@Salih_T
Zincirim o kadar gevşek ki bazen o şase demirine çarpıyor.
Nallıhan'dan Beypazarı'na gideceğim.
Wd40 elime ulaşak. Zincire sıkacağım gelir gelmez. Mazot ve gazyağını şimdilik masraf yapmak istemiyorum.
@Salih_T
Zincirim o kadar gevşek ki bazen o şase demirine çarpıyor.
Nallıhan'dan Beypazarı'na gideceğim.
Wd40 elime ulaşak. Zincire sıkacağım gelir gelmez. Mazot ve gazyağını şimdilik masraf yapmak istemiyorum.
Kardeş motosiklet kullanıyorsan az çok elin anahtar tutacak.. yoksa bu iş olmaz.. Servisti, garantiydi bir yere kadar. Motorunla ilgilenmeyi, basit bakımları yapmayı bir an önce öğrenmeye bak.. Netten araştırarak rahatça bir çok bakımını yapabilirsin..
Adil Abinin de söylediği gibi gevşek zincir kazaya davetiye çıkarır.. Zincir germe basit bir işlem, birde bunlar için servise gitmeye, para vermeye gerek yok.
Az bi mazot alsan 1 Tl lik dahi işini fazlası ile görür.. Doldur benim gibi cam sil kabına, sıkarak kullan. WD40 ı da diğer hareketli aksamlarda kullan.. Aman fren diskine sıkıyım deme... Sadece Wd40 zincir için gerekli yağlamayı sağlamaz.. illaki zincir yağı yada varsa artık motor yağı ile yağlaman lazım.
Altın elbiseli adam videolarına bak.. Nette benzer bir sürü bakım videosu da bulursun. Motoru geç, sana bişey olmasın.
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Elim anahtar tutuyor da, ah bir de takımım olsa. O koyuyor işte bana.
motosiklet kullanan adamın olmazsa olmazlarındandır anahtar takımı..çok pahalı şeyler değil.. en çok kullanacaklarını belirleyip en azından onları bulundur.. mesela 8-10-12-14-16-18 gibi (rakamları salladım)çok kullanacağın yıldız anahtarlar olsun, açık ağız tavsiye etmiyor bilenler...somunu bozar..(sebebi; açık ağızla somuna 2 noktadan yıldız ile 6 noktadan baskı uygularsın) yıldız ve düz torvida başlangıç için sana yeter.. milyoncudan 1-2 liraya aldıklarım bile iş görüyor.. Para olunca ihtiyaca göre kalitelileri ile yer değiştirirsin.. En sağlamı arka tekeri sıkacağın ölçü olmalı.. zira en yüksek tork u uygulayacağın somun orası..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Zinciri kendim sıktım arkadaşlar. Bu zamana kadar boşa çile çekmişim. Yalnız zincirin olmadığı taraftaki vida çok fazla sıkılmıyor diğer tarafa göre. Orta sehpaya alıp 1. viteste dönüşüne baktım bir sorun yok gibi.
Bana göre düşünce değil, motosikletinin bakımını yapmaya başlayınca motorcu olunur..
Doğru yoldasın devam et...
Eyvallah. Teşekkür ettim..
Sahip olduklarımızın değerini bilmek lazım.. Hem kendi hem motosikletimizin sağlığı/konforu/iyiliği için..
yada motosikletimizi satacak olursak bizden sonra kullanan kişilerin duasını almak için..
İmam kardeşim, arka teker milinin somunu 21 lik olan. Onu gevşeteceksin. Sonra iki yanda zincir gergileri var.
13 lük somunlarını gevşetip, civatalarını sıkarak zincirini gereceksin. Ama zincirin çok gergin olmayacak. 2-2,5 cm aşağı yukarı oynaması lazım. İki gergiyide eşit ayarlayacaksın. Yolda ses yaparsa bilki zincirin çok gerili. Neyse herşey düzgünse 21lik somunu sık. Fakat çok abanman lazım. Yoksa gevşer. 80nm sıkma torku var o somunun.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Her iki taraftaki gergileri önce gevşettim sonra zincir tarafındakini sıkmaya başladım uygun gerginliğe gelene kadar. Sonra diğer tarafı sıktım. Zincir tarafındaki diğer taraftakine göre biraz daha sıktım sağlamca. Şimdilik bir sorun yok. Büyük tekerdeki somunu hiç ellemedim.
Kardeşim bişeyleri yanlış yapıyosun.
Bak şurda videolu anlatıyor.
http://m.youtube.com/watch?v=86OqCTOntSM
Adam sağ taraftaki lastiğin ana somununu gevşetiyor. Ven gevşetmedim ama şasedeki çizgiler eşit. Sadece çift taraflı vidaları sıktım.
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Anahtarım olmadığı için ana somunu gevşetemedim. Zincir şu an acayip gergin binmiyorum motora. Anahtar ayarladığımda videodaki gibi yapacağım.
Sert zincir de gevşek zincirde tehlikeli.Zincir boşluğu standartlarına göre 2,5cm boşluk olması lazım.(Sehpadaki ayar)
Uygun anahtarı buldum ve sonunda ayarımı yaptım. Havalar düzeldiğinde ön ve arka balata ile debriyaj balatasını değiştirip takozları kontrol ettireceğim.
Bu motora benzer bir şekilde hava filtresini temizleme videosu var mı arkadaşlar.
Hava filtresi çok basit. Sağdaki kapağı çıkar. Zaten filtre kutusu gözükecek. Etrafındaki civataları sök kapağı çıkar , filtreyi görürsün.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Merhaba arkadaşlar.Ara ara foruma girip okusam da motorum olmadığından pek yazasım gelmiyordu.Anlaşılan ben gibi kimsenin yazası gelmiyor
Gelelim asıl meseleye.Araba alırken motoru egelim43 (ahmet) abiye vermiştim.Durumu toparlamamla motor arayışına girmem bir oldu.Tabiki ilk tercihim salcano idi Nazımın geççeğini düşündüğüm adem80 (adem abi) ve egelim43 (ahmet abi) ye şakayla karışık motoru bana sat dedim.Düşündüğüm gibi de oldu ikisinede nazımız geçti.Allah var 2 side gel istediğin zaman götür senden gıymetlimi cevabını verdi.Buradan onlara tekrardan TEŞEKKÜRLERİMİ sunayım Daha fazla uzatmıyayim nasipse ahmet abiden düldülü geri alıp aranıza tekrardan katılıyorum.
Bikaç resim atim ortalık renklensin
Meriç o motor çok üşümüş. Benimki daha kar görmedi. hayırlı olsun tekrardan.
Wolfu bu şkilde kim bırakmış yaaaa... Bir battaniye(branda) şart.
Ben yazın bile brandasız bırakmıyorum.. Şu aralar zaten depoda..yağmur, çamur, kardan uzak kış uykusunda...
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)