degmez kardesm arkadasın dedigi gbi az daha para koy daha kıyak olur city ile kücük olanın arasında serilikde pek bi fark varmı arkadaslar hantal kalıyor diyorlar city için cok sasırdım bu kadr fark olmamalı agilitylerin ikisinide seri motorlar diye biliyorum :S kullananlar aydınlatırsa sevinirim..
Geçen hafta motorla Bolu'ya gittim.
Hız olarak 80'den aşağı düşmedim genelde. Yer yer 90'la da gittiğim oldu.
Motor 100'ü de rahat görüyor fakat yüksek devirde seyrettiği için fazla yakar diye 100'le pek gitmedim.
Normalde motor sıkıştırmam fakat bakalım motorun kondisyon nasıl diye bir eğimde gazı sonuna kadar çektim. İbrede 125'i gördü kerata. Reel olarak bu 125 neye tekabul ediyor bilmiyorum ama motorun performansında bir gerileme yok çok şükür.
Kızılcahamam'ı geçtikten sonra dik rampaların olduğu bir yer var.
2 sene önce motorla 2 arkadaş gittiğimizde motorun hızı o rampalarda 40'a kadar düşmüştü ve motor gaz yemiyordu.
Bu sene yalnız başına gidince motor o rampaları maşallah 80'e yakın bir hızla çıktı. Hakeze dönüşte Gerede'yi geçince de dik rampalarla karşılaşıyorsunuz. Maşallah orada da çekiş anlamında bir sıkıntı çekmedim.
2 kişiyle motorun hem yakıtı, hem performansı çok farkediyor.
Yakıt olarak da fikir vermesi açısından şöyle bir örnek vereyim. Bu sene 1 depo ile(21.5 TL'lik yakıt aldım) 190 km'ye yakın yol katettim. 100 km'de ort. 2.6 lt gibi bir tüketim söz konusu idi.
2 sene önce 2 kişiyle gittiğimizde 1 depo benzin 150 km bile götürmemişti. Ankara içinde biraz dolaştıktan sonra Çamlıdere taraflarında benzin iyice azalmıştı. Yedek olarak 5 lt benzin almıştım da ondan takviye etmiştim.
Yani 100 km gibi yol katettikten sonra benzin ibresi E'ye düşmüştü. E'den sonra zaten 40-50 km ya yapabiliyorsunuz,ya yapamıyorsunuz. (150 km hesabını ona göre yapıyorum)
Yedek benzinden takviye yapmıştık ama Gerede'de de ne olur ne olmaz diye benzin almıştık.
Anlayacağınız 2 kişiyle yakıt epey farkediyor.
Bu sene 1 depo benzinle Bolu'ya indim. Motor gaz kesene kadar sürdüm sırf ölçüm yapma adına.
Agility şehir içinde kullanılacak bir motor. Böyle bir motorla şehirler arası yola çıkıp da rahat ettim demek kesinlikle abartı olur. Çok rahatsız bir durum da söz konusu değildi fakat şehirler arası yola çıkılacak motor hakkaten 250 cc'den az olmamalı.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
Geçen benim çalıştığım dükkan ben işe başlamadan önce Agility 50 leri 250 liraya satmışlar.
[COLOR="DarkRed"][U][I][B]" ... [COLOR="Navy"]motosiklet[/COLOR] üstünde ölürsenizde her [COLOR="Black"]motosikletçi[/COLOR]'nin istediği gibi görevinizi tamamlamış olursunuz."[/B][/I][/U][/COLOR]
arkadaslar dün gidip bayiden agility city 125 imi aldım sıfır. fakat size 3 sorum olucak.. motoru ilk aldıgımda gaza bastım hemde bir seriligi falan nasıl diye sanki motoru arkadan biri itiyormus gibi agır bir sekilde kalktı bu normalmıdır ılk kalkıs icin.. eger öyle ise perf. olarak yani motor kendine kaç km de gelir ? bir digeride motoru ikikişi getrdik ve yokusları 40 45 arası cıktı buda ilk icin normal midir?
simdiden teşekkürler
Agility 125'e koruma demiri nereden satın alabilirim? Kadıköy civarında koruma demiri satan bir yer bilen var mı???
birde arkadaslar yukardakine ekleme olarak marşa basıp calıstırıyorum ama gaz vermeyince duruyor hemen motor benzin ful onda bi problem yok.. biraz sürüyorum ondn sonra stop etmiyor gaz vermeyince ama ilk calısmasında gaz vermeyince stop ediyor :S
Hayırlı olsun motorunuz. Güle güle kullanın.
Motorun performansını 1000 km'lik rodaj süresini geçtikten sonra deneyin. Ani gaz vermeden kaçının bu süre içinde. Varyatör,debryaj parçaları alıştıkça motorun kalkışı da değişebilir.
İki kişiyle yokuşları 40-50 ile çıkma normal sayılır.
Gaz vermeyince stop etme olayı motor soğukken olabilir. Karbüratör ayarına bakmak lazım.Özellikle kışın soğukken bu olay normal fakat motor uzun süre yatınca diğer mevsimlerde de oluyor.
Motoru belli bir süre gaza basmadan çalıştırmak lazımı şayet gaz verince motor stop ediyorsa. Belli bir süre bekledikten sonra motoru sürmek lazım.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
Asım teşekkür ediyorum cok sağol. yanlız malum sehir trafigi bazen seri olmak gerekiyor bu ani gazlar problem yaratmaz sanırım :S ? motorum suanda 270 km de bgun sanırım amortisorlerden bi ses geliyordu (arka). böyle kücük ıslık calarmıs gibi ses cıkarıyor sarsıntılı yollarda sesi tam olarak cözemedm nerdn geldigini :S birde asm motoru nasıl yıkayacagız özel bazı yerleri varmı su degmemesı gereken yoksa direk oto yıkamada yıkatabilirmiyim köpüklü tazıklı su ıle ?
simdiden tesekkürler
Mecbur kalınca ani gaz açmaktan başka çare yok fakat keyfi olarak uzun süre gazı fazla açmamak lazım.
Rodaj süresini iyi geçirmek motorun ileride yağ yakmama vb. sorunları erkenden çıkarmaması adına önemli. O açıdan dikkat edilirse iyi olur.
Amortisörden geliyor dediğin ses amortisörün civata ile sabitlendiği yerlerden geliyor olabilir. Civatalı bu bölgeler WD-40 benzeri yağlayıcı ile yağlansa ses kesilebilir.
Yıkama hususunda ise pek endişe etmemek gerek. Egzoz içine şu kaçırmadıktan sonra sorun olmaz motora su tutmak. Sonuçta sağanak yağmur altında kaldığımız da oluyor motorla.
Fakat motora fazlaca sus tutmak yerine az bir su ile yıkamak görünmeyen bazı bölgelerin paslanmaması adına iyi olur. Arka teker üstündeki boşluktan motora su tutmamalı mesela. O bölgeye dikkat etmeli biraz.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
teşekkürler asm dikkat ederim bu hususlara. oto yıkamalar buna pek dikkat etmez sanırım iş basa düstü civata hususunada bir bakayım inş o seside hallederim. birde usta bana balataları yıka arada bir disklere su tut dedi arasnda pislk kalmasn dedi ne yapmalı ?
Yıkamacılar dikkat etmez ve özellikle iç bölgelere su tutarlar kir kalmasın diye
Balataların arasında ufak tefek de olsa taş kalırsa diski fazlaca çizebilir. Duruma göre disklere su tutulabilir fakat bunu duruma göre yapmalı.
Diskler fazlaca sıcakken de kesinlikle su tutmamak lazım. Sıcak ile soğuk birden karşılaşırsa disk yamulabilir. Yüzlerce kilo ağırlık uygulamak belki diski yamultamayabilir ama sıcak-soğuk karşılaşması diski yamultabilir.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
arkadaşlar merhaba size benim agility nin yakıt değerleriyle ilgili bilgileri paylaşıcam ve bana ne önerirsiniz onları sorucam , öncelikle klasik yöntem olan depo fulleme yöntemiyle yakıtımı ölçtüm , orta sehpada yakıtı tam ağzına kadar fulledim ve 100km gittikten sonra aynı LT fiyatından tekrar ağzına kadar fulledim ve 100km de 18 lira yakmışım . bu yaptığım 100km 30 40 marş la falan değil en fazla 5 marş la ve en fazla 10km si 2kişiyledir. yakıt ekonomisi olsun diyede 90ıda hiç geçmedim ve otoban ağırlıklıydı bu arada benim dizel arabam 100kmde 20 Lira yaktığı için açıcaksı bu durum biraz zoruma gitti ) sizce neyden kaynaklanıyodur veya normalmidir neleri kontrol etmemi tavsiye ederisniz bu arada motorum yağ yakmıyor yağı ve hava filtreside yeni değişti.
bende yakıt değerlerimi paylaşıcaktım ben yaklasık 30 40 marş yapıyorum bi depoyla genelde kısa mesafe kullandığım için 100 km de yaklasık 3.3 litre yakmakta bu da benzin fiyatı 4.33 x 3.3 lt = 14 tl gibi bi rakam çıkmakta.
Bujini kontrol etmeni önerebilirim daha sonra karburator ve hava ayarını kontrol etmen gerekli sanırım.
Ben 21.5 TL ile (belki depoda 2 TL'lik daha yakıt olabilir) 190 km katederek Bolu'ya gittim birkaç hafta önce.
Şehir içinde de genelde 10 TL'lik benzin alıyorum ve bu da yaklaşık 100 km götürüyor beni.
5 yıla yakındır motorum bu değerlerden(100 km'de ort. 2.5-2.7 lt) hiç şaşmadı çok şükür.
Katalog değerine göre bir depo ile Agility 175 km yapıyor yaklaşık. Normal şartlarda (tek kişi kullanım,fazla hız yapmama) 1 depo ile 175 km'nin altında bir değere düşülüyorsa önce buji,hava filtresine bakmalı, sonra karbüratör hava ayarı veya temizliğine bakmalı.
100 km'de 18 TL gerçekten yüksek bir değer.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
Bugün Motorun hava filtresi yeni değişti , karbüratör komple söküldü temizlendi hiç bi soruna rastlanmadı hava ayarı tekrar yapıldı, buji iyi durumda olduğu için değiştirilmedi ama onuda ben değiştiricem belki . bunlar yapılmadan önce bi 90 km yol yapmıştım depoyu fulleyip yapılktan sonrada 10km daha yapıp tekrar benzin aldım gene 18.50 liralık benzin aldım , yarında 100Km yol yapıcam bakalım değerler ne olacak .. acıkcası çok canımı sıktı bu durum bilinçsiz bi kullanıcıda değilim yani
merhaba agility city 125cc lerde 4lu flasor varmi?
Ride your way
Hayır yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:26 ----------
Merhaba Arkadaşlar,
Bende motorumu 2009 yılında aldım ve şu an 10.000 km sınırına dayandım. Motorumdan genel anlamda çok memnunum ve büyük çaplı herhangi bir sorun yaşamadım. Yaşadığım en büyük sıkıntı hem ön hem arka tekerde motor durmadan önce yaptığım son fren sırasındaki yalpalamadır. Sizce bunun nedeni ne olabilir? Ayrıca ön tekerde normal sürüştede belirli hızlarda bir titreşim oluyor. Acaba motor tekerleklerine balans ayarı gerekir mi? Gerekir ise bunu Bursa'da yapan birini biliyor musunuz?
Birde bir arkadaşın belirttiği üzere benimde egzoz ucundaki yuvarlak parça düştü.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Hoşçakalın.
Karbüratör de elden geçmesine rağmen motorun çok yakması enteresan. Karbüratör hava ayarı yapıldı dediniz ama karbüratör hava ayar vidasına yine de bir göz atsanız.
Bu ayar vidasını saat yönüne doğru sıktıktan sonra sola 3.5 tur açmak lazım.
Merhaba,
Fren yaparken titreme olayı benim de başıma gelmişti.
Motor yürürken bir titreşim olmamasına rağmen ön freni sıktığımda gidon titriyordu.
Fren yaparken titreme oluyorsa bunun akla gelecek ilk sebebi fren diskinin eğik olmasıdır. Fren diskini söktüğümde baktım ki hakkaten disk az da olsa yamuk.
Fren diskini değiştirdikten sonra titreme sorunum geçti.
Agility ve Agility City'de ve hatta diğer bazı Kymcolarda sanırım bu egzoz muhafazasının düşmesi kaçınılmaz sanırım.
Ben de egzoz muhafazasını düşürmüştüm. Geçtiğimiz aylarda yenisini aldım bu muhafazanın. Bu muhafazayı takarken kullanılan somunlara da civata yapıştırıcı sürdüm.
Şimdi civatalarda bir gevşeme gözükmüyor. Ara ara kontrol etmek lazım bu muhafazanın civatalarını.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)