Öncelikle merhabalar
Benim bir sorunum var.Vites geçişleri yanlış oluyor 1. viteste mesela yukarı vuruyorum 3. vitese geçiyor birde 1. viteste boşa geçmiyor motorum 2.000 km de neden böyle sizce?
Öncelikle merhabalar
Benim bir sorunum var.Vites geçişleri yanlış oluyor 1. viteste mesela yukarı vuruyorum 3. vitese geçiyor birde 1. viteste boşa geçmiyor motorum 2.000 km de neden böyle sizce?
Birden üçe geçmesi imkansız bişey. İki kere yukarı çekip bırakmak gerek. 50 bindeyim, hiç birden üçe geçiremedim. İkinci vites çalışmıyormu?
çalışıyor ikinci viteste bazen oluyor 1. viteste vuruyorum yukarı doğru 3. vitese atıyor şimdi de 1. vitese indiriyorum boşa geçmiyor vites pedalı gitmiyor yukarı
ilginç bir durum..
hiç bir motosiklette böyle bir sorun duymamıştım.. acilen bi servise götür.. baksınlar..
Bizi bilgilendirmeyi de unutma..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
1. Viteste boşa geçmeme debriyajın ayırmamasından kaynaklanıyor.
Debriyaj kolunda iki tane somun göreceksin, oradan debriyaj kavramanı yükselteceksin, şıkır şıkır geçer viteslerin. Sonrası kolay zaten. Gerçekten vites geçişlerinde ybr motoru çok başarılı.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Tahsin abi o iki somunu gördüm de onun ayarını nasıl yapıcam bilmiyorum
servise götürdüm usta bir şeyler yaptı da olmadı yine aynı gittiğimde bana 500 km sonra getir periyodik bakımını yaparız dedi 1 den boşa zor geçiyor
Bak resimdeki debriyaj kütüğünde 2 somunu görüyosun. Sendede aynısı var.
Motoru çalıştır.
Resimdeki geniş olanı somunu sola doğru gevşetiyosun. Uzun olanıda sola doğru çeviriyosun. Tel gerilecektir. Vitesi 1e tak. Uzun somunu çevirerek Kavramanı yükselt. Yükseklik İstediğin ayara gelince geniş somunu sık. Bukadar.
Aynısı debriyaj telinin ortasındaki 2 tane 10luk somun var. Ordanda yapılabilir. O şekilde kullanma . zorlar şanzımana zarar verirsin.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Tahsin abi senin tur camı nasıl ? Rüzgarı tamamen kesiyor mu?
Kısasını aldım uğur.uzunu yağmurda karda önünü göstermiyor. Kısası boğazıma kadar rüzgarı kesiyor. Cam dik durduğundan camdan gelen rüzgar kaskımı sıyırıp geçiyor. Rüzgar yemiyorum yani. Sende taktığında boynuna kadar rüzgarı kesecek bir cam bak. Uzun olursa sorun yaşarsın.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Abi bendeki şu;
Bana senin eski uzun tarz birşey lazım. En az şekilde rüzgara maruz kalma hususu öncelik.
Hız vs hiç önemli değil. 60-70 takılırım şehir içinde.
selamunaleyküm abiler
uzun zamandır giremiyodum bi selam vereyim iki resim atayım dedim
Motorda maaşallah diyeyim sıkntım yok Arabayı da satınca kar kış demiyorum veriyorum gazı. Bu sıra hava iyi gerçi resimleri geçen hafta çekmiştim.
Siperlik almayı düşünüyorum ben de cbf'inkini alıp uydurucam artık yuvarlakfar siperlik için tur camı pek yok piyasada.
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
yağmurda çamurda benim botlar mahvoluyor.. Ön tarafa bir çeyler kapatmak iyi olur ama görüntü olarak çirkin oluyor..
belki koruma demirine lastikli gerilerek takılacak branda vari birşeyler olabilir (bak bu iyi fikir )
ön çamurluğa ekstra bi uzatmada olabilir ama yine görüntü çirkin...
o zaman şöyle yapayım; yağmurlu havalar için bu botlarda bir çift alayım. (nasılsa her zaman kullanılacak bir ekipman) Bir de koruma demirine takılacak seyyar bi örtü tasarlayayım..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
@uğur kesinlikle boyu boynunu aşmayacak bir cam olması lazım. Yoksa Yağmurda karda binemezsin motoruna. Bide rüzgardan etkilenmek istemiyosan dizörtüsü ve el kılıfı şart.
@enes irc hariç herşey on numara kardeşim :-)
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Teşekkürler ama önce bir burdaki bayiye götüreyim yarın.
Halleder heralde usta.Tahsin abinin dediğini deniyeceğim bir ilk önce.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------
Tahsin abi çıktım şimdi dediğini yaptım boşa geçmiyordu vites sıkılaştırdım oldu şimdi geçiyor boşa umarım sorun çıkmaz bir daha.
Motorun önünü kapatmayın arkadaşlar. Aşırı ısınıyor. Bende denemiştim zamanında. Hava soğutmalı motor ennihayetinde.
Olmaz merak etme. Birde telin ortasında 2 tane 10luk somun var.kısa ve uzun somunlar. Kısa olanı gevşet. Uzunu çevirip debriyajını yükseltebilirsin. Sonra kısayı tekrar sık.
Bu dahada kolay. Ve gevşeme riskide yok.
Yaz buraya sorunlarını, elbet birimiz yaşamıştır, çözüm buluruz.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)