Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
06 Aralık 2012, 23:24
#4041
büyük motor fazla hız, fazla tehlike, cebe zarar, keyfine diyecek yok. Al veya alma demem ama fena yahu. Ben olsam basmadan duramam. En azından egelim ahmet abinin Yanına gider, bi ziyaret, çay molası, sonra iyi bi tokat atar dönerdim. Ahmet abi sen çok yaşa emi? Gelirsem yanına uçan tabutla gelicem.
Reklamlar
-
06 Aralık 2012, 23:31
#4042
tahsins adlı üyeden alıntı
vaaay dişliler 15 , keyifler yerinde hee.
ben burda kesiciden kesiciye sokayım motor 100 görsün diye.
ilk fırsat bende takacağım 15 dişliyi.
motor biraz yüksek devirlere alışsında..
15 dişli iyidir abi.Sana bir tiyo daha verim.Bu hava filtresinin takılı kutu varya o koltuğun altından bir yerden hava alıyor.Orada L şeklinde bir parça var Onu sök Daha iyi hava alır motorun.
-
07 Aralık 2012, 02:15
#4043
Vay arkadaş kış geldi havalar soğudu motorlara binipte gezip dolaşamıyosunuz tabi yazın olduğu gibi işsizlikten motorların sağını solunu kurcalamaya vermişsiniz kendinizi kurcalayın bakalım sessizce köşemden takip etcem sizi sonuç ne olacak merak ediyorum
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"
eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
-
07 Aralık 2012, 02:23
#4044
benim dürtmeme gerek yok abi. Benimki zaten hızlı.
-
07 Aralık 2012, 02:49
#4045
tahsins adlı üyeden alıntı
hava filtresi kutusuna püfür püfür sıcak egsoz gazı üflüyor o boru meriç. videoda parmağımı koyduğum yer.
iptalden önce 4. vites 85 geçmezken iptalden sonra ibreyi 95e direk dayıyor.
dişli değişeceğim. kesin 4. vites 100-105 görürüm. oda bana yetecektir.
sanırım yakıt sarfıyatını da arttırır
-
07 Aralık 2012, 02:51
#4046
O kesin zaten
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"
eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
-
07 Aralık 2012, 03:00
#4047
boşver o zaman,fazla kurcalamak iyi değil,hızlı gitmek isteyen 250 lik alsın.
-
07 Aralık 2012, 03:25
#4048
Türkçede yazıyorum ama anlayan yokki
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"
eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
-
07 Aralık 2012, 05:47
#4049
şimdi yapılacak işlemleri sıralayalım;
1. Tahsin ustanın dediği parçaya kör tıpa takılacak çift taraflı.
2. benim dediğim motorun üst kapağının sağındaki boru yani katalitik konvertöre de kör tıpa takılacak.
3. hava filtresinin ucundaki L parça çıkarılacak.
4. bu işlemlerden sonra 15 dişli takılacak.
başka aklına birşey gelen varsa yazsın.
-
07 Aralık 2012, 06:02
#4050
tahsins adlı üyeden alıntı
meriç şöyle diyim. motoru çalıştır. ısıt. stop et.
hava filtresi kapağını sök . hava filtresini çıkart. gene çalıştır motoru.
şimde filtre kutusunun sağ tarafında bir büyük delik var, karburatore giden. motora hava akışını sağlıyor. parmağınla bak vakum yapacak.
bu deliğin altında bide küçük bi delik var. motorun üstünden gelen bir boru. buna parmağını koy. sıcak hava geldiğini göreceksin. işte bu egr borusu. bunu iptal edersen motor daha soğuk ve oksijenli hava ile çalışacağından verim artacaktır.
malum 1 birim soğuk havada 1birim sıcak havaya göre daha fazla oksijen vardır.
hatta arabalarda intercooler denen sistem bu iş için vardır. egr den gelen sıcak havayı soğutarak motora daha zengin oksijen vermeye intercooler deniyor.
bu yüzden motosiklette egr iptali daha fazla performans veriyor.
abi o hortum motorun tam olarak neresinden geliyor?
eğer karterden geliyorsa karter havalandırması o.
buharlaşan yağı oradan atıyor diye biliyorum.
bir de 145 yapan ybrye hasta oldum yokuşa geldi 125e indi :D
benim motor böyle gitse ömür boyu ybryi değişmem valla.
bu bakımı 3000 kmde yaptım. yağ biraz eksik çıktı.
usta "bakımı geçirmişsin yağ buharlaşmış, egzozunu kontrol ettim duman falan atmıyor" dedi.
tabi benim motorun "bitme"si ihtimali de var.
eğer benim motor sizlere ömür ise ybryi 150 cc yapıp yağ tıpalarından ek boruyla yağ radyatörü koyacağım.
bu arada çok önemli bir konu:
ybr için performans cdi, aynı şekil ateşlemem bobini ve kablın buji kablosu ve buji piposu satan bir yer buldum bana 100 tl fiyat verdi. eğer yanında statör ve konjüktörü de onun dediği parçalarla değişirsem yüzde 25-30 güç artışı olurmuş. 5. viteste devirlenmiyor çünkü ateşleme yetmiyor dedi. bir de eğer motoruna rektifiye yapılmışsa silindiri delebilir dedi. karbüratör memesini de büyütürsen daha iyi performans alırsın dedi.
bu ay maaşı aldığımda 100 tl muayeneye 100 tl de bu parçalara gidecek.
eğer benim motor da bitmişse 150 cc siparişini de veririm. yanında diğer malzemeleri de isterim, 15 dişli büyük karbüartör memesi falan.
bulduğum usta çok mantıklı açıklamalar yapıyor. komple modifiye edelim dersem tüm parçaları gönderecek bilgiye sahip gibi geldi.
zaten anasını satiyim motoru değişemiyorum, bari olan hızlansın.
bir de yukarıda yazdığım 4 işlem de yapılırsa benim motur da o videodaki ybr gibi gider
Adem abi bu konuyu konuşmuştuk hatırlarsan, ybr için olanını uzun uğraştan sonra buldum işte.
-
07 Aralık 2012, 07:22
#4051
yanlız 150 cc pistonu krank kaldırmaz benden söylemesi. Max 135 cc rektefe ile. Bak buraya yazıyorum 150 cc yaptırırsan kitler yada krank kırar. Büyük masraf açar. Komple motor yaptırırsın. O yağ buhar olmamıştır. Niye bizimki 3 bin km de 50 gr bile buhar etmiyor? Rektefe ile biraz büyük piston attır. Max 135 cc olsun. Elektriğinide yükselt tamamdır. Karburatör memesinide oynama. Gene pişman olursun. Bak maxi demedi deme sonra.
-
07 Aralık 2012, 08:49
#4052
maxi97 adlı üyeden alıntı
şimdi yapılacak işlemleri sıralayalım;
1. Tahsin ustanın dediği parçaya kör tıpa takılacak çift taraflı.
2. benim dediğim motorun üst kapağının sağındaki boru yani katalitik konvertöre de kör tıpa takılacak.
3. hava filtresinin ucundaki L parça çıkarılacak.
4. bu işlemlerden sonra 15 dişli takılacak.
başka aklına birşey gelen varsa yazsın.
1. madde iptal maxi. ben hava filtresini takmayı unutmuşum test yaparken. ondan son hız 10-15km hatta daha fazla artmış. yağ havalandırması imiş o boru. ama şerefsiz hava filtre kutusuna yağ vermiş. devamlı kesicide gittik ondan sanırım.
2. madde konvertör ısıyla çalıştığından eksozun içinde oluyor bildiğim. sen hangi borudan bahsediyosun.?
15 dişliden performans almak için motorun gitmesi lazım anladığım.
şöyle bişey lazım bize.
http://www.motogiyim.com/main/produc...ID=0&cat_ID=70
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
07 Aralık 2012, 09:12
#4053
tahsins adlı üyeden alıntı
1. madde iptal maxi. ben hava filtresini takmayı unutmuşum test yaparken. ondan son hız 10-15km hatta daha fazla artmış. yağ havalandırması imiş o boru. ama şerefsiz hava filtre kutusuna yağ vermiş. devamlı kesicide gittik ondan sanırım.
2. madde konvertör ısıyla çalıştığından eksozun içinde oluyor bildiğim. sen hangi borudan bahsediyosun.?
15 dişliden performans almak için motorun gitmesi lazım anladığım.
şöyle bişey lazım bize.
http://www.motogiyim.com/main/produc...ID=0&cat_ID=70
demek kaliteli filtre taksak verim alacağız; ben bizim filtrenin ne kadar hava geçirdiğine bakmak için üfledim; bi de evde bmw e30lar için bi hava filtrem vardı; arada resmen 2 kat hava geçirgenliği var.
Adem abi o parçaya katalitik konvertör dedi. motosikletin motorunun üst kapağının yani subapların yanı işte. motorun sağ tarafındaki kısımda bi demir boru hava filtresine mi nereye gidiyor onu diyorum. esdlerde orası kapatılmış.
deponun altındaki siyah parçanın altına bakın bi demir boru var:
eski kasalarda orada hiç bir şey yok:
anlaşılmıştır sanırım.
egzozda bi farklılık yok. hava filtresinden subapların oraya temiz hava gönderiliyor ki çıkışta co2 azalsın ve euro 3 normu alsın. ilk fırsatta orayı kapattıracağım. başka bi fark göremiyorum.
performans cdi işine ne diyorsunuz? 10 güne elimde olur sonrasını konuşuruz.
-
07 Aralık 2012, 11:18
#4054
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Beyler iyi güzel hız istiyorsunuz ama bunun ileride zararı çok olur bence.
Motosikletin limitleri belli.
Maxi ben sen kadar bilgili değilim teknik anlamda ama, zc'yi bi arkadaş aldı,2000 km'de yokuş aşağı 125 yaptırmış,piston,silindir ne varsa mahvoldu.
Sıfır motora rektife yaptılar sonra.
Yani ekmek belli,çıkacak köfte belli.
Demem o ki,motor aksamında değişiklik yapılmadıkça +10-15 km'lik hız artışlarının bi getirisi olmayacak.
Zaten bence 125-150 cc arasındaki 8-12 hp arası tüm commuterlar 100 km'den sonra sapıtıyorlar.
Güvenli sürüş kalmıyor.
Yine de siz daha iyi bilirsiniz.
-
07 Aralık 2012, 11:43
#4055
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Beyler iyi güzel hız istiyorsunuz ama bunun ileride zararı çok olur bence.
Motosikletin limitleri belli.
Maxi ben sen kadar bilgili değilim teknik anlamda ama, zc'yi bi arkadaş aldı,2000 km'de yokuş aşağı 125 yaptırmış,piston,silindir ne varsa mahvoldu.
Sıfır motora rektife yaptılar sonra.
Yani ekmek belli,çıkacak köfte belli.
Demem o ki,motor aksamında değişiklik yapılmadıkça +10-15 km'lik hız artışlarının bi getirisi olmayacak.
Zaten bence 125-150 cc arasındaki 8-12 hp arası tüm commuterlar 100 km'den sonra sapıtıyorlar.
Güvenli sürüş kalmıyor.
Yine de siz daha iyi bilirsiniz.
uğur beni bilirsin, o kadar hız tutkum yok. alacağım en büyük motosiklet honda nc 700.
benim derdim yokuşta hız düşmesi.
bi keresinde Elazığ'a geçerken 3. vites 55 kmye kadar düştüm lanet ettim.
yokuşta hızım düşmeyecek kadar güç artışı olsun bana yeter.
bakarsın ön dişliyi değişmem bile.
katalitik konvertör borusunu 2 kör tıpayla tıkayacağım.
ayın 15inde de ybr için performans cdi ve ateşleme bobini siparişi de veriyorum.
-
07 Aralık 2012, 12:05
#4056
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Biliyorum maxi,sende haklısın.
İnsallah çabalarınız sonuçsuz kalmaz.
-
07 Aralık 2012, 12:11
#4057
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Beyler iyi güzel hız istiyorsunuz ama bunun ileride zararı çok olur bence.
Motosikletin limitleri belli.
Maxi ben sen kadar bilgili değilim teknik anlamda ama, zc'yi bi arkadaş aldı,2000 km'de yokuş aşağı 125 yaptırmış,piston,silindir ne varsa mahvoldu.
Sıfır motora rektife yaptılar sonra.
Yani ekmek belli,çıkacak köfte belli.
Demem o ki,motor aksamında değişiklik yapılmadıkça +10-15 km'lik hız artışlarının bi getirisi olmayacak.
Zaten bence 125-150 cc arasındaki 8-12 hp arası tüm commuterlar 100 km'den sonra sapıtıyorlar.
Güvenli sürüş kalmıyor.
Yine de siz daha iyi bilirsiniz.
benim istediğim hız 100-110.
ki ybr motoru bunu çok rahat yapabilecek kapasitede.
düzde
1. vites 40 ok
2. vites 60 ok
3.vites 80 ok
4.vites 100 ?? aha bunu yemiyor. 8000 devirde 90-95kmde kalıyor motor.
5.vites desen yok gibi. uzun yol için yapılmış. ekonomi modunda.
7-8 saniyede 80e çıkabilen bi motor. bence 100-110 sabit gidebilir.
ben bi performans hava filtresini bide ön dişli deneyeceğim. bide şu katalitik konvertör iptalini soruşturacağım.
belki eksoz değişirim bide.
zaten limitlerinde bi motor. anca motoru yoran şeylerin iptaliyle performansı bi nebze artar. düzde 110 bu motorun hakkıdır.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
07 Aralık 2012, 12:14
#4058
maxi şu cdi olayının sonuçlarınıda bizimle paylaş lütfen.
merakla bekliyoruz seni
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
07 Aralık 2012, 12:18
#4059
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Tahsin abi gider tabi,neden gitmesin.
Ama bence biraz daha km yap.
Bi de uzun yolda cidden motor çok fark ediyor.
Ben çinli scooter ile Değirmendere-Sakarya-Değirmendere-İznik-Değirmendere istikametine 300 km yapmıştım,ara ara dinlenmişti motor.
160 km'si de artçılıydı.
300. km'lerde motor yağ gibi gitmeye başlamıştı.
Gittikçe gidiyordu.
Bence zamana ihtiyaç var abi.
-
07 Aralık 2012, 12:31
#4060
ah be uğur depo ağzına kadar dolu. motor desen 1200km de en hırçın döneminde.
ama şu havaya bak :(
sabahın 6 sından beri bekliyorum şu yağmur dinsin diye. mübarek yağdıkça yağıyor.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)