Suzuki GSF Bandit 600/650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Haziran 2010, 18:16
#1
TEKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR
Tipi 4-zamanlı, DOHC, karbüratörlü, 4-silindir
Sübaplar 4, silindir başına
Soğutma sistemi SACS, hava/yağ soğutmalı
Silindir hacmi 656 cm3
Çap 65,5 mm
Strok 48,7 mm
Sıkıştırma oranı 10,5 : 1
Maksimum güç 77,5 hp / 10100 dd
Maksimum tork 59,2 Nm / 7800 dd
ŞASİ
Ön süspansiyon Teleskopik çatal, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
Arka süspansiyon Eklem tip, yay ön yükleme ayarlı, mono amortisör, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
Ön fren Çift disk, ABS ops.
Arka fren Disk, ABS ops.
Ön lastik ölçüsü 120/70ZR17 M/C (55W) Tubeless
Arka lastik ölçüsü 160/60ZR17 M/C (69W) Tubeless
RENKLER
Renkler Mavi, siyah, gri, kırmızı
Garanti 2 yıl veya 30.000km
AKTARMA
Tipi Zincirli
Şanzıman sıralaması 6-vites
ELEKTRİKAL
Ateşleme tipi Elektronik ateşleme (Transistörlü)
Çalıştırma sistemi Elektrikli marş
ÖLÇÜLER VE KURU AĞIRLIK
Toplam uzunluk 2130 mm
Toplam genişlik 770 mm
Toplam yükseklik 1225 mm
Aks arası mesafe 1470 mm
21 Haziran'dan itibaren 2006 model 650 Bandit SA kullanıyorum. Satın alır almaz Bostancı'dan Çorlu'ya geldim. Bir önceki motosikletim de Bandit'ti, ancak o 2001 modeldi. Yeni motosikletimde ABS, dijital ekran var. Zaten Bandit kullandığım için kısa zamanda yeni Bandit'ime kolayca uyum sağladım. Oturma pozisyonu benzer olsa da sürücü koltuğunun bir önceki modele göre daha dar oluşu biraz sıkıntıya yol açtı. Yakıtını ölçme şansım olmadı, ama bir öncekinden daha az yaktığını düşünüyorum, ayrıca uzun süre hem yüksek hızda hem de agresif kullandığım için yakıt konusundaki bilgiler yanıltıcı olabilir.
Yakında Çanakkale, Asos ve Datça gezisine çıkacağım. Kullanım, sürüş, yol tutuşu gibi bilgi-tecrübeleri buraya aktarmaya çalışacağım. Diğer Bandit kullanıcılarının katılımını, bilgi-tecrübelerini paylaşmasını umuyorum. Marka fanatizminden ve efsane yaratma düşüncesinden, sadece bilgi/tecrübe paylaşılan bir başlık olması dileğiyle herkese kazasız sürüşler dilerim.
Reklamlar
-
Bende mi bir uğursuzluk var, yoksa bandit kullanıcıları burada yok mu? Dün saat 22.00 sularında 2000 Km civarındaki Asos, Ayvalık, Bodrum, Datça, Marmaris, Akyaka ve Güre seyahatinden döndüm. Kısa zamanda bilgi/görgülerimi sizlerle paylaşacağım.
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
SV650'ye benzetiyorum ben bunu
Bu arada güzel bir başlık olmuş ömer abi.
Eline koluna sağlık.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
ben ömer in iki banditini de kullandım,2006 üzeri ve ABS li olanları önceki versiyondan kesinlikle çok çok iyi.kullanımı çok rahat.Naked motor alacak olsam ilk tercihim bandit olurdu.
-
Teşekkür ederim, sevgili Sinan bandit almadan önce diğer birçok motosiklet kullanıcısı gibi ben de kararsızdım. SV almak istediğim motosikletlerden biriydi. Ancak artçıya pek konfor sunmadığını düşündüğüm için bandit aldım ve pişman da olmadım. SV'in motor aksamı bildiğim kadarıyla DL'ki ile benzerlikler taşıyor; sanki DL SV'den devşirilmiş gibi. SV bandit'e göre biraz daha racing havasında, belki motor deviri bandit ile benzer olabilir, ama oturuş ve gidonu tutuş daha çok racingi andırsa da aslında o da bir cadde motosikleti.
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
Merhabalar... 2001 ile 2006 yı kıyaslarmısınız lütfen. Naked tarzı olarak hep aklımın ucundadır "bandit".... + ve - yönlerini kullanan olarak yorumlarsanız sevinirim.
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
-
mahoretti adlı üyeden alıntı
Merhabalar... 2001 ile 2006 yı kıyaslarmısınız lütfen. Naked tarzı olarak hep aklımın ucundadır "bandit".... + ve - yönlerini kullanan olarak yorumlarsanız sevinirim.
Bir önceki bandtim 2001 modeldi, yine bu siteye üye olan vecihihürkuş takma isimli Recep'in motosikleti ise 2003 model. Aralarındaki tek fark ise birinde benzin göstergesinin olması diğerinde ise olmaması. Kısaca 2001'de benzin göstergesi yok, 2003'te var.Motor aksamı, grenajlar, beygir gücü vb benzer.
Öncelikle 2001/2003 modeli bence yolcu ve artçı için rahat bir motosiklet. Her ikisinin de ivmelenmesi ve nihai hızları dikkate değer. Ayrıca mekanik aksam kolay kolay bozulacak tipten değil, ingilizler caydanlık diyor buna, her şeyi azar azar yapar ama en iyi yapar diyorlar. Bandit S modeli tam naked değil, yarı naked olarak kabul etmek gerekiyor zira kafa grenajı diğer nakedlerde olduğu gibi rüzgarla başbaşa bırakmıyor sizi. Bandit sahibi olmak tıpkı çok özel bir şeye sahip olmak gibi. Herkes beğeniyor ama çok az kişi sahip oluyor. Şimdilik yazacaklarım bu kadar.
Size http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_..._Series#2001_2 adresini ve http://www.motorcyclenews.com/ adresini önereceğim. İngilizceniz varsa çok güzel, yoksa da ben yardım ederim.
2006 konusuna ayrıca döneceğim ama diğer modellerden dikkate değer farkları var.
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
omersirin adlı üyeden alıntı
İngilizcemiz yok
anlat bakalım ne yazıyor?
var mı oyle link atıp kaçmak?.
-
savaskayan adlı üyeden alıntı
İngilizcemiz yok
anlat bakalım ne yazıyor?
var mı oyle link atıp kaçmak?.
Her iki linktekileri çevirir koyarım buraya, bunu bilirsin savaş abi..açık söyleyeyim üşendiğim için yarıda bıraktım, yoksa çevirip koyacaktım. İtirazın üzerine çevirip buraya koyacağım.Ayrıca linklerde de aralarında ciddi değişiklerin olmadığı, 2004'e kadar radikal hiçbir değişikliğin olmadığı rahatlıkla görülebilir.2005'ten kasa değişmiş, bazı rütuşlar var, 2006'da ise ABS eklenmiştir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:20 ----------
Savaş abinin itirazı üzerine wikipedia'daki bilgileri biraz serbest bir çeviriyle türkçeye şöyle aktardım.Umarım faydalı olur. Diğer linktekileri de gerekirse çevirebilirm ama şimdi değil.
Bandit 600
1995 Şubatta kırmızı ve yeşil renklerde piyasaya sürüldü. Bu model GSF400 Bandit’in tarzı üzerine kurulmuşsa da motoru GSX 600’den alınmadır.
1996
Şık Bandit S modeli yarı çıplak ve kırmızı, orman ve toprak kırmızısı olarak sahnede yerini aldı.
1997
Ufak değişiklikler yapıldı: Debriyaj pedalı (güvenlik nedeniyle motosiklet çalıştığında debriyajın çekilmesi gerekiyordu) ve karburatör ısıtıcısı geliştirildi
1998
Ancak S modelinde herhangi bir değişiklik olmadı. Mavi, siyah, kestane ve bronze renkleri çıktı.
1999
Yeni arka şok emici takdim edildi, önyükleme ayarlaması ve geri sekme sağlandı.
2000
İlk büyük değişikler bu yıl yapıldı
• Yeni arka kasa
• Bütünüyle elektronik aksam
• Kelebek sensörlü yeni karbüratörler
• Yağ filtresi eklendi
• Nissin Marka fren kaliperleri eklendi
• 20 litrelik yakıt tankı (19 litreye kadar)
• Direksiyon geometresine ve şasiye yönelik gelişmeler
• Yüksekliği azaltılmış sele
• S modelinde ise: Çift farlı yeni modern tarz
Renkler mavi ve kırmızı
2001
No significant changes. Dikkate değer bir değişiklik yok
[edit] 2002
Fuel gauge now as standard. Bu yılda yakıt göstergesi standart
[edit] 2003
No significant changes. Dikkate değer bir değişiklik yok
[edit] Bandit 650
[edit] 2005
Bütün yeni Bandit 650 ve yarı çıplak olarak piyasaya sürülen Bandit 650 S İspanya’nın Tarragona şehrinde imal edildi.
• Motor, düşük ve orta devir performanslarını geliştirmek için 56 cc artırılmış
• Yükseklik ayarlı sele ve gidon
• Sürtünmeyi-azaltmak için daha pürüzsüz performans ve artırılmış güç için geliştirlmiş yeni motor
• Eksoz sistemi yenilenmiş
• Depo yenilenmiş
• Yeni halojen far eklenmiş
• Yeni hız göstergesi, odometre (yol sayacı), tiripmetre yakıt göstergesi ve saatin yer aldığı dijital LCD ekran eklenmiş
• Şasideki sertlik-mukavemet artırılmış, süspansiyon geliştirilmiş
• Bütün ağırlık azaltılmış
• "S" modeline ABS eklenmiş
• Gümüş, mavi ve siyah ve kırmızı
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
13 Temmuz 2010, 15:11
#10
omersirin adlı üyeden alıntı
Her iki linktekileri çevirir koyarım buraya, bunu bilirsin savaş abi..açık söyleyeyim üşendiğim için yarıda bıraktım, yoksa çevirip koyacaktım. İtirazın üzerine çevirip buraya koyacağım.Ayrıca linklerde de aralarında ciddi değişiklerin olmadığı, 2004'e kadar radikal hiçbir değişikliğin olmadığı rahatlıkla görülebilir.2005'ten kasa değişmiş, bazı rütuşlar var, 2006'da ise ABS eklenmiştir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:20 ----------
Savaş abinin itirazı üzerine wikipedia'daki bilgileri biraz serbest bir çeviriyle türkçeye şöyle aktardım.Umarım faydalı olur. Diğer linktekileri de gerekirse çevirebilirm ama şimdi değil.
Bandit 600
1995 Şubatta kırmızı ve yeşil renklerde piyasaya sürüldü. Bu model GSF400 Bandit’in tarzı üzerine kurulmuşsa da motoru GSX 600’den alınmadır.
1996
Şık Bandit S modeli yarı çıplak ve kırmızı, orman ve toprak kırmızısı olarak sahnede yerini aldı.
1997
Ufak değişiklikler yapıldı: Debriyaj pedalı (güvenlik nedeniyle motosiklet çalıştığında debriyajın çekilmesi gerekiyordu) ve karburatör ısıtıcısı geliştirildi
1998
Ancak S modelinde herhangi bir değişiklik olmadı. Mavi, siyah, kestane ve bronze renkleri çıktı.
1999
Yeni arka şok emici takdim edildi, önyükleme ayarlaması ve geri sekme sağlandı.
2000
İlk büyük değişikler bu yıl yapıldı
• Yeni arka kasa
• Bütünüyle elektronik aksam
• Kelebek sensörlü yeni karbüratörler
• Yağ filtresi eklendi
• Nissin Marka fren kaliperleri eklendi
• 20 litrelik yakıt tankı (19 litreye kadar)
• Direksiyon geometresine ve şasiye yönelik gelişmeler
• Yüksekliği azaltılmış sele
• S modelinde ise: Çift farlı yeni modern tarz
Renkler mavi ve kırmızı
2001
No significant changes. Dikkate değer bir değişiklik yok
[edit] 2002
Fuel gauge now as standard. Bu yılda yakıt göstergesi standart
[edit] 2003
No significant changes. Dikkate değer bir değişiklik yok
[edit] Bandit 650
[edit] 2005
Bütün yeni Bandit 650 ve yarı çıplak olarak piyasaya sürülen Bandit 650 S İspanya’nın Tarragona şehrinde imal edildi.
• Motor, düşük ve orta devir performanslarını geliştirmek için 56 cc artırılmış
• Yükseklik ayarlı sele ve gidon
• Sürtünmeyi-azaltmak için daha pürüzsüz performans ve artırılmış güç için geliştirlmiş yeni motor
• Eksoz sistemi yenilenmiş
• Depo yenilenmiş
• Yeni halojen far eklenmiş
• Yeni hız göstergesi, odometre (yol sayacı), tiripmetre yakıt göstergesi ve saatin yer aldığı dijital LCD ekran eklenmiş
• Şasideki sertlik-mukavemet artırılmış, süspansiyon geliştirilmiş
• Bütün ağırlık azaltılmış
• "S" modeline ABS eklenmiş
• Gümüş, mavi ve siyah ve kırmızı
Üşenme,hem o çeviriyi yap hem de şu geziyi raporla bakayım.
Yok öyle bedavadan topik sahibi olmak
Şu an itibariyle bu topikte benim çalışmalarım seninkileri sollamıştır.
-
13 Temmuz 2010, 15:46
#11
savaskayan adlı üyeden alıntı
Üşenme,hem o çeviriyi yap hem de şu geziyi raporla bakayım.
Yok öyle bedavadan topik sahibi olmak
Şu an itibariyle bu topikte benim çalışmalarım seninkileri sollamıştır.
Neyse artık dayanamayacağım, burada sana şaka yapmayacaktım ama abi beni sen zorladın..Doğrudur senin topik beni sollamıştır "kapalı otopark motosikletçisi" abim benim.
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
17 Temmuz 2010, 12:36
#12
-
18 Temmuz 2010, 17:14
#13
Arjantinli69 adlı üyeden alıntı
selamlar ilk önce.bakıyorum ama sizden başka sanki bandit'i olan yok ve ya paylaşımı sevmiyor.ben genelde naked motosiklet tarzını tercih ediyorum.şu an istediğim temiz ve ayırdığım bütçeye uygun birtane gs500 ve ya gsf 600 bandit almak.gs 500 sezon oldugu için fiyatlar baya yükseldi ve temiz ve yüksek modeli piyasada fazla yok o yüzden şimdilik gs 500 almayı erteledim,arkadaş tavsiyesi ve ama görünüm amagüç olarak gsf 600 hoşuma gitmeye başladı.sıkıntı çıkartmayan motor diye tabir ediyor genelde insanlar.bir kullanıcı olarak size bir kaç sorum olucak bilgi alabilirsem sevinirim.
-ilk mönce bulduğum motor 98 ve 99 model gsf 600 ve km 38 -45 bin arasında her ne kadar gerçek olduklarına inanmasamda ilanlarda öyle yazıyor
- fiyat olarak düşündüğüm rakam maximum 6000-6500 tl
-şehir içi ve uzun yolda km de nekadar yakıt tüketimi olduğu
-genel çıkabilecek sorunları ve tamir durumu
-satmak istediğim zaman satılabilirliği
-sizce alınırmı alınmazmı bu modeller bu fiyatlara
vereceğiniz bilgiler beni şu günlerde alacagım motora al ve ya alma gibisinden faydalı olacak şimdiden teşekkürler
Öncelikle bu forumda soruların direkt bana sorulması, kaçınılmaz olarak sistem bunu gerektiriyor anlaşılan,bir yanda beni sevindirdi, bir yandan da endişlendirdi. Bu kadar soruyu nasıl cevaplayacağım konusunda doğrusu tedirginim.
6000-6500 civarında rakamlara kışın çok rahat alınır. Bu ikinci banditim,şimdiye kadar bir tamir sorunu yaşamadım. Sorun çıkınca da herhalde çabucak çözüleceğini düşünüyorum. Satmak istediğiniz zaman hemen satılır mı bunun garantisini veremem. Ama her malın bir alıcısı vardır. Bu modeller tam naked modeller,yarı naked modeller 2001 ve üzeri olanlar. Bence 2001 ve üzerine almanızdır. Uzun yolda 80-90-100 km hızla 4,5-5 litre,şehir içinde ise bence 7 litreyi geçmez. Ki bir defasında ben 6 litre yakmıştım.
Diğer bilgi paylaşım topiklerine bakıyorum ve son derece gerekli-gereksiz bilgilerle donatılmış. Açıkcası ben diğer topiklerde olduğu gibi olsun istemiyorum. Sadece kullanıcılar ve bilgi almak isteyenler burada olsun istiyorum.Unutmayın bandit alırsanız özel bir motosiklet almış olacaksınız.
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
18 Temmuz 2010, 17:17
#14
Arjantinli69 adlı üyeden alıntı
selamlar ilk önce.bakıyorum ama sizden başka sanki bandit'i olan yok ve ya paylaşımı sevmiyor.ben genelde naked motosiklet tarzını tercih ediyorum.şu an istediğim temiz ve ayırdığım bütçeye uygun birtane gs500 ve ya gsf 600 bandit almak.gs 500 sezon oldugu için fiyatlar baya yükseldi ve temiz ve yüksek modeli piyasada fazla yok o yüzden şimdilik gs 500 almayı erteledim,arkadaş tavsiyesi ve ama görünüm amagüç olarak gsf 600 hoşuma gitmeye başladı.sıkıntı çıkartmayan motor diye tabir ediyor genelde insanlar.bir kullanıcı olarak size bir kaç sorum olucak bilgi alabilirsem sevinirim.
-ilk mönce bulduğum motor 98 ve 99 model gsf 600 ve km 38 -45 bin arasında her ne kadar gerçek olduklarına inanmasamda ilanlarda öyle yazıyor
- fiyat olarak düşündüğüm rakam maximum 6000-6500 tl
-şehir içi ve uzun yolda km de nekadar yakıt tüketimi olduğu
-genel çıkabilecek sorunları ve tamir durumu
-satmak istediğim zaman satılabilirliği
-sizce alınırmı alınmazmı bu modeller bu fiyatlara
vereceğiniz bilgiler beni şu günlerde alacagım motora al ve ya alma gibisinden faydalı olacak şimdiden teşekkürler
Tamer abi dur şimdi adamı konuyu açtığına pişman etme
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
18 Temmuz 2010, 18:57
#15
omersirin adlı üyeden alıntı
Neyse artık dayanamayacağım, burada sana şaka yapmayacaktım ama abi beni sen zorladın..Doğrudur senin topik beni sollamıştır "kapalı otopark motosikletçisi" abim benim.
Asfalt motorcusu sen de.
motorunu koyduğun kapalı otoparkın benim olduğunu unutma
bunun yazı var, kışı var,yağmuru var,çamuru var
-
18 Temmuz 2010, 20:57
#16
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
18 Temmuz 2010, 21:26
#17
Arjantinli69 adlı üyeden alıntı
valla yorum ve bilgilerin için çok teşekkürler
bakıyorum senden başka bilgi sahibi yook görünüyor kusura bakma bizde sana sorduk
şu an 2 tane bandit var 1 tane GS 500 var onlardan birini Allahın izniyle hafta içi kesin alacağım sıkılmaya başladım artık.yakıt konusu zaten tahmin ettiğim gibi çıktı ne kadar güç O kadar yakıt.gülü seven dikenine katlanır misali.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:52 ----------
sinan motoru satınca insan bir tuhaf oluyor.1 haftadır memetay kardeşin coper'ı bende tam yol arkadaşlarla motor bakıyoruz.25 tane motordan 5 taneye düşürdük seçenekleri
ben genelde naked motor sevdiğim için seçeneklerde bandit ve GS 500 yönünde kaldı.kullanıcı yorumları her zaman benim için ilk planda gelir.hazır bulmuşken bilgi sahibi arkadaş rahat bırakmamak bilgilerinden faydalanmak lazım
sonra şöyle boğaza karşı bir nest coffee içeriz
bu arada sende sattın motoru hayırlı olsun, nasıl bir duygu
bandit alacaksan,2006 ve üzeri ABS li olanını öneririm.
Ben Ömer'in iki motorunu da kullandım,2006 çok daha iyiydi.
-
18 Temmuz 2010, 21:38
#18
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
19 Temmuz 2010, 05:52
#19
ben de 2003 model bir bandit kullanıcısıyım.şunu söyleyeyim ülkemizde pek tutulmasa da avrupanın en çok satılan orta sınıf motosikletlerinden ki buranın aksine avrupada satışı devam etmekte.genelde fazer ile karşılaştırılır bence fazera göre daha aklı başında bir motordur.
-
19 Temmuz 2010, 09:57
#20
Bandit sahipleri uyumayın,
geziyorsunuz ama yazmıyorsunuz
elalem geziyor.aslanlar gibi de yazıyor
texas via kentuck on a bandit.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=601096
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler