Herkese merhaba bende bu motoru almaya karar verdim başlangıç motoru için idealmi ilk defa vitesli motor sürecem sıfırının fiyatını göremedim ne kadar acaba sürmesi kolaymı zevklimi
Herkese merhaba bende bu motoru almaya karar verdim başlangıç motoru için idealmi ilk defa vitesli motor sürecem sıfırının fiyatını göremedim ne kadar acaba sürmesi kolaymı zevklimi
Başlangıç için ideal.. al bin gez.. seni üzmez..
Sıfırını bu sene Oktay kardeş 2.700 TL ye istanbul'dan aldı.. Ben geçen sene 9 taksit Ankara da 3.000 TL ye almıştım.. Bulunduğun yerdeki rekabet durumu.. Satıcının ne kadar kâr koyduğu.. ve senin pazarlık etme kabiliyetin fiyatı belirler.. Görüldüğü üzere bende pazarlık yeteneği pek yok..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Vizesini yaptırdım bugün.Üstüne yağını bujisini değiştirdim dolaştım biraz.Özlemişim motor sürmeyi
@salih
Sende kolay kolay kopmaz salih. Sertleşirse yağlarsın şırıngayla 2-3 damla yukarıdan enjekte et tele. Aşağı kadar gider. Katır kutur sesler gelmeye başlarsa hemen değiş ama. Yoksa Pis yolda bırakır. Ben yanımda yedek tel devamlı taşıyorum. 3 kez kopardım ayıptır söylemesi. Hatta debriyaj teli değişimini gösteren bir yazım vardı benim bu sitede.
@adil abi
16dişli çok büyük. Motorun 4 vitese düşer. Kalkışta zorlanır. 3. Vites 90 yapar. Hatta zincirin yeniyse takma bile takamazsın 16yı. Okadar büyük :-) Sana diyeyim.
@meriç
Bujiyi boşamı değişiyoruz acaba meriç. Ngk bujileri 50.000km kullananlar var forumda. Ben 8.000km de değişiyorum. 2.000kmde zımparalıyorum kurumlarını.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
bugün rüzgar mehmet motora gittim 500km bakımı için. yağı değiştirdi. zincir gerginlik ayarı yaptı. birkaç yeri yağladı. bir de bazı vidaları sıktı. 80 tl istedi. yanımda 60 tl vardı 50 sini verdim kalanı bir sonraki bakımda vereceğim . bu fiyat biraz fazla değil mi?
1 lt eni marka yağa 40 tl dedi. halbuki ilk gittiğimde 30 tl demişti. bir daha kesinlikle gitmemeyi düşünüyorum. yemişim garantisini.
11tl ye kendin yapabilecekken 80tl para verdin yani. Biz demiştik zamanında. Tekrar tekrar demenin manası yok.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
bakımdan 1 hafta önce gitmiştim 30 tl demişlerdi. o yüzden hem yanımda fazla para götürmemiştim hem de sorma ihtiyacı duymamıştım. iyiki de götürmemişim zaten. yaptığı işin listesini aşağıya yazıyorum.
1)gaz kolunu, gaz telini çıkarıp yağladı. gaz kolunun girdiği gidonun üstünü de yağladı tabi. kırmızı jel gibi kıvamlı bir yağla.
2)bir şırınga içine doldurulmuş yağ ile debriyaj telinin içini yağladı. (toplam 2 şırınga)
3)arka fren ayarını yaptı. fren pedalını yumuşattı çok sertti çünkü.
3)muhtelif gevşemiş/gevşeyen vidaları sıktı.
5)zinciri tahminen çıkma motor yağıyla yağladı.
6)motor yağını eni marka 10-40 1lt yağ ile değiştirdi.
7)motorun diğer oynayan aksamlarını da yağladı zinciri yağladığı yağla son olarak.
yalan değil bu yapılanlardan sonra motorda bir açılma, bi ferahlık, bi ver coşkuyu vur kırbacı gideyim havası oluşmadı değil tabi
sormak istediğim birkaç soru var;
motorun içinden çıkan yağdan biraz aldım. zinciri yağlamak dışında, bu çıkan yağı bir şırınganın içine doldurup debriyaj telinin içini yağlayabilir miyim?
şuan 500km bakımı yapıldı. bir dahaki bakım ne zaman ve yağ değişimi dışında ne yapılması gerekiyor? değişmesi gereken parça var mı? yağ filtresini değiştiriyor muyuz?
ön-arka lastik basınçlarının ne olması gerekiyor?(daha önce sormuştum yazmıştı bi arkadaş fakat sayfayı bulamıyorum)
rutin bakım dışında yapılması gereken birşey var mıdır?
son olarak bana kaliteli bir anahtar takımı önerebilir misiniz?
biliyorum biraz fazla oldu ama yardımcı olursanız çok sevinirim.
Teller çıkan yağla yağlanır ama sen gene normal yağ kullan. 1 2 damla yeter. Gaz telini yağlamana gerek yok. Debriyaj sadece.
Yağ filtresi yok bizim motorlarda. Süzgeç var. Oda debriyaj balataları değişeceği zaman temizleniyor.
Motorun 1500kmde bir yağını 15-40 yağ ile değişecek.extra bişey yok.
Alacağın anahtarlar kombine olsun. Yani tutupta açıkağız anahtar takımı alma. Marka farketmez rico olur herhangi ucuz bi takım olur.
Lastik basıncı yüke göre değişir. Ben öne 28 arkaya 30 tavsiye ederim.
Rutin bakım harici biraz buji ile ençok zincir ile uğraşırsın. Bide fren ayarları falan.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Buradaki hava az kaldı inecek aşağı.
yardımınız için teşekkür ederim sağolun
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:23 ----------
eğer motoru benim aldigim yerden alirsaniz aman vidalarini siktirmayi unutmayin. Bugun bir fotograf atacagim sıkılmayan vidanın yol açtığı ufak bir hasarı ve tehlikeyi
Benim motoru toplayan tamirci ön balatayı ters takmıştı. Zinciride ayarsız germişti. Ne günlerdi yav :-)
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
HERKESE MERHABA!...TAHSİN ABİ BENİM MOTOR ŞU AN 7000KM. DE
BİKAÇ HAFTA ÖNCE FARKETTİM ARKA DİŞLİ GÖZLE GÖRÜLÜR ŞEKİLDE YALPA YAPIYOR. SEKİZ ÇİZİYOR GİBİ. KAPLİN DE YENİ ÜLKER'İN KAPLİNİ. DAHA ÖNCE FORUMDA YAZMIŞSIN SEN DE BU SORUNU YAŞAMIŞSIN. ACABA DEDİM ZİNCİR DİŞLİ Mİ DEĞİŞTİRSEM. DÜN ZATEN ZİNCİR DİŞLİ İLE İLGİLİ FORUMA YAZDIM. CVP YAZMIŞSIN. AMA GALİBA BU DİŞLİNİN YALPALAMASI ARKA DİŞLİ FLANŞ RULMANINDAN. GEÇEN 3 DEFA SÖKTÜM ELİME ALINCA SORUN YOK GİBİ AMA?? SENCE NE YAPABİLİRİM??SORUN FLANŞ DİŞLİ RULMANINDA MI?
Şu an bu konu içerisinde 24 kullanıcı var. (0 üye ve 24 misafir)