Arkadaslar baktım ama bulamadım forumda benden baska freewind kullanan varmı acaba?
Bilgi paylaşımı yapabileceğimiz birileri olsa süper olurdu
Arkadaslar baktım ama bulamadım forumda benden baska freewind kullanan varmı acaba?
Bilgi paylaşımı yapabileceğimiz birileri olsa süper olurdu
Ben varım. Çok güzel bir motosiklet, teknik herşeyini okuyorum araştırıyorum aylardır. Bilmediklerimi öğrenmek, bildiklerimi paylaşmak isterim. Yedek parça konusunda da yardımım dokunabilir
bende freewind kullanıcısıyım gayette memnunum ama yedek parçayı neden temin ettiğin hakkında bilgi yollarsan sevinirim
raskolnikovx; Türkiye'de nerdeyse yok denecek kadar yedek parça var. Tarık Kızılkayak (05324346934) da nerdeyse tüm suzuki parçaları var. Ancak fiyatlar oldukça yüksek. Diğer firmaları aramana gerek yok, tarık beyden fiyat alıp üstüne ekliyorlar. çünkü bugüne kadar en ucuzu hep tarık kızılkayak oldu. Hangi parçaya ihtiyacın olduğunu söylersen senin için yurtdışı sitelerde detaylı bir araştırma yapabilirim.
bildiğim kadarıyla dr 650 nin bazı kısımları uyuyor. sanırım egzantrik milleri ve üst kapak farklı..net bilgisi olan beni de aydınlatsın..
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
motor aksamında dr650se nin hemen hemen tüm parçaları uyuyor. eksantrik mili vs. tamamen aynı. ama ne yazık ki ülkemizde dr650se de çok fazla bulunmadığı için yedek parça sıkıntısı var.
ya arkadaşlar ben hatay iskenderunluyum buralarda suzuki servisine gittim motorun ön amortisör keçeleri yağ kaçırıyor dedik orjinal parça takalım.parça 1 ay sonra elimizde olur dedi bende yuh dedimbu keçe için nerden bulabilirim yada başka hangi motor un keçeleri olur
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:06 ----------
ha bu arada freewind motorumu çok seviyorum geçen sene marmaristen iskenderuna motorla geldim ve motor harikaydı sürüşü, antalya mersin adana hatay ve iskenderun 20 saatte geldim ve 6 saat dinlenme ile geçti otobanda 180 gördüm vibrasyon nerdeyse sıfır
Freewind Güzel Motordur.. PArçasını Bulamazsanız Bİrde Ebaya Bakın bence..
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
evet öyleymiş..
2020 'Tracer 900 İcon Blue
Selam arkadaşlar kocaman forumda freewind kullananların sayısı bir elin parmaklarının sayısı kadar azmış.çok şaşırdım.benim usta motorsiklet kullanıcılarına bir sorum olacak.ben ilk motorumu alacağım,neredeyse herkes düşük cc ile başla büyükle başlamak intihar olur gibi cümleler sarfediyolar.sadece bir arkdasım hariç.kendisi de uzun süredir motorsiklet kullanıcısı ve o tam tersi düşüncede.ben de şunu düşünmekteyim yani hız yapmadıktan sonra düşük cc li bi motor ile yüksek cc li bi motor almam arsında zorluk yaşarmıyım.bir de bu motoru almak istiyorum ancak parçaları çok az bulunuyo gibi şeyler okudum.inanın ne yapacağıma karar veremiyorum ve bir umut ışığı arıyorum Ankarada bi freewind kullanıcısı varsa ve eğer kendisiyle irtibata geçip konuşabilirsem,motoru görebilirsem çok mutlu olacağım.Lütfen yardım edin
sanırım 1 senedir kimse sana cevap wermemiş.gecte olsa bari bende xf kullanıcısıyım diim sana hiç tecrüben yoksa ilk motorun xf 650 olmasın bence ilk olarak ucuz yollu 125 lik bilindik marka model kolay alınıp satılan bi motor al,düş kalk acemiliği at dreksionunu geliştir hatalarını farket şehir içi dur kalklar yap neblim pratk olur senn içn sıkılınca sat kurtul yada satma şehir içi için kullanırsın dursun ;:Dsakın ilk motor olarak cbf 250 yada ybr 250 yada şu cafcaflı grenajlı (yzf125 cbr 125 ws) bunlarda alma derim en ufak bi düşmede yada arzada serwisi aradığında duyduğun rakamlar böğrüne öküz oturmuş etkisi yapar :Dbende ilk motor cbx 250 alarak hatayaptım ustalara yedek parçaya werdiğim para 3binlirayı bulmustur 2 senede :D ama tecrübe oldu onunda hakkını yememek lazım eski emekci cok karhrını cektim ama mekanikten az cok anlamama ustaların dürüstünü anlamama çok yardımcı oldu saolsun :D
freewinde gelince eski motorumu satmam kolay olmadı 4500 liraya bihewesle almıstım 3500 e sattım we aldığımdan cok daha iyi durumdaydı sattığımda fiatı düşürmüştüm çnki satamasaydım yaz sonuna kadar yeni motor alamıycaktm.bmw f650 ile freewind arasında cok gidip geldim fakat bmw lerde sıwı soğutma sistemi su pompası yada yağlamama sorunları yada elektrk sorunları ws kullanıcılardan duydum we açıkçası baya korktm.freewind yağ soğutmalı basit bi motor bloğu kullanıyor dr 650 ile hemen hemen aynı we sağlamlık olarak gercekten çok iyi :D yaklasık 7 aydır hemen hemen hergün kullanıyorum daha sadece yağını değiştirdim (1998 model)tabi şans faktörününde önemi war şimdiye kadar sorun cıkarmaması sorun cıkarmıycak anlamınada gelmes :Dyakıt olarakta cbx 250 mle aynı sakin kullanmda uzunyol-20 kuruş.şehir içi-26 kuruş(benzin lt fiyatı-4.40tl)
ilk motor olarak tavsiye etmem yerden baya yüksekte oturus pozisyonu ,virajlarda zorlanabilirsin frenlemede arazi lastikleri durma mesafesini uzatıyor şehir içi dur kalklarda motor yanıyor hawa yağ soğutmalı olduu içn :D arazide ağır we yüksek ama tecrübeliysen her dağa tırmanp her yerden gidebilirsin :D ilk motor olarak parçası ucuz alınıp satılması kolay bi motor al bence ör.cbf 150 ybr 125 ramzey gy 200 cross gl125 bu motorlardan birini alabilirsin.bu da benm freewind :D
Uploaded with ImageShack.us
Motosiklet netteki en az kullanıcı sahibi olan motordan ben de bu gün aldım. Tekeriniz düz bassın arkadaşlar.
hayırlı olsun umarım memnun kalırsın 5 mayısta balıkesir-aydın yaptım bende malum finaller yaklaşıyo :( yakıt ölçümü yaptım km de 20.12 kuruş ortalama 100km/hız 4500- 5000 rpm (benzin litre 4.50tl) sizde yakıt durumu nasıl biraz bahsederseniz ilk eleştirileri duymak isterm.buarada motor stop ettğnde tak diye ses gelmesi normalmiş sende varmı bilmiyorum xf lerin hemen hemen hepsinde o ses stopta geliyo :D
buda turcamı orta sehpa koruma demiri ve arka çanta taşıyıcı son hali
Teşekkür ederim, henüz yakıt hakkında yorum yapacak kadar sürmedim motoru. Nasipse önümüzdeki hafta İzmire gitmeyi düşünüyorum o zaman yazarım yakıtı. O bahsettiğiniz ses bende de var, ben de normal diye biliyorum. Bu arada merak ettim biraz kurcaladım Suzuki XF 650 Freewind servis kitapçığı buldum bir yerden paylaşayım dedim belki ihtiyacı olan olur. İngilizce ama olsun.
http://www.manualedereparatie.info/e...ce-Manual.html
Orta sehpa bakınıyorum ben de bu aralar, nerden temin ettiniz acaba, yaptırdınız mı yoksa hazır mı aldınız.
---------- Post added 08-05-2012 at 00:06 ---------- Previous post was 07-05-2012 at 23:20 ----------
Şöyle bi kitapçığa göz atıyorum, dikkatimi çeken birkaç bişeyi burada paylaşayım, araştıranlara faydamız dokunsun.
Öncelikle lastik hava basıncı tek kişi sürerken ön teker 25 PSI arka teker 29 PSI, iki kişi sürerken ön teker 25 PSI arka teker 33 PSI olacakmış.
Lastik ölçüleri;
Ön lastik: 100/90-18 57H
Arka lastik: 130/80 R17 65H
Bujiler için NGK'nın CR10E, yada CR9E öneriyor.
Deposu Rezerv dahil 18.5 litre rezerv 4.5 litreymiş.
Zinciri için DID 525 V9 110 bakla diyor.
Bu arada kullanım kitapçığında a'dan z'ye motorun sökülüp takılmasıyla ilgili herşey hem görsel hem yazılı olarak anlatılmış eli anahtar tutanın işine yarar baya.
Toplam 359 sayfa hepsine bakamadım, göz attıkça ilgimi çeken şeyleri buraya da yazarım. İyi geceler.
hocam orta sehpayı yaptırdım hazır almaya kalksak dünya para motorun üstündeki metal aksesuarların tamamını ben yaptırdım (offroad metal sürücü pegleride dahil )zaman ve emek aldı sağolsun dayım yaptı ama normal bi metal ustası nekadar emek verir güzel bişeyler çıkarırmı bilemem yakın zamanda çözmeye çalıştığım fakat vaktimn olmamasyla askıya aldığım bi sorunum vardı paylaşmıştım bi bak istersen
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...cu-sorunu.html
Bu konuyu görmüştüm ama fikrim olmadığı için yorum yapmamıştım, askıdan indirdiğinde çözersin umarım
çözüm kolay ama uğraşmak lazm işte rotor değişçek gecen biara km çalıştı sanırım o kırılan rotor tırnakları tuttu teker göbeğini anlık bi göstergede hareket oldu.şimdilik sigma 509 la sorunu çözmledim ama biara yapçm bakalm )
Ben baktım bu gün, bende de o bahsettiğin iki tırnak kırık Ya çıkma parça bulacağız yada o parçanın aynısında yaptıracağız, benim kafama takılan o parça normal çelik değil alaşım gibi birşey yani mıknatıs tutuyor ama zayıf tutuyor, acaba biz o parçanın aynısını sanayide mesela çelikten yaptırsak aynı ölçülerde, içerdeki sensör yada her neyse artık yine sıkıntısız okuyabilirmi.
aynen yurtdışı formlarda da bu sorundan baya bahsedilmiş sadece bizim motorlarda değil çoğu modelde okuyucu sistemi aynı.mesela v-stromda ki rotor 4 tırnaklı.genelde önlastik tamiri için jant çıkartılıp takılırken lastik tamircileri okuyucunun tırnaklarının üstüne bindirip göbek milini sıktığında bu tırnaklar kırılıyormuş fiyatıda sanırım 25 euro ama tr de serviste tek rotor değişmediği için komple okuyucuyu değiştiriyorlarmış oda 150 euro sanırım tam bilmiyrm.rotorun kırılan tırnakları yerine sanayide rotor çapında aynı şekilde 2 tırnaklı bilezik-yüsük-halka (sanırım tornada yaptırılabilir) yaptırılarak rotora çelik tutkal ile monte ederek okuyucuyu tekran canlandırmak mümkün tırnaklar metal olması lazım çünki mıknatıstan manyetklennmesi lazm.tırnakların döndüğü yüzeyde okuyucunn gözü var ( iğne deliği gibi bi boşluk) tırnaklar o radan geçerken km okuyucusu çalışıyor prensip olarak bisiklet km okuyucusu ile aynı.eğer sorunu benden önce çözümlersen burada bizlerle paylaşmalısın çnki pyasdaki freewindlern çoğunda bu sorn var
arkadaşlar freewind in fren hidroliklerinin değişimi kaça patlar bilen değiştiren varmı?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)