sıra 4 verilir tek veya 2 silindir alınır mı. ama tabi yeni klz 100 dışında 4 silindir enduro yok. .
Arkadaşlar hafta sonu egsantrik zinciri,gergisi için motorun üst kısmı açılmıştı. Haffiten bir yag eksiltmeside vardı bu nedenle sekmanlarada baktırdım. Sekmanların birleşme noktlarında bir jilet kalınlıgında açıklık vardı. Hazır açılmışken sekmanlarıda degiştirmeye karar verdim e o degişmişken subap contlarınıda degiştiriyim dedim. Bunların yanında elde üst conta alt conta üst kapaktaki lastik conta ve bujilerin altındaki contalarda zaten yeni gelmişti. Onlarıda taktırmadım hepsi bir arada takılacak. Aslında bukadar masraf yapmazdım ama motorun üst bölümü açınca pistonlara baktık ve ustada bende şaşırdık.Pistonların yanları resmen hiç sürtünde olmamış gibi parlıyordu. Usta bakınca şaşırdı, Bu km de pistonlar bukadar nasıl temiz kadlı hayret diyerek söylendi.(Adamda haklı tabi 2 tane 30.000-40.000km de dagılan R1 topladıktan sonra 65.000 km deki motorun içini böyle görünce şaşırmakta haklı) .Sadece pistonların üstünde hafiften kurum vardı oda benim söyledigim şu yag eksiltme mevzusundan dolayı. Onlarda sekman ve buji contaları degişince çözülecek. Birde nekadar dogru bilmiyorum ama ustanın dedigi bukadar temiz bir motor bukadar erken sekman istemez ama eski kullanıcı acemiymiş sanırım. Soguk motorla basmış onun için sekmanlar zarar görmüş dedi.
Bu arada sübap kulaklarınada baktık. Motora hiç subap ayarı yapılmamış.Sacede tek cizgi halinde iz vardı.(ve hala daha öyle subaplarda aşırı bir ses yok) Yinede açılmışken senkron ayarı,karböratör ayarı,sübap ayarı yapılacak.
Kısaca motorun genel kondüstonu km ye bakılınca beklenmeyecek kadar iyi çıktı. Düşünüyorumda 65.000 km de pistonlar o haldeyse bu motor düzgün ve bakımlı kullanımda ömrü 250.000 km den aşagı olmaz Az önce motorun ilanı kaldırdım. Sekmanlar ve ve buji conlarının sıpairişinide verdim. 20-25 güne gelir sanırım.Sonrasında parça degişimi ve ayarları yapıp yolların tadını çıkartmayı düşünüyorum. Bir aksilik olmazsa satma işini uzun bir süre düşünmüyorum artık. Aileye yeni biri katıldı gözüyle bakıyorum. Haydut benimle yaşlanacak:D
Eskiden avrupadaki forumlarda okudugum "200.000-250.000 km deki banditleri gördüm" lafları çok hikaye gelirdi şimdilerde düşünüyorumda olmayacak iş degil
Son sözüm; haydutlarınızın degerini bilin. Siz ona düzgün baktıgınız sürece sizi üzecek motor degil.
gökha satmamana sevindim. yerinde bir karar olmuş onca masraftan sonra.... yalnız keşke şu aşamaları fotograflasaydın ayrıntılı olarak. hani egzantirik nasıl değişiyor büyük motorlarda bilmiyoruz. motor komple mi yarılıyor ? çünkü krankın ortasına geçmesi gerekiyor?
Valla dogan motoru toplarken fotograflamayı düşünüyorum ama şuan sadece silindirlere kadar söküldü yani o konu hakkında bilgim yok. Az önce ustayıda aradım motorun alt kısmı için conta vs. lazım olacak mı diye yok hayır dedi.Bakalım sekmanlar ve subap lastikleri 1 aya anca gelir. Sonrasında duruma göre burdan bilgilendiririm.
Bu arada motoru sökerler ustayla ayak üstü konuşmamızda motoru toplarken karteride sökecegini söylemişti. Motorun içine pislik vs. düşme ihtimalina karşı temizleyip öyle toplarız demişti. Bugün karder için conta lazım mı dedim hayır dedi. Oraya sıvı contamı kullanacak acaba?
bence iyi düşünmüşsün Gökan.
geçen GKN nin servis açılışı vardı Ona gösterdim benim haydut'u orasına baktı burasına baktı dinledi sesini dedi abi maşallah uzun km ler boyu sana sıkıntı çıkaracak bir motor degil dedi.çok sağlam yapmış Japan'lar zamanında bu haydutları canını zor alırsınız dedi düzgün kullandıgınız sürece.zaten sağlam oldugunu bilirdim ama 40.000 km oldu şöyle bir bakım yaptırayım dedim,abi bakım filan yok benzin koy gezmene devam et dedi.
bende senkron ayarı
devriyaj degişimi filan düşünüyordum hiç gerek yok dedi,ee masraf yoksa yola devam.
benim haydut motor soguk'ken nazlanıyor ısındıktan sonra sıkıntı yok sizin haydutlarda sogukken nazlanıyormu.GKN normal abi yag sogutma geç ısınır geç sogur dedi mantıken dogru tabi.. ama merak yinede kullanıcı arkadaşlara sormakta fayda var .
tekeriniz düz bassın yola devam.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
değerli bandit kullanıcıları kusuruma bakmazsanız birb bilgi istiyorum, 1.90-90kg ölçülerine sahibim, 1200 ile 650 arasında nasıl bir büyüklük farkı boyut olarak , bilgi verebilirmisiniz? yoksa her ikiside aynı kasamı ?
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
Merak etme Tamer motor sogukken o nazı benim haydutta yapıyor ama jikle yardımıyla çalıştırırsam yapmıyor. Bu arada birdefasında motor tam ısınmadan yola çıkmıştım 2 vites 3000 devirlerde olmasına ragmen ara ara kesiklik yapmıştı. Velasıl motor tam anlamıyla ısınmadan yola çıkmak saglıklı degil.
gökhan fotografları bekliyorum hmen gider gitmez çekmeye başla, özelliklede sor sıvı conta kullanmasın.
Arjantinli
evet banditler gerçekten uzun ömürlü fakat senkron ve subap ayarlarını yaptırmanın faydasi var. Düzgün görünse bile bir kontrol etmek her zaman iyidir bence. Benm banditte jikle çekmezsem zor calısıyor ama yarım jikle yaparsam 2 marş bastıgımı hatırlamıyorum.
mehmet şaseleri aynı fakat 1200luk biraz daha ağır.
aynen bu yaz gününde bile sabah ilk çalışmada jikle istiyor.
senkron ayarına baktırdım düzgün dedi usta,üzerinde irudyum buji var onları orjinali ile degiştirmeyi düşünüyorum bir ara.ön lastik harici şu an için bir bakıma ihtiyacı yok Allah'a şükür.
bazı bandit'lerde gördüm blok conta arası terleme yapmış motor,usta normal diyor bende şu an için O yönde bir durum mevcut degil ama havalar çok ısınınca belki uzun yolda terleme yapabilir bakalım görürüz artık.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Dogan dün usta aradı contayı sordugumda yogundu sanırım. Dedigi; " abi biz o karter contasınıda alalım.Okadar ugraşıyoruz temiz iş olsun." Zaten almadıgım bi karter contası kalmıştı onuda aldık tam oldu . İş şimdi bizim motostoptaki yusufun parçalrı getirmesine kadlı. Bakalım 20-25 güne gelir herhalde. Masallah son 2-3 aydır yusufla ailemden çok görüşüyom. Adamdan her ay birşeyler parça alıyorum.
Tamer bu conta olayı diger banditlerde nasıl bilmiyorum ama benim motorun üst kapaktaki lastik contanın halledilme nedeni fazla yag. Motoru alınca İstanbul'da bakıma girmişti ve içinden 4 litre civarı yag çıkmış. Oda üst kapak contasını halletmiş tabi.
Bu arada bakalım parçalar gelsin montaj işi hafta sonuna denk gelirse fotograflama imkanım olur ama hafta içine denk gelirse 2-3 gün izin alıp sanayide beklemem zor gibi. Fotograflama imkanı olmada dahi egsantrik gergisi ve zincirinin degişimi için neler yapılması gerketigini burdan yazarım.
bu hafta gidebilirsen iyi olur, motor indimi inmedimi fkir olmasını istiyorum acıkcası. motor nereye kadar acıldı vs.
yusufunda işler baya yoğun sezon malum. bende bayadır ugramıyom, bakımı yaptırdım ugramaz oldum hayırlısı Allah içine sindirsin.
Dogan şimdi gibip baksamda birşey degişmiyorki. Motoru silindirlere kadar ustayla beraber söktük. Sekman ve subap lastiklerini degiştirmeye karar verincede motoru ve diger parçaları streçle güzelce kablayıp öyle bıraktık. Yani şimdi fotograflanacak bir durum yok. Parçalar gelsin hafta sonu olursa tek tek fotograflarım, hafta içi olursada egsantrik degişimi için krankın oldugu alt kısımda söküldümü özellikle sorar buraya aktarırım. Sonuç olarak net bir bilgi verebilmek için parçalar geldikten sonra gidip ustayla görüşmem lazım oda yaklaşık 25 gün civarı.
hadi hayırlısı 1200 bandite değer piyasada 20 bin tlden aşagı motor yok acıkcası.
gökhan kulaklarınıda çınlattık bugun senin hyosungu 250 cometi bir arkadas aldı ilk sahibi senmişin sanırım dedik mtden cıkmadı hep mt içinde kaldı motor
Vayy bizim hyocan yine mi MT'liye satıldı. Hakkaten o motor MT'ye zimmetlendi gibi. Üyelerden başkasına gitmiyor
Dogan o motorun scr yi döküyüm;
Bizim MT den lucas var Yalova'da. Sanırım o 9000 km de almıştı. 17 000 km de ben aldım. 31.000 km'de de izmirden Tuncer'e sattım oda 2-3 000 km sonra yine ordan bir üyeye satmıştı. En son konuştugumda alet 39.000 km de ve sadece ön tekerin bilyası degişmişti. Hala saat gibi diyolardı. Valla benden sonrakiler nasıl kullandı bilmiyorum ama benim kullanımım şuan bandit gibiydi. Motor dogru düzgün 8-9000 deviri görmemişti. Birde lastik, zincir dişli seti ve her 3000 km de bir rutin bakım. Alete kendimden iyi bakıyordum.Hele bide ilk göz agrım olunca resmen bakmaya kıyamıyordum Satmadan önce lastik zincir dişli konjektör akü vs. degiştim 1-2 ay sonrada satılmıştı. Masraf yapıp satma konusunda baya bi deneyimliyim
İzmir'de Tuncer'e sattıgımda baya şaşırmıştı."Bendeki eski hyo 20.000 km'deydi ve bunun kadar torklu degildi" demişti. Benden sonrakilerde aynı şekilde kullandıysa ve bakımlarına dikkat ettiyse arkadaşına söyle o aletin yapacak daha çok yolu var :D
Bu arada şunuda itiraf etmem lazım. o motoru halal özlüyorum. Arada facedne fotograflarına bakıyorum. Normlade ben tam bir naked hastasıydım. Hele yuvarlak farlı olanlar. Birde yakıt mevzusu var tabi. Alet resmen kokluyordu. 100/ 3.5-3.8lt civarı yakıyordu. Onunla Çorum'a da gidip gelmiş.Hala o uzun yolu özlüyorum. Bu arada varmı 1-2 fotosunu atsan. Bakalım hala aynı temizlikte mi?
Ulen bendeki plakası bile hala aklımda. 77 AP 899
Hyocanın bendeki hali...
Bende yok ama soylerim sahibine ekleyebilir zaten smdi kusadasi motofeste gidiyor 3 gun orda olcak zaten soyluyorlardi senin dogru duzgun basmadigini bencede daha uzun km yapar. Hatta hala senin taktigi lastik var uzerinde ne bakmisin masallah alan kiside hayrini goruyor.
Benim haydut bakımdan bir çıksın tatilin kralını yapacak Dogu karadeniz sahilinin o serin havasını ala ala bir Çorum yapmak lazım.
Bu arada motorsuz ne fena oluyor yahu. Bu hafta sonu resmen zaman geçmedi. Diger zamanlar hafta sonu olsun diye gün sayardım ama bu hafta sonu resmen sıkıntıdan patladım. Hele sahilde dolaşırken aralıklı olarak 5-6 tane 1200 GS ADV tam yüklü öyle hayatı tiye almış bir havayla yanımdan geçince benim kayışlar iyice koptu. Resmen motorumu istiyoruuuum diye bagırasım geldi.
Allah kimseyi motorsuz bırakmasın
Bu arada doğan egsoz mu yaptın? Orda bir two görüyorum sanki
Cikar cikar sezona yetissinde Kusadasi fest kacti artik bahane olurdu Aslinda.
Masallah gozlerindende kacmio. Evet ya sira 4 makina sessiz olmuo yakismio bence). Ama buda cok bagiriyor isin asli. 3 boy susturucusu var, sesi en kisanini aliyorum yinede yuksek db ses gelio. Bi delilik yaptik aldik hadi hayirlisi
Bende şimdi onu diyecektim. Bu twoların sesleri hakkaten fena. Hatta 1-2 kişi sırf sesin fazla olmasından dolayı degiştirmeyi düşünüyordu. Açıkcası ben two sesine hayranım . Devil'i uygun fiyata buldugum için aldım yoksa niyetimde two vardı ama şimdide iyiki devil almışım diyorum. Uzun yolda two kulakların canına okurdu sanırım.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)