Suzuki GSF Bandit 600/650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Ağustos 2010, 12:16
#41
Ben de F 650 almayı düşündüm! Ancak banditi kullandıktan sonra F 650 almadığıma çok sevindim. Banditin sürüş karekteristiği, biraz iddialı olacak ama, "her şeyi yapar, her yola gelir, bütün bunları bozulmadan yapar!" Orta devirlerde kullanımı muhteşem, alt devirlerde biraz huysuz, lakin her an uzayıp gitmeye hazır! Frenleri orta sikletteki bir motosiklet için oldukça iyi. Kombine kullanmayı sakın ihmal etmeyin. "Unutmayınız, pratik mükemmelliğe giden yoldur (GSF 650, Kullanma Klavuzu, sayfa 3/4). Kitapta da yazdığı gibi bol bol pratik gerekli. Motosikleti çok iyi tanımak, kendimizi çok iyi tanımak ve dış şartları çok iyi tahlil etmek gerekli. Fabrikasyon olarak belli bazı vasıflar bandit ile gelse de, biz, iç ve dış koordinasyonu yeterince ve gerekli miktarda icra edemezsek motosiklet keyifli olmaktan çıkıp eziyete dönüşecektir. İşte bandit çok üst devirlerde, bu anlamda, kullanılacak bir motosiklet değil, çokça orta, az miktarda üst devirde kullanım için üretilmiş bence. Eğer bir arızası yoksa normal şartlar altında neredeyse "sıfır titreşim". Ülkemizin diğer birçok üçüncü dünya ülkesi gibi kendine özgü şartları var. Bu bakımdan fazer satıış rakamlarına bakılarak iyi bir motosiklettir diye düşünüyor insanlar..Fazer'dan motorun ürettiği güç bakımından geride dursa da sundukları açısından onun çok çok üstünde ve ayrıca evladiyelik bir eşya gibi düşünebiliriz banditi. Belki kusuru sınıfının en ağır motosikleti olmasıdır. Tabi ki dağıtıcı firma hatasından bandit bu ülkede hakkettiği değeri görenedi. Yıllardır doğan-şahin gibi saçma sapan araçlar bu ülkede aile arabası diye insanlara empoze (sunulmadı) e"dildi. Bence fazer da bu zihniyetten azade değil. Bandit artçıya ve kullanıcıya sunduğu konfor açık ara diğerlerinden fazladır. Fazer'da sanki artçı bir şeyin tepesinde gibi seyahat ediyor, ayakları sürücünün hemen yanında, sanki daima arkanızda 1.90'lık bir adam taşıyormuşsunuz gibi. Yakıt bakımından aralarında olsa olsa 1 litre yakıt farkı vardır.
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
Reklamlar
-
31 Ağustos 2010, 16:33
#42
-
31 Ağustos 2010, 17:04
#43
Herşeyden önce F650 ile GSF650S i kıyaslamak, hem Bandit için hemde F650 için büyük haksızlık olur.
F650 tek silindir bir makine.120km/h gibi süratlerden sonra da gayet iyi titretir.Tabi titreşim birazda ne türlü lastik kullanıldığı,kaç silindir olduğu,lastiklerin balansı,amortisör vs vs gibi etkenlere de bağlıdır.Ama kesinlikle bu iki motorun kıyaslanmasını istemem.Aralarında beklentilere göre çok fark var çünkü.
Bandit TR de neden pek tutulmadı,çünkü insanlar (genel olarak söylüyorum) dış görüntüsünün daha güzel olduğunu iddia ettiği Fazer i tercih ettiler.Her iki motoru da kullandım,ama Fazer ın Bandit ten tek üstün tarafı frenleri ve motor performansı (Fazer 600-Gsf650).Tabi arada hp farkı ve Fazer da eski R6 motorunun ehlilleştirilmiş halinin olduğunu unutmamak gerekir.Bir başka etken de maalesef Suzuki Türkiye ' nin motorsiklet konusunda göstermiş olduğu gerekenden daha az hassasiyet ve ilgi...Tabi bu biraz da bakış açısıyla ilgili.Bu konu başka bir konu.Konuyu dağıtmayalım.
Neyse esas konuya gelelim;
2 Bandit ' im oldu,Allah kısmet ederse gene Bandit alırım.Bir kere bandit o sınıfta hem artçı hemde sürücü için en geniş seleyi ve konforu sunuyor.Uzun yolu harika.Kesinlikle yorucu bir motor değil.Güzel bir eksoz ile (Akrapoviç tavsiye ederim) çokta tok bir sesi var.Yağ soğutmalı olduğundan ve kullanıldığı seneler boyunca hiç bir masraf çıkartmadığından kesinlikle çok sağlıklı bir makine.Bana göre de kendi sınıfındaki en ağırbaşlı görüntüsü olan makine.
Frenleri yeterli derecede.Yani bu işi bilinciyle yapan,motorunu üzmeyen bir sahip açısından kesinlikle yeterli.Orjinal fren balatalarını ben normal kullanımda 25.000 km de bitirdim(ön).Tabi bu birazda senin beklentilerinle ilgili.Tabi frenlerinin iyi oluşundaki bir diğer sebep,motorun dengeli oluşu ve fren - amortisör bileşkesinin iyi hesaplandığı.Şayet bu motorda biraz daha yumuşak amortisör kullanılsaydı bu seferde ani denge değişimlerinde,(ani frenleme,viraja giriş vs..) motor dengesiz bir hal alacaktı.Dolayısıyla frenleri kıyaslamak için amörtisörleri de göz önünde bulundurmak gerek..
En son yapılan Motogp ' de Belçika dan gelen bir banditçi ile konuşmuştum yaklaşık 1 saat kadar,sadece bakımlarını yaparak yola devam ettiğini söylemişti.Evet biraz ağır belki,ama bu ağırlık sana süratlenmeye başladığında ve seyir halinde avantaj olarak geri dönecektir.Ayrıca Bandit ' e yan çanta taktığınızda,emin olun (Givi E35 vs.) artçıya hiç bir zararı yada rahatsız edici bir unsuru olmuyor.İsim vermek istemem ama bazı muadil motorlarda,her ne kadar sahipleri kabul etmesede,yan çantalar artçıya rahatsız verecek kadar yakın ve artçının ayaklarına yakın durumdadır.
Bandit kesinlikle o kategoride en rahat,sorunsuz ve servisinde bakım yapmaktan memnuniyet duyacağı bir modeldir keza bakımı da uzun sürmez ve kolaydır.
650 Banditler tam gücünü ve torkunu (güç:hp) 9500-10500 lü devirlerde verirler.1200 ler ise 6500 devirde max. torku üretmiş olurlar.Hiç farketmez red-line a sokmadan rahatlıkla ilerlyebilirsin,ama yağına dikkat et ve erken değiş,çünkü kanı canı yağdır ve hararetli motorlardır.
Zaten o rahatlıkla pekte üst devirleri zorlamak isteyeceğini sanmıyorum..
Ayrıca Bandit in emin ol,kendi sınıfındaki bir çok motordan daha fazla aksesuarı var internet sitelerinde..
Sorunsuz ve kazasız sürüşler dilerim.
Herkes hakettiğini yaşar.
-
31 Ağustos 2010, 23:51
#44
acaba haydutumun yağını ve yağ filtresini kendim değiştirebilirmiyim?? Bu konuda tecrubesi olan var mı acaba dostlar??ve hava filtresinin omru ne kadardır hangi periyodda degistirmeliyim ve hangi marka/model tercih etmeliyim keza yağ marka/model tavsiyeleriniz?
-
quartaporte adlı üyeden alıntı
acaba haydutumun yağını ve yağ filtresini kendim değiştirebilirmiyim?? Bu konuda tecrubesi olan var mı acaba dostlar??ve hava filtresinin omru ne kadardır hangi periyodda degistirmeliyim ve hangi marka/model tercih etmeliyim keza yağ marka/model tavsiyeleriniz?
Ben Motul 15w50 tavsiye ederim sana arkadaşım.Kendin değiştirebilirsin,eğer elinde Filtre anahtarı,yeni yağ tapası varsa.
Yağ değişimi 5-6.000 km arasıdır,bunu kataloğunda da görebilirsin.Ama ben bu konuda hassas olduğum için en geç 4.000 km de değiştiriyorum.
Hava filtresinin ömrü biraz da motorunu kullanmış olduğun şartlara bağlı.Temiz,tozsuz topraksız bir ortamda yaşıyor ve kullanıyorsan onuda 6.000 m de değiştir derim.Ama sanırım servisler 10.000 de değiştiriyorlar.Kısacası benim sana tavsiyem,eğer durumunda müsaitse,her yağ ve filtre değişiminde h.filtresini de değiştir,çok pahalı bir şey değil sonuçta.
Herkes hakettiğini yaşar.
-
Birkac yag degisimini ben de izledim, gerekli alet edevat varsa kolayca degistirebilirsin. Yagini her degistirdigimde mutlaka yag filtresini de degistiriyorum,hava filtresinin degismesine ise usta karar veriyor.
Bu arada K.Marasli hemserim aramiza hosgeldiniz. Ben orada dogup buyumesem de annem-babam Marasli,ben Hatay-Dortyol dogumluyum..herkesekazasiz surusler dilerim..
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
omersirin adlı üyeden alıntı
Birkac yag degisimini ben de izledim, gerekli alet edevat varsa kolayca degistirebilirsin. Yagini her degistirdigimde mutlaka yag filtresini de degistiriyorum,hava filtresinin degismesine ise usta karar veriyor.
Bu arada K.Marasli hemserim aramiza hosgeldiniz. Ben orada dogup buyumesem de annem-babam Marasli,ben Hatay-Dortyol dogumluyum..herkesekazasiz surusler dilerim..
Hoşbuldum abicim!K.marasa bekleriz her zaman.
yağ degisimini bu haftasonu denicem,ustamız var tabi ama motorum ile ugrasmayı cok seviyorum ve elimin de biraz yatkın oldugunu dusunuyorum.Ama su yag filtresi anahtarını nereden bulurum acaba:(
-
merhabalar herkeze bu topicin açılmasını bekliyordum ve hareketlenmeye de başlamış.
yaklaşık olarak şubat ayından beri bende haydut a binişyorum. çok memnun olmakla beraber çok rahat atik ve diri bir makina olduğu kanaatindeyim. Sanırım buna kimse itiraz edemez. Bu motor aslında avrupada oldukça ön planda tutulan nakedlardan bir tanesidir ancak türkiye de daha yeni yeni fark ediliyor hatta daha tam olarak fark edilmedi desek de yeridir bence. İşte bu yüzden derim ki bu da bahanesi olsun şööle banditciler olarak bir toplansada boyumuzu posumuzu göstersek tanışsak bilgi paylaşsak ?
Ama bunu diyorumda 1 ay sonra düğünüm var ancak ondan sonra katılabilirim sanırım. kusura bakmayın...
adım tarkan eskiden gv 250 sahibiydim artık
bandit 650s 2005/ 22000km
kırmızı
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:20 ----------
bu arada bana da bir hava filitresi lazım ???
serviste kalmamış
enjoy your ride
and enjoy forever
-
nightshift adlı üyeden alıntı
merhabalar herkeze bu topicin açılmasını bekliyordum ve hareketlenmeye de başlamış.
yaklaşık olarak şubat ayından beri bende haydut a binişyorum. çok memnun olmakla beraber çok rahat atik ve diri bir makina olduğu kanaatindeyim. Sanırım buna kimse itiraz edemez. Bu motor aslında avrupada oldukça ön planda tutulan nakedlardan bir tanesidir ancak türkiye de daha yeni yeni fark ediliyor hatta daha tam olarak fark edilmedi desek de yeridir bence. İşte bu yüzden derim ki bu da bahanesi olsun şööle banditciler olarak bir toplansada boyumuzu posumuzu göstersek tanışsak bilgi paylaşsak ?
Ama bunu diyorumda 1 ay sonra düğünüm var ancak ondan sonra katılabilirim sanırım. kusura bakmayın...
adım tarkan eskiden gv 250 sahibiydim artık
bandit 650s 2005/ 22000km
kırmızı
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:20 ----------
bu arada bana da bir hava filitresi lazım ???
serviste kalmamış
Tarkan Merhaba ben Recep Ereğli de tanışmıştık.parça için www.wemoto.com sitesini kullanabilirsin.ingiltereden uygun fiyata yaklaşık 1 haftada geliyor
-
Hava filtresini en son Yenikapidaki Tekay motordan almistim,isterseniz bir de oraya bakin.
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
Kartal Sanayi'de benim de gittiğim Altan Motor var,onların ellerinde olması gerekiyor.Bandit in hayırlı olsun.
Herkes hakettiğini yaşar.
-
-
Yazin ozellikle 15 50 yag kullanmak gerektigi bircok yerde kayitli. Bu gibi havalarda ve biraz daha soguk havalarda ise 10 40 kullanilmasi gerektigi ve ayrica 10 40'i daha yuksek devirli makinalarin kullanilmasi gerektigi, bunun yaninda yari sentetik yag kullanilmasi gerektigini ogrendim. Titresim konusuna gelince; titresim sipop ve senkron ayarlarindan, atesleme duzensizliginden kaynakli olarak meydana gelebilir. Benim rahatsizligim daha ziyade ilk vitesteki kemikli gecis, o da zaten sansiziman yapisindanmis, bunun disinda, eh bir miktar daha az yaksa fena olmazdi diye dusunmuyor degilim.Kazasiz surusler...
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
Merhaba arkadaşlar. Gsx 600 f ile gsf 600 s bandit'in motorlarının tamamen aynı oldugu defalarca yazılmış evet dogru fakat yakıt tüketimi konusuna takıldım. Arkdaşımda 2005 50.000 km de gsx 600f var devirli kullanmasına ragmen 100 km de 5 litre yakıt tüketiyor fakat bazı bandit kullanıcıları 100 km de 6lt hatta basında 7lt gördügünü idda ediyor.Sizin yakıt tüketiminiz nedir? 6-7 lt civarıysa aynı motorlara sahip bu modeller arasında neden bukadar yakıt tüketimi farkı var?
-
Bana ilk etapta bu tuketim farkinin sebebi enjeksiyon gibi geliyor. Bircok kez olcme sansim oldu, gordum ki bandit 80-90-100-110-120 km sabit hizlarda, sirasi ile 4,5,5-5,5 litre yakit tuketiyor ancak her zaman bu hizlarda seyretmek bandit icin can sıkıcı oluyor. Mesela; 4000 bin devirdeki hizi 80 kmye denk geliyor, ancak motosiklet bu devirde sanki vites ister gibi bagirmaya basliyor. 4500-5000 devirde sessizlige kavusuyor alet.
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
Bende şunu eklemek isterim,
Hepimizin bildiği gibi, yakıt tüketimi;motorun yük durumu,havanın aşırı rüzgarlı oluşu (Özellikle yan ve karşıdan rüzgar),kullanım tarzı,motorun bakımlı oluşu ve şehir içi-dışı gibi etkenlerden çok etkilenmekte.
4 sene evvel kullandığım 650S 6lt/100 km. değerlerinde tüketiyordu ki bu tüketimi ş.dışında 120-140km/h gibi hızlarda artçı ve arka çanta ile elde ediyordum.
Şu anda 2007 1200S ' im var,3 yıldır kullanıyorum.
Bu bayram tatilinde 900 km kadar yol yaptım.
Giderken hiç rüzgar yoktu,iki yan çanta(E35 Givi),ve bir arka çanta 46lt. ile ortalama 120-130km sürat ile 100 km de ortalama 6.2-6.3lt tüketimim oldu.(ilk 450 km gidiş)
Dönerken ise gene aynı yük değerlerinde ve aşırı yan ve karşıdan rüzgar alarak ve hatta ortalama 90-100km/h süratlerde bu tüketimim 7-7.2km/h gibi değerlere çıktı.
Ama şunu söylemeliyim ki, genel olarak düzgün hava koşullarında ve artçı ile ortalama devir aralığı 4500-5500 de ben ortalama 6-6.2lt/100 km gibi tüketiyorum.Kullanım tarzım ise ne çok serttir ne de çok yumuşaktır.
Ben Bandit konusunda özellikle tüketim konusunda (kimse üzerine alınmasın) her söylenilene pek inanmak istemiyorum.Çünkü hem 650S kullandım,hemde 3 senedir 1200S kullanıyorum.
Olabilir arkadaşlarımızın kullanım tarzı serttir,daha çok şehir içi yada yakın mesafelerde kullanıyorlardır(ki bu karma tüketim oluyor),bakım vakti gecikmiştir,(buji,senkron ayarı,h.filtresi vs.)
Ya da tam tersi,çok düşük devirlerde vites düşürüp,ani kalkış duruş yapmadan,daha sakin kullanıyorlardır vs vs ...
Herkes hakettiğini yaşar.
-
slm herkese, 33 yasındayım son 1 senedir motorsiklet hevesim iyice depresmeye basladi, egitimdir, kask mont eldiven bot derken, turkiyeye dondugumde bir tek motorsiklet alma isim kaldi, ve direk 600 luk bir motorsikletten baslayacagim, egitimi de 600 luk yamahada almaya basladim zaten, konu buraya uygun degil ama soylemeden gecemeyecegim, burda motorsiklet egitimi almaya basladiginizda hic oyle scuterle falan baslandigini gormedim, ben 600luk yamaha ile egitim aldim, diger surucu kurslarinda genelde z750 gordum, demekki ilk baslangic motoru olarak 600lukten de baslanabiliyormus dedim kendi kendime, derdimiz vın vın vınnnnnnnnnnnnn yapma ise o ayrı, her zaman tehlikeli zaten,
herneyse, motorsiklet arastirmalarimda gordum ki sahibinden,com da naked tarzi 2. el motorda fazer acik ara onde gidiyor, ister istemez ilgi odagi oldu benim icinde, oyle diyorlar boyle diyorlar ama masallah bayagıda tutuluyor, fazer bir tek turkiyede tutuluyor avrupada satıs sıralamasinda sonlarda yer alıyor gibi yorumlara rastlamisinizdir, neden sonlarda nedne tutulumuyor bilmiyorum teknik yorumunu ustalara bırakacagim tabi ama arabamla her gun ise gelip giderken mavsimi oldugu icin haftaici haftasonu surekli motorsiklerliler rastlıyorum ve motorlarina gozumu dikiyorum tabi, farkettim ki, ne zaman baksam hangi cesit motorsiklet kullanıyorlar diye, 10 motorsiklet goruyorsam gunluk 4-5 tanesi bandit cıkıyor hep, cok mu az yakıyor cok mu rahat, cok daha mı dengeli, abs vs bunda etkenmi bilmiyorum, sadece sizlerle gozlemimi paylasmak istedim, buna karsin sahibinden com da az sayıda bandit satisi goruyorum, ya alan omurluk kullanmak icin alıyor ya da kullanıcı sayısı az, ama motor kulturu bu kadar cok olan bir ulkede banditi bu kadar cok gormek almak icin gayet iyi bir neden olarak banditi listem de ilk sıraya koyuyor, bu yaz sezonu boyunca 1 kez fz6 fazer gordum, neden se?
kullanıcılara ise sorum su olacak, sonucta 2. el alıyoruz bakımı o su busu derken yedek parcada sıkıntı yasanıyormu acaba
herkese keyifli surusler
-
İki kez bandit satın aldım şimdiye kadar ve parça sıkıntısı çekmedim. Ancak belirtmem gerekir ki her ikisi de parça gerektirecek biçimde bozulmamıştı. İnternet ortamından birçok parçası temin edilebilir. Mesela vemoto.com isminde bir site var İngiltere'de, oradan birçok parçası temin edilebilir. Yurtiçinde de parça sorunu olduğunu duymadım. Umarım siz de bandit sahibi olursunuz.
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
yasıma uygun, beklentilerimi karsilayacak, yeterli konforu saglayacak, yeterli guveni verecek, artcıyı uzmeyecek tek alternatif gibi duruyor, hayırlısı bakalım 7 ay sonrasi icin
-
Merhabalar ; F 650 GS imi sahibinden (31373485) de satılığa çıkardım. Bandit 650 S arıyorum. İlgilenenler mesaj atabilir. Teşekkürler..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler