Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Ağustos 2015, 21:24
#1441
Ayrıntılı cevaplarınız için çok teşekkürler. bir servise telefonla sordum lastik basınçları ile alakalı olabileceğini söyledi, diğeri ise yine lastikteki yeni olduğu için kılcal parçalardan olabileceğini söyledi. Tüketim için yapacak bir şey yok. 1,000 km yağ değişimi bekleyeceğim. Sarsıntı için de aynı şekilde ilk bakımda kontrol ettireceğim. Bugün Ferco motor dan Türkçe kılavuz temin ettim. Rodajı mümkün olduğunca dediğiniz gibi yapmaya çalışıyorum. Şehir içi trafikte zaten sabit bir hızda gidemiyorsunuz. Sadece haftasonu hem rodaj hem yol olsun diye Şile Ağva gibi güzergahta hem 80 km yi geçmeyip hemde sabit hızda gitmemek biraz sıkıntı
Riva yolu en uygunu sanırım. Bin km bakımına kadar bu şekilde devam.
Özellikle tavsiye edeceğiniz ilgili alakalı iyi bir yetkili servis var mı?
Tekrar teşekkürler, kazasız belasız sürüşler dilerim...
Reklamlar
-
11 Ağustos 2015, 23:32
#1442
DAYYAR adlı üyeden alıntı
Ayrıntılı cevaplarınız için çok teşekkürler. bir servise telefonla sordum lastik basınçları ile alakalı olabileceğini söyledi, diğeri ise yine lastikteki yeni olduğu için kılcal parçalardan olabileceğini söyledi. Tüketim için yapacak bir şey yok. 1,000 km yağ değişimi bekleyeceğim. Sarsıntı için de aynı şekilde ilk bakımda kontrol ettireceğim. Bugün Ferco motor dan Türkçe kılavuz temin ettim. Rodajı mümkün olduğunca dediğiniz gibi yapmaya çalışıyorum. Şehir içi trafikte zaten sabit bir hızda gidemiyorsunuz. Sadece haftasonu hem rodaj hem yol olsun diye Şile Ağva gibi güzergahta hem 80 km yi geçmeyip hemde sabit hızda gitmemek biraz sıkıntı
Riva yolu en uygunu sanırım. Bin km bakımına kadar bu şekilde devam.
Özellikle tavsiye edeceğiniz ilgili alakalı iyi bir yetkili servis var mı?
Tekrar teşekkürler, kazasız belasız sürüşler dilerim...
Öncelikle şu hız konusuna bir açıklık getirelim
Kitapçıkta, 80 km. hızla gidin demiyor. "İlk 500 km. boyunca motorun maximum hızının %80’ini aşmayın" diyor
Göstergedeki maximum hız 160km. Bunun %80'i de 128km. eder.
Buna göre bir ortalama yaparsak, rahatça 120'ye kadar hızlanabilirsin.
Servis konusuna gelince; birçok kişinin övüp tavsiye ettiği servislere ben de gittim. Bir kısmını bu forumda daha önce de paylaştım. Fakat ilgili alakalı iyi bir yetkili servis ve ustayla karşılaşmadım henüz.
İyi ya da kötü diye ayırmak da doğru değil aslında. İyi yönler de oluyor kötü yönler de. İyi dediğin bir servis bazen öyle bir şey yapıyor ki şaşırıp kalıyorsun. Bazen de hiç beklemediğin bir yerde bir usta/kalfa/çırak önemsiz görünen ufacık bir şey yapıyor "ne güzel" diyorsun.
Şöyle de bir gerçek var; senin dışında hiç kimse senin ilgilenip alakadar olduğun kadar ilgilenmiyor motorunla.
O yüzden öyle bir beklentiyle gitmiyorum servislere. Ama yaptığı işi de düzgün yapmasını bekliyorum tabii.
-
12 Ağustos 2015, 11:26
#1443
Merhaba, motor kullanan arkadaşlarım özellikle ilk bir kaç yüz kilometre fazla hızlı gitmememi söylediği için biraz temkinli davrandım. Gün itibarı ile 335 km ye ulaştım. 128 değil de 100 km ye kadar çıkarım artık
Forumda daha önce bir arkadaş söylemiş; 'otoban yollar hiç zevk vermiyor, orman, manzara ve virajlı yollar çok güzel' diye... Dün de benim kısa bir sahil yolu tecrübem oldu, yani gayet virajlı hafif eğimli. Gerçekten motoru o yolda kullanmak düz yola göre çok daha zevkli ve güzeldi. Performansı da daha belirgin oldu o yolda.
Servis te artık biraz piyango olacak gibi. Bana yakın olan Kadıköy Motor var eski salı pazarının orada. Başında bekle bilir bir yer tamir esnasında.
Pek merak eden yok ama gelişmeleri buradan aktarmaya devam edeceğim
Teşekkürler, kazasız belasız sürüşler
-
12 Ağustos 2015, 17:35
#1444
Merhaba Arkadaşlar,
Ben biraz tersten gidip önce Scarabeo aldım sonra forumları okumaya başladım . 73 sayfalık, ilk günden bu yana tüm yorumları okudum.
Uzun süredir farklı motorlar kullandım şu anda proje aşamasında bir DR350 var kenarda o bitene kadar ayağımı yerden kessin diye kullandığım Agility City 125 ile scooter işine alışınca hep kenarda sağlam ve küçük bir şey kalsın diyerek Scarabeo'ya karar verdim.
2011 Model 17.000 KM'de bir Scarabeo nasip oldu.
2 gündür forumun bu bölümünü okudum, OzHayaller'in videolarını izledim. Kendi yorum ve sorularımı da aşağıda paylaşıyorum, sayfalar dolusu okumadan sonra biraz kafanızı şişireceğim ama destek olursanız sevinirim . (Başlamadan önce Scarabeo alarak çok iyi bir karar verdiğimi düşünüyorum ve şimdilik çok memnunum.)
- Motoru alma nedenim biraz şehir dışı yaptığımda arkama yapışan kamyonlardan rahat kaçabilmek aslında, dolayısıyla kalkış ve hızlanmadaki hantallık biraz hayal kırıklığı yarattı ama 4-5 gündür alıştım aslında. Motor 18.000 KM bakımına geliyor gerçi bakımdan sonra biraz kendine gelebilir. Okuduklarım doğrultusunda ilk fırsatta Kadıköy Kadir Usta'ya gidip danışacağım.
-Bir arkadaş değiştirdiği bagaların kalkışa etkisinden bahsetmiş ama yakıt tüketimi yaklaşık %20 artmış. Başka bir arkadaş da komple aktarma setini değiştirmiş ama o yakıt tüketimi yazmamış. Onlar dışında bu yollara başvuran yok anladığım kadarı ile ama yine de sormak istiyorum. Polini, Malosi ya da J costa gibi performans eklentileri ile verim almaya siz nasıl bakıyorsunuz?
- Far biraz fazla ısınıyor gibi geldi ve aşağıda göreceğiniz gibi üst kısmı sanırım hem ısınmadan hem güneşten enteresan bir şekilde aşınmış ve pul pul dökülme var. Sizce bunu pasta cila ya da sadece polisaj ile halledebilir miyim?
Bu arada Özgür Bey, yazınız sonucu kısa hüzme flood led takmak mantıklı benim için de. Siz hallettiniz mi bu işi? Linkteki ledlerden uygulamayı düşünüyorum ben de. Yeni kasadaki sinyallerin olduğu yere takmak istiyorum ama ölçülerini kontrol edeceğim önce.
http://www.dx.com/p/mz-10w-cree-xm-l...g#.VctQLtEcRMs
- 100 - 110'km den sonra hafif bir yalpalama var gerçi top case çıkardığımda bu biraz azaldı. Lastikler 5.000KM yapmış City Grip basıncım ön 29 arka 32. Gidon topuzu ile bunu çözen ya da topuzların negatif yanını gören var mı? Bu hızda sürekli gitmeyeceğim tabii ki ama stabil olmak iyidir .
- Ön cam taktıran var mıdır? Ben givi araştırıyordum ama burayı okuduktan sonra vazgeçtim. Aşağıdaki gibi bir şeyi mevcut cama uyarlamaya ne dersiniz?
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...8519086/detay/
- Kontak anahtarımın etrafındaki çerçeve düşmüş komple değişmem gerekmez umarım.
Dün top case söktükten sonra, arka yük demirindeki plastik uçmuş bunları nereden temin edebilirim?
- Motor Çeşme'de kullanıldığından boyasız plastik aksamlar neredeyse baya beyazlamış, bunun için bir şey önerir misiniz?
Şöyle bir site var (http://www.deruchi.net/application.asp?page=uygulama_motosiklet) ama aradığımda kimi motorda kalıcı oluyor kiminde olmuyor dediler, bana da kalıcı bir sonuç çıkacak gibi gelmiyor.
plastidip çözüm olur mu sizce?
- En önemlisi KM saatine bir şey oldu, tel koptu diyeceğim ama optik okuyucu bu , baktım çıkan bir kablo da yok gördüğüm kadarı ile. Hız da göstermiyor, KM de saymıyor. Başka bir forumda oto teypçisinde lehimletilebilir demişler. tecrübe eden oldu mu?
- Bir de her şeyden sonra şu ön portbagajdan takmak istiyorum, sadece eski 50'lik bir beo ya kasa arkasına yapılan destekler sayesinde kullanan birini buldum yabancı forumda. Aranızda böyle bir şey kullanan var mı?
http://www.scooterwest.com/item_details/Front-Folding-Rack---Buddy---Black/8222
http://modernvespa.com/forum/topic108658
- Torpido kapağının tam oturmamasına sinir oldum ama anladığım kadarı ile bunun bir standardı yok
- Eco/Sport mod tatmin edecek bir eklenti değil sanırım.
- Aynalar iyi mi kötü mü anlamadım alışmaya çalışıyorum.
Şimdiden herkese teşekkürler, gelişmeleri tekrar paylaşacağım.
Sevgiler.
-
12 Ağustos 2015, 21:24
#1445
kid adlı üyeden alıntı
- 100 - 110'km den sonra hafif bir yalpalama var gerçi top case çıkardığımda bu biraz azaldı. Lastikler 5.000KM yapmış City Grip basıncım ön 29 arka 32. Gidon topuzu ile bunu çözen ya da topuzların negatif yanını gören var mı? Bu hızda sürekli gitmeyeceğim tabii ki ama stabil olmak iyidir
Motorunuz hayırlı olsun.
Gidon topuzu hariç diğer sorularınız hakkında bir fikrim yok. Forumdaki arkadaşlardan bilgisi olanlar diğer sorularınız için yardımcı olur umarım.
Motora 46Lt'lik çanta taktıktan sonra, yaklaşık 40-60 km. (ve üzeri) hızlarda düz yolda giderken ellerimi bıraktığımda, önce yavaş, sonra giderek artan bir salınımla gidonun sağa sola yalpalamaya başladığını görünce çözümü büyük boy gidon topuzu (Çifti 90TL.) takmakta buldum.
Yalpalama olayı yok artık.
Motoru eğer arka çanta ile kullanacaksanız mutlaka gidon topuzu takmanızı tavsiye ederim. Ben herhangi olumsuz bir etkisini görmedim bugüne kadar. Kaldı ki krom olduğu için güzel de görünüyor ayrıca.
-
13 Ağustos 2015, 16:22
#1446
kid adlı üyeden alıntı
Bu arada Özgür Bey, yazınız sonucu kısa hüzme flood led takmak mantıklı benim için de. Siz hallettiniz mi bu işi? Linkteki ledlerden uygulamayı düşünüyorum ben de. Yeni kasadaki sinyallerin olduğu yere takmak istiyorum ama ölçülerini kontrol edeceğim önce.
http://www.dx.com/p/mz-10w-cree-xm-l...g#.VctQLtEcRMs
Ben led takmadım henüz. Araştırmalarım devam ediyor bu konuda. Almışken iyi bir şey almak istiyorum. Ayrıca tür olarak flooddan spota kaydım biraz; çünkü spotun avantajı daha fazla. Aslında ikisi de olsa en ideali. Spotu yüksek bir noktaya takıp, floodu da yere yakın konumlandırarak çok çok iyi bir aydınlatmaya sahip olunabilir. Kombine ürünler oluyor yarısı spot yarısı flood tarzı; belki öyle bir şey alır takarım.
Bu ledleri sinyallerin olduğu yere takmayı düşünüyorsanız şöyle bir şey söyleyeyim: bendeki Scarabeo'nun sinyalleri, gidonu tam kırdığım zaman dizime çarpıyor. Eski Scarabeo dizaynında bu sinyaller farın yanlarında. Neden ordan alıp gidonun altına taşımışlar merak ediyorum. Belki far yanıyorken sinyal çalıştırıldığında sinyallerin yandığı gözükmüyordur, ve onlar da bundan ötürü sinyalleri fardan uzaklaştırmak istemişlerdir.. bilmiyorum net olarak nedenini. Ben bu sinyalleri farklı bir noktaya taşımayı denedim; ama takacak ideal bir yer bulamadım. Bundan ötürü motorun üstünde gelen sinyalleri 3 cm uzunluğunda led sinyallerle değiştirmeye karar verdim. Henüz elime ulaşmadı ürün. Umarım istediğim gibi olur. Led sinyaller gece çok güzel yanıyor; ama gündüz görünürlükleri normal ampül kadar başarılı olmuyor genelde. Bakalım nasıl olacak. Merak ediyorum ben de. Linkteki ürünü o bölgeye takarsanız dediğim gibi dizinize çarpabilir. Çok içeriye doğru konumlandırırsanız da bu defa da gidonu dönderirken ledler ön grenajın üst bölgesine çarpabilir falan. Ayrıca yine ön grenajdan ötürü ışığı yere doğru konumlandırmada sıkıntı yaşayabilirsiniz. Genelde bu tarz ledleri amortisör dış bacaklarına monteliyor kullanıcılar. Ben de öyle yapmayı düşünmüştüm ilk; ancak sonradan bunun gidonu ağırlaştıracağını düşünüp bundan vazgeçtim.
Şu an aklımdaki şey çubuk tarzında bir ürün alıp, bunu radyatör grenajının üst noktasına montelemek. Örneğin şöyle bir ürün olabilir. Çok ağır bir şey olmaması lazım. Radyatör üzerindeki kapak 6 noktadan sabitlendiği için oldukça stabil duruyor aslında; ama yine de titreşimden ötürü falan sıkıntı çıkabilir. Ben almışken güzel bir ürün alacağım dediğim gibi. Özellikle dış etmenlere karşı dayanıklılık açısından min IP68 standardında olması lazım. Özellikle şu an bulunduğum yer çok tozlu. İstanbul'a dönünce kışın falan da sürüş yapacağım. Bu ledler motorun dışında açıkta duruyor ve ucuz ürünlerde kaçaklar yaşanabiliyor. Amazon'da falan ucuz bazı ledler için yorumlarda yazıyorlar "aldığımda ilk zamanlar iyiydi; ama sonradan çalışmamaya başladı. içini açtığımda içinde su olduğunu gördüm" falan diye.
-
17 Ağustos 2015, 17:02
#1447
arkadaşlar merhabalar,
11.700 km'de beo sahibiyim. bir tane de xmax 400'üm var ama şehir içinde sürekli beo'yu kullanıyorum. xmax ı sanırım bu gidişle satarım.
benim sorum bakımla ilgili. 10.000 km de şanzuman yağı ve buji değişimi gerekir mi?
ek olarak, radyatör suyu seviyesini nereden kontrol edebilirim?
teşekkürler.
-
21 Ağustos 2015, 10:10
#1448
Su seviyesi torpidoyu açınca sol üstte benim scarabeomda. Bunun azaldığınj gördüm geçenlerde, zaten camın zırıltısından ötürü ön kaplamaları sökme niyetim vardı, onuda görünce söktüm. Resimleri paylaşıcam neler yaptığımıda paylaşıcam yakında.
Diğer sorunuzu bilmiyorum diyerek cevaplıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------
Şu dün gece bulduktan sonra uyuya kaldığım linkide bi paylaşmak isterim.
Bu ( https://www.auxbeam.com/fog-light ) ürünler ip68 standartlarında seri üretim yapan bi firma ünlüde sanırım. Şu 18W olayını çözümleyelim bilenlerle. Bizim scarabeomuz bu ürünü bu 18W yi kaldırabilicekmi hiç sorun yaşamadan. Ben direk farlara bağlamak istiyorum. Kontak açıldığında parkla veya çalıştırdığımızda yanan kısalarla birlikte yansın direk. Bu arada bunların rengine uyması için kısa ve uzunun da rengini değiştirip beyaza çevirmek istiyorum. Bu ürünleri de buldukça paylaşırım ama benim araştırıp bulmam uzun sürüyor. Bilenler yapanlar yazsın lütfen
-
21 Ağustos 2015, 18:48
#1449
ozanturna adlı üyeden alıntı
Şu dün gece bulduktan sonra uyuya kaldığım linkide bi paylaşmak isterim.
Bu ( https://www.auxbeam.com/fog-light ) ürünler ip68 standartlarında seri üretim yapan bi firma ünlüde sanırım. Şu 18W olayını çözümleyelim bilenlerle. Bizim scarabeomuz bu ürünü bu 18W yi kaldırabilicekmi hiç sorun yaşamadan. Ben direk farlara bağlamak istiyorum. Kontak açıldığında parkla veya çalıştırdığımızda yanan kısalarla birlikte yansın direk. Bu arada bunların rengine uyması için kısa ve uzunun da rengini değiştirip beyaza çevirmek istiyorum. Bu ürünleri de buldukça paylaşırım ama benim araştırıp bulmam uzun sürüyor. Bilenler yapanlar yazsın lütfen
Scarabeo çalışırken fren kolunu sıktığınızda rolantideyken bile voltaj artmaya devam ediyor (arka stop farı 21w). Bu ledi alıp taksanız ve sürekli yansa, rolantide bile batarya sarj olmaya devam edecek yani. Ben multimetre ile ölçüm yaptım. Kısa + uzun hüzme birlikte açıldığında voltaj düşüyor rolantide; ama biraz gaz verildiği zaman voltaj tekrar yükselmeye başlıyor. Motorun alternatörü yeteri kadar güçlü olsa gerek. Servis kitapçığında bir yerde alternatör için 8000d/dk'da 330 watt üretir diye yazmışlar, başka bir yerde 6000d/dk'da 300 watt üretir demişler (Yamaha WR250R'nin 350w @ 5000d/dk örneğin ve doğru bu değer). Scarabeo'nun alternatörü 18 kutup başlı ve tam fazda çalışıyor (full phase). Bence 70-80 watta kadar ekstra yük sorun çıkartmaz. 20-30 watt gibi değerlerin kesinlikle sorun çıkartacağını düşünmüyorum. Benim de ekstra olarak takacağım en fazla 30 watt olacak zaten. Üstüne lüzum yok (ebat çok büyüyor, gereksiz)
Benim şu an baktığım led BU. 20 watt, 30 derece spot. IP68 standardı var. Oldukça kompakt yapıda (radyatör üzerindeki grenaja montelemek için ideal). Fiyatı biraz pahalı; ama ömür boyu garanti mevcut. Ben tek bir sefer alıp iyi bir şey almak istiyorum dediğim gibi. Yukarda sizin paylaştığınız linkteki ŞU ürün de güzel; ama onda IP67 yazmışlar. Ayrıca bunun aynısının farklı isimde olanlarına bakmıştım; üstündeki ledlerden bazılarının zamanla işlevini yitirdiğini yazmışlardı. Benim paylaştığım markanın başka ürünlerinde de sorun yaşayan olmuş tabi. Güzel ve sorunsuz bir ürün bulursam sipariş vereceğim direkt.
-
23 Ağustos 2015, 21:16
#1450
Özgür bey o ürünü bizimlede paylaşırsınız çok minnettar kalırım.
Benim 12000 km bakımım geldi, şimdi kayışı kendim değiştiricem, yağı kendim değiştiricem diyorum yalnız şu kayışı internette ne diye aratıcağımı bilmiyorum. Hani bi numarası kodu uzunluğu vs yokmudur? Lastik alırken atıyorum 225/55/17 michelin energy saver diyoruz mesela, bizim motorun kayışını ne diye aratıcaz? Aynı şekilde hava yağ filtrelerimiz bujimiz vs bunların bi dökümanını yapsak keşke, ne dersiniz?
Ben motoru söküp taktım iki kere ön tarafı, fotoğraflar çektim paylaşıcam. Parçaların üzerindeki yazıları paylaşırım.
-
24 Ağustos 2015, 04:53
#1451
ozanturna adlı üyeden alıntı
Özgür bey o ürünü bizimlede paylaşırsınız çok minnettar kalırım.
Mesajımda linkler mevcut Ozan Bey iyi bakın
-
24 Ağustos 2015, 15:36
#1452
Onu gördüm iki ledli olanı diyosunuz Super bright leds in ürünü, aradığınızı bulursanız paylaşın istedim, sizin seçimlerinizi takip ediyorum
-
24 Ağustos 2015, 16:15
#1453
-
27 Ağustos 2015, 14:56
#1454
Superbrighleds'in ŞU modelini almaktan vazgeçtim. Mesajıma dönüş yaptılar. Ürünün gerçek değeri 9.2w'mış. 9 wattlık lede 300 lira vermek biraz abes olur açıkcası. Ne kadar garantisi vs olursa olsun.
Bu led mevzusunu araştırmaktan sıkıldığım için BU linkteki ürünü sipariş ettim. 40w combo (gerçek değeri 20w civarı birşeydir heralde). 600gram ağırlığında. Daha önce de dediğim gibi radyatör grenajının üstüne (farın altında duracak şekilde) monteleyeceğim. İlanda IP67 yazmışlar. Aynısının farklı bir ilanında IP68 yazıyor ama yanlış olsa gerek; zira fotolarından içine kolaylıkla su kaçabilirmiş gibi duruyor ürün. Takmadan önce silikonla güzelce bir kapatmayı düşünüyorum.
Neticede 90 lira fiyata 40w combo bar. Dandik bir şey çıkarsa da şimdilik iptal edeceğim bu projeyi. Seneye belki daha kaliteli ürünler olur piyasada.
-
31 Ağustos 2015, 00:07
#1455
Evet arkadaşlar benimde söyleyeceklerim birikti. Öncelikle ilk yaptığım işten bahsedicem.
Torpido kapağımızın yanları açıktı sanki gerilmiş gibi nedenini bilmiyorduk, hala daha bilmiyoruz ama bunun tamirinin mümkün görünmediğini öğrendim.
Bunu nasıl yaptım motorun ön grenajlarını açarak işe başladım.
Nedense açarken içimde hiç geri nasıl toplayacağım endişesi yoktu, babam çok söylendi kapatamıycaksın gidiceksin ustaya diye ama kapattım arkadaşlar hatta daha sonra tekrar açtım ve vidaların hepsini değiştirdim sıfırlarıyla.
Neyse oralara gelicem önce bi açalım ön grenajları.
Açar açmaz gözüme antifiriz sıvı haznesi takıldı, seviyesini kontrol ettim eksikti tamamladım. Sıradan antifiriz sıvısı işte korkmayın doldurun.
Onunda üstündeki o kara kutu farımızın beyni sanırım. Üzerinde yazan yazılardan öyle anladım;Şuradan görebilirsiniz. Flaşör ünitesi diyor sinyalde olabilir;
Neyse devam edelim, Bir de sağdan bakalım Radyatörümüz ve radyatör sıvısının kapağı sanırım o kapakta.
Sağ Yan, radyatör giriş çıkış boruları ...
Sol Yan, kornamız, ve sanırım birkaç beyin veya sigorta daha (altı yeşil olanlar);
Sigorta veya beyin dediklerim;
---------------------------------------------------------
Şimdi asıl amacım olan şeyi görmek için derinlere baktığımda, o torpido kapağının nereye bağlı olduğunu ve nasıl bir mekanizması olduğunu gördüm.
Çok basit. Tam kapağın altına denk gelen yere tutturulmuş menteşe denmiycek bir sistem. Ve herhangi bir sıkılık bolluk ayarıda bulunmuyor. İşte o anda hayallerim suya düştü.
Kapağı söküp böyle ortadan fön makinesi ile ısıtıp formunu daha bir kavisli hale getirmek gibi bir düşüncem var bu sıralar bakalım görcez. Satılmazsa yapıcam.
Bu kapak açıkkenki görüntü;
Bu kapak kapalıykenki görüntü;
---------------------------------------------
Bu arada Ön camın hemen önündeki plastik parçanın rengi attığı için onu da boyamak istiyodum.
Orayıda söktüm daha sonra bi gün.
O parçanın fotoğrafını çekmemişim. Neyse o parçayı boyayıp yerine taktıktan sonra bir rötuş yapmak için sprey boyayı tekrar sıktım ve aklıma gelmeyen başıma geldi, cama da boya bulaştı.
Eee ben o camı öyle bırakırmıyım hemen çıkartıp siliyim dedim.
Çıkarttım şu vidalardan kurtarıp;
Birde ne göreyim, bu vidaların arkasında ilginç bir civata somun sistemi var;
(Bunlar şu şekilde çalışıyor, deliğe önce somunu sokuyorsunuz, somun dediğim o siyah lastikler, bu lastiğin ucunda somun var. diğer ucu ise çıkıntılı bir şekle sahip. değile soktuğunuzda geriye kaçmasın diye. E nasıl çalışıyor? Civatayı sokup çevirmeye başladığınızda, somunu kendine çekiyor bu sırada somunun içinde olduğu lastik kısım sıkışarak genişliyor ve böylece arkada oluşan bu şişkin kısım somunun o delikten çıkmasını engelliyor. Ayrıcaaaa sarsıntıları en iyi şekilde absorbe etmeye yarıyor.)
Fotoğraf diğerlerinden farklı bi yerde çekilmiş diye düşündünüzmü bilmem, ama o esnada bu somunların yenilerini almak için Atatürk Oto Sanayi'ye gidiyordum, eskilerini takmak istememiştim.
Sanayide iki dükkana danışıp hemen biyer buldum. Biraz daha büyüğü olsa da o dükkanda aynı parçayı buldum. Ufak bi uyum sorunu oldu tabi henüz halletme enerjisini kendimde bulamadım diye bişey yapmadım.
Evet neyse çok uzattım o kısmı, buraya kadar gelmişken şunun bütün kafasını soyayım dedim ve devam ettim;
Bu kısımda pek bi müdahale isteyen durum yok. elektronik olaylar kablolar vs.
Sadece şu farımızın hemen arkasında, Yukardaki fotoğrafta ön camın ortadaki civatasının tam arkasına denk gelen yerinde, Farımız buhar yapmasın diye ufak bir bacamsı sistem gördüm, ucunda bir lastik parça takılıydı, özel cımbızımla (sıradan cımbız) tutup çektim onu. baktım biraz yırtılmış, hemen bastım 502 yapıştırıcıyı ve kurutup yerine taktım yine cımbız yardımı ile.
Parça;
Farın arkasında şöyle bir AYAR VİDASI var, ama ne olduğunu bilmiyorum, anlayamadım;
Cama boya sıçramıştı CAMA NE OLDU OZANN? dediğinizi duyar gibiyim.
Camı önce tinerle sildim, meğersem üzerinde bir kimyasalmı ne varmış, tepkimeye girdi beyaz hareler oluştu, sanki bol kireçli suda yıkanmış borcamda kalan kireç tabakası gibi. Sonra öğrendimki akrilik boya tinerle değil asetonla çıkarmış. Onunlada sildim boya çıktı ama beyazlıklar kaybolmadı. Cam boyle beyaz kalınca bazı kocakarı olayları denedim fayda etmedi.
Aklıma satın alırken yanında aldığım bi parça geldi. Şu;
Bu meğersem farklı bir ön cam (siperlik takmak istediğimizde kullanmamız içinmiş ama ben sevdim, takkeli hacı gibi durdu Biraz naked oldu, göğsüm çok rüzgar yedi. Dayanamayıp tekrar eskisiyle değiştirdim 1 hafta sonra =) şimdi standart camı temizlemenin yolunu arıyorum. Araba farı temizleme olayında usta bir ilaç varmış ünlü bir markanın (şudur);
Bunu (Meguiar's PlastX) uygulamak için evdeki mevcut taşlama makinesine pasta cila kafası aldım ama daha Resimdeki ürünü almadım. Sonuç ne olur bilmiyorum.
Evet İç açıcı maceralarım şimdilik bu kadar. Yukarıda yaptığım herşeyi bende ilk defa yaptım ama hiç bir sorun yaşamadım. Eğer sizde yaparsanız tek önerim parçaları çıkartmadan önce fotoğraflayın nasıl durduklarını ve sökerken neyin nereden, hangi dişin hangi yuvadan attığını takip edin unutmayın. Çok teferruat yok.
Asıl şimdiki sorunum 12000 bakımı. Onu bir sonraki entrymde postumda sorular eşliğinde paylaşıcam sizinle.
Henüz yaptırmadım ne yapmalıyım bilmiyorum.
Lütfen ilgi gösterin.
Kendim yapabilmeyi istiyorum, parçaları internetten sipariş vericem vs. öncesinde danışmam gerekenler var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------
Evet arkadaşlar. 12000km bakımına hemen giriş yapıyorum. Km 12145 oldu.
Kayışı temin ettim doğrudur diye düşünüyorum aldığım yer 2012 scarabeo deyince bunu çıkardı zaten arkasındaki etikettede bizim motorun adı yazıyor.
Gates marka 363-217 kodlu bir kayış;
Diğer kısımlarla ilgili, 12000km bakımında yapılması gerekenler listesi;
Sırasıyla,
10W40 yağ...........30-40TL
Yağ Filtresi........20TL
Buji................40TL
Hava Filtresi.......20TL
Kayış...............170-200TL
Fren Hidroliği......15TL
Antifiriz...........15TL
Balatalar,
Organik Ön..........55TL
Organik Arka........35TL
Metal Ön............75TL
Metal Arka..........60TL
+
VARSA GİDONDA bir sorun xTL
------------------------------------
1)Bunun Faturası Üst Fiyatlardan hesaplarsak;
485TL+xTL+İŞÇİLİK TL si midir?
Verdiğim kayış fiyatı genelde internetteki fiyattı.
Ben çok daha ucuza aldım sürekli alışveriş yaptığım yerden.
2)Balatalara gelicek olursak ben ucuz olandan yanayım, yanılmıyorsam forumda da daha önce ebc nin organiklerinden memnun kalındığını okumuştum! Sizin tercihiniz ve öneriniz nedir? Birde biliyorsanız fiyat açısından nerde uygun bulurum yazarmısınız lütfen.
Yağını değiştiricem önerildiği gibi 10/40 ile, ben 5/40 koyunca ne olduğunu ne değiştiğini bilmiyorum. zaten fiyatlar aynı.
Yağ filtresini değiştiricem kesin.
Buji bir kaç kez sanırım sinyal verdi, ateşlemesi 2 3 kere böyle bir 3-4 saniye sürdü. Değişmesi zorunlumu bilmiyorum ama değiştiririm.
Hava filtresini temizletirim diye düşünüyorum herhangi bir sorunu yoksa.
Kayış tamam zaten yazdım yukarda.
Fren hidrolik seviyelerini kontrol ettim zaten ekletmem lazım, bu da kesin yapılcak.
Antifiriz tamam sıkıntı yok.
Gelelim en önemli konuya. Kesinlikle yardımcı olmanızı istediğim iki konu var.
Birincisi BALATALAR.
Sorumu sordum yukarda. Ne yapmam gerekli lütfen yardımcı olun.
Mesela Motopitte balata ve fiyatları bunlar
http://www.motopitshop.com/motopit-o.../fren_ana_grup
Çok pahalı geldi bana.
Burda ise daha uygun ve iki seçenek var, markalarıda belli en azından. ama bu ikisinden hangisi? (organik? metal?)
http://www.motoruma.com/search?q=ebc...&pt=&sid=false
Diğer Buji, Filtreler, Yağ ve Hidrolik ürünlerini burdan sipariş vermeyi düşünüyorum.
http://www.motopitshop.com/motopit-o...arabeo_200_i_e
önerebiliceğiniz direk ürünler varsa tam ismi veya internet adreslerini vermenizi rica ederim.
Bu Bakım konusunda yardıma ihtiyacım var.
-
31 Ağustos 2015, 03:03
#1456
ozanturna adlı üyeden alıntı
...
O parçalar röle oluyor, beyin değil. Scarabeo'nun beyni(ECU) throttle body üzerinde.
Farın iç kısmındaki vida farın sağ sol yön ayarını yapıyor (üstünde R L ibaresi var zaten dikkatli bakarsanız).
Torpido gözünü kirden korumak istiyorsanız sol menteşenin altındaki boşlukları kapatın özellikle; çünkü teker arkasında korna için açılmış deliklerden bu menteşeye kir ulaşıyor ve o kirler de torpidonun içine doğru girmeye başlıyor.
Bakımla ilgili olarak yerli yabancı bir sürü kişi yıllardır çeşitli paylaşımlarda bulunmuş bu motorla ilgili olarak. Kimisi 5w-40, kimisi 10w-40 kullanıyor vs. Benim Scarabeo'mda ise şu an 0w-40 Mobil 1 ESP Newlife dizel motor yağı var (burdaki esas unsur 0w-40 olması. markaya veya otomobil yağı olmasına takılmayın). Yağ konusunda merak ettiğim pek çok şey vardı yıllardır; bazı şeyler denemek istiyordum. En sonunda karar aldım ve bunu uygulamaya koydum (özellikle ŞU makale bu kararı almamda oldukça etkili olmuştur). Servis kitapçığında "20w-40 kullanılmalı" yazan motorda dahi tüm sene boyunca 0w-40 kullanmayı düşünüyorum şu an. 0w-40 vizkositede motosiklete özgü bir yağ bulunmadığı için otomobil yağlarına bakılması gerekiyor. Motosiklette otomobil yağı kullanma fikri bana çok saçma gelen bir şeydi evvelden; ama şu anki kısa vadeli tecrübemden sonra diyebilirim ki: "bundan sonra hep 0w-40 yağ kullanacağım (ve büyük ihtimal mobil 1'in bu yağı ile devam edeceğim)". Uzun dönemli kullanım sonrası nasıl etkileri olacağını bilmiyorum. Bu yazdıklarım tavsiye değildir bu arada. Kim hangi yağı istiyorsa alsın kullansın. Genel olarak tam sentetik yağ kullanmak ve bakımları geciktirmemek en ideali. Scarabeo'nun servis kitapçığında yağ değişimi için "12000km'de bir" diye yazmışlar ama bu çok yanlış bir şey bence (Scarabeo'nun servis kitapçığında yanlış yazılmış başka şeyler de mevcut). Motor sadece 1 litre yağ alıyor. Bu kadarcık yağ ile 12000 km gitmek çok abes olacaktır. Bizim burda genelde yapılan uygulama 6000km'de bir değişim ki bu normal kullanım için ideal sanırım. Ben aşırı tozlu yerlerde sürüş yaptığım için 2000-3000km'de bir değişim yapıyorum (Agility'imde de aynıydı). Hava filtresi ve yağ bakımı çok kritik. Yeterli hassasiyeti göstermek lazım bu ikisine. Hele Avşa gibi toz cenneti yerlerde.. Sadece 500km'de temiz hava filtresinin geldiği hal:
-
31 Ağustos 2015, 09:48
#1457
toomuchcc ben motoru satıyorum aynı zamanda o yüzden yağ konusunda bi değişiklik düşünmüyorum.
Şu hava filtresi olayına gelince kendin mi söktün? Bende açıkçası kendim söküp takmayı düşünüyorum. Gerekli aletlerim var sorun yaşarmıyım?
Birde hiç varyatör kapağını söktünmü? Kayışı değiştirme videoları izledim internette basit görünüyo! Yeterli tecrübede birisinden bir kere dinlesem bende açabilirmiyim. Şu an kaşıntı var resmen aç tak diyor şeytan
-
31 Ağustos 2015, 14:08
#1458
ozanturna adlı üyeden alıntı
toomuchcc ben motoru satıyorum aynı zamanda o yüzden yağ konusunda bi değişiklik düşünmüyorum.
Şu hava filtresi olayına gelince kendin mi söktün? Bende açıkçası kendim söküp takmayı düşünüyorum. Gerekli aletlerim var sorun yaşarmıyım?
Birde hiç varyatör kapağını söktünmü? Kayışı değiştirme videoları izledim internette basit görünüyo! Yeterli tecrübede birisinden bir kere dinlesem bende açabilirmiyim. Şu an kaşıntı var resmen aç tak diyor şeytan
Hava filtresi değişikliği bu motorda yapıp yapabileceğin en basit işlem.
-
01 Eylül 2015, 16:21
#1459
Merhabalar,
Ön diski değiştirmem gerekiyor. Parçayı nereden almamı tavsiye edersiniz?
-
02 Eylül 2015, 10:00
#1460
smiles adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
Ön diski değiştirmem gerekiyor. Parçayı nereden almamı tavsiye edersiniz?
http://www.motopitshop.com/motopit-o.../fren_ana_grup
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)