Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Haziran 2013, 14:34
#981
Yakıt İkmal Tarihi: 20.06.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Scooter km: 9100 civarı
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Katedilen Yol: 193 km
Tek Sürücülü
Yol: Şehir içi + Otoban
Eco modunda kullandım
Hız: Maksimum 110 km/h
Yakıt: Shell
Sonuç: 100 kilometrede 3,1 Lt yakıt tüketmiş.
Reklamlar
-
20 Haziran 2013, 15:44
#982
Bence Beo'ya mutlaka Top Case takılmalı. Bir kere sele altının ısınma problemi yok. İkincisi artçı yaslanarak efil efil yolculuk yapıyor.
Yakıt tüketiminde benzini hangi seviyeye kadar aldığınız önemli. Küçücük bir depodaki 1lt'lik fark çok büyük hata paylarına sebep olabilir. Full'lemek var, full'lemek var.
-
20 Haziran 2013, 16:24
#983
gurcano adlı üyeden alıntı
Bence Beo'ya mutlaka Top Case takılmalı. Bir kere sele altının ısınma problemi yok. İkincisi artçı yaslanarak efil efil yolculuk yapıyor.
Yakıt tüketiminde benzini hangi seviyeye kadar aldığınız önemli. Küçücük bir depodaki 1lt'lik fark çok büyük hata paylarına sebep olabilir. Full'lemek var, full'lemek var.
bende shad45 var + sırt dayama, olmazsa olmaz gerçekten.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
20 Haziran 2013, 22:21
#984
Merhabalar Dentist76,
Neşen bol olsun.
Anahtarın ısınması olayını, kontrol edeceğim demiştim; iki gündür sabah 30 km ve akşam 30 km olmak üzere iki gündür denedim, bu sebeple 4 defa 30 km lik yolculuk sonrası anahtarı kontaktan çıkardığımda bırakın aşırı ısınmayı, normal bir ısınma dahi olmadı, aynı araba anahtarını kontaktan çıkardığınızda ortak sıcaklığı vardı.
Özellikle kontrol edeceğim demiştim ve kontrol ettim.
Keyifli, kazasız sürüşler diliyorum.
Dentist76 adlı üyeden alıntı
150 km'deyim. Kaskı muhakkak takıyorum. Bahsettiğim durum kullanımdan sonra kaskı bagaja koyduğumda ısınmasından dolayı kısa süre sonra tekrar kullanınca sıcak kaskı başıma geçirmek zorunda kalmam.
Olmazsa bi gideyim anahtarın ısınması konusunda servise.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------
http://j1306.hizliresim.com/1b/m/pc0pc.jpg
Bilmiyorum. Sizin ilk km'lerde sarfiyat nasıldı?
-
20 Haziran 2013, 23:05
#985
Arkadaşlar bendede shad 45 lt topaase var.Sırt dayaması yok nereden bulabiliriz?
-
21 Haziran 2013, 01:58
#986
idinc adlı üyeden alıntı
Merhabalar Dentist76,
Neşen bol olsun.
Anahtarın ısınması olayını, kontrol edeceğim demiştim; iki gündür sabah 30 km ve akşam 30 km olmak üzere iki gündür denedim, bu sebeple 4 defa 30 km lik yolculuk sonrası anahtarı kontaktan çıkardığımda bırakın aşırı ısınmayı, normal bir ısınma dahi olmadı, aynı araba anahtarını kontaktan çıkardığınızda ortak sıcaklığı vardı.
Özellikle kontrol edeceğim demiştim ve kontrol ettim.
Keyifli, kazasız sürüşler diliyorum.
Teşekkürler,
Ben gidip bi sorayım Özer ustaya çünkü baya ciddi ısındı 15km'de anahtar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------
idinc adlı üyeden alıntı
Yakıt İkmal Tarihi: 20.06.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Scooter km: 9100 civarı
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Katedilen Yol: 193 km
Tek Sürücülü
Yol: Şehir içi + Otoban
Eco modunda kullandım
Hız: Maksimum 110 km/h
Yakıt: Shell
Sonuç: 100 kilometrede 3,1 Lt yakıt tüketmiş.
Benim motorun daha ilk 149 km'si olduğundan rodaja bağlıyorum çok yakmasını şimdilik. Özer ustaya gidince onu da bi sorarım. Sanki arka disk balatası sürtüyor gibi bir ses geliyor sessizlikte yavaş giderken onu da soracağım.
-
21 Haziran 2013, 04:16
#987
arkadaşlar sanki benim yazdıklarım görünmüyor okunmuyor gibi, ben sorularınıza cevap yazıyorum ama hiç tınlayan yok gibi
daha öncede yazdım, anahatar ısınıyor! ve gayet normal, hele hele antalya gibi bir yerde yaşayan @dentist76 arkadaşım için çok normal. anahtar tertibatı radyatörün hemen arkasında ve metal olduğu için ısı iletişim oluyor bu normal. gözün hararet ibresinde olsun normal hızlarda yolda giderken fan açıyorsa ozaman problem var demektir fanı sadece düşük hızlarda , radyatör rüzgar almadığı zamanda açması lazım. anahtar olayına fazla takılmayın.
shad45 sırt dayama soran @feridunata arakadaşım çantayı motomaxdan almasamda sırt dayaması motomaxda var. telefonla irtibata geç stok sorgulatıp sipariş edebilirsin. ben almaya gittiğimde şirinevler mağazasındaki elemanın üründen haberi bil yoktu sonra mağazdan bulup getirdi. ona göre aramadna sipariş etme! fiyatı 57tl
dentist76 kardeşim ilk 149km de o kadar yakabilir benimde yakıtım ilk zaman fazlaydı şimdi düştü. ilk fullendiğimde 169. km de ışık yandı şimdi tam 200km deyince ışık yanıyor..
-
21 Haziran 2013, 11:47
#988
Benim de anahtar ısınıyor.
-
21 Haziran 2013, 13:46
#989
Satoyama arkadaşım cevabınız için teşekkür ederim.
-
22 Haziran 2013, 01:49
#990
kontak anahtarı ısınıyor ve bu normal,kontak anahatarının yeri radyatörün arkasına denk geliyor özellikle yazın daha çok ısınıyor
-
22 Haziran 2013, 14:22
#991
Radyatör su seviyesini kontrol etmenin kolay bir yolu varmı? Yani ön siperliği filan sökmeden.
Bir de yeni olduğundanmıdır bilmiyorum ama arka göbekten sanki ince bir sürtme sesi geliyor sanki disk balatası sürtüyor gibi tekerin belli bir yerinde. Bunu tevcüre eden oldumu?
-
22 Haziran 2013, 15:54
#992
Dentist76 adlı üyeden alıntı
Radyatör su seviyesini kontrol etmenin kolay bir yolu varmı? Yani ön siperliği filan sökmeden.
Bir de yeni olduğundanmıdır bilmiyorum ama arka göbekten sanki ince bir sürtme sesi geliyor sanki disk balatası sürtüyor gibi tekerin belli bir yerinde. Bunu tevcüre eden oldumu?
sürtünme değilde bende hafif bir boşuk tıkırtısı var. kadir usta 1000 bakımda söktü baktı dişli boşluğu sorun yok dedi. gelecek sürtünme sadece disk den gelir onuda çok takma biraz zaman tanıyacaksın
1000km geldiğinde serviste radyatör suyu eğer eksikse ekletirsin. kafana takma. ben antifriz eklettim biraz.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
24 Haziran 2013, 01:58
#993
Motosikletin ön torpidosunu açtığın zaman içeride radyatör su haznesini görebilirsin(seviye kısmını).
Aprilia Scarabeo 200 ie 2012/Canon 60D
-
26 Haziran 2013, 12:25
#994
Selam arkadaşlar uzun zamandır yazamıyordum her keze merhaba.
Benim beo ya bazı ilaveler yaptım hemen anlatayım
1. Jcosta varyatör
2. Malossi debriyaj
3. Malossi debriyaj yayı
4. Malossi tourq driver
5. Pollini hava filitresi
6. Pollini tebriyaj tası
7. Pollini performans kayışı
Sonuç aktarmayla alakalı muthiş bir performans ve sorunsuz bir sürüş keyfi her keze tavsiye ederim
-
26 Haziran 2013, 15:10
#995
tolga74 adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar uzun zamandır yazamıyordum her keze merhaba.
Benim beo ya bazı ilaveler yaptım hemen anlatayım
1. Jcosta varyatör
2. Malossi debriyaj
3. Malossi debriyaj yayı
4. Malossi tourq driver
5. Pollini hava filitresi
6. Pollini tebriyaj tası
7. Pollini performans kayışı
Sonuç aktarmayla alakalı muthiş bir performans ve sorunsuz bir sürüş keyfi her keze tavsiye ederim
veriler nasıl?
yakıt?
performans?
son hız?
daha detaylı açıklama bekiyoruz
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
26 Haziran 2013, 16:48
#996
Merhabalar Tolga,
Neşen bol olsun.
Öncelikle hayırlı olsun. Scooter zaten kuvvetli ve seriydi, şimdiki halini tahmin edemiyorum
Mümkünse Fatih ilçesine yakınsan görmek isterim, doğrusu.
Scooter kaç km'de iken bu işlemler gerçekleşti?
Fiyat olarak kaça mal oldu?
Yakıt tüketimi arttı mı, arttıysa çok farketti mi?
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
tolga74 adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar uzun zamandır yazamıyordum her keze merhaba.
Benim beo ya bazı ilaveler yaptım hemen anlatayım
1. Jcosta varyatör
2. Malossi debriyaj
3. Malossi debriyaj yayı
4. Malossi tourq driver
5. Pollini hava filitresi
6. Pollini tebriyaj tası
7. Pollini performans kayışı
Sonuç aktarmayla alakalı muthiş bir performans ve sorunsuz bir sürüş keyfi her keze tavsiye ederim
-
26 Haziran 2013, 17:48
#997
benimde aynı düşüncem var cevap bekliyoruz...
idinc adlı üyeden alıntı
Merhabalar Tolga,
Neşen bol olsun.
Öncelikle hayırlı olsun. Scooter zaten kuvvetli ve seriydi, şimdiki halini tahmin edemiyorum
Mümkünse Fatih ilçesine yakınsan görmek isterim, doğrusu.
Scooter kaç km'de iken bu işlemler gerçekleşti?
Fiyat olarak kaça mal oldu?
Yakıt tüketimi arttı mı, arttıysa çok farketti mi?
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
-
27 Haziran 2013, 04:58
#998
arkadaşlar garip ama tuhaf bir noktaya parmak basmak istedim. tamamen kendi merakım, siz beo kullanıcılarınında açık yüreklilikle bu konuya dürüstce cevap yazacağını düşünüyorum. (ben kendi adıma öyle yapacağım)
bazılarının biliyordur bir önceki motorum aprilia sportcity 250ie (2009) du son derece memnundum 9bin km de aldım 20bin km de siteden bir arkadaşımıza sattım kendisinde çok memnun. satmaya kalkışma nedenim çok beğendiğim ve nadir ilana düşen türkiyeye 6 adet gelmiş olan scarabeo500 (2009) almaktı ama ben yetişemeden malesef satıldı.. motoru satmayı kafaya koymuşken, bende daha önceden bildiğim ve beğendiğim scarabeo 200i sıfır almaya karar verdim ve 31mayıs 2013 de sıfır bir beo aldım. scarabeo 2012 ve 2013 modellerini daha önceden test etmiştim. hatta alan arkadaşlara bizzat ben teşvik ve yönlendirmede bulunmuştum. 2012 model alan arkadaş çok memnundu ama gaza gelip sattı, honda sh300 aldı ama halen beo 200 ün yeri başkaydı diyor.. (benim beo ya bindi 2013 lerin selesini bozmuşlar dedi beğenmedi haklıda)
gelelim esas konuya.
bir arkadaşımın bir iddası, aslında haksızda sayılmaz.
scarabeo 200 lerin ilanlarına baktığımız zaman (son 2 yıldır) genelde çok düşük km lerde (1000km altı) ilanlar var, sıfır alınıp daha rodajı bitmeden bazı sebebleri bahane edip satılan ilanlar çok sayıda, zaten bu tür ilanlarda fazla durmadan hemen alıcısını buluyor. (1000-5000 km ler arasını saymıyorum bile..)
kendi iddasına göre scarabeo yu satın alanlar tarafından hayal kırıklığına uğrandığını ya da bazı fabrikasyon sorunları olduğu için hemen rodajda satışa çıkartılıyor olmasını gerekçe görüyor. genelde çok tutmuş bir model olan beo 200ie nin sorunsuz olarak bilinmesinin sebebinin kullanıcılarının motorlarını forumlarda ve buluşmalarda kötülememesi ve genelde km uzamadan elden çıkartma yöntemini seçmeleriymiş.
bu iddada bulunan arkdaşım kendiside benim yönlendirmem ve aracılığımla 2013 nisan ayında sıfır bir beo aldı, garip bir sorun nedeni ile şu anda motorunu kullanmıyor. çünkü bu sorun sebebi yüzünden kaza yaptı. bu sorun çözüldüğü zaman ,kendi izni dahilinde nedenini buradan herkesle paylaşacağım. kendisi motorun o parayı asla hak etmediğini ve daha önce test etme imkanım olsaydı asla almazdım diyor. lütfen sorunun sebebi için ısrar etmeyinin zamanı geldiğinde ben yazacağım. (hiç birinizin aklına gelmeyecek bir sebeb) (o kaza yaptıktan sonra bende sıfır beo aldım, emin olmadığım hiç bir motoru almam aldırmam)
satan yada halen kullanan arkadaşlar! bu konu sizlere bir soru olsun!
satmaktan korktuğunuz yada kendi grurunuza yediremediğiniz için scarabeo nuzda karşılaşıp sizi memnun etmeyen, hatta size motorunuz satmayı düşündüren ama söyleyemediğini bir probleminiz var mı, oldu mu?
ben kendi adıma scarabeo ile 1200km geldim son derece memnunum. bunu bilerek aldım.
zaten ilk izlenimlerimi geçtiğimiz sayfalarda sportcity karşılaştırması ile yazmıştım. onlar halen geçerlidir.
ne markalarda ne sorunlar yaşandı, forumun eskileri çok iyi bilir yanan kitlenen motorlar markalar oldu. sonuçta hepsi kul yapısı. bir motora kronik sorunlar varsa bu mutlaka bir yerden patlak verip bir şekilde isyanın dili olur! kimse sahinden.com da bu sorunu dillendirmez ama forumlarda tartişma konuları mutlaka olur. (4/4 lük tek motor vardır oda honda c90 super cub)
-
27 Haziran 2013, 12:40
#999
Merhabalar satoyama,
Neşen bol olsun.
Yazını okudum, arkadaşına çok geçmiş olsun öncelikle.
Arkadaşının yaşadığı sorun sebebiyle kaza yapmış olduğu sorunu bende merak ediyorum, açıklayacağın günü bekliyorum
Motorların kronik sorunları rodaj döneminde belli olmaz, uzun süreli kullanan sürücülerin birikimi neticesinde ortaya çıkar ve tecrübelerini paylaşarak varsa motorin kronik sorunları belli olur. Bu sebeple 1000-5000km arası motorların satılıyor olması, kronik rahatsızlıkların tespit edilmiş olacağından kaynaklandığını sanmıyorum.
Gelelim benim daha önce de forumda paylaştığım tespitlerime;
Daha önce paylaştığım yazılarımdan alıntıdır 2 maddedir:
1- 6000 km bakı içeriği olarak aşağıdakiler yapıldı ve ilaveten motor silindir kapağının yanından çıkan yağ hortumun bağlı olduğu metal boru çıkmıştı; söz konusu boru özel bir macunla tutturulmuş olduğundan çıkmıştı. Usta söz konusu metal boruya iç taraftan diş açarak bir segman taktı ve ustalığını konuşturdu, bu becerisi çok hoşuma gitti, orjinalinden daha sağlam oldun.
Söz konusu segmanı garanti kapsamında yaptılar. Hepsinin ellerine sağlık olsun.
2- Scarabeo 200 ie scooter ile ilgili olarak şöyle bir ihtiyaç hissediyorum, bu scooterde olması lazım gelen tek eksik yönü el freni mandalının bulunmamasıdır.
El freni mandalının eksikliğini çok hissediyorum, bana sıkça lazım oluyor. Motosikleti faal kullanan arkadaşlarda aynı ihtiyacı hissedecektir.
Bunların haricinde motorlar alakalı yaşadığım bir sorunum yok ve 9750 km civarlarındayım, günlük 60 km yapıyor yaklaşık.
Şuna da dikkat etmek gerekir, motorsikletten beklentileriniz nelerdir, eğer uzun yolda keyifli sürüş yapmak ve bu rahatlığı sürekli yaşamak, sıkışık trafiğe de az giriyorsanız, maxi scooter daha fazla sürüş konforu verecektir.
Şunu da ifade edeyim, insan motor kullandıkça daha fazla güç ve daha fazla konfor arıyor, bundan sonra motorumu değiştirdiğimde daha fazla da yakıyor olsa bir maxi scooter tercihim olacaktır.
Güç, serilik, sürat (bu tür scooterlerde 100km/h geçememek gerekir, ancak otobanlarda sıkışmalarda gerekli olduğunda ani hızlanmalar için 110-120 km/h süratlere çıkılabilir), az yakıt tüketimi bakımından en fazla tercih edilebilecek scooter türüdür.
Bunun dışında yaşadığım bir sıkıntım olmadı, ama yaşayan varsa duymak ve değerlendirmek isterim. Belki de söz konusu sorunla şimdilik karşılaşmamış da olabilirim.
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
satoyama adlı üyeden alıntı
arkadaşlar garip ama tuhaf bir noktaya parmak basmak istedim. tamamen kendi merakım, siz beo kullanıcılarınında açık yüreklilikle bu konuya dürüstce cevap yazacağını düşünüyorum. (ben kendi adıma öyle yapacağım)
bazılarının biliyordur bir önceki motorum aprilia sportcity 250ie (2009) du son derece memnundum 9bin km de aldım 20bin km de siteden bir arkadaşımıza sattım kendisinde çok memnun. satmaya kalkışma nedenim çok beğendiğim ve nadir ilana düşen türkiyeye 6 adet gelmiş olan scarabeo500 (2009) almaktı ama ben yetişemeden malesef satıldı.. motoru satmayı kafaya koymuşken, bende daha önceden bildiğim ve beğendiğim scarabeo 200i sıfır almaya karar verdim ve 31mayıs 2013 de sıfır bir beo aldım. scarabeo 2012 ve 2013 modellerini daha önceden test etmiştim. hatta alan arkadaşlara bizzat ben teşvik ve yönlendirmede bulunmuştum. 2012 model alan arkadaş çok memnundu ama gaza gelip sattı, honda sh300 aldı ama halen beo 200 ün yeri başkaydı diyor.. (benim beo ya bindi 2013 lerin selesini bozmuşlar dedi beğenmedi haklıda)
gelelim esas konuya.
bir arkadaşımın bir iddası, aslında haksızda sayılmaz.
scarabeo 200 lerin ilanlarına baktığımız zaman (son 2 yıldır) genelde çok düşük km lerde (1000km altı) ilanlar var, sıfır alınıp daha rodajı bitmeden bazı sebebleri bahane edip satılan ilanlar çok sayıda, zaten bu tür ilanlarda fazla durmadan hemen alıcısını buluyor. (1000-5000 km ler arasını saymıyorum bile..)
kendi iddasına göre scarabeo yu satın alanlar tarafından hayal kırıklığına uğrandığını ya da bazı fabrikasyon sorunları olduğu için hemen rodajda satışa çıkartılıyor olmasını gerekçe görüyor. genelde çok tutmuş bir model olan beo 200ie nin sorunsuz olarak bilinmesinin sebebinin kullanıcılarının motorlarını forumlarda ve buluşmalarda kötülememesi ve genelde km uzamadan elden çıkartma yöntemini seçmeleriymiş.
bu iddada bulunan arkdaşım kendiside benim yönlendirmem ve aracılığımla 2013 nisan ayında sıfır bir beo aldı, garip bir sorun nedeni ile şu anda motorunu kullanmıyor. çünkü bu sorun sebebi yüzünden kaza yaptı. bu sorun çözüldüğü zaman ,kendi izni dahilinde nedenini buradan herkesle paylaşacağım. kendisi motorun o parayı asla hak etmediğini ve daha önce test etme imkanım olsaydı asla almazdım diyor. lütfen sorunun sebebi için ısrar etmeyinin zamanı geldiğinde ben yazacağım. (hiç birinizin aklına gelmeyecek bir sebeb) (o kaza yaptıktan sonra bende sıfır beo aldım, emin olmadığım hiç bir motoru almam aldırmam)
satan yada halen kullanan arkadaşlar! bu konu sizlere bir soru olsun!
satmaktan korktuğunuz yada kendi grurunuza yediremediğiniz için scarabeo nuzda karşılaşıp sizi memnun etmeyen, hatta size motorunuz satmayı düşündüren ama söyleyemediğini bir probleminiz var mı, oldu mu?
ben kendi adıma scarabeo ile 1200km geldim son derece memnunum. bunu bilerek aldım.
zaten ilk izlenimlerimi geçtiğimiz sayfalarda sportcity karşılaştırması ile yazmıştım. onlar halen geçerlidir.
ne markalarda ne sorunlar yaşandı, forumun eskileri çok iyi bilir yanan kitlenen motorlar markalar oldu. sonuçta hepsi kul yapısı. bir motora kronik sorunlar varsa bu mutlaka bir yerden patlak verip bir şekilde isyanın dili olur! kimse sahinden.com da bu sorunu dillendirmez ama forumlarda tartişma konuları mutlaka olur. (4/4 lük tek motor vardır oda honda c90 super cub)
-
27 Haziran 2013, 12:56
#1000
gilera runner sp 180,yamaha fazer 600,yamaha xj6 diversion yamaha viraGo 535 ve honda 1000RR gibi makinalar kullanmış 20 yıldır motora binen birkişi olarak şuan ş.içi ve 100-200 km lik yollarda 2000 km den beri scarabeo kullanıyorum hiç bir sıkıntısını görmedim teknik olarakta yol tutuşu olarakta motor olarakta heryonden memnunum amaaa sizinde dediğiniz gibi 70 milyarlık motorlarda bile kul yapısı olduğundan dolayı istisnalar çıkabiliyor ama bunu o marka ve o modelin geneline yansıtmak haksızlık olur...arkadaşın başına gelende istisnasıdır bu işin...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)