İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
Tolga yazdıklarını biraz revize edelim istersen
Kayış 110 Euro+KDV değil. Sadece 80 Euro+KDV Yani 200 TL
Kısaca özetlemek gerekirse.
6000 km dakımda
yağ 5w40 kullanılıyor (pahalı bir yağdır) 25 TL
Yağ filitresi orj. 25 TL
İşçilik 60 TL Toplam 110 TL.
12000 km bakım
Yağ 25 TL
Yağ filitresi 25 TL
Varyatör kayışını değiştirmezsen yukardaki kadar para ödersin.
Kayışı 18000 kmye geldiğinde değiştirebilirsin. Ozaman
18000 km bakımı
Yağ 25 TL
Yağ filitresi 25 TL
Kayış 200 TL
İhtiyaç varsa Varyatör bağaları ve tırnakları 70 TL
Fren balatası ihtiyaç varsa 40 TL
İşçilik 90TL. (İstanbul için anadoluda daha düşük olabilir.)
Toplamda yukardaki sayılanların tamamı takılırsa 450 TL tutuyor.
Bu bakımdan sonra 24000 bakımda yine yağ filitresi yağ değişimine dönülüyor. 110 TL
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
Bu fiyatlar İstanbuldaki servisler için geçerli. Sizde İstanbulda yaşasaydınız herkez gibi ödeyecektiniz.
Anadolunun fiyatları gerçekten farklı. Alanyadaki bir arkadaş kaza yaptı İstanbulda olsa 750 TL'den aşağı yaptıramaz 350 TL'ye yaptırınca çok şaşırdım. Geçim küçük yerlerde gerçekten daha kolay galiba.
bugün 150 kmlik bir uzun yol deneyimim oldu,motor şişmesi, hararet diye bir durum söz konusu bile olmadı,genel olarak memnun kaldım,yaşadığım sıkıntılara gelince,sürüş pozisyonu yüzünden daha doğrusu gidon biraz uzak kaldığı için biraz eğilmek gerekiyor ve birazda dirseklere çok yük biniyor.kolları kırık vaziyette tutamadığım için sırtım biraz ağırdı,motorda çok küçükte olsa bir vibrasyon var ama öyle bir şeyki hiç kesintisiz 70 km yol yaptıktan sonra farkediliyor,buda çok doğal bir vibrasyon diye düşünüyorum sonuçta kaç bin devirde sürekli dönen bir motor üstünde oturuyoruz.yani uzun yolda 50 kmde bir 5 dk. mola vermekte konfor açısından fayda var.ama motor hiç kapatmadan 1000 km sorunsuz gidebilecek bir motor,kesinlikle eminim.
birde dönüş yolunda trafik bağlaması varmış ben bir dobloyu biraz yakın takip ediyordum farkedemedim polisi ve doblo ani yavaşlayınca biraz sert fren yapmak zorunda kaldım,hızım 100 kmdi ve ön arka birlikte sıktım,frenleyince disklerden çok rahatsız edici bir vınlama geldi,ama anlık bir ses motor aniden yavaşlayınca zaten bir daha yapmadı,polisi geçince bir kez daha denedim yine yaptı,bu ses neden geliyor,frenler alıştıkça düzelirmi acaba motor şuan 400 kmde.
kısacası bu markalı scooter işi beni çok sardı 5-6 bin km sonra bunu satıp nexus 500 veya silverwing almayı planlıyorum.scooter işi çok keyifli heleki maxi olursa daha güzel olur.önceleri uzun yol yapmam işim olmaz diyordum bu yolculuk süper keyifli olunca artık memleketim üsküp'e motorla gitmeyi düşünüyorum.yunanistan üzerinden gidiş geliş toplam 2300 km.
dostum sanırım çok çeşitli marka model motosiklet sürmediğin için sana biraz farklı ve tuhaf geliyor,bu çok normal,vitesli motorlara binsen demekki bu ne titreşim diyerek atarsın motoru bir kenara :D ,öncelikle söylemek isterimki scarabeo benim bindiğim scooterler içerisinde motor titreşimi en düşük olanı, bundan sonrası bence elektrikli scooter olur,hatta ben genelde 70-80km hızla sabit giderken eğer yolda güzelse egzost sesini bile duyamıyorum,elektrikli birşeyler sürüyormuş hissi veriyor ,sanırım senin hissettiğin seni yoran titreşim büyük ihtimal lastiklerden kaynaklanıyor,orjinal lastikleri yolun kaplamasındaki bozukluğu çok fazla fazla yansıtıyor,buda yorulmana sebeb olur,birde çok fazla uzun yola alışık değilsin,bu motoru ilk aldığımda bende birkaç yüz km senin hissettiklerini yaşamıştım,bel ağrısı ve sırt için daha dik bir oturuş stili gerekiyor,biraz daha uca oturursan kolların daha serbest olur ve daha dik durabilirsin,koltukta çok arkaya kayarsam bendede ağrıma oluyor,ben antalaya giderken depo bitene kadar hiç durmadığım oluyordu bir keresinde 230km hiç durmadan yolculuk ettim (adamın totosu bazlama gibi oluyor :D ),birazda uzun yola alışma ile alakalı,bu arada frenleme sesinden tam ne kast ettiğini anlayamadım ,belki herkeste olan bir ses belki değil,eğer hışşş şeklinde bir ses duyuyorsan bu normal bendede geliyor ama başka birşeyse duymadan bilemicem,evet scooter işi çok zevklidir,maxilerde çok rahat ve seri oluyor ama benzin tüketimi scarabeo gibi olmaz bundan sonra bence beverly 300 veya beverly 500ü tercih edebilirsin ,nexus 500 de süper bir motor,keşke scarabeo nun maxi 500lüğünü türkiyeye getirselerde binsek , hondayı küçük cantlarından dolayı ben pek sevemedim
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
motoruma topcase taktırdım bugün shad 40 alacaktım tolga abininkinden ama gözüme çok büyük geldi,bende shad sh33 aldım.sıradan bir çanta siyah renk ama beyaz kapak takılabiliyormuş kapak için sipariş verdim gelecek.çok büyük rahatlık topcase.motorun cargo alanı artınca daha bir sevmeye başladım.bugün arabamı iş yerinde bırakıp eve motorla geldim,artık arabayı gözüm görmüyor.bilgisayar ve evraklarım içinde vatan computerden sırt çantası aldım çok rahat oldu.evrak çantasını ayak ucuna koyuyordum biraz apaçi işi oluyordu
şimdi hedefim çeneden açılır kask almak.daha güvenli diye kapalı kask almıştım ama kapalı kask çok kullanışsız.giyip çıkarmasıda oldukça zor.kask tavsiyelerinizi bekliyorum.ben nitro f347 düşünüyorum.
çantanı güle güle kullan,çantasız olmuyor gerçekten,ben uzun yol gittiğim ve çok şey taşıdığım için mecburen biraz büyük aldım,aslında 42lt veya 44lt lik çantam olsa dahada iyi olur ama onlarda scarabeonun poposuna ufo konmuş gibi duruyorlar bana bütün yaz arabayı unutursun gibi geliyor,trafik derdi yok, park derdi yok,benzin derdi yok fırıl fırıl geziyorsun,bu arada aklımdayken 1 tane iyi bir disk kilidi ve birtanede halat kilit edinmeyi unutma
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
Bu scarabeo'culara bişey oldu yahu Son 1 ay içinde büyük heveslerle alan üç kişi daha 500'er kilometre yapmadan rodajını bile bitirmeden satılığa çıkardı. aslında 4. kişide alır almaz satılığa çıkardı sonra ilanı çekti.
Bu biraz garip açıkçası. Belkide 250cc maxilere alternetif olarak seçenler görüntüsünden ve performansından tam tatmin olmadı etraftan gelen tepkileri beyenmedi Yada ufak tefek sorunlar çıktı(?) Bilmiyoruz..
aynen öyledir,
motora gelen tepkiler aynen şöyle.
-abi hayırlı olsun bu çin malı mı?
-abi 7000 lira buna verilir mi o paraya ikinci el reyz alınırdı.
-abi ne bu pizzacı motoru mu.
-ben olsam maxi alırdım.
-bu motorların ikinci eli hiç yok.
-7000 tlye almışsın ama şimdi satmaya kalksan anca 3000 eder bu.
bunların hepsi benim şahsıma söylenmiş,gerçekle alakası olmayan tam anlamıyla kıskançlıktan geberen bünyenin vermiş olduğu ulaşılamayan ciğere verilen mundar tepkisidir.
ben 29 yaşında iş sahibi,evli çoluk çocuk sahibi bir adamım ve bir çok şeyi aşmış kompleklerinden arınmış bir bünyeye sahibim onun için bunu söyleyen adamlara sen önce bu motorun aynısını al sonra gel benimle konuş deyip geçiyorum.ve malımın ne denli kıymetli olduğunu biliyorum.ama eğerki yaşı çok genç olan arkadaşlarımız aldıysa bu motoru gaza gelip satmak isteyebilirler bu çok normaldir,çünkü ben 20 yaşında olsaydım bu motoru baltayla kırardım.değiğim gibi show yapmak niyetiyle kimse almasın bu motoru çok pişman olur.
şunuda bir tarafa not etmek gerek tabiki çok farklı nedenlerde olabilir motoru satmak için,ihtiyaç olur hastalık olur,sıkışıklık olur onlar ayrı meseledir.
Sevgili arkadaşlar, gerek forumda okuduklarım gerekse yabancı forumlarda bu model hakkındaki yapılan olumlu yorumlar beni Scarabeo almaya karar verdirdi.
Nihayet ben de geçen hafta mavi renkli bir Scarabeo aldım. Bayiinin dediğine göre Türkiye'deki 8 lacivert Scarabeo'dan birini aldım. Selesi turuncu renkli. 3 gün içinde yaklaşık 400 km yol yaptım.
Kısacası genel izlenimlerim şu şekilde;
Arka kısmı ve arkadan görünümü çok hoş, kullanılan malzemeler son derece kaliteli. Ön kısmı ise çok sade. Otobanda 135 km ile aracın yanından geçerken araçların eğilip ne olduğunu anlamaya çalışmaları çok eğlenceli.
Daha önce kullandığım zorlasan 84 km nin üstüne çıkamayan motordan (Sym Fiddle-II) dan sonra resmen Cadillac gibi geldi. Titreşim diye bir şey hiç hissetmiyorum. Sadece yüksek hızlarda lastiklerden kaynaklanan bir vızıltı var hepsi o, onları da belirli bir km sonra Metzeller ile değiştirmeyi düşünüyorum.
Işıklarda kalkışta başlangıçta 1-2 sn kadar bayılıyor gibi olup sonra birden şahlanması ve hızı hissettirmemesi baya eğlenceli, tüm araçların aynada hızla kaybolmalarını izlemek çok hoş
135'e kadar çıktım ancak daha fazla çıkamadım, sanırım rodajdan sonra açılır, rüzgarlı havada ise ne yaptıysam 110'u geçemedim. 120'den sonra boynuma doğru çok kuvvetli rüzgar çarpıyor, büyük ön cam taktırsam mı diye düşünüyorum ama eminim o da hızı düşürecektir.
Orjinal çantasını araştırıyorum, hatta yanlarda sanki yan çanta da olsa şık duracak gibi. Bayiim kesinlikle 45 litrelik tavsiye etmedi, lakalarda arka seleyi esnetip kırabilir diye.
Uzun yolda da şehir içinde de çok rahat, istediğim ideal sürat olan 90-100 arası kesinlikle en ufak bir motor titreşimi yok, buradaki yorumların aksine süspansiyonları çok sert bulmadım. kymco ya da Sym deki süspansiyonlar beni Azer Bülbül'den beter etmişti. İndiğimde göz kapaklarım hala seyiriyordu düşünün artık gerisini..
Oldukça rahat,hızlı ve ekonomik bir motoru var, yüksek hızda bile gürültüsüz çalışıyor, uzakdoğu gruplarında olduğu gibi manyak gibi bağırıp kafanızı şişirmiyor. Düzgün bir kaskınız varsa motor çalışıyor mu çalışmıyor mu anlaşılmıyor bile.
Çene kısmı istendiğinde çıkarılabilen Nolan kask kullanıyorum. Çok memnunum tavsiye ederim. Şehir içinde de LS 2 'nin cruise kaskı var şu çift renkli olan, lakin uzun yola gelmez çok rüzgar alıyor alttan.
Bu modelde karar kılmamdaki en önemli unsurlardan biri de arka disk frenlerdi. Frenlerin tepkisine bayıldım, Büyük jantla dönüşlere daha rahat ve daha güvenli yatıyorum.
Tam yakıt hesabı yapamadım ama 20 liralık benzin koyup 140-150 km gidebildim. 200 km'yi bulamadım. Bundaki en büyük etken tabi 110'un altında kullanmadım. 110-120 arası sürdüm.
Egzozu değiştirmeyi düşünmüyorum zira sesi gayet güzel, performans kazanacağım diye bu tarz bir motorda bağıran bir egzoz hoş olmaz bence.
Şimdilik bunlar, ilerde daha detaylı deneyimlerimi de paylaşırım.
hayırlı olsun Allah kaza bela göstermesin.şu anda bende 400 km deyim ve sizinle aynıı düşünceleri paylaşıyorum.yaklaşık 6 yılda 3 farklı kymco modeli kullandım, oldukça da memnundum. fakat scarabeo ya binince inanın bunca zamandır yok yere böbrek taşı dökmüşüm.scarabeo çok rahat, güvenli, hızlı ve az yakıt harcıyo.daha ne isterimki.yalnız topcase olayına şüpheli bakmaktayım, yüksek süratte türbülans olayı nasıldır kullanan arkadaşlar görüşlerini belirtirlerse sevinirim.
Yurdukoru motorun hayırlı olsun güle güle kullan,bütün yazdıklarına katılıyorum.motor fotoğraflarda sıradan scooter gibi duruyor,yanına gidip baktığında oooo baya güzelmiş bu diyorsun,üstüne binip 30 km yol yaptıktan sonra vazgeçilmez oluyor.anlattığın gibi motorun neredeyse hiç bir kusurlu tarafı yok.
genel olarak herkesten memnuniyet sözleri duymak çok güzel,bugun ben 8000km ye geldim yeni lastiklerim ile gerçekten herşey daha hoş oldu,otobanda devamlı 2 kişi 110-120 arası gidebiliyorum,yumuşacık lastiklerimle artık virajları daha güvenli alıyorum ve motorum çok daha konforlu
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
geçen gün bursa/setbaşı prestij sinemasının önünde kaldırıma parketmiş scarabeo sahibi burdan mıdır acaba? karburatörlü modeldi ve açık kaskı ayaklıktaki çengele asmıştı.
İki sorum olacak.
1- Geçen gün bir yazı okumuştum, scooter almak isteyenlerin nasıl tercih yapması ile ilgili.... 250 cc'ye kadar olan scooterlar için günlük 40 km günlük kullanım önermiş, böylebirşey var mı?
2-Bir de yeni çıkacak erişimli otoyol yönetmeliğinde 300 cc ve üstü olan motosikletler erişimli yollarda gidebileceklermiş. Bu doğru mu?
Bu konularla ilgili bilgi sahibi olan var mı?
1. sorunun cevabı : tamamen uydurma ben motorumu 40km için sokağa bile çıkarmıyorum
2. 300cc ler için avrupada bazı ülkelerinde bu uygulama başladı ,hatta piaggio grubu (piaggio,vespa,aprilia,gilera) 250cc grubunun üretimini bu yüzden bitiridi, artık motorlarını 100 ,200 ve 300cc olarak çıkartıyorlar,bilindiği gibi 300cc lik motosikletler türkiyeyede geliyor ama hala devletimiz yüzde 37 lik ötv sınırını 250cc de tuttuğu için satışları yüksek değil,bir çok motor üreticisinin sayfalarında 300cc lik yeni modellerin oluş sebebide bu ,eğer motor ithal edenler ve üretenler yüzde 8 lik ötv çıtasını 250cc den 300cc ye çektirebilirlerse bu modellerin satışıda yükselir,eğer çıta yükselmezse bundan sonra parası çok olan otoyolları kullanır,birde şu var bunu türkiyede nasıl uygulayacaklar oda ayrı bir olay herkese girişte çıkışta ruhsatmı soracaklar ,ancak şu olabilir yeni kgs veya ogs alanlara 300cc nin altında olduğu zaman hadi kardeşim yok sana kgs mgs filan denebilir ,bunun ilerki sonuçları tabi ne olur bilemiyorum
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)