Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
02 Eylül 2015, 12:59
#1461
smiles adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
Ön diski değiştirmem gerekiyor. Parçayı nereden almamı tavsiye edersiniz?
Daha önce buradan http://www.af1racing.com/store/Scrip...dproduct=20824 alışveriş yapan var mı bilmiyorum ama,
Orijinal ön disk (28,56$) + Türkiye Kargo (26$) dahil,
Toplam 54,56$ yapıyor.
Bu da bugünkü kurdan yaklaşık 160 TL. eder.
Ürün bedeli 75€'dan düşük olduğu için gümrük vergisi de ödemezsiniz ve tahminimce 15-20 günde kargo kapınızda olur.
Reklamlar
-
02 Eylül 2015, 13:21
#1462
chetaq adlı üyeden alıntı
Daha önce buradan
http://www.af1racing.com/store/Scrip...dproduct=20824 alışveriş yapan var mı bilmiyorum ama,
Orijinal ön disk (28,56$) + Türkiye Kargo (26$) dahil,
Toplam 54,56$ yapıyor.
Bu da bugünkü kurdan yaklaşık 160 TL. eder.
Ürün bedeli 75€'dan düşük olduğu için gümrük vergisi de ödemezsiniz ve tahminimce 15-20 günde kargo kapınızda olur.
260 Tl'ye bulmuştum. 100 Tl ciddi bir fark. Siteyi araştırayım biraz.
Çok teşekkür ederim
-
02 Eylül 2015, 13:32
#1463
Arkadaşlar merhaba, Anadolu yakası n da ikamet eden Beo sahibi varsa forumdan, müsait bir ara buluşup bir test yapmak istiyorum. Araç olması gerekenden daha sarsıntılı gelmeye başladı bana ve bir kaç sayfa önce yazdığım sabit hızda düz yolda önden arkaya doğru olan belirli aralıklarla sallanma durumu devam ediyor. Servis maalesef pek ilgili olmadı, başka bir servise götürmeden önce eğer müsait olan bir arkadaş varsa iki Beu yu karşılaştırmak istiyorum.
Teşekkürler, kazasız belasız sürüşler
-
02 Eylül 2015, 14:46
#1464
Merhaba,
Sallama sorunu bende de var. Balans yaptırdım değişen birşey olmadı. Ön disk yamuk diyorlar ama o sebep olur mu onunla ilgili bir şey söylemiyorlar. Benim ustam da sorun olmadığını söylüyor ama bariz sallıyor motor. Özellikle virajlarda hafif yatınca çok rahatsız ediyor.
-
04 Eylül 2015, 23:03
#1465
Bir saat sonra İstanbul dan Marmaris e scarabeo için yola çıkıyorum mantıklı olmadı belki ama ir macera yaşamak istedim istanbul dan da alabilir dim hanım halime gülüyor bende
-
05 Eylül 2015, 14:16
#1466
Arkadaşlar daha önce balataları değiştiren oldu mu? Bu işlem için servisler ne kadar alıyo? Ben sırf merakımdan ve öğrenme isteğimden kendim değiştirmek kendim yapmak istiyorum böyle şeyleri elimde güzel imkanda var. Hava tabancası vs aos ta amcamın dükkanında. O yüzden rahatım bişeyi yapamayınca etraftan hemen yardım geliyor zaten. İncelikler falan öğreniyorum. Scarabeo larımızda balata değişimi için (özellikle arka balatalarda) lastik çıkartmaya gerek varmı? Varsa o işe ben girmiycem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------
Motorumda satıldı satılcak hissediyorum ama hiç içimden satmak gelmiyo. Bakım yaptıkça sürüş zevki artıyor.
Sallama olayı diyorsunuz ya arkadaşlar keşke birbirimizin motorlarını test etme imkanımız olsa ama benim önerim ve düşüncem gidon rulmanlarınızı bir ustaya kontrol ettirmeniz. Başka sıkıntı yaratıcak bir nokta yok ki zaten? Sanırım.
-
05 Eylül 2015, 15:10
#1467
Sallama olayı diyorsunuz ya arkadaşlar keşke birbirimizin motorlarını test etme imkanımız olsa ama benim önerim ve düşüncem gidon rulmanlarınızı bir ustaya kontrol ettirmeniz. Başka sıkıntı yaratıcak bir nokta yok ki zaten? Sanırım.[/QUOTE]
Ankara'da başka beo kullanan tanımıyorum maalesef. Ama zaman zaman Beverly 250 kullanıyorum 2006 model ve 120-130 gidiyorum resmen şiir gibi akıyor meret maşallah. Ne sallama ne titreme. Bir de gidon rulmanı ön tarafı etkiler sanırım. Benim motorun arka tarafı sallıyor. Süspansiyonda birşey yok diyor usta. Kayış, tahrik seti, varyatör hepsi değişti.
Lastiklere balans yaptır dedi. Yaptırdığımda pişman oldum. Ankara'nın en meşhur yerinde yaptırdım, 30 km yol yaptım sırf onun için. Adam bir suratsız; "motorlarla uğraşmayı hiç sevmiyorum, çok problem çıkartıyor sahipleri" dedi. Eyvah dedim kesin bir sıkıntı çıkacak. nitekim öyle oldu. Egzozu düzgün monte edemediler sanırım, zırıl zırıl ses geliyor. Km saati bir çalışıp bir çalışmıyor. Farlar yanmıyor sadece altta bulunan küçük ampul yanıyor ve ekrandaki mavi uzun far ışığı sürekli yanıyor.
Başka usta bulmak istiyorum o yüzden bozuk bozuk biniyorum motora :( dertliyim anlayacağınız.
-
05 Eylül 2015, 17:17
#1468
Dediğiniz türde bir sallama bende hiç olmadı. Aksine Beo'yu diğer kullandığım motorlara kıyasla çok dengeli buluyorum. Bir de bu benim 2. Scarabeom bunda da öyle bir durum yok.
Lâkin ilkinde şöyle bir durum söz konusu oldu. Daha önceki Scarabeoma givi büyük ön cam taktırmıştım ve rüzgarda inanılmaz sallıyordu, resmen yelkenli gibi olmuştu. Özellikle bir gün Alaçatı'dan Izmir'e dönerken çok büyük tehlike arz etmişti ve söktürmüştüm. Ayrıca arkada geniş bir Kappa vardı. Acaba taktırdığınız topcase ya da ön cam buna sebep olmuş olabilir mi?
Servisler maalesef çok pahalı ve ilgisiz. Bir kere durduk yerde sele açma mandalı kilitlendi. Motorum henüz garantide olmasına rağmen garantiye girmediğini söylediler ve 50 liraya patladı. Yakın çevremde iyi diyebileceğim bir servisi yok.
-
06 Eylül 2015, 00:49
#1469
Bugün 1250 km de rodaj bakımını yaptırdım. Ustaya özellikle test sürüşü yapmasını söyledim. 10 km kadar yapmış
Bana hiç bir sorun sıkıntı olmadığını söyledi, yağ değişim için 4500 km de kontrole gitmem gerektiğini eğer eksiltme yoksa 6 bin de tekrar geleceğimi söyledi. Sallanma sorunu için ise ön amortisörlerin yeni olduğu için sert ve zamanla yumuşadıkça geçecektir, açıklaması yapıldı. Hıza göre sallanma aralığı ve hızı pek artmadığı için amortisör açıklaması şu an için aklıma yattı. Gaz verdiğimde değilde sabit hızda yada gazdan bırakınca oluyor. Normalde çok dert etmem ama sıfır km alıp ta ufak tefek sorunla karşılaşınca biraz takıyor insan. Motor da kendi ön camı ve arka çanta daha taktırmadım. Rüzgardan biraz fazla etkileniyor, büyük cam taktırmayı düşünüyordum, sizin yorumunuzdan sonra zor gibi
Hatta belki benim acemiliğimden dir ama 100 km üzeri sürat te rüzgar çok aşırı etkiliyor, şerit yol boş değilse 110 km nin pek üzerine çıkmıyorum. Yolda tanıştığım başka bir beo cu 120-140 arası rüzgar dan dolayı arka tarafın savrulduğunu hatta kaza yaptığını söyledi. Onun için tek sıkıntılı yönü buymuş. Servis konusu dediğiniz gibi, yetkili servis sayısı az, işleri çok, ilgi maalesef çok çok az.
Sırf şu servis ve yedek parça yüzünden insanı zorla Honda Yamaha sahibi yapacaklar :(
Daha önce yapıldı mı bilmiyorum, İstanbul Beo buluşması yapılırsa mutlaka katılırım, özellikle Şile, Ağva, Kilyos vs gezisi hoş olur daha hava halen güneşli ve sıcakken.
Kazasız Belasız sürüşler
iyi geceler
-
06 Eylül 2015, 21:37
#1470
Bugün kısa bir test sürüşünü gerçekleştirmiş bulunmaktayım,
Keyifli bir sürüşü var,
Özellikle İstanbul içinde yolların durumunu da göz önünde bulundurunca süspansiyon ve lastik çapı biçilmiş kaftan...
Üzerine oturduğumda 250 lik vespa oturuş pozisyonu olduğunu fark ettim, gerek şehir içinde gerek uzun yolculuklarda üzmeyeceğe benziyor.
Sele daha rahat olabilirdi ama sanırım biraz modifiyeyle konforlu hale getirilebilir.
Lastiklerin yol tutuşu mükemmel. Şimdilik bu kadar kullandıkça göreceğiz.:9
-
07 Eylül 2015, 11:11
#1471
Şu buluşma işi olabilir +1
Motordan çıkan ön balatanın fotoğrafını kısmet olursa akşam koyucam. Akıl almaz bir balata yenmesi olmuş ben hiç sıkmam ön freni, hiç değilde çok nadir durunca kaymamak için vs.
Kayış konusunda hala bir yorum yapılmadı. Ben Gates marka kayışın fotoğrafınıda atmıştım, 2012 model beo ya uymadığını tecrübe ettim.
Üstündeki orjinali mitsubishi marka üzerinde aprilia da yazıyor. Ölçüsünün fotoğrafını çekemeden telefonun şarjı bitmişti. Yine bana kalırsa gerçek ölçüyü vakit bulduğumda varyatör kapağını söküp fotoğraflıycam.
Benden önce davranan olursa yazsın lütfen. Birde şu kayışı ucuza alan oldu mu? 170-200 arası görüyorum ben sitelerde.
-
09 Eylül 2015, 22:59
#1472
toomuchcc adlı üyeden alıntı
Scarabeo'nun soldaki far düğmesini aktive etmek oldukça zor geliyordu bana. Selektör yapmak pek kolay değildi falan. Yaz başında bu düğmeyi komple söküp iç kısımlarını greslemiştim ve bayağı bir düzeltmiştim bu durumu; ama düğme sonradan yine zorluk çıkartmaya başlamıştı. Geçen hafta tekrar greslemek için açtım. İşim bittikten sonra geri takarken sağ taraftaki çentiklere gözüm ilişti (düğme, yuvasında oynama yapıyordu biraz). Bu çentikleri dışa doğru açmaya çalışırken bir tanesi kırdım ve bu beni şaşırttı bayağı bir (o kadar kolay kırılabileceğini tahmin etmemiştim). Daha sonra simetrik olsun diye diğer çentiği de kendim uçurdum
O saatten sonra "tuşu artık silikonlayarak geri takarım" diye düşünüyordum; ancak sonra bundan vazgeçip yenisini almaya karar verdim ve Motopitshop'tan yeni bir düğme satın aldım.
Düğme bugün elime ulaştı; ancak paketten çıkan ürün bendekinden farklıydı. Aldığım düğmenin dizaynı, eskisine göre değiştirilmiş ve yeni düğme kolaylıkla basılabilir bir hale sokulmuş. Motopitshop'un sitesindeki fotoda ise eski dizayn gözüküyor enteresan şekilde.
http://s24.postimg.org/tor7lvgb5/Photo_0056.jpg
Takılı olan yenisi. Elimde tuttuğum ise motorun üzerinden çıkan eski parça.
Şu an çok güzel oldu. Böyle olacağını bilsem gresle falan hiç uğraşmadan daha önceden yapardım bu değişimi. Tabi insanın aklına "madem böyle kolay basılabilen bir düğme yapabiliyorsunuz, motorun üzerinde gelen neden o şekilde o zaman" sorusu geliyor..
Bugün yolda önümdeki araca selektör yapayım dedim. Düğmeye bastım ama selektör düğmesi çalışmadı. Uzun far yanmadı.
Tek başına uzun far konumuna alınca çalışıyor fakat selektör yapınca çalışmıyordu.
Servise gittim ben de. Kontrol edildi, arızalı çıktı. Yenisiyle değiştirdim.
Yukarıda alıntı yaptığım linkte görülen düğme takıldı benim motora da. Ve gerçekten eskisiyle kıyaslanmayacak kadar rahat çalışıyor bu yeni düğme. Selektör yapmak çok daha kolay şimdi.
Düğme değiştikten sonra eve dönerken aklıma bir soru takıldı.
Selektör düğmesi bozulduğunda bunu fark edip değiştirebiliyoruz. Peki ya "Eco/Sport" düğmesi bozulduğunda bunu nasıl fark edeceğiz?
Öyle ya, bu da diğerleri gibi bir düğme sonuçta. Yani bu da bozulabilir demektir bu. Selektör yapıp uzun far yanmayınca arızalı olduğunu fark ediyoruz ama "Eco/Sport" düğmesinde bir arıza olursa bunu nasıl fark edeceğiz?
Bu "Eco/Sport" düğmesi haricinde diğer bütün düğmelerin düzgün çalışıp çalışmadığını anlayabiliriz. Ama nedense bu düğme için herhangi bir uyarı/ikaz ışığı vs. yapılmamış.
Hangi modda kullandığını sadece düğmeye bakarak anlayabiliyorsun, o da düğmenin düzgün çalıştığını varsayarak.
Eğer bozulduysa bunu anlama şansın yok. Çünkü zaten iki mod arasında hiçbir belirgin fark olmuyor sürüşte. Varsa da "bunu fark ettim" diyene rastlamadım ben henüz.
Aprilia da bu durumu fark etmiş ve bu yüzden de bir uyarı/ikaz ışığı koymamış sanırım.
"Bozulsa da bozulmasa da bir şey fark etmez" demiş herhalde.
-
10 Eylül 2015, 22:39
#1473
chetaq adlı üyeden alıntı
...
Multimetre ile kısa devre kontrolü yapılarak çalışıp çalışmadığı test edilebilir o düğmenin. O konuda sıkıntı yok. Asıl sıkıntı bu tuşun kafa karıştırmaktan başka bir işe yaramıyor olması. Gaz kolu denen bir şey var. Performans isteyen açar sonuna kadar, az yakmak isteyen de kısar. Bitti gitti. Tamamen saçmalığın daniskası bir şey o tuş. Adamların olaya yaklaşımı zaten ortada hoş. Yan ayağı olmayan bir scooterdan bahsediyoruz burda. 300 lira para istiyorlar yan ayak için. Motor üzerinde gelen selektör tuşu ile sonradan aldığınızı kıyaslayın işte siz de tecrübe etmişsiniz aynısını. Adamlar bu motoru bence çok ard niyetli dizayn etmişler. "Yaa boşver abi yolla gitsin sonradan düzeltiriz" kafasında yaklaşmışlar pek çok şeye. "Ya tamam kırık olarak tak vidaları salla kim açacak da bakacak oralara" dedikleri de olmuş bayağı bir! Şu ana kadarki tecrübeme göre konuşuyorum: bence Aprilia'nın bu motoru komple baştan aşşağı revize etmesi lazım. Sıfırdan yeni bir Scarabeo üretmeliler. Aletin dizayn olarak bir sürü falsosu var. 10000 km'ye ulaşınca detaylı olarak bahsedeceğim bazı şeylerden. Çok acayip kafalarda takılmış adamlar resmen. O manifold borusunu dizayn edenin suratına tükürmek çok isterdim mesela.
-
10 Eylül 2015, 23:16
#1474
toomuchcc adlı üyeden alıntı
Multimetre ile kısa devre kontrolü yapılarak çalışıp çalışmadığı test edilebilir o düğmenin. O konuda sıkıntı yok. Asıl sıkıntı bu tuşun kafa karıştırmaktan başka bir işe yaramıyor olması. Gaz kolu denen bir şey var. Performans isteyen açar sonuna kadar, az yakmak isteyen de kısar. Bitti gitti. Tamamen saçmalığın daniskası bir şey o tuş. Adamların olaya yaklaşımı zaten ortada hoş. Yan ayağı olmayan bir scooterdan bahsediyoruz burda. 300 lira para istiyorlar yan ayak için. Motor üzerinde gelen selektör tuşu ile sonradan aldığınızı kıyaslayın işte siz de tecrübe etmişsiniz aynısını. Adamlar bu motoru bence çok ard niyetli dizayn etmişler. "Yaa boşver abi yolla gitsin sonradan düzeltiriz" kafasında yaklaşmışlar pek çok şeye. "Ya tamam kırık olarak tak vidaları salla kim açacak da bakacak oralara" dedikleri de olmuş bayağı bir! Şu ana kadarki tecrübeme göre konuşuyorum: bence Aprilia'nın bu motoru komple baştan aşşağı revize etmesi lazım. Sıfırdan yeni bir Scarabeo üretmeliler. Aletin dizayn olarak bir sürü falsosu var. 10000 km'ye ulaşınca detaylı olarak bahsedeceğim bazı şeylerden. Çok acayip kafalarda takılmış adamlar resmen. O manifold borusunu dizayn edenin suratına tükürmek çok isterdim mesela.
Söktükten sonra elbette bir test yapılabiliyordur da, mesele sökmeden anlayabilmek bunu. Bence de son derece gereksiz bir özellik bu "Eco/Sport" fonksiyonu.
Bu arada bildiğim kadarıyla yan ayağın fiyatı da 129,80 € (110€+KDV).
Bugünkü kurdan hesaplayınca yaklaşık 444 TL. gibi bir rakam çıkıyor ortaya.
-
17 Eylül 2015, 02:52
#1475
bende bu motoru yakın markaja aldım,kafama takılan en önemli sorunu YAN AYAKLIK olmaması, bir demir parçasına 400 tl vermek hiç de içime sinmiyor, bunun başka bir çözümü varmıdır
-
17 Eylül 2015, 09:25
#1476
Motor genel olarak güzel, üstelik euro kuru düşünüldüğünde yapılan kampanya bulunmaz cinsten... Eldeki stok bittiğinde bunu (ve benzeri rakipleri) bu fiyatlara almak mümkün olmayacak gibi görünüyor bana.
Yan ayak çok gerekli olan bir şey değil bence. Zaten el freni olmadığı için çok da güvenli durmuyor yan ayakta bu aletler.
S.
-
17 Eylül 2015, 17:02
#1477
en güvenli duruş şekli yan sehpa duruşudur kolay kolay devrilmez, tecrübeyle sabittir
-
21 Eylül 2015, 13:06
#1478
-
23 Eylül 2015, 22:20
#1479
Scarabeo'ma yaptığım modifiyelerin detaylarına ŞU linkten ulaşabilirsiniz.
-
27 Eylül 2015, 01:27
#1480
sürekli mi oluyor? çünkü bu gün tünelin birinden geçerken oldu, diğerinden geçerken olmadı hızım 110 civarıydı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)