"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Arkadaşlar internetten koruma demiri sipariş etsem uyup uymama ne gibi bir sıkıntı yaratır ve kendim takabilir miyim? Takabilmem için ne gibi ekipmanlar gerekir?
Herkese İyi geceler,
Wolf 125 kullanıyorum.Alalı 1.5 sene oldu ancak motor 3000 km'de. Uzun süredir motorun altından yağ damlıyor.Hemde öyle böyle değil , resimlerde görüleceği gibi her yere bulaşacak şekilde bir yerden sızıyor. Gene resimde görebilirsiniz yağ bir yerde toplanıp oradan damlıyor.
İşten fırsat bulup ustaya gösteremiyorum. Bu hafta sonu belki motoru servise bırakabilirim , motoru bıraktığımda ustaya fikir vermesi açısından daha önce başına gelen varsa görüşlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. (Ayak üstü gösterdiğim bir usta yağın boşaltıldığı noktada bir keçe varmış oradan sızdırıyor olabilir dedi ancak bahsettiği yerde bir sızıntı göremedim açıkcası)
Teşekkürler
Vites pedalının dibindeki keçeye baktır. Yağ yukarıdan geliyor. En alt nokta orası olduğundan oradan damlıyor.
ben bu yüzden motoru aldığım hafta motoru kitledim. yeni wolflerde vites keçesi patlaması sorunu oluyor. 20tl bişey kardeşim. bide yağ değişecek. 30 tl ye yaptırırsın.
aman ihmal etme motoru yersen 300-400tl verirsin benim gibi :-)
Can kardeş. motosikletin bakımını ihmal etmeyeceksin, zaten fazla km de yapmamışsın.. servis bakımları sırasında hallettirmeyi denemedin mi.. garantiye girerdi belki.. yağ işi önemli şakaya gelmez.. o yüzden acilen sorunu çözmeye bak... Benim motosikletle 6 ayda 3.500 km yaptım (şimdilik), maşallah saat gibi.. sıkıntısı yok..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------
Geçen hafta belediyeye uğradığımda çektiğim fotoğrafları ekleyeyim de sayfaya renk gelsin..
Fotoğraların kalitesi için kusura bakmayın benim 9 yıllık emektar telefonun 2 mp kamerası ancak bu kadar çekebiliyor.
Keçiören nin meşhur belediye önündeki şelalesi... bu açıdan pek iyi çıkmamış ama geniş bi zamanda güzel karelerle tekrar fotoğraflarım..
Bu da belediye binamız..
Arkadaşlar merhaba ,
Yorumlarınız için teşekkür ederim. Motorunun şimdiye kadar 500 ve 2000 bakımlarını zamanında yaptırdım(hatta içim rahat etmedi 2000 bakımını 2 kere yaptırdım).Tahminimce 2000 bakımından sonra bu durum oluştu. Motor bilgim olmadığı için ve motoru fazla kullanmadığım için resimlerde görünen durumun bir 'sorun' olduğunu yeni idrak ettim diyebilirim. Bu hafta sonu servise götürüyorum inşallah halledilir.
Yardımlarınız için tekrar teşekkürler
Ybr koruma demiri uyar. Eski kasa ybr.
Ben bu resimlerdeki beyaz Wolf'ü tanıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------
Motorla gidip bizzat deneyerek alın,bende almıştım uymamıştı uydurdum.Ekipman olarak tabiki bir kaynak makinesi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
Arkadaşlar uzun uzun düşündükten sonra motoruma HGS aldım ve tekrar çıkarılabilir şekilde ön cama bantladım malum biri gelip alsa al başına belayı... [IMG][/IMG]
Sabah kısmetse İstanbula gidiyorum.
imamx @ ,
Ben resimde görülen baba koruma diye tabir edilen demiri aldım ve birebir uydu.. eski tip cg ve ybr için satılan türden galiba.. tavsiye ederim çok sağlam ve fonksiyonel.. Bu modeli özellikle tavsiye ederim..Tarafımca denendi, onaylandı..
Ama tabi ki belli bir yerden deneyerek almak mantıklı olan.. uymazsa ve elinde bu demiri şekillendirme imkanı verecek ekipman ve araç yoksa, en azından değiştirme yada iade imkanın olsun..
hayırlı olsun Adil Abi.. dikkatli git gel.. havalarda baya soğumaya başladı.. yağmurunda ne zaman yağacağı belli olmuyor bu aralar...
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Saol Salih.İstanbula gidiş gelişimi uzun uzun yazmıştım ama sitenin süre sorunu,yazdığımı onaylamak istediğimde siteden çıkmış göründüğüm için tekrar yazmadım Fakat istanbula gidiş gelişim felaketti gelirken yağmurada yakalandım 4 kaza atlattım sonunda kazasız belasız geldim.Salkanocular motorunuzun kıymetini bilin dönüş yolunda yağmur fırtına tık yapmadı canavar birde şu rüzgardan etkilenmese süper Arka pirelli lastiğim frende kilitledi kaydı, bir daha pirelli almam...HGS sorunsuz çalışıyor.
Adil Abi sana dikkat et dedim.. Bende cumartesi bi 40 km gidiş 40 dönüş yaptım. dönüşte yağmura yakalandım.. güzelce ıslandım..
Ben temkinli idim lastiklerde problem yaşamadım. Zaten pirelliden daha iyi mişlen var.. o da olsa yağmurlu havalarda problem yaratır.. Sebebini ise Altın elbiseli adam videolarındaki Devrim Sirmen şöyle açıklamıştı.. Lastikler suyla temas ettiği için ısınamıyor ve yola tutunamıyormuş. Bunun için yapılması gereken ise lastik basınçlarını arttırıp. yere değen kısmın alanını azaltmak bu sayede en azından o bölgenin çabuk ısınıp lastiklerin yola tutunmasını arttırmak olarak söylemişti..
Rüzgar uzun yolda ve yüksek süratte gerçekten can sıkıcı olabiliyor. Bende rüzgarın etkisi ile yan yan kaydığımı düşündüm bir ara.. uzun yolda ss motorlar yatık kullanıldığı için rüzgar yeme konusunda gerçekten avantajlı, bu pozisyon rahat olmayabilir ama.. ben wolf te üzerine eğilip bir süre ss gibi deneyeyim dedim..Gerçekten faydası var... rüzgara etkisi azaldığı için hızım bile arttı..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=E5oxr...YllBZ955fCfa9A
Adil Abi videoyu buldum... 29. dakikadan sonra anlatıyor..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Sağolasın Salih.Videoyu izledim,benim lastik felç olmuş trafikte(İstanbul)dur kalk'ta kaydı yani Barkının dediği gibi
lastiğin ısınma şansı yok.Kısaca İstanbul yolculuğumu anlatacağım(kopyala yapıştıur yaparak :D )
18 Ekim Cmts saat 11de Mürefteden yola çıktım(Hava gayet iyiydi)Uçmakdereye geldiğimde rüzgarı hissetmiye başladım :D
Tekirdağı geçtikten sonra bayağı hissetmiye başladım hatta beni haince yol kenarındaki bariyerlere itelemeye başladı
acaba geri dönsemmi dedim ama devam ettim.Paralı yola girdim basıcam :D nerdeee paralı yolda rüzgarın sayesinde 30-40
km hızla gittim :D tam komedi, ama rüzgar gerçekten çok kuvvetliydi.İstanbulda Avcılar gişelerden çıktım İstanbul trafiği
başladı felç olmuş araçlar gıdım gıdım ilerliyor.Aralardan falan girdim(İstanbul trafiğine ilk kez girişim)biraz gittim
bir ara bir hareketlilik oldu açıldı zannettim bastım öndeki araç zınk diye durmasınmı :D b...yedik dedim ani bir fren
10 mt mesafe var teker kitledi kaydı saydım 3 sol 3 sağ yaptı arka önde yatar gibi oldu allahtan 1mt kala düşmeden topar-
ladım durdum.Bu olaydan sonra trafikten çıkıncaya kadar hiç gaza dokunmadım :D Boğaziçi köprüsüne gitmem lazımdı Fatih
Sultan köprüsünde buldum kendimi :D Köprüden çıktıktan sonra yanlış yola girmişim(aslında doğru yolmuş)Üsküdar tabelası
bakınırken gördüm sol şeritten Üsküdara gidiyor ben yolun tam sağındaydım kırmızı yanıyordu hazır geçeyim dedim sol
şeride tam geçtim motorun kuyruğunu sıyırdı geçti birşey aynadan gördüm ambulansmış en büyük atlattığım kaza verilmiş
sadakam varmış 2 dakka geç girsem ambulansın altından kazırlardı.Neyse sonunda eve gittim saat 3.30du rüzgarın sayesinde
220km yi 4saat45dk da gitmişim.Akşam yağmur başladı haberlerdede fırtına yağmur geliyor dedi ben telaşlandım,1-2 saat sonra
yağmur kesildi sabahta yağmazsa hemen kaçayım dedim yattım.2.30 da kalktım yatmadım yağmur yağmıyordu gideyim dedim 4 te
benzinimi aldım çıktım(trafiğe yakalanmayayım diye)trafik süper köprüyü geçtim Mecidiyeköye geldim amanın aniden sağanak
yağmur başladı(10-15 dk yağdı) dedim yine b..yedik dönsem bulunduğum yerde dönüş yok zaten yedim yağmuru çoraplara kadar sırılsıklam oldum
:D devam ettim.Gişelerden paralı yola girdim bu sefer rüzgar tam arkamdan esmiyor itiyor motor sanki racing uçuyor :D
tabi ben titremeye başladım yağmuru yedikya yolda tektük araç var otolar yanımdan zıt diye geçiyor kaptırmışlar bende
tırların kamyonların yanından zıt diye geçiyorum :D yol zifir karanlık ışık yok baktım aynada bir otomobilin ışıkları
gözüktü benimle aynı hizaya geldiğinde hız kesti benimle aynı hızda gitmeye başladı pipiriklendim yolda hiç araç yok bomboş
sonra bana doğru yanaşmıya başladı bu sefer korktum ne yapıyor bu diye derken ilerde bir tırın ışıklarını gördüm oda
bu sırada gazladı gitti,niyeti neydi bilmiyorum ama iyi değildi...kanımca bana çarpıp düşürüp beni soyacaktı,karanlıkta
gördüğüm kırmızı olduğu ve sadece plakasındaki 41 görebildiğim.Uzatmıyayım sonunda saat 6 ya geliyordu evdeydim.
Not İstanbul gidişi rüzgar sol çaprazdan esiyordu ve kilo itibarıyla çok etkileniyorum.
İleride niyetim Yamaha 125 almak idi,planlarımı ona göre yapıyordum.Servise danıştığımda Salcano Wolf u tavsiye etti.Fazla sürati sevmiyorum,sıkıştığımda 110 120 leri görsün yeter.Gezmeyi seviyorum,gezerken saniyede gitmeyi değil,tabiatı teneffüs ede ede gitmeyi seviyorum. Yamaha 125 yada Salcano wolf mu ne dersiniz.Hatta şehir içi ve kısa mesafe için mondial cup um dursun diyorum.
Adil abi verilmiş/verilecek sadakan varmış...Ciddi tehlikeler atlatmışsın olmana rağmen, Çok şükür kazasız belasız gelmişsin..Yogun trafik motosiklet kullanıcıları için gerçekten can sıkıcı oluyor.. Daha çok dikkat istiyor. Bizim dikkatimiz yetmiyor otomobil kullanıcılarının da bize dikkat etmesi gerekiyor.. Ayrıca sürat gerektiren yollar bize göre değil.. Her hafta mutlaka bi Ankara ki çevre yoluna çıkarım.. Otomobiller, kamyonlar çok süratli gidiyor.. Bizim motorun stabil hızı 85-90 iken.. Bu süratlerden sonra ani bi hızlanma ile 110-120 leri görmek, otomobilleri geçmek, kaçınmak pek mümkün olmuyor.. Ama şehir içi için en ideal motosiklet...
Dostum Salcano wolfu uzun süre kullanıcaksan en az 3 yıl fiyat/performans olarak oldukça yeterli.. Motoru ybr türevi, kalite olarak oldukça iyi..ybr parçaları birebir uyuyor... 2.elde ybr kadar hızlı satılmaz diyorlar.. Ben en az 2-3 yıl binmek için aldım.. kalitesi iyi, parçaları uygun fiyatlı, şehir içi için kullanışlı, yakıtı 100 km 2.6-2.8 lt seviyesinde, uzun yolda yaparsın.. stabil 85-90 gider ama 110-120 yi yokuş aşağı yüksek devirlerde görür stabil olmaz...yokuş yukarı bu sürat olmaz.. 125 cc commuter motosikletlerin sınırları belli.. ybr de olsa bu şekilde..Bu sınırları zorlamaz, bakımını ihmal etmezsen seni üzmez.. ybr ye 1800-1900 TL fazla vermek benim işime gelmedi. 2.ve sonuncu motorum, söylediğin stabil 100-110 gidecek, ara hızlanmalarda 130-135 görecek 200-250 cc birşey olacak...125 cc commuterden bunları bekleme..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Sarı renk olanı su, sıvı soğutmalı. Diğerleri hava soğutmalı. Hiç denk gelmedim bu motorlara.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)