Ben wolfüde scoterıda her ikisinide kullanıyorum aktif olarak
işin açığı scoter bana motosiklet gibi gelmiyor nedense
ne bileyim böyle oyuncak gibi falan geliyor
ama her ikisininde kendine has avantaj ve dezavantajları var
Avantajlar : Scoter pratik
Benim motorda yan çanta takılalı beri inip binmesi biraz daha zahmetli oldu böyle ayağı atarken açılı kıvırmak falan gerekiyor hele artçı binerken ya yüksek bi kaldırımdan yada artçı ayaklıklarına basarak binmeliki rahat binebilsin
fakat scoterda bu sorunlar yok hemen üzerine totoyu koy
ver gazı yürüsün gitsin
(benim için çok sorun olmasada ) debriyaj olayı yok vites olayı yok
Dezavantajlar : Scoterda tekerlekler küçük olduğu için süspansiyon yok gibi bir şey
en ufak fındık kadar taşın üzerinden bile geçseniz hissediyorsunuz
Salcoda tekerlekler büyük
artı fısır fısır bi süspansiyon sistemi var 64 impala chevrolet mübarek freni koydunmu selam çakıyo ön taraf
+ scoterda gene tekerlekler ufak olduğu için denge olayı kötü
mazallah bilinçsizce yapılabilecek ani bi manevra da hemen "heyyy kendine gel ben scoterım şakam yoktur atıveririm üzerimden görürsün ebenin... doğduğu köyü herekeyi "
dercesine tepki veriyor hele biraz acemiyseniz tepki vermekle kalmıyor atıveriyor direkt
Salco bu konuda tekerlekler büyük olduğu için hele birde kaliteli bi lastik takılıysa üzerinde çok daha toleranslı
mıcırlı yollarda ayrı bir dert scoterda gene küçük tekerlekten sebep ön tekerlek başka yere arka başka yere gitmek istiyor adeta
mıcırı görünce yavaşlamanız yavaş sürmeniz lazım
iyide ya süratliyken göremezsek
Salconun buradada tolore şansı yüksek
Islak yol da gene tekerlekler ufak olduğu için kayma riski Salcoya göre oldukça fazla
VE YAKIT : Benzinin 5 TL olduğu hatta azıcık geçtiği şu canım ülkemizde
ufacık tefecik içi dolu turşucuk kıvamındaki 100 cc Vento yanyana geldiğinde yanında dev gibi kalan 125 cc Salcoyla hemen hemen aynı yakıyor arkadaşlar hatta yerine göre (iki kişi fazla binilirse yada çok hırçın kullanılırsa v.s) bazen oburluk edip geçtiği bile oluyor Salcoyu
Ve uzun yol scoterla (Vento için ) hiç çekilmiyor
motor hacmi ve sürücü kilosu eşit olduğu için olsa gerek
100cc ve 100 kg
devamlı dip gaz gidiyorsunuz ister istemez sürat maximum 80 çok nadir 90 heleki önünüzde dik bir rampa varsa oy oy oy
30a kadar düşüyor
Allahtan serde kamyon TIR şöförlüğü varda İzmirden gelirken sıkılmadım rampaları 30 la çıkarken hiç
ama Salcoyla adeta zevkten 8 köşe oluyorum yolda giderken
tak 5e 6000-6500 devir aralığında 80-85 hızda git motor uyusun
he canın axion (ekşın) mı çekti
sağ bileği bük hafifçe uyandır aleti (mübarek saat az erotik oldu sanki uyandır aleti falan ama yanlış anlamayın motoru yani)
geç 7000-7500 devire 90-100 km hıza çık
rampamı geldi önüne at 4 e olmadımı at 3 e
keçi gibi tırmansın 70le 80 le 2 kişi ve çok çok dik geçit rampaları haricinde hiç 2 ye çekmedim ben daha Salcoyu uzun yolda
Mobiletle aşağı yukarı aynı sayılabilir Vento biraz daha konforlu ve baya daha güçlüsü ama
Bu arada Pianoblack yada isteyen herkez buraya gelip bana misafir olup Ventoyu deneyip gidebilir
Mal ortada teklif yok aramızda
al bi fedakarlıkta benden