zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
karbüratörlü değil mi 2010 lar?
rolantide nasıl bir ses var tarif edebilirmisiniz?
19500km de istanbulda bile debriyaj balatası bitmiyor.
rolanti ile aktarma cvt nin şöyle bir ilişkisi var. ön varyatör kayış ve debriyaj volanı rolantide dönüyor ama boşta dönüyor.
size tavsiyem motorun cvt bölümü söküldüğünde ön krank mili boşta (varyatör sökülü) rolantide çalıştırsın. siz sesini bir dinleyin, gaz vermeden aynı ses yine varmı! bu sesi dinlemeden asla debriyaj değişimine karar vermeyin. ses gitmiş ise gerekli eskimiş yıpranmış parçalar değişsin.
siz kaç km de aldınız? yağ ne zaman değişti kısaca genel bakım ne zaman yapıldı. eğer bunları bilmiyorsanız öncelikle
yağ ve yağ filtresini mutlaka değiştirin. unutmadan (10w40 yağ)
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
kısa bir araştırma sonucunda 2010 enjeksiyonlu model olduğunu öğrendim ki karbüratörlü ve enjeksiyonlu arasında öndeki ızgara farkı var ve o değişiklik benimkinde mevcut. ( sağ bölümde yer alan ECO & SPORT ta mevcut )
ses; kavramayı bırakıp boşa düştüğünde çirkin bir ses ve mir metal çınlaması var gibi
cumartesi baktıracağım söylediklerinize dikkat ederim çok teşekkürler
18500 de yağ ve filitre değişmiş ben 19100 de aldım şuan 700 oldu bile
GÜVENLİ SÜR, KEYFİNİ SÜR...
Merhaba!
Senin motorun sorunu büyük ihtimalle balataları tutan küçük yaylar var sanırım onlardan bir tanesi kopmuş olabilir.
Yayı kopan balata rolantide boşa düşünce savrulmanın etkisiyle tasa çarpıyor buda sesin çıkmasına sebep oluyor.
tahminen benim için kötü bir haber var :( :( :(
hava iliftresinin durumuna bakmak için kapağı açtığımda içeride motora giden tarafta ve filitrenin uç kısmında yağ vardı..
sizce neden olabilir????????
telaşe edecek bişey yok kardeşim.
karter havalandırma fazla yağı hava filtresine atar. o yağ başka yerden gelmez. zaten minik hazneye dolar
çok sıkıştırıldığında yada motora fazla yağ koyulduğunda oluşur.
siz daha önceki sahibinin yağ filtre değişimine tama etmeyin.
mutlaka sizde değiştirin. şakaya gelmez.
temizleme spreyi ile hava filtre kutusu temizlenir.
bunlar hep işçilik özentin isteyen şeyler..
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
yağ filitresi bulamadığımdan dolayı yağ ve filitre değişimi biraz ertelendi fakat debriyaj şıngırtısından kurtulma ve temizlik sonrası çok daha sessiz ve biraz daha iyi bir çekiş ile keyifli scarabeo gezmeleri başladı
ama siz siz olun garantiniz yoksa İzmir de bulunan yetkili servis MOTOPİT e götürmeyin, bitik dediği debriyaj ( görmeden ) ve az da olsa görülmesine rağmen yine bitik dediği arka fren balatasının gayet güzel çıkması bile benim yeterli sebeptir, ki hayatımda ilk defa gitmeme rağmen...
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Yakıt İkmal Tarihi: 30.09.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Motor km: 15.500 km
Katedilen Yol: 212 km
Tek Sürücülü
Yol: Şehir içi + Otoban
Eco modunda kullandım
Hız: Maksimum 95 km/h
Yakıt: Shell kullanıyorum.
Sonuç: 100 kilometrede 2.830 Lt yakıt tüketmiş.
dün 6000 bakımdan çıktık. bakım esnasında ustam çalışırken bende fotolar çektim inceleme yaptım izlenimlerimi yazmak istedim.
1. varyatör içi tertertemizdi! çok şaşırdım, varyatör havalandırma filtrelemesi çok başarılı.koca biraz yaz geçti gökçeada,erdek v.s. yerler gördü..
2.debriyaj ve tası tertemiz ve yeni gibiydi aynı şekilde kayış ve diğer hareketli parçalar.
3.silindir kafası kocaman sanki 500cc gibi (dohc olduğu için )
4.özellikle her yerini inceledim ve hiç bir yerde china yazısı bulamadım. gizli açık her yerde aprilia logosu mevcut, bu china işi biraz hurafeye bağladı gibi..
5.orjinal piaggio denge topuzları taktırdım, sonuç çok şaşırtıcı ve çok iyi, daha önceki motorumda bunun 250gr olanını taktırmıştım bunlar 500gr olanı. detaya girmek istemiyorum ancak süren bilir ama sürüş inanılmaz olumlu yönde değişti tavsiye ederim. keşke alır almaz taktırsaymışım. biraz büyük durdular ama bence çok şık.
6.balatalarım olduğu gibi duruyor desem nazar değer mi acep? sanırım yılların verdiği sürüş alışkanlığından.
yapılanlar.
yağ motul 5100 10w-40
yağ filtre değişti
hava filtre
buji bakımı temizliği
varyatör debriyaj söküldü temizlik bakımı
kayış için würth özel bakım besleme spreyi uygulandı
gerekli kontroller. temizlikler
antifriz eklendi.
hepimize kazasız belasız zevkli sürüşler dilerim.
fotoları eklemek istedim.
geniş açı
Merhabalar güzel dost Mustafa,
Neşen bol olsun.
Öncelikle yeni bakımın hayırlı olsun.
Dikkatimi çeken olay; resimlerle de paylaştığın üzere bakımda aktarma takımının içi çok temizmiş, temiz kullanmışsın diyebilirim ancak.
Bu arada bilgilendirmen üzere dikkatimi çeken tercübe ve izahatın üzere gidona takılacak ağırlıklardan hemen alıp taktıracağım, zira sürüş konforuna tarif ettiğin kadar etkisi varsa elbette itibar edip kullanmak lazım gelir.
Piaggio denge topuzlarını kaça ve nereden aldınız, denge topuzu tercih ederken özellikle dikkat etmem gereken bir bilgi var mı?
Önemli olan scooter'den zevk alabilmek, tadına vararak binebilme kültürü kazanmaktır.
Gençlerimize başta kendilerine değer vererek scooter kültürünü aktarabilmeyi kazandırmanın tatlı gayretini yaşıyorum. Zira her kesimden her meslekten gençler, arkadaşlar scooter binmeye başladığında daha bir farklı kazanımı olan "scooter-motosiklet-hayat" dünya kültürüne ulaştıklarını gördüm ve bunun teyidini de söz konusu arkadaşlar aldım.
Elbette hayat dostlarla güzel, ancak hayat scooterli dostlarla daha başka bir güzel oluyor.
Bu arada benim Scarabeo 200 ie Scooter 15.900 km civarında, daha nice yollar bizleri bekliyor
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
Bu denge topuzu olayını ben de merak ettim. Biraz internetten araştırınca birçok kullanıcı da fayda gördüğünü yazmış. Sizin taktıklarınızın fiyatı nedir? Kendimiz takabilir miyiz?
güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. elimden geldiği kadar temiz kullanmaya çalışıyorum, bu topuzlar orjinal piaggio parçası ve liste fiyatına göre satılıyor. üç boyu var ben en büyüğünü taktım, kısaca şöyle izah edeyim. beo ile viraja girerken ve dönerken eğer yol pürüzlü ve eğimi yanlış ise, tedirgin bir kafa sallama oluyor onu %90 oranında azalttı, ayrıca sürüş esnasında tek elinizi bıraktığınız zaman huzursulu ve denge kaybı yaşamıyorsunuz. çanta varsa ön daha hafiflediği için gereksiz denge kayıplarını önlüyor. beo uzun şasili dingil mesafeli bir scooter olduğu için zaten kafa sallama olayı orjinalde yok.
ferco yetkili servisi kadıköy motor kadir ustayı arayıp fiyat alabilirsiniz. kendisinde mevcuttur orjinal vidaları ile birlite..
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
bazılarına tırı vırı geliyor ama scarabeo dünyada bir çok markadan bile daha çok saygı duyulmuş bir modeldir.
bana göre harika bir dizayn 2004 scarabeo 250
abd aprilia forumda elcik koruma takan bir arkadaş paylaşmış..
Elcikleri boşver, aynalara bak!!! Bu nasıl bir ayna sistemi???
bu motorda orjinalde koltuk altı bagaj yok beyler o yüzden arka çanta standart geliyormuş.
Facebook grubunda Zeus motorun Beo için yaptırdığı bir cam siperlikten bahsedildiğini gördüm. Kullanan var mı, fiyatı ve montajı hakkından bilgisi olan var mı?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)