dostum cub az yakar çok kaçar vergiside olmaz seridir
Cg çok yakar çok kaçar paşa paşa vergisinide ödersin ...
Ose cansın motorum satılıp, cub alınca burada takılırım artık
Hayırlısı olsun
Boyun kısa anladım benimde boyum aynı saklanacağın bir rüzgar camın yok ufak rüzgar camlarıda işe yaramaz demekki ya yatıyon ya 2 büklüm sürüyon
İlkbaşlarda yazdıklarına inanıyor gibi oldum ama detaylara inince inanmamaya başladım
Arkadaşım sen driftin lastiklerini bi değiştir Mişhel Pilot Sporty , Pilot Street tak ( Pilot Street tavsiye derim ) benim ön Pilot street Arka Pilot Sporty sen 6 bin devri geçme o devirde 81-83 kmh gibi hız yapıyor ( benim ibreme göre ) bide bunun konforu var gaza tepkisi var cublarda hilkat garibesi gibi tip yok mh spor tarzıdır bi 6.000 kmye kadar kullan acele etme ( şehir içi debriyaj eziyet bu kısma katılıyorum ) debriyaj kolunuda motorcuya git ayar çeksin maneti yumuşatsın teli felan yağlasın yumuşatsın o zaman debriyaj eziyet olmaz bi böyle dene cup mup düşünme ben gazete dağıtan bi vatandaşa artçı olmuştum Mondialdi ama modelini şimdi hatırlamıyorum 2 kişi hık diye 110-120 li hızlara geliyordu inanmadım sürücünün işine gelir tabi anca kendini tatmin eder bak benimki şu hızı yapıyor bak ben şöyle gittim ama bana göre hız 80-85 di titremeside cabası yol bitmedi ben 100 km hiç mola vermeden gittim
Yokuş aşağı sağlam bi yokuş aşağı bulursan ben sana driftte ibrenin dibinide göstertirim
Yokuş aşağı her motor hız yapar bisikleti sal o bile deli gibi gider ne oldu sonra son hızı bu diye hava tar sağda solda
Lastikleri değiştirdikten sonra da aynen devam ederse can sıkıntısı
Bak dün yine sol boş 80km hızla gidiyorum rahat rahat aksam 10 gibi, trafik ışığı yeşil yandı yaklaşırken, sağdan arabanın teki muhteşem bir sol yaptı, dengeli biçimde asıldım ön ve arka frene, bastım kornaya, hiç oralı bile değil otomobil sürücüsü.
Yanından geçerken aynasına indirmek istesem de, yapamıyorum, sonrasını düşünerekten. mobeseler her işlek kavşakta mevcut Antalya da
Motor gidiyor gitmesine de, böyle trafikte o hızlar sakıncalı sanırım.
Cubla çok güzel makas atarsın dostum heleki sıkışık trafikte çok eğlenceli oluyor bide tehlikeli ama inan driften daha fazla zevk alırsın debriyaj ile kafan meşgul olmuyor yola daha fazla yöneliyorsun düzgün bi kameram yada telefonum olsaydı bi video katardım
2,800 e koydum malum siteye, hayırlısı olsun.
Satılmasını istiyorum, alıcısı çıkmaz ise yapacak bir şey yok.
Sözlerime Başlarken Mondial Pek Tavsiye Etmiyorum 100MFH modelini 2010-2013 arası üretti ve üretimini durdurdu Diğer Cublarının Hepsini İnceledim
Uzak durun Son Çıkan Sfsden ise kaçın...
100MFH İLE 1 SENEDE 4200KM
*Motosikletim Çok şükür Maşallah Hiç Arıza Vermedi
*Plastik Aksam vidaları gevşiyor arada fakat onlarda zamanla yerine oturdu ses yapmıyor anlayacağınız ...
*Dün Zincirini Yağladım/ ve motorum bana masrafı 420lira yakıt 80lira bakım maliyeti ... 1 sene içinde 500kmde servis bakımına götürdüm garanti kapsamı vs 50 lira verdim hiçte memnun kalmadım sonra tüm herşeyini kendim yaptım...
Ve Cup motorlar 2-3 ay içinde dökülür diyen (Servis Ve Şahıslara Gelsin Bu Resim Siz Bakarsanız O üzmez
HEDEFİM 10YIL/100.000KM ...
Bu Son hali...
Buda dün zinciri yağlarken..
Konumuzuda Üst Sıralara Taşıyalım
Bilgisi olup paylaşmak isteyen yok mu
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:02 ----------
Mondial almaya karar verdim
İzmir de veya yakın çevre illerinde kilometresi çok olmayan, kazasız, temiz, düzgün, bakımlı Mondial 100 MFH satmak isteyen bana ulaşsın
Çoktandır forumda aktif değildim hocam mesajınızı yeni gördüm 2011 değilde 2013 olsaydı sıfır 2100lira tmm derdim yanlız 2011 okadar iyi değil + Yamaha Crypton Gönlümde yatan başka bi cubdur onun rahatlıgı piyasada çoğu cubda yoktur gönlümde halende bi yamaha yatar lakin hemm 3.000 küsür oluşu hem 10cc yüzünden vergiye girmesi onu benden uzaklaştırıyor....
2011-8500kmde mfh bulmuşsunuz km doğru ise iyi titreşim ise şöyle rodaj döneminde motorun kullanım tarzına bağlı motorunuzu 1e attınız hareket ettiiniz 2 ye attınız 20km hızı geçin 30 fln yapın 3e atın titreşim olmaz lakin benim motor 2.de 60 kadar çıkıyor yakıt durumu şöyle sübab ve karbüratör ayarı yaptırın yakıtınızı bayağı azalta bilirsiniz benim karbüratör ve sübab ayarları açık ama ona görede gidişi var.. Diyecegim o ki yağını karbüratörünü sübab ayarlarını elden geçirin başkada bişeye gerek kalmaz
Not: Benim açtıgım konuları takip ederseniz mfh hakkında geniş bir bilgiye sahip olabilirsiniz... nickime tıklayıp açtıgım konualra göz gezdirin...
Forumda faydalı ve etkili bir çok bilgi paylaşmışsınız hocam forum adına teşekkür ederim. Yamaha Crypton yolda denk geliyor vites geçişleri, sesi, malzeme kalitesi filan belli ediyor kendini ama dediğiniz gibi hem 3.000 küsur lira hem vergisi var hem de Yamaha parça fiyatları bakımından mutlaka Mondiali aratır gibime geliyor.
2011 model 9000 km oldu bile ilk sahibiymiş aldığım kişi astsubaydan temiz derler ya astsubaydan aynen öyle. İlk aldığımda vitesler zor geçiyor gibi geliyordu bir motorcuya sürdürdüm bunlarda böyle normal dedi. Ose hocam dediğiniz gibi yüksel vites düşük devirde titreşim yok denecek kadar az. Yağını yeni değiştirttim dedi önceki sahibi baktım yağ kararmamış. 2000 km de bir yağ değiştirmek normal midir ? Kilometresi geldiğinde kendim değiştiricem yağını hatta hiç motorcuya götürmek istemiyorum. Doğru düzgün ilgilendikleri özen gösterdikleri yok açıkçacı. Vites pedalını çok düz ayarlatmış önceki sahibi vites zor küçültülüyordu altta bir tane civata tutuyor onu değiştirdim kendima göre ayarladım. Karbüratör ve sübab ayarını bir defaya mahsus motorcuya götürüp mü yaptırmalı, kendim kurcalayıp mı bakmalıyım karar veremedim. Geçen biraz denedim düzde 90 gördü daha da gidecekti yol bitti Bir kere alıştığında ön cam olmadan sürmek sağlıksız geliyor insana ön cam aldım taktım arka çanta da alıp taktım uzun yol aracı gibi oldu Şimdilik aklıma gelen konular bunlar
Tekrardan hayırlı olsun hocam motorun kullanma klavuzu bende ben 0km aldım kullanma klavuzunda 20w/50 yağ kullanılıp 2000km de bir değiştirilmesi gerektigi yazıyor bunun nedeni şu 20/50 yağ kalındır ve uzun ömürlüdür yazın daha çok tercih edilir çünkü sıcaklıktan dolayı yağ suya dönüşür ama siz tutup 10/40 yağ katarsanız o yağı mecbur 1000kmde 1 değiştirmek zorunda kalırsınız ben çok yağ testi yaptım en iyi bizim motorlar için 15w/50 shell advance ax5 sarı kutu yağı değiştirmek çok kolay bende kendim değiştiriyorum altta yağ tıpası var sağ egsoza yakın olan bi vida bi arkadaşınızdan yardım alarak yapabilirsiniz onu açıyorsunuz tabi altına bi kova katın ondan sonra yağ dökülür biraz bekleyin yağ tam boşalsın bu arada motosiklette sıcak olsun ki biraz yağ komple boşalsın yağ damlatmaya başlayınca motoru sağ tarafa doğru çok hafif sallayın kalan yağda dökülür ysonra yağ vidasını sıkıacaksınız çok dikkatli olunöması lazım diş kaparsa kötü olur vidayıda sıktınız yağ katacaksınız hemen sağ granej kısmını söküyorsunuz 2 tane vida tutuyor zaten bide sol alt köşede takozu var egsoz tarafında onu sökünce yağ çubuguna kolayca ulaşıp çıkartıp yağ katabilirsiniz ama bilen bi arkadaşınızdan yardım alın servisler motorcular bu motora pek özen göstermez bende mümkün oldugunca herşeyini kendim yapıyorum yanlız port bağaj ve siperlik motorun hızını çok düşürür.. motoru sürerken ayaklarınızı rüzgarlık solda ve sağdaki grenajların arkasına katın kafanızıda göstergenin altına indirin kolarınızıda aşağı doğru indirirseniz 100-110 yoıkuş aşağı 120 gene görürsünüz bi foto atında görelim makinenizi... hız istiyorsanız bagağ ve siperligi sökmeniz lazım.... karbüratör ve sübap ayarı yapmanıza gerek yok eğer 90km hıza çıktıysanız ve yakıtta normal ise 1lt/40-50
Teşekkürler kazasız belasız kullanalım inş. 10/40 tam sentetik yağ ince evet 1.000 km yağ yanıp kararırsa 1.000 km de bir değiştirmek gerekirse bir anlamı kalmaz. Yağ şimdilik dursun sonra değişiriz. Hava filtresine ne durumda bi bakayım diyorum. Hava filtresi nerede Mfh de ? herşeyini mümkün olduğunca kendimiz yapınca daha iyi oluyor. Motorcular sadece bu motora değil hiçbir motora özen göstermiyor dank dunk iş yapıyorlar. Siperlik hızı düşürür yakıtı arttırır evet ama zaten limitleri zorlayarak kullanan biri değilim 90 km yi de kaça çıkıyor bakayım diye gördüm. Güzel olanı kilometresi gerçeği gösteriyor 50 km ile gidiyorsa gerçekten 50 km birde evden iş arası 6 km Mondial 151 Rs ile gidiyorum 8-9 km gösteriyor, Yamaha Bws 125 ile gidiyordum 6 km gösteriyordu, Mfh ile de 6 km gösteriyor. Yakıt hesaplarken gerçek yakıtı hesaplanabiliyor. Çoğu çin motorda anlık sürati fazla gösteriyor hadi onu geçtim katedilen yolu da yalan yanlış gösteriyor. 3 lt ile kaç km gittiğine fulleyince bakıcam. İzmir de polisler bu aralar arka port bagaj olan motorlara ceza yağdırıyormuş etrafta ceza yiyen çok olunca arka port bagajı söktüm şimdilik. Motorun fotoğrafı yok çekeyim yüklerim.
Mfh Hakkında Püf Noktalar Vereyim Size
Çok seri bi motosiklet olduğu için Önü çok çabuk kalkar ki plakayı yere sürtene kadar teker yaptım... Teker olmaz diyenlere inat ama artık öyle apaçilikler yapmıyorum
*Frenleme
*Mfın frenleri biraz zayıfdır özellikle üstündeki lastikler berbat şekilde kayar ön freni %25den fazla kullanmayın diyelim 80le gidiyorsunuz 4vitesdesiniz frene basıp vites küçültün eğer motorunuz buna alışmamışsa yada iyi açılmamışsa fazla komprasör yapar dikkat edin düşmeyin ama buna alışmışsa çok az bi komprasör yapıp direk yavaşlarsınız... Ben bu taktiği az kalsın karşıdan karşıya dikkatsiz geçen 2 kadına çarparken aklıma geldi ama çok şükür diblerinde ayağının önlerinde durdum sade fren yeterli gelmiyor bunuda söyleyeyim.. Artık alışkanlık oldu daima kullanıyorum güvenli bi sürüş tekniğidir bu 90-100le giderken gene işinize yarar lakin devri tutturmanız lazım yoksa sibop kesebilir ben bu taktikle çok kazadan kurtuldum.. ışıklara hızlı gelme önüne ani bişe çıkma vs vs
* Rahat Titreşimsiz Kullanmak istiyorsanız
1.Vitesi kalkış amaçlı kullanın hızınız 10km olmadan
2.vitese geçin bu vitesde 30kmh geldiğinizde
3.vitese geçin bu vitesde de 40-45e geldiğinizde
4.vitese atın rahat rahat titreşimsiz gidersiniz
*Seri (Motorunuz iyi açılmışsa)
1.vites=20
2.vites=60
3.vites=80
4.vitesdede kaptıra bildiğiniz kadar sağlıklı bi Mfh bu değerlere bu viteslerde ulaşır lakin titreşim ve yakıtıda ona göre yakar
*Az Yakıt
*Mfh en az ve en verimli yakıtı sabit 60km/h 4.vitesde yakar 100kmde 1.9l yakar...
*Mfhın Debriyajının Sert oLuşu kullanılan yağ ile alakalıdır ben vites yükselttiğim yerin tersi ilede vites küçültebiliyorum rahatlıkla
*Göstergeisi Vw-Polo-Golf-Şahin-106-gps ile test ettim ve 0.hata evet çoğu çinlinin göstergeleri yanlıştır..Ama bununki doğru ve sizde 90km/h yapmışsınız az çok rüzgarın motorun sesini duymuşsunuzdur ve o titreşim internette nedense 120-130 yapıp bide tek elle video çekenler var onlara bakıp rahatça gülüyorum bazen belki 80 yapmıyorlar
Bu arada fotoyu bekliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------
Şu konumda motorumun bakım zamanında çekilen fotoları var hava filtresini sakın sökmeyin 1 sene sonra felan sökün kolay kolay kirlenmiyor ben çok didikledim hava filtresini Hava filtesi ilk resimde motorun ön çamurluğunun arka tarafında görülen siyah kutu hava filtresidir
Benim konuma şurdan ulaşabilirsiniz..
http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-resimli.html
Kullandıgım yağda resimlerde mevcut
*Önü çabuk kalkıyor gördüm geçen ufak bir kaldırıma çıkarken hafif gaz verdim önü kalktı, tekere gelir belli ki
*Frenler zayıf evet arka frene bastığımda motor gidişatına devam ediyor. Ön frenle birlikte kombine yapılırsa anca etki ediyor.
4. viteste giderken veya 3.viteste giderken frensiz vites küçülttüğümde motor kapaklanıyor sanki üzerinden fırtalatacak gibi
frenli vites küçültmelerde kapaklanma yok. Aslında en sağlıklı ve en sağlamı motor freni tabi de süretli gitmeyince pek gerek kalmıyor.
*Viteslere ve titreşime alıştıktan sonra kilometreye pek bakılmıyor titreşime göre vites büyültülüp küçültülüyor motora pek yüklenmiyorum
1. vites 10-20
2. vites 20-40
3. vites 40-50
4. vites 50 üzeri
*Yakıtını test etmedim daha
*Mfh 50-70 km/h 4.vites yakıtı minumum seviyeye düşürür
*Debriyaj motorda kullanılan yağı kullanıyorsa içinde 20-50 yağ vardır büyük ihtimal çünkü vitesi yükselttiğim şeklin tam tersi olarak vites küçeltme ihtimali yok vitesler bariz bi şekilde sert. Sırf vites geçişleri yumuşasın diye 10-40 yağ alıp 2000 km arkama bakmayasım var
*151 Rs ile denedik Mfh 50 ile giderken 151 Rs 60-65 arası gösteriyordu. Çinli Cub la 120-130 gördüm diyenlerin çoğuna evet evet doğrudur diyorlar bir çoğunun göstergeleri %20 - %25 abartılı olduğundan
şimdiye kadar büyük çoğuklukta scooter tarzı motosiklet kullandım geneli 120 kg üzeri idi lastikleri de kalındı
Cub hafif lastikler ince gördüğüm kadarıyla 70-80-90 km/h hızlar bile cubla gerçekten tehlikeli
*Sizin Mfh kaç kilometre oldu lastik değiştirdiniz mi, Mfh ile şimdiye kadar lastik kayması yaşamadım ama temkinli gidiyorum tabi
daha kalın lastik yol tutuşunu arttırır da yakıtı da ne kadar arttırır bilemiyorum
Arka çantayı takayım fotoğraf çekip paylaşıcam
*Hava filtresinin yerini gördüm söküp bakıp takıcaktım şimdilik kalsın
Püf noktalar ve paylaşımlar için teşekkürler
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)