yanlarını yazdım. ve bunlar tamamen benim öznel görüşlerimdir her iki ya da üç tipi de kullanmış daha deneyimli arkadaşlar daha doğru bilgiler verecektir. kendi ihtiyçlarınız ve beğenileriiz çerçevesinde seçimi kendiniz yapmalısınız.