Yamaha YZF R1 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Haziran 2012, 00:22
#161
salamaru adlı üyeden alıntı
Uğur abi hayırlı olsun tekerin düz bassın kazasız belasız sürüşler dilerim.Şunu çok merak ediyorum ninja 250 r dan sonra bu motora binince sürüş açısından tepkileriniz nasıl oldu ? Ayrıca ninja 250 r sele yüksekliği ve oturma pozisyonu açısından ne gibi farklar var r1 ile ? Boy olarak sorun yaşıyormusunuz ? Yaşamıyorsan abi senin boy kaç :D
salamaru adlı üyeden alıntı
Meraktan soruyorum gene :D bende cbr 250 r var ama çevremde r1 olmadğı için ilerde alırsak boy sorunu yaşarmıyız :D
salamaru adlı üyeden alıntı
Ejlover 2012 r1 almıştı onda ses seda yok
Gelsede sorsak ninja ile r1 arasındaki farkları güç açısından biliyoruzda
Hah ben de biri bana bi sey sormustu diyodum da bulamamistim mesaji )
Benim de boyum 178. Sorun olur mu olmaz mi boyunu bilmeden bi sey soyleyemem ;)
Motorda olmasi gereken boy su: Motora oturup yerlestikten sonra motoru dik tutup iki ayagi da yere basicaksin. Sonra parmak uclarini kaldirip topuklarinla motoru oldugu yerde ileri geri hareket ettirebiliyor musun bakacaksin (bu hareketi fazla abartma millet yanlis anlayabilir ). Tamamsa o motorun yuksekligi sana uygundur. Yok hareket ettiremiyorsan ya da parmak uclarini kaldirdiginda topuklarin degmiyorsa yere o motor senin icin yuksektir. Ha kullanamaz misin? Kullanirsin. Ama isiklarda trafikte falan sikinti olabilir ozellikle acemilikte. Hele ki kullandigin motor agirsa.. Orasi sana kalmis. Ama iki ayaginin birden on tabanlari yere basmiyor da ikisinin birden sadece parmak uclari degiyorsa orda sikinti baslar (motor dikken yine)...
2012 R1de benim topuklar tam basiyor ve bahsettigim hareketi yapabiliyorum ama tam sinirda. boy 1-2cm. daha kisa olsaydi (tabii bacak boyu burda onemli olan) tam uyumu kaybetmis olurdum. Ninja 250de ayaga kalktigimda sele ile aramda bi yumruk mesafe oluyordu ;)
250 ile farklarina gelince onlari bu h.sonu geziden sonra yazicam. Rodaj bitince daha da detayli yazarim ;)
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
Reklamlar
-
29 Haziran 2012, 09:40
#162
Uploaded with ImageShack.us
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
29 Haziran 2012, 15:30
#163
ejlover adlı üyeden alıntı
Hah ben de biri bana bi sey sormustu diyodum da bulamamistim mesaji
)
Benim de boyum 178. Sorun olur mu olmaz mi boyunu bilmeden bi sey soyleyemem ;)
Motorda olmasi gereken boy su: Motora oturup yerlestikten sonra motoru dik tutup iki ayagi da yere basicaksin. Sonra parmak uclarini kaldirip topuklarinla motoru oldugu yerde ileri geri hareket ettirebiliyor musun bakacaksin (bu hareketi fazla abartma millet yanlis anlayabilir
). Tamamsa o motorun yuksekligi sana uygundur. Yok hareket ettiremiyorsan ya da parmak uclarini kaldirdiginda topuklarin degmiyorsa yere o motor senin icin yuksektir. Ha kullanamaz misin? Kullanirsin. Ama isiklarda trafikte falan sikinti olabilir ozellikle acemilikte. Hele ki kullandigin motor agirsa.. Orasi sana kalmis. Ama iki ayaginin birden on tabanlari yere basmiyor da ikisinin birden sadece parmak uclari degiyorsa orda sikinti baslar (motor dikken yine)...
2012 R1de benim topuklar tam basiyor ve bahsettigim hareketi yapabiliyorum ama tam sinirda. boy 1-2cm. daha kisa olsaydi (tabii bacak boyu burda onemli olan) tam uyumu kaybetmis olurdum. Ninja 250de ayaga kalktigimda sele ile aramda bi yumruk mesafe oluyordu ;)
250 ile farklarina gelince onlari bu h.sonu geziden sonra yazicam. Rodaj bitince daha da detayli yazarim ;)
Cevabın için teşekkürler.Valla çevremde bir tane olsada deneyilbilsem.Birde 2009 dan sonraki r1 lerde seste değişme oldu sanki ducatiye benzemeye başladı bir video çekte sesini duyalım.
-
29 Haziran 2012, 16:25
#164
salamaru adlı üyeden alıntı
Cevabın için teşekkürler.Valla çevremde bir tane olsada deneyilbilsem.Birde 2009 dan sonraki r1 lerde seste değişme oldu sanki ducatiye benzemeye başladı bir video çekte sesini duyalım.
Hocam motor değişti çünkü. Krank mili nedeniyle o ses. BigBang deniyor 09 sonrasına ;) MotoGP'de kullanılan teknolojiyi uyarladı Yamaha, torku daha doğrusal üretiyor düşüşler olmadan. YZR-M1 gibi ses ;)
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
-
29 Haziran 2012, 16:53
#165
Evet ateşleme sırası değiştiği için klasik sıralı dört silindir sesini kaybetmiş durumda, benim gibi sese önem verenler için üzücü bi durum ama sağlık olsun diyelim
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
29 Haziran 2012, 17:43
#166
Ozaman hocam bir ses video çekte duyalım Turkıye'den ilk senden duyucam.
-
29 Haziran 2012, 20:49
#167
forewer adlı üyeden alıntı
Evet ateşleme sırası değiştiği için klasik sıralı dört silindir sesini kaybetmiş durumda, benim gibi sese önem verenler için üzücü bi durum ama sağlık olsun diyelim
Hocam ben de oyle diyordum ama gerek avrupa gerek amerika olsun istisnasiz herkes bu sese bitiyor :s Hatta sirf ses icin alanlar var ;) MotoGP yi baz alinca haksiz sayilmazlar ;)
---------- Post added at 19:49 ---------- Previous post was at 19:46 ----------
salamaru adlı üyeden alıntı
Ozaman hocam bir ses video çekte duyalım Turkıye'den ilk senden duyucam.
Hocam netteki videolarda ses nasilsa oyle cikacak ses, benim cekmem neyi degistirecek ki? Ayrica motor rodajda daha.
Yalniz videodakilerden cok daha farkli normalde ses, videolarda yusek gurultu nedeni ile bi garip cikiyo ses. Birebir dinlemeniz lazim.
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
-
30 Haziran 2012, 09:56
#168
-
30 Haziran 2012, 16:30
#169
Doyamıyorum Fotoğraf yüklemeye
Uploaded with ImageShack.us
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
02 Temmuz 2012, 23:49
#170
İlk bıcı bıcı
---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 21:33 ----------
salamaru adlı üyeden alıntı
Ejlover 2012 r1 almıştı onda ses seda yok
Gelsede sorsak ninja ile r1 arasındaki farkları güç açısından biliyoruzda
Daha onceden soz verdigim 250den 1,000lige geciste yasanan ilk izlenimleri yazayim hazir vakit bulmusken arkadaslar
Oncelikle motora baslayali 1 yil oldu. Ninja 250 ilk motorumdu. Guvenli Surus, Ileri Surus ve California Superbike School Level1&2'yu aldiktan sonra ve kendime hakim olacagimdan emin olduktan ve motora hakimiyetimde sorun yasamadigimi gordukten sonra cc buyultmeye karar verdim. Tecrube seviyeniz ne olursa olsun gerekli egirimleri almadan kimseye tavsiye etmiyorum
Bunlari acikladiktan sonra 250-1,000 ilk izlenimlere geleyim. Oncelikle motor hala rodajda o yuzden henuz tam gucuyle yuz yuze gelmedim bunu da belirtiim.
250den 600e gecmek en mantikli isti. O zaman neden 1,000e atladin derseniz guc modu ve Cekis kontrol sistemine guvendim. Bunlar olmazsa olmazlardi boyle bir geciste ki sizler icin de olmali direkt atlayacaksaniz, nedenini birazdan aciklayacagim. Bu kriterler altinda japonlardan Honda direkt elendi cunku guc moduna bile sahip degildi. Suzuki'de de cekis kontrol yoktu. Geriye Kawa ve Yamaha kaldi. Kawa malzeme kalitesi olarak bir tik daha yukarda ama ben gorsel zevkime gore karar verdim, bir baskasi da gider ZX-10R alir bi sey diyemem Kawanin bir avantaji da ABS olmasi opsiyonel
Direkt 1,000e atlayacaksaniz arkadaslar Cekis kontrol olmazsa olmazi olmali kriteriniz. Cunku cidden basiniza ozellikle ulkemizin yollarinda ciddi sorunlar acabilirsiniz. Mesela kalkis aninda ninjalarimiz kafa kaldirmiyor ama litrelik makina bunu yapiyor. Yapsin ne guzel mi? Ninjada cogumuz dizlerle cok cok siki tutunmuyoruz motora dik oturusun verdigi rahatlikla (hizlaninca yatiyoruz ya dediniz ama o ayni sey degil). Motorun onu kalktigi anda geri kayarsiniz ve tek tutanak noktaniz gidon kalir. Sag elimizde ne var? Gaz. Dikilen motorda gazi tutan el naapar mecburen? Gazi acar. Gaz daha da acilinca noolur? Tepetaklak dusersiniz motorla beraber, ya da birakir popo ustu oturur asfalta (umarim full ekipman vardir cunku bu sirada motor coktan min 60km'ye ulasmis olacak) motorun onunuzde nasil asfaltta ordan oraya vurdugunu seyredersiniz. Ya da motorun onunu sogukkanlilikla indirirsiniz ki bu sirada da arka tekerle ayni hizada inmezse cirpma yapar ki 250den ilk 1,000e gecmis biri olarak buyuk bir ustalik ve sogukkanlilikla buna aldiris etmeden, gidona yuklenmeden hafif gaz acarak motorun kendini dengelemesine izin verip yolunuza devam edersiniz (dedigim gibi egitim sart). Iste cekis kontrol bunu engelliyor. Motora, gaz tepkisine v.s. alisana kadar cekis kontrolu en ust seviyede tutup zamanla azar azar indirirsiniz ve bu tarz tepkilerle basa cikmayi ogrenirsiniz cunku motor daha evcil davranir (bu arada R1de 7seviyeli cekis kontrol var ama Kawa'da sanirim 3-4seviye onu pek bilemiyorum). Kafa kaldirma isin bir boyutuydu.
Ninjalarimizla viraj icinde istedigimiz gibi gaz acip hizlanabiliyoruz dii mi? Hatta gazi koklesek bile efendi efendi cikiyor virajdan (orjinal lastikleri degistirdigimiz varsayimizya konusuyorum). 1,000lik alette gaz kolu resmen dokunmatik (guc modu olmasina ve en dusuk gucu sergileyen islak yol modunda bile)! Dedigim gibi dusuk gucte bile gazi 1mm fazla acarsaniz arka direkt kendini birakiyor. Cekis kontrol hayatinizi kurtariyor bu durumda. Basima geldi ordan billiyorum. En dusuk gucte hafif yatikken cekis kontrol de sonuna kadar acikken biden gazi biraz fazla actim ustunden gectigim bir tumsek nedeni ile arka cok cok hafif sallandi ve cekis kontrol devreye girip kurtardi durumu. Ya olmasaydi? Tumsekten gecmek de sart diil biraz fazla actiginiz anda arka birakir. Naapicaksiniz? Gazi mi kapiicaz? Bu sefer motor naapar direkt diklesir. Bu neydi? High-Side Crash! (Egitim onemliydi dii mi ) Siz havada suzulurken motor yine kendini parcalamaya koyulacak. Cekis kontrol burda da hayatimizi kurtardi. Guc modu tek basina yeterli mi? Pek degil..
Gazi acmayiz yatikken, kalkista da sakin kalkariz, ani hizlanmalardan kaciniriz motora alisana kadar diyebiliriz. Inanir misiniz? Ben kendim desem de inanmam ki emin olun o gucu hissedince ne yemin ne soz kaliyor ;p Ki bi de madem bunlari yapmayacaksiniz o zaman neden litrelik motor aliyorsunuz? Neyse eninde sonunda 250den 1,000lige gecmenin gaziyla (hele bi de ikinci el aldiysaniz ve rodaj gibi bir derdiniz yoksa) cekis kontrol olmamasi hayatiniz pamuk ipligine bagli demektir.
Umarim 250den 1000e direkt geciste neden cekis kontrol ve guc kontrolu tavsiye ettigimi anlatabilmisimdir. Eger bunlar olmayacaksa almayi dusundugunuz motorda 600luk alin. Cekis kontrol ve guc modu olan bir 1000lik ikisi de olmayan bir 600lukten eger kendinize de hakim olabileceginizden emin olabiliyorsaniz bana gore daha guvenli. Bu benim gorusum.
H.sonu ciktigimiz gezide bu arada hayatimin ilk TankSlapper olayini yasadim. 140-160 arasi bir hiza ivmeleniyordum ve yolda pes pese gelen bozukluklar vardi. Tamamen deponun uzerine yatmis olmam, motoru bacaklarimla tutmama ve gidona hicbir bicimde yuklenmemis olmama (ki yukleniyor olsaydim tum guvenlik elektroniklerine ragmen su an bunlari yaziyor olamayabilirdim) ve motor rodajda olmasina ragmen (max 7,000devir) ivmelenmenin hizi (motorun gucu) nedeni ile o yol bozuklugu tankslapper'i baslatti ve ben debriyaja uzanip sikana kadar (egitim kesinlikle sart) elektronik gidon amortisoru ve cekis kontrol isini yapti ve dengeledi motoru. Asiri zorluyor muydum? Hayir. Cok mu hizliydim? Hayir. Surucu kaynakli bir hata mi vardi? Hayir. Motorun guvenlik sistemleri yeterli miydi? Evet! Burdayim hala
Bunlar arkadaslar sizlere kendimce onerilerimdi. Katilirsiniz katilmazsiniz bilemem ama en azindan aklinizda bulunsun
Simdi gelelim olayin keyifli eglenceli yanina; Ninja250 ile R1 arasinda ne farklar var? Insan neler hissediyor?
Marsi bastiginiz anda olay kopuyor bi kere o sesi duyunca Sirali 4 silindir sesi olmamasi benim icin en buyuk cekinceydi bu motoru alirken ama kendi sesi bi baskayis cidden. Acayip bi haz ve guc duygusu veriyor insana. Cok daha oturakli ve guclu bir seymis gibi geliyor ;)
Ikincisi oturus pozisyonu bana cok daha rahat ve oturakli geldi. Ninja250 biraz fazla alcak ve ince. Bacakla tutmak cok daha zordu motoru ve ayaga kalktigimda seleden ayriliyordum motor bacaklarimiin arasinda oynuyordu (1.78 boyundayim). R1 ile dururken de giderken de motora cok daha iyi tutunuyorsunuz ve hakim oluyorsunuz. Ozellikle dururken kalin lastigin de etkisi ile motor daha dengeli ve stabilduruyor.
Ivmelenme? Henuz rodajda olmasina ragmen inanilmaz. Henuz yaris moduna alip denemedim bile ama gectim standard modu yagmurlu modda bile cok cok cok tatminkar bir ivmelenmeye sahip. Cekis kontrol devreye girse bile motor ivmelenmeye devam ediyor ve kayma yapmiyor. Ninja250de seri kalkista 1-2-3. viteslerde her degisimde popo sallayip yusuf yasatan yolda bile cok cok daha seri ve kuvvetli bir ivmelenme yasatip ip gibi cizgisini Ninja250deki gibi yusuflatmadan koruyor. Rodaj bitince daha detayli yazarim ;)
Viraj keyfine gelince. Motor inanilmaz bir guven veriyor insana virajlarda. Oldukca oturakli ve dengeli. Ninja250 ile 80 limitle girdigim viraja (ustunde arkayi birakma hissi yasiyordum) 100 ile girdigimi farkettim ve en ufak bir endise yasamadim (cok buyuk bir ihtimalle daha da yuksek suratlerle rahatlikla girilebilir). Ama bir dezavantaji daha az esnek olmasi. Ninja250 cok daha esnek virajda. Daha hizli bir bicimde ordan oraya yatirabiliyorsunuz. R1de daha kontrollu olmak zorundasiniz. CSS kursunu almamis olsam cidden motorla bogusuyor olurdum virajlarda (egitiiiiimmmm).
Guvenlik onlemi haricindeki elektroniklere gelirsek, hayat onlarla guzelmis. Tek basina saat bile hayatimi kolaylastirdi resmen. Yol bilgisayari ozellikle gezilerde ve benzin durumunuzla ilgili cok ise yariyor. ShiftLight da ozellikle rodajda cok kullanisli (yarislarda-ozellikle drag zaten olmazsa olmaz). Gosterge paneli kontagi cevirdiginiz anda sizi kamciliyor, ona bakmak bile mutlu ediyor insani (ZX-10Rda bunu yasayamazdim mesela; zevk meselesi tabii )
Trafige gelirsek kesinlikle Ninja250nin esnekliginin yanina yaklasamaz. Motor 206 kilo. Ninjalarimiza gore fazla fark yok gibi gelebilir aradaki fark ama inanin dusuk hizda motoru yatirdiginizda buyuk bir fark yarattigini anliyorsunuz. Belli bir acidan sonra motoru biri yere dogru cekiyormus gibi oluyor. O nedenle trafikte zipir zipir aralara dalamiyorsunuz. Gidon acisi ve tam sag solda manevra zorlugu da isin diger boyutu. O nedenle noolur noolmaz mutlaka topuzlarinizi taktirin ;)
Konfora gelecek olursak (isi haric ona sonra gelicem) bana gore Ninja250ye gore cok daha rahat. Oturus pozisyonundan bahsetmistim ama amortisorler cok seyi degistiriyor. Bi kere takir tukur etmiyor bu bir; ikincisi de yoldaki engelleri cok cok daha az aktariyor size. Buna ragmen viraj performansi da cok iyi. Yani hem konfor hem yol tutus olarak arada daglar kadar fark varmis diyorsunuz. Amortisorlerin her turku ayarlarini kendinize gore Ninjaya gore daha detayli bir bicimde yapmaniz mumkun.
Isinma olayina gelirsek, trafikte kullanilmak icin kesinlikle yapilmamis bu aletler. Motorun uzerine cikmadan her zaman rolantinin dusmesini beklemisimdir. Bunda da oyle yapiyorum ama bir fark var R1in o isiya ulasmasi birkac saniye suruyor Aaaa supermis yaw diyip atliyorsunuz motora ama sonra o isi yukselmeye devam ediyor. Trafikte biraz oyalanirsaniz (durmaktan bahsetmiyorum 50-60km ile gidip kisa dur kalklardan bahsediyorum) kisa surede 105 dereceye cikiveriyor motor ve fan aciliyor. Sonra da zaten sizi bi ates basiyor ki sormayin. Bu motorla trafik icin degil kesinlikle. 1.viteste motorun takirdamadan atlayip ziplamadan debriyaji tam birakip gidebildiginiz hiz 45-50km civari arkadaslar. Onun altinda dbriyaji sikmaniz lazim ki buna baski balata dayanmaz. Burdan dusunun siz artik. Ninja250ye gore beni sasirtan bir diger sey de yine isi ile ilgili. Uzun yol da yapsaniz motor cidden cok isiniyor. Oyle ki bi sure sonra bacaginizin motora degen diz kisimlari yanmaya basliyor. Durdugunuzda on gidonun metalinden saseye, depoya her yan el degmeyecek isilara ulasiyor. Bunun da olmamasi icin sanirim 200un altinda gitmemek lazim : )
Bu arada bendeki ayak pompasi lastikleri sisiremedi. Arka 42psi olmaliydi ama ayak pompasi 38de kaldi. Sinir ve hirs sonucu cikti oraya kadar da ama sonunda pompayi parcaladim sinirlenip Neyse ilerde cc buyultecekler ve pompa almayi dusunenler direkt elektrikli kompresorlu bi sey alsin simdiden
Benim aklima gelenler simdilik bunlar Umarim ilerde cc buyultmek isteyen arkadaslara bir faydasi olur. Herkese kazasiz belasiz keyifli surusler
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
-
06 Temmuz 2012, 12:49
#171
herkeze selamlar.
bende mi buraya takılsam ne ?
ulen bizim tenekeyi kullanan kimse yok,forumsuz kaldım psiklojik bunalıma gircem bak.
-
06 Temmuz 2012, 15:03
#172
ccman adlı üyeden alıntı
herkeze selamlar.
bende mi buraya takılsam ne ?
ulen bizim tenekeyi kullanan kimse yok,forumsuz kaldım psiklojik bunalıma gircem bak.
Gel Abi gel Burda da kimse yok gerçi başlık olduğuna bakma ;) Yurtdışı forumlara kaldık mecbur :( Şuraya bir göz at istersen:
http://www.yamahar1.co.uk/apps/forum/forum.php
Bi de Amerika forumu var ki ordakiler hepten kopmuş durumda =D
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
-
07 Temmuz 2012, 13:33
#173
ccman adlı üyeden alıntı
herkeze selamlar.
bende mi buraya takılsam ne ?
ulen bizim tenekeyi kullanan kimse yok,forumsuz kaldım psiklojik bunalıma gircem bak.
hayırdır hocam kesmedimi bizim ps imiz
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
-
08 Temmuz 2012, 13:19
#174
Arkadaşlar başka bi forumda gördüm ve buraya aktarıyorum
Neden 1000 lik[/B][/B]Neden mi 1000?
Hiç aklının yetişemeyeceği bir hızlanma yaşadın mı hocam?
Ne kadar hızlı 10'a kadar sayabilirsin?
Bu kadar hızlı?(içinden say hocam 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10)
Biraz daha hızlı (say say çekinme 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10)
Şimdi biraz daha hızlı (1-2-3-4-5-6-7-8-9-10)
O kadar hızlı say ki kelimeler yuvarlansın.
İşte 10'a kadar içinden tam gaz sayarken sürdüğün motorun 0'dan 100'e çıktığını düşün.
HAYIR Çok açma gazı! 1 ve 2 'de gazı çok açarsan tekere gelir:
[img width=399 height=600]http://i2.photobucket.com/albums/y30/carlgustav/2TK_8900aa.jpg[/img]
O göklerden gelen dalışa geçmiş STUKA gürültüsüyle.
İçin titrer.
Sırf senin değil etraftaki her canlının.
Ense tüylerin diken diken olur. Aklının alamayacağı bir hızla bedenin bu dünyada yer değiştirmiştir.
Sonra frenlere dokunursun. Hayır hayır sakın basma frenlere! Sadece dokun ve cihaz burun üstü dalışa geçsin. Bıy bıy bıyb bıy. Kafandaki kan alnına toplanır. O markadaki motorların en iyi frenine sahip olan cihazdır sürdüğün.
Sonra virajlara girersin: Amanin boo, 150 küsür tane atın tepişini yola aktarışı çok acayiptir.
Viraja girmeden bakışını çevirdiğin yere düşünce gücüyle gittiğine inanamazsın. Çıkışta ise gazı açtığında o 150 küsür beygir arka lastiğini kasnağından sıyırıp atmak için zorlar durur. 1000RR'ın arkası virajda sen gazı açtıkça daha çok kayar, gidonu ters tarafa daha çok kırarsın hem çok korkarsın hem de keyiften uçmaktasındır.
[img width=399 height=600]http://i2.photobucket.com/albums/y30/carlgustav/2TK_8779aa.jpg[/img]
İndiğinde dişlerin hala birbirine vurmaya devam eder.
Sanki daha demin b-17'ne saldıran Zerstörer'lerin mermileri yanından vızıldamıştır.
Ölüm çok yakınından geçmiştir. İçin için yaptığının tehlikeli olduğunu bilirsin hafiften miden burulur.
Sürüş bittikten 5 dakika sonra hala istemsiz olarak karnının kasıldığını hissedersin.
Normalde 2-3 dakikada motora ve sürüşe ısınırken bu cihazla en az 15 dakikada hızlanma ve frenleme süre/mesafelerine insan aklı adapte olabilir.
İmha olmadan onu sürebilmek için, sırf motorun değil senin de uzun bir ısınma/alışma sürecine ihtiyacın olur ve bu her sürüş günü için geçerlidir.
Bunu bir an unutursam... kıp...
...ışıklar (gözünün feri) söner.
Sonra bindiğin motora bir daha bakarsın:
Belki de çirkindir.
Fakat daha önemli bir detay vardır. 50-60 yıldır motosikletle ilgili öğrendikleri her şeyi bu cihaza koymuştur adamlar. Bu motor geliştirilene kadar nice isimsiz yarışçılar ölmüş, nice terler dökülmüş, nice kahramanlar siyah beyaz fotoğraflara dönüşmüştür (Seven Samurai misali).
Sadece senin için değil, bunu çizen, tasarlayan, üreten ve toparlayan adamlar için de o şirkette en önemli motosiklet budur.
Diğer motorların hepsi bunun yancılarıdır, yalakalarıdır, teferruattır.
Her ne marka seversen sev, hangisini tercih edersen et, o markanın Kralı, o markanın Superbike'ıdır.
Gerisi hoş ve boştur.
Zaten her sürüşünde ya da her o motoru sürdüğünü düşündüğünde, sırtından inen soğuk terler, sana bir ejderhaya sahip olduğunu hep hatırlatır (Sen de Dragon Rider).
Sonra işin ego sıvazlama kısmı gelir. Gittiğin her yerde bir başka itibarın olur. Ortalık 600'lük ibiş Luke Skywalker'lardan, Jar Jar Binks'lerden geçilmezken, sen bir kenarda Bobba Fett gibi, Darth Vader (Do not underestimate the Dark Side) gibi olursun. Eğer zaten Superbike kullanan cambaz, "Tarzan ince dallarda" tipi adam varsa ve soyadı Rossi, Checa falan değilse ömrü uzun olmaz.
Hah bir de Superbike sahibi olduktan sonra fuarların, motosiklet muhabbetlerinin hiçbir anlamı kalmaz. Motor sürüyorum diye konuşanları dinlersin, boş gelir her şey. Hiç böyle bir şey sürmemişlerse anlatamazsın. Anlamazlar. İçin için “bir bilseler” dersin, “bir sürseler”.
Anekdot1:
Körfez'de bir gün GSXR-1000 süren Yaman ağabey, Musti'nin GSXR600'ü kullandı. 3-5 tur sonra geldi, biraz bozuk bir suratla “ben şimdi anladım viraj çıkışında sağ kolunuzu öyle niye aşağı indirdiğinizi” dedi. 600'lük sürenler, viraj çıkışında gazı köküne kadar açarken, Superbike sürenler ancak tatlı tatlı, milim milim gaz verir (Eğer adının içinde "Yunus" ya da "Uprak" geçmiyorsa, yani bizim gibi ölümlüysen).
Anekdot2:
Çok yakın ve iyi motor sürdüğünü düşündüğüm bir arkadaşıma Körfez'de 1000RR'ı verdim. 3 tur sonra yanıma geldi. Kaskını çıkardı. Eee dedim nasılmış? Terden pırıl pırıl olmuş suratıyla bitkin bana baktı “ben motoru değil motor beni sürdü” dedi.
-
08 Temmuz 2012, 18:32
#175
-
08 Temmuz 2012, 20:27
#176
-
08 Temmuz 2012, 20:38
#177
schmarık adlı üyeden alıntı
Cakalaz bu motora nasıl benzin yetiştiriyorsun? Tanıdık bir petrol ofisi felan mı var? Yoksa petrol ofisinin müdürünün kızlarından birinimi kandırdın
Daha önce de 600f vardı onda.takip ettiğim kadarıyla hep uzun yolda kullanıyo ve sabit hızda kullanıyo.Bence sıkıntı olmaz çünkü motora en az yaktırabileceği şekilde kullanıyo.O kadar da yaksın
-
08 Temmuz 2012, 22:36
#178
-
09 Temmuz 2012, 15:04
#179
-
10 Temmuz 2012, 12:44
#180
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)